quote:Heb mijn laptop zo'n anderhalf jaar.
quote:In de meeste gevallen niet.Op donderdag 28 oktober 2010 14:37 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Heb mijn laptop zo'n anderhalf jaar.
Vallen dode pixels onder de garantie overigens?
quote:ah, meneer heeft grondslagen van het privaatrecht gevolgd en denkt meteen dat de consument onbeperkte rechten heeft.Op donderdag 28 oktober 2010 15:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Als die monitor daardoor niet voldoet aan de eisen die je er aan mag stellen dan heb je gewoon recht op vervanging hoor. Een zogenaamde garantie is daarvoor niet relevant, je kunt gewoon langs de verkoper gaan.
quote:hij heeft natuurlijk recht op garantie, maar garantie is niet onbeperkt afdwingbaar, zeker niet in dit geval.Op donderdag 28 oktober 2010 14:42 schreef Nico_Galijk het volgende:
Pixelgarantie? is dat niet die onzin die je bij je monitor kan kopen om garantie te krijgen op iets waar je wettelijk sowieso al garantie op hebt?
quote:
quote:Gast.. dit meen je toch niet he?
quote:
Waar zie jij dat staanquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 03:30 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ah, meneer heeft grondslagen van het privaatrecht gevolgd en denkt meteen dat de consument onbeperkte rechten heeft.
TS: één dode pixel levert noch volgens de gangbare iso-normering, noch volgens de redelijkheid en billijkheid een rechtens afdwingbare vervanging van je beeldscherm/laptop op; inherent aan tft's is dat ze kunnen falen met de tijd door slijtage (op langere termijn), of in de eerste 48 uur door de technische eigenschappen van het product en 'foutjes' bij het productieproces die binnen genormeerde foutmarges vallen, bij meerdere defecten kan het een ander geval zijn, mede afhankelijk van klasse, positie op het scherm en schermgrootte (hierbij ook weer onderscheid in defecte (inactieve) pixels, actieve pixels en actieve subpixels).
geen enkele leverancier of fabrikant gaat bij een niet-klasse I scherm al bij één defect vervangen, dat is ook helemaal niet nodig.
als je daartoe een andere mening toebedaan bent zul je moeten gaan procederen en dat kost je meer geld dan een nieuwe laptop.
je kunt er dus maar beter mee gaan leven en er niet op blijven letten.
overigens kun je defecte pixels soms met je vlakke nagel weer actief wrijven, of via speciale software (flikkerend, meerdere kleuren) weer actief krijgen; gratis tip.
quote:Ik moest lachenOp zaterdag 30 oktober 2010 15:55 schreef MYV het volgende:
Dode pixel? RIP Man, hoop dat ie een goed leven gehad heeft.
opvallend dat je niet ingaat op 'net grondslagen van het privaatrecht' gevolgd hebben,.quote:
Wow scherp joh, ik wil niet zeggen dat een tweedejaars student alle fijne kneepjes van het vak al onder de knie heeft, maar duidelijk dat een monitor die binnen korte tijd al een dode pixel heeft echt wel als niet conform aan is te duiden.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:35 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
opvallend dat je niet ingaat op 'net grondslagen van het privaatrecht' gevolgd hebben,.
Obvious troll is obvious.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:57 schreef gojim het volgende:
Wat is er vreemd aan de opmerking printscreen maken?
Dan kunnen we zien waar de dode pixel zich bevindt toch?
non-conformiteit impliceert een vordering tot nakoming jegens de verkoper; je komt daar pas aan toe als je eerst hebt vastgesteld dat het gebrek ook daadwerkelijk non-conformiteit oplevert.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wow scherp joh, ik wil niet zeggen dat een tweedejaars student alle fijne kneepjes van het vak al onder de knie heeft, maar duidelijk dat een monitor die binnen korte tijd al een dode pixel heeft echt wel als niet conform aan is te duiden.
klopt, dat is je goed recht... en ons vakgebied bestaat nu eenmaal bij gratie van het schoppen tegen de poten der opvattingen van anderen, of dat nu blufpoker is of niet.quote:Dat je daar in de praktijk niet altijd mee wegkomt, dat is een tweede, maar ik zou er zeker geen genoegen mee nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |