quote:Op donderdag 28 oktober 2010 15:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:Als die monitor daardoor niet voldoet aan de eisen die je er aan mag stellen dan heb je gewoon recht op vervanging hoor. Een zogenaamde garantie is daarvoor niet relevant, je kunt gewoon langs de verkoper gaan.
ah, meneer heeft grondslagen van het privaatrecht gevolgd en denkt meteen dat de consument onbeperkte rechten heeft.

TS: één dode pixel levert noch volgens de gangbare iso-normering, noch volgens de redelijkheid en billijkheid een rechtens afdwingbare vervanging van je beeldscherm/laptop op; inherent aan tft's is dat ze kunnen falen met de tijd door slijtage (op langere termijn), of in de eerste 48 uur door de technische eigenschappen van het product en 'foutjes' bij het productieproces die binnen genormeerde foutmarges vallen, bij meerdere defecten kan het een ander geval zijn, mede afhankelijk van klasse, positie op het scherm en schermgrootte (hierbij ook weer onderscheid in defecte (inactieve) pixels, actieve pixels en actieve subpixels).
geen enkele leverancier of fabrikant gaat bij een niet-klasse I scherm al bij één defect vervangen, dat is ook helemaal niet nodig.
als je daartoe een andere mening toebedaan bent zul je moeten gaan procederen en dat kost je meer geld dan een nieuwe laptop.
je kunt er dus maar beter mee gaan leven en er niet op blijven letten.
overigens kun je defecte pixels soms met je vlakke nagel weer actief wrijven, of via speciale software (flikkerend, meerdere kleuren) weer actief krijgen; gratis tip.