quote:Beetje late reactie, maar ik doe WO.Op donderdag 28 oktober 2010 23:58 schreef Iska het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je voor wilt gaan. Voordeel van TD is dat het veel exclusiever is en je vaak veel langer kan blijven hangen. Functie HTD op groot schip is (d8 ik) richting ltz 1 of kltz, wat genoeg is voor kapiteinsfunctie op kleinere schepen. Daarna kan je nog verder op het land..
Zeedienst is wel leuk maar volgens mij is het lastiger om door te groeien (redelijk wat concurrentie), en het allermooiste op zo'n schip is natuurlijk de techniek(blijf het zeggen)
Doe je trouwens HBO of WO?
quote:Maar hebben we als Nederlandse luchtmacht wel iets aan zo'n JSF, ik heb mij laten vertellen dat het niet aansluit aan de Nederlandse inzetbaarheid van de luchtmacht, maar dat het alleen voor de Amerikanen handig is?Op vrijdag 29 oktober 2010 00:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De nieuwe 5de generatie jager (PAK FA) die Rusland nu aan het ontwikkelen is zal niet veel onderdoen voor de JSF. En qua prijs zal die niet veel goedkoper gaan worden dan de JSF.
quote:De JSF is een goede vervanging voor de F16's. Het toestel kan ook ingezet worden als multi-role toestel zoals nu de F16 in gebruik is. Nederland gebruikt het jachtvliegtuig als jager, verkenner en bommenwerper. De Amerikan gaan de JSF alleen als jager gebruiken. Voor de andere taken hebben zij andere toestellen. Nederland heeft die luxe niet en heeft dus een multi-role toestel nodig.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Maar hebben we als Nederlandse luchtmacht wel iets aan zo'n JSF, ik heb mij laten vertellen dat het niet aansluit aan de Nederlandse inzetbaarheid van de luchtmacht, maar dat het alleen voor de Amerikanen handig is?
quote:NEIN.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:14 schreef jankaas020 het volgende:
Want CZSK hoort natuurlijk helemaal niet bij defensie!
quote:Ik wil in principe ook bootjevaren, maar ik vind dat alle krijgsmachtonderdelen hun eigen charme hebben. En ieder onderdeel heeft zijn eigen voor- en nadelen!Op vrijdag 29 oktober 2010 00:13 schreef Vronsky het volgende:
Ik vind dat er veelste veel vloot-fappen gebeurt in DEF.
Dat hoort niet..
quote:Maar de huidige straaljagers zijn qua vlieguren toch nog lang niet afgeschreven? Je hoeft niet te antwoorden hoor, was meer retorisch.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De nieuwe 5de generatie jager (PAK FA) die Rusland nu aan het ontwikkelen is zal niet veel onderdoen voor de JSF. En qua prijs zal die niet veel goedkoper gaan worden dan de JSF.
quote:Ik vind dat de zeemacht te weinig boem doet.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:16 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik wil in principe ook bootjevaren, maar ik vind dat alle krijgsmachtonderdelen hun eigen charme hebben. En ieder onderdeel heeft zijn eigen voor- en nadelen!
quote:Ik wil wel antwoorden hoor.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Maar de huidige straaljagers zijn qua vlieguren toch nog lang niet afgeschreven? Je hoeft niet te antwoorden hoor, was meer retorisch.
quote:Nee, jij kunt een paar inbrekers best aan.
quote:En de mijnendienst dan? Die doen hoopjes boem!Op vrijdag 29 oktober 2010 00:18 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik vind dat de zeemacht te weinig boem doet.
Alleen hun EOD is hip.
quote:Als instructeur heb ik daar altijd op gewezen, veel dienstplichtigen die op verlaten landweggetjes flink zaten op te trekken, maar als je even die natte zachte grasrand aan de zijkant raakt, kunnen er zware ongelukken gebeuren, gras is niet te vertrouwen.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tja, als je met een MB het gras op gaat en er dan achterkomt dat die terreinwagen totaal geen grip heeft op het gras (de MT had een verkeerd type banden er onder gezet) wil je wel eens doorglijden.
quote:Was dat nog op de 'oude' PIROC Veldhoven?Op vrijdag 29 oktober 2010 00:09 schreef Cobra4 het volgende:
En we hadden wel mazzel. Het was op een zaterdag en iedereen van onze MT was afwezig. Op de PIROC waren ze net bezig met de sinterklaas viering voor de kinderen van het personeel. En gelukkig was er een takelchauffeur aanwezig die zo aardig was om ons te komen helpen.
quote:Helemaal correct. Maar in die periode mochten we met een standaard B rijbewijs in de wagens rijden. Pas later is er bij de KLu een Tactisch rijbewijs gekomen voor terreinvoertuigen.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:21 schreef Clan het volgende:
[..]
Als instructeur heb ik daar altijd op gewezen, veel dienstplichtigen die op verlaten landweggetjes flink zaten op te trekken, maar als je even die natte zachte grasrand aan de zijkant raakt, kunnen er zware ongelukken gebeuren, gras is niet te vertrouwen.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 00:23 schreef Clan het volgende:
[..]
Was dat nog op de 'oude' PIROC Veldhoven?
quote:Whehehe... moet echt lachen om jouw woordkeuzeOp vrijdag 29 oktober 2010 00:18 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik vind dat de zeemacht te weinig boem doet.
Alleen hun EOD is hip.
quote:Dank je wel.
quote:Ik kan alleen terug vinden dat de duik en demonteer groep is opgegaan in de maritieme EOD, in principe is het natuurlijk wel explosieven opruiming.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:21 schreef Vronsky het volgende:
Maar werkt de EOD juist niet veel samen met de mijnendienst?
quote:Oja, dat was ik even vergetenOp vrijdag 29 oktober 2010 00:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, jij kunt een paar inbrekers best aan.
quote:Srry, bedoelde het niet zo.. bedoelde dat het gelijk is aan en dat je dus redelijke carriere kansen hebtOp vrijdag 29 oktober 2010 00:07 schreef jankaas020 het volgende:
@iska
HTD is LTZ1, bij mijn weten, ook op de LPD's, en een TD'er kan nooit een Commandant van een schip worden, dat zijn altijd OD'ers.
Zeedienst lijkt mij ook redelijk verzadigt, zat net ff bij werkenbijdemarine.nl te kijken voor hoelang je moet tekenen voor wachtsofficier (vrij lang, bij mijn weten), vers van het VWO zit je sowieso 5 jaar in opleiding.. Grappig trouwens dat de premie voor een onderofficier TD hoger is dan die voor een wachtsofficier!
quote:Gaat de goede kant opOp vrijdag 29 oktober 2010 00:13 schreef Vronsky het volgende:
Ik vind dat er veelste veel vloot-fappen gebeurt in DEF.
Dat hoort niet..
quote:Sommige alleen wat meer voor- dan nadelenOp vrijdag 29 oktober 2010 00:16 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik wil in principe ook bootjevaren, maar ik vind dat alle krijgsmachtonderdelen hun eigen charme hebben. En ieder onderdeel heeft zijn eigen voor- en nadelen!
quote:Weltrusten EllaN. En alles zal reg kom.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:32 schreef EllaN het volgende:
[..]
Oja, dat was ik even vergeten![]()
.
Trusten iedereen!
Ik begin paranoid te worden, want ik denk dat ik iemand aan onze deur hoor.
quote:Haha ik hou je nog even gezelschap hoor. Even tot rust komen voor ik ga slapenOp vrijdag 29 oktober 2010 00:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Weltrusten EllaN. En alles zal reg kom.
quote:Slaap zachtOp vrijdag 29 oktober 2010 00:24 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Whehehe... moet echt lachen om jouw woordkeuze
En dan nog heb ik een paar jaar om me echt te oriënteren...
Maar ik ga slapen allemaal... slaap lekker iedereen!
quote:Maritieme EOD-Compagnie (MarEODCie) en de DDGOp vrijdag 29 oktober 2010 00:30 schreef Vronsky het volgende:
En naar mijn weten is dat weer opgegaan in het EOC of zoiets aparts?
quote:Ah gezellig. Zullen we dan zo samen naar de World Series kijken?Op vrijdag 29 oktober 2010 00:36 schreef EllaN het volgende:
[..]
Haha ik hou je nog even gezelschap hoor. Even tot rust komen voor ik ga slapen. Ik ben echt een schijterd wat dat betreft
.
quote:Ik ben bereid het een kans te gevenOp vrijdag 29 oktober 2010 00:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ah gezellig. Zullen we dan zo samen naar de World Series kijken?
quote:Waar kijken jullie dat?Op vrijdag 29 oktober 2010 00:38 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik ben bereid het een kans te geven. Hoe laat begint het?
-edit half 2 pas. Tegen die tijd hoop ik wel te slapen
. Ik ben even moed aan het verzamelen om de deuren van de kamers open te trekken waar ik geluid dacht te horen.
quote:Heel veel succes morgen en op ESPN America. Nummer 412 van Ziggo
quote:Een aansteker en een zaklamp en hairspray is al een goede verdediging in het donker.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:38 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik ben bereid het een kans te geven. Hoe laat begint het?
-edit half 2 pas. Tegen die tijd hoop ik wel te slapen
. Ik ben even moed aan het verzamelen om de deuren van de kamers open te trekken waar ik geluid dacht te horen.
quote:Ik via internet.
quote:
quote:Ik heb heel hard gehoest, heel hard tegen mijn kat gepraat alsof het een grote hond is en de tv aangezetOp vrijdag 29 oktober 2010 00:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Een aansteker en een zaklamp en hairspray is al een goede verdediging in het donker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |