quote:Zonde zeg, ik heb tijdens mijn dienstplicht bij de Stvzgbt 14 Afdva gezeten 1962-1964 en herhaling, was ook een gouden tijd, maar ja, je moet uiteindelijk doorgroeien, en ik heb zelf een paar flinke missers gemaakt met opleidingen, had Adjudant kunnen zijn, maar ben als Sgt 1 mijn FLO ingegaan.Op donderdag 28 oktober 2010 23:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb mijn dienstplicht gedaan bij de KL. Ik was richter en plv placo op een M109 bij 11AfdRa. En ik heb er een goude tijd gehad. Als ik toen had kunnen tekenen als KVV'er of beroeps had ik dat gedaan. Maar, vanwege de toen nog grote hoeveelheid dienstplichtigen, kon ik dat alleen bij de KLu.
quote:Die Russische vliegtuigen...?Op donderdag 28 oktober 2010 23:40 schreef Cobra4 het volgende:
En voor de liefhebbers. In de Defensiekrant van deze week staat een interessant verslag van de QRA (Quick Reaction Alert) inzet rond de twee Bears die vorige week zijn onderschept.
quote:Mooi zeg, had ik ook wel willen hebben, ipv snel thuis warme hap naar binnen schuiven, meteen terug naar de kazerne, en de volgende dag weer om 6 mijn bed uit na een paar uur slaap, en vergoeding, ho maar, dat heette toen 'plicht'Op donderdag 28 oktober 2010 23:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mijn uren worden betaald ja. Maar het zijn geen extra uren. Deze diensten ziijn gewoon opgenomen in mijn rooster.
quote:Ik ben bij de KLu begonnen als Kpl bij de LB. Maar daar zaten voor mij geen doorgroei mogelijkheden in. Ik ben toen overgestapt naar de NBC (nu CBRN) ploeg van het Grond Operationele Squadron. Daar ben ik onderofficier geworden. Nu ben ik sergeant-majoor. En zoals het er nu uitziet eindig ik als Adjudant of Eerste Luitenant.Op donderdag 28 oktober 2010 23:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Zonde zeg, ik heb tijdens mijn dienstplicht bij de Stvzgbt 14 Afdva gezeten 1962-1964 en herhaling, was ook een gouden tijd, maar ja, je moet uiteindelijk doorgroeien, en ik heb zelf een paar flinke missers gemaakt met opleidingen, had Adjudant kunnen zijn, maar ben als Sgt 1 mijn FLO ingegaan.
quote:Die Russen?Op donderdag 28 oktober 2010 23:40 schreef Cobra4 het volgende:
En voor de liefhebbers. In de Defensiekrant van deze week staat een interessant verslag van de QRA (Quick Reaction Alert) inzet rond de twee Bears die vorige week zijn onderschept.
quote:
quote:Spuit 11 ben je ook
quote:Wat deden ze in Godesnaam boven de Noordzee? (als ik het me goed herinner) ????
quote:Bij de KLu zijn er altijd al vaste bewakings eenheden geweest. Dit omdat het gros van het KLu personeel in de ploegendienst werkt ivm de uit te voeren vluchten.Op donderdag 28 oktober 2010 23:43 schreef Clan het volgende:
[..]
Mooi zeg, had ik ook wel willen hebben, ipv snel thuis warme hap naar binnen schuiven, meteen terug naar de kazerne, en de volgende dag weer om 6 mijn bed uit na een paar uur slaap, en vergoeding, ho maar, dat heette toen 'plicht'
quote:Showing the Force.Op donderdag 28 oktober 2010 23:45 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wat deden ze in Godesnaam boven de Noordzee? (als ik het me goed herinner) ????
quote:I.a.w. pissing contest
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:22 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Na mijn bachelor Wiskunde wil ik bij defensie werken... uiteindelijk zou ik wel bij de MIVD willen werken, maar ik wil eerst als officier ervaring op doen. Liefst bij de Marine, anders bij de Luchtmacht. Op de één of andere manier trekt de Landmacht mij niet zo... maar dat is persoonlijk
quote:Dat weet ik dus nog niet.. ik wil meer de strategische kant op, en bij de marine ben ik bij de Zeedienst (of hoe dat ook heet) wat beter af qua carrière enzo - voor zover ik weet.Op donderdag 28 oktober 2010 23:50 schreef Iska het volgende:
[..]Join me @ TD, it's gonna be fun for sure
quote:Je moet keuzes maken, ik had vroeger geen opleiding genoten, heb mij op mijn 27e opnieuw aangemeld bij de K.L. werd als G.D. Kanonnier bevorderd tot Soldaat 1, en na een Initiële opleiding binnen 2 jaar korporaal, na wat certificaten instructeur geworden bij de PIROC en Rijschool Venlo, maar veels te lang blijven hangen daar, 2 maal uitstel aangevraagd voor de KMS ( ik moest nog schakelonderwijs 2 volgen ) en toen ik 43 was begon ik pas aan de KMS, hebben ze me maar meteen Tit Sergeant gemaakt, anders zag het niet uit, zat tussen alleen maar, begin dertigers, En begin negentiger jaren zou ik eigenlijk in 1997 bevorderd worden tot S.M., maar toen hadden ze een nieuwe regel dat je tenminste 4 jaar die functie moest uitoefenen, en ik ging in 1998 met FLO, dus ik viste achter het net. Laatste twee jaar weinig gedaan, ze verzonnen allemaal functies voor mij, zoals bij het Kazerne Commando, ik heb menig Kazerne afgesloten. En daarmee ook mijn loopbaan.Op donderdag 28 oktober 2010 23:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ben bij de KLu begonnen als Kpl bij de LB. Maar daar zaten voor mij geen doorgroei mogelijkheden in. Ik ben toen overgestapt naar de NBC (nu CBRN) ploeg van het Grond Operationele Squadron. Daar ben ik onderofficier geworden. Nu ben ik sergeant-majoor. En zoals het er nu uitziet eindig ik als Adjudant of Eerste Luitenant.
quote:Ja hey zeg, ik ben niet zo van de pc generatie, ik tik met twee vingers, lees ondertussen, en het is laat, dus het gaat wat trager dan overdag, en elke keer als ik iets tik, zijn er alweer, ik weet niet hoeveel, berichten bijgekomen.
quote:Wij kwamen regelmatig op de PIROC. Ik zat bij de LB op Vliegbasis Eindhoven. En één van de kranen van het PIROC heeft mij in 1995 nog uit een greppel getakeld toen ik een MB er in had gereden.Op donderdag 28 oktober 2010 23:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Je moet keuzes maken, ik had vroeger geen opleiding genoten, heb mij op mijn 27e opnieuw aangemeld bij de K.L. werd als G.D. Kanonnier bevorderd tot Soldaat 1, en na een Initiële opleiding binnen 2 jaar korporaal, na wat certificaten instructeur geworden bij de PIROC en Rijschool Venlo, maar veels te lang blijven hangen daar, 2 maal uitstel aangevraagd voor de KMS ( ik moest nog schakelonderwijs 2 volgen ) en toen ik 43 was begon ik pas aan de KMS, hebben ze me maar meteen Tit Sergeant gemaakt, anders zag het niet uit, zat tussen alleen maar, begin dertigers, En begin negentiger jaren zou ik eigenlijk in 1997 bevorderd worden tot S.M., maar toen hadden ze een nieuwe regel dat je tenminste 4 jaar die functie moest uitoefenen, en ik ging in 1998 met FLO, dus ik viste achter het net. Laatste twee jaar weinig gedaan, ze verzonnen allemaal functies voor mij, zoals bij het Kazerne Commando, ik heb menig Kazerne afgesloten. En daarmee ook mijn loopbaan.
quote:Ligt eraan waar je voor wilt gaan. Voordeel van TD is dat het veel exclusiever is en je vaak veel langer kan blijven hangen. Functie HTD op groot schip is (d8 ik) richting ltz 1 of kltz, wat genoeg is voor kapiteinsfunctie op kleinere schepen. Daarna kan je nog verder op het land..Op donderdag 28 oktober 2010 23:53 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dat weet ik dus nog niet.. ik wil meer de strategische kant op, en bij de marine ben ik bij de Zeedienst (of hoe dat ook heet) wat beter af qua carrière enzo - voor zover ik weet.
quote:Als Luchtmachter, een vraag, de Nederlandse Luchtmacht oefent veel in de VS, en die JSF is daar handig, maar is het niet stukken goedkoper om wat MIGS in te slaan?
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wij kwamen regelmatig op de PIROC. Ik zat bij de LB op Vliegbasis Eindhoven. En één van de kranen van het PIROC heeft mij in 1995 nog uit een greppel getakeld toen ik een MB er in had gereden.
quote:De nieuwe 5de generatie jager (PAK FA) die Rusland nu aan het ontwikkelen is zal niet veel onderdoen voor de JSF. En qua prijs zal die niet veel goedkoper gaan worden dan de JSF.Op donderdag 28 oktober 2010 23:59 schreef Clan het volgende:
[..]
Als Luchtmachter, een vraag, de Nederlandse Luchtmacht oefent veel in de VS, en die JSF is daar handig, maar is het niet stukken goedkoper om wat MIGS in te slaan?
quote:Ik zal er rekening mee houden!Op donderdag 28 oktober 2010 23:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Ja hey zeg, ik ben niet zo van de pc generatie, ik tik met twee vingers, lees ondertussen, en het is laat, dus het gaat wat trager dan overdag, en elke keer als ik iets tik, zijn er alweer, ik weet niet hoeveel, berichten bijgekomen.
quote:Tja, als je met een MB het gras op gaat en er dan achterkomt dat die terreinwagen totaal geen grip heeft op het gras (de MT had een verkeerd type banden er onder gezet) wil je wel eens doorglijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |