quote:Vooral veel papierwerk wegwerken en werken aan opleidingsplannen en vaste orders. Maar tevens ben ik aanwezig als back-up voor de onderofficier die wachtcommandant is. Een beetje het idee van een OKP.Op donderdag 28 oktober 2010 23:03 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wat doe je eigenlijk tijdens nachtdienst? (ja serieuze vraag)
quote:Sorry dat ik niet alle afkortingen snap... OKP?Op donderdag 28 oktober 2010 23:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vooral veel papierwerk wegwerken en werken aan opleidingsplannen en vaste orders. Maar tevens ben ik aanwezig als back-up voor de onderofficier die wachtcommandant is. Een beetje het idee van een OKP.
quote:Officier van KazernepiketOp donderdag 28 oktober 2010 23:12 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet alle afkortingen snap... OKP?
quote:Officier van de Wacht dus. Zeg dat dan meteen
quote:YepOp donderdag 28 oktober 2010 23:16 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Officier van de Wacht dus. Zeg dat dan meteen
quote:Ikke niet... ik zit (nog) niet bij defensieOp donderdag 28 oktober 2010 23:18 schreef Clan het volgende:
[..]
Draag jij niet zo'n zilver hanger om je nek, of is dat niet meer tegenwoordig?
quote:Ik reageerde eigenlijk op Cobra, zag even niet wie de post deed, beetje vet op de brilglazenOp donderdag 28 oktober 2010 23:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ikke niet... ik zit (nog) niet bij defensie
quote:Wat wil jij eigenlijk gaan doenOp donderdag 28 oktober 2010 23:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ikke niet... ik zit (nog) niet bij defensie
quote:Dat dus. Wij hebben wel een officier die oproepbaar is. Maar dat is meestal een jonge luitenant die (te) weinig ervaring heeft op beveiligingsgebied. Maar dat is niet hun eigen schuld hoor. Het zijn officieren uit alle vakgebieden die aangewezen worden om een week Officier van Dienst te zijn.
quote:Behalve de MGD, die lopen geen wacht.Op donderdag 28 oktober 2010 23:21 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat dus. Wij hebben wel een officier die oproepbaar is. Maar dat is meestal een jonge luitenant die (te) weinig ervaring heeft op beveiligingsgebied. Maar dat is niet hun eigen schuld hoor. Het zijn officieren uit alle vakgebieden die aangewezen worden om een week Officier van Dienst te zijn.
Daarom dat er meestal een wat meer ervaren sergeant-majoor op dienst is.
quote:Na mijn bachelor Wiskunde wil ik bij defensie werken... uiteindelijk zou ik wel bij de MIVD willen werken, maar ik wil eerst als officier ervaring op doen. Liefst bij de Marine, anders bij de Luchtmacht. Op de één of andere manier trekt de Landmacht mij niet zo... maar dat is persoonlijkOp donderdag 28 oktober 2010 23:20 schreef EllaN het volgende:
[..]
Wat wil jij eigenlijk gaan doen?
Aangezien het vragenstelavondje is.
quote:DuidelijkOp donderdag 28 oktober 2010 23:22 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Na mijn bachelor Wiskunde wil ik bij defensie werken... uiteindelijk zou ik wel bij de MIVD willen werken, maar ik wil eerst als officier ervaring op doen. Liefst bij de Marine, anders bij de Luchtmacht. Op de één of andere manier trekt de Landmacht mij niet zo... maar dat is persoonlijk
quote:Je zit niet bij de KL?Op donderdag 28 oktober 2010 23:22 schreef Cobra4 het volgende:
En nee. Ik draag geen groot stuk blik om mijn nek. Dat is geloof ik alleen bij de KL.
quote:Correct, die hebben hun eigen stand-by rooster. Er zitten er nu 2 op de MGD om een ambulance te kunnen bezetten.Op donderdag 28 oktober 2010 23:22 schreef Clan het volgende:
[..]
Behalve de MGD, die lopen geen wacht.
quote:Is standaard ja, soms verlang ik wel eens terug naar de MGD, maar na 10 jaar FLO en 2 jaar pensioen ben ik soms blij dat ik lekker kan omdraaien in bed als ik dat wil.Op donderdag 28 oktober 2010 23:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Correct, die hebben hun eigen stand-by rooster. Er zitten er nu 2 op de MGD om een ambulance te kunnen bezetten.
quote:KLu. En de KLu heeft eigen beveiligings squadrons, de Luchtmacht bewaking. Alleen de OVD komt uit andere vakgebieden. Het is dus niet als bij de KL (of was) dat er elke eenheid een week wacht moet draaien.
quote:Ow dat wist ik nietOp donderdag 28 oktober 2010 23:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
KLu. En de KLu heeft eigen beveiligings squadrons, de Luchtmacht bewaking. Alleen de OVD komt uit andere vakgebieden. Het is dus niet als bij de KL (of was) dat er elke eenheid een week wacht moet draaien.
Ik ben vroeger, net als ER, LB'er geweest.
quote:Toen ik nog op transport zat, moest ik ook om de week of 3 weken wacht draaien, en dat was allemaal onbetaald, is dat nog zo?Op donderdag 28 oktober 2010 23:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
KLu. En de KLu heeft eigen beveiligings squadrons, de Luchtmacht bewaking. Alleen de OVD komt uit andere vakgebieden. Het is dus niet als bij de KL (of was) dat er elke eenheid een week wacht moet draaien.
Ik ben vroeger, net als ER, LB'er geweest.
quote:Geen idee. Daar zal iemand van de KL antwoord op moeten geven.Op donderdag 28 oktober 2010 23:28 schreef Clan het volgende:
[..]
Toen ik nog op transport zat, moest ik ook om de week of 3 weken wacht draaien, en dat was allemaal onbetaald, is dat nog zo?
quote:Eens een LB'er altijd een LB'er.Op donderdag 28 oktober 2010 23:28 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ow dat wist ik niet
Vandaar dat je ER zo mag
quote:Wat is er mis met de Landmacht? is ook een mooi onderdeel, en veelzijdiger dan Zee of Luchtmacht, maar ik preek voor eigen kerkOp donderdag 28 oktober 2010 23:22 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Na mijn bachelor Wiskunde wil ik bij defensie werken... uiteindelijk zou ik wel bij de MIVD willen werken, maar ik wil eerst als officier ervaring op doen. Liefst bij de Marine, anders bij de Luchtmacht. Op de één of andere manier trekt de Landmacht mij niet zo... maar dat is persoonlijk
quote:Maar jou uren worden wel betaald?Op donderdag 28 oktober 2010 23:30 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Geen idee. Daar zal iemand van de KL antwoord op moeten geven.
quote:Ik heb mijn dienstplicht gedaan bij de KL. Ik was richter en plv placo op een M109 bij 11AfdRa. En ik heb er een goude tijd gehad. Als ik toen had kunnen tekenen als KVV'er of beroeps had ik dat gedaan. Maar, vanwege de toen nog grote hoeveelheid dienstplichtigen, kon ik dat alleen bij de KLu.Op donderdag 28 oktober 2010 23:32 schreef Clan het volgende:
[..]
Wat is er mis met de Landmacht, is ook een mooi onderdeel, en veelzijdiger dan Zee of Luchtmacht, maar ik preek voor eigen kerk
quote:Mijn uren worden betaald ja. Maar het zijn geen extra uren. Deze diensten ziijn gewoon opgenomen in mijn rooster.
quote:Zonde zeg, ik heb tijdens mijn dienstplicht bij de Stvzgbt 14 Afdva gezeten 1962-1964 en herhaling, was ook een gouden tijd, maar ja, je moet uiteindelijk doorgroeien, en ik heb zelf een paar flinke missers gemaakt met opleidingen, had Adjudant kunnen zijn, maar ben als Sgt 1 mijn FLO ingegaan.Op donderdag 28 oktober 2010 23:34 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb mijn dienstplicht gedaan bij de KL. Ik was richter en plv placo op een M109 bij 11AfdRa. En ik heb er een goude tijd gehad. Als ik toen had kunnen tekenen als KVV'er of beroeps had ik dat gedaan. Maar, vanwege de toen nog grote hoeveelheid dienstplichtigen, kon ik dat alleen bij de KLu.
quote:Die Russische vliegtuigen...?Op donderdag 28 oktober 2010 23:40 schreef Cobra4 het volgende:
En voor de liefhebbers. In de Defensiekrant van deze week staat een interessant verslag van de QRA (Quick Reaction Alert) inzet rond de twee Bears die vorige week zijn onderschept.
quote:Mooi zeg, had ik ook wel willen hebben, ipv snel thuis warme hap naar binnen schuiven, meteen terug naar de kazerne, en de volgende dag weer om 6 mijn bed uit na een paar uur slaap, en vergoeding, ho maar, dat heette toen 'plicht'Op donderdag 28 oktober 2010 23:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mijn uren worden betaald ja. Maar het zijn geen extra uren. Deze diensten ziijn gewoon opgenomen in mijn rooster.
quote:Ik ben bij de KLu begonnen als Kpl bij de LB. Maar daar zaten voor mij geen doorgroei mogelijkheden in. Ik ben toen overgestapt naar de NBC (nu CBRN) ploeg van het Grond Operationele Squadron. Daar ben ik onderofficier geworden. Nu ben ik sergeant-majoor. En zoals het er nu uitziet eindig ik als Adjudant of Eerste Luitenant.Op donderdag 28 oktober 2010 23:39 schreef Clan het volgende:
[..]
Zonde zeg, ik heb tijdens mijn dienstplicht bij de Stvzgbt 14 Afdva gezeten 1962-1964 en herhaling, was ook een gouden tijd, maar ja, je moet uiteindelijk doorgroeien, en ik heb zelf een paar flinke missers gemaakt met opleidingen, had Adjudant kunnen zijn, maar ben als Sgt 1 mijn FLO ingegaan.
quote:Die Russen?Op donderdag 28 oktober 2010 23:40 schreef Cobra4 het volgende:
En voor de liefhebbers. In de Defensiekrant van deze week staat een interessant verslag van de QRA (Quick Reaction Alert) inzet rond de twee Bears die vorige week zijn onderschept.
quote:
quote:Spuit 11 ben je ook
quote:Wat deden ze in Godesnaam boven de Noordzee? (als ik het me goed herinner) ????
quote:Bij de KLu zijn er altijd al vaste bewakings eenheden geweest. Dit omdat het gros van het KLu personeel in de ploegendienst werkt ivm de uit te voeren vluchten.Op donderdag 28 oktober 2010 23:43 schreef Clan het volgende:
[..]
Mooi zeg, had ik ook wel willen hebben, ipv snel thuis warme hap naar binnen schuiven, meteen terug naar de kazerne, en de volgende dag weer om 6 mijn bed uit na een paar uur slaap, en vergoeding, ho maar, dat heette toen 'plicht'
quote:Showing the Force.Op donderdag 28 oktober 2010 23:45 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Wat deden ze in Godesnaam boven de Noordzee? (als ik het me goed herinner) ????
quote:I.a.w. pissing contest
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:22 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Na mijn bachelor Wiskunde wil ik bij defensie werken... uiteindelijk zou ik wel bij de MIVD willen werken, maar ik wil eerst als officier ervaring op doen. Liefst bij de Marine, anders bij de Luchtmacht. Op de één of andere manier trekt de Landmacht mij niet zo... maar dat is persoonlijk
quote:Dat weet ik dus nog niet.. ik wil meer de strategische kant op, en bij de marine ben ik bij de Zeedienst (of hoe dat ook heet) wat beter af qua carrière enzo - voor zover ik weet.Op donderdag 28 oktober 2010 23:50 schreef Iska het volgende:
[..]Join me @ TD, it's gonna be fun for sure
quote:Je moet keuzes maken, ik had vroeger geen opleiding genoten, heb mij op mijn 27e opnieuw aangemeld bij de K.L. werd als G.D. Kanonnier bevorderd tot Soldaat 1, en na een Initiële opleiding binnen 2 jaar korporaal, na wat certificaten instructeur geworden bij de PIROC en Rijschool Venlo, maar veels te lang blijven hangen daar, 2 maal uitstel aangevraagd voor de KMS ( ik moest nog schakelonderwijs 2 volgen ) en toen ik 43 was begon ik pas aan de KMS, hebben ze me maar meteen Tit Sergeant gemaakt, anders zag het niet uit, zat tussen alleen maar, begin dertigers, En begin negentiger jaren zou ik eigenlijk in 1997 bevorderd worden tot S.M., maar toen hadden ze een nieuwe regel dat je tenminste 4 jaar die functie moest uitoefenen, en ik ging in 1998 met FLO, dus ik viste achter het net. Laatste twee jaar weinig gedaan, ze verzonnen allemaal functies voor mij, zoals bij het Kazerne Commando, ik heb menig Kazerne afgesloten. En daarmee ook mijn loopbaan.Op donderdag 28 oktober 2010 23:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ben bij de KLu begonnen als Kpl bij de LB. Maar daar zaten voor mij geen doorgroei mogelijkheden in. Ik ben toen overgestapt naar de NBC (nu CBRN) ploeg van het Grond Operationele Squadron. Daar ben ik onderofficier geworden. Nu ben ik sergeant-majoor. En zoals het er nu uitziet eindig ik als Adjudant of Eerste Luitenant.
quote:Ja hey zeg, ik ben niet zo van de pc generatie, ik tik met twee vingers, lees ondertussen, en het is laat, dus het gaat wat trager dan overdag, en elke keer als ik iets tik, zijn er alweer, ik weet niet hoeveel, berichten bijgekomen.
quote:Wij kwamen regelmatig op de PIROC. Ik zat bij de LB op Vliegbasis Eindhoven. En één van de kranen van het PIROC heeft mij in 1995 nog uit een greppel getakeld toen ik een MB er in had gereden.Op donderdag 28 oktober 2010 23:54 schreef Clan het volgende:
[..]
Je moet keuzes maken, ik had vroeger geen opleiding genoten, heb mij op mijn 27e opnieuw aangemeld bij de K.L. werd als G.D. Kanonnier bevorderd tot Soldaat 1, en na een Initiële opleiding binnen 2 jaar korporaal, na wat certificaten instructeur geworden bij de PIROC en Rijschool Venlo, maar veels te lang blijven hangen daar, 2 maal uitstel aangevraagd voor de KMS ( ik moest nog schakelonderwijs 2 volgen ) en toen ik 43 was begon ik pas aan de KMS, hebben ze me maar meteen Tit Sergeant gemaakt, anders zag het niet uit, zat tussen alleen maar, begin dertigers, En begin negentiger jaren zou ik eigenlijk in 1997 bevorderd worden tot S.M., maar toen hadden ze een nieuwe regel dat je tenminste 4 jaar die functie moest uitoefenen, en ik ging in 1998 met FLO, dus ik viste achter het net. Laatste twee jaar weinig gedaan, ze verzonnen allemaal functies voor mij, zoals bij het Kazerne Commando, ik heb menig Kazerne afgesloten. En daarmee ook mijn loopbaan.
quote:Ligt eraan waar je voor wilt gaan. Voordeel van TD is dat het veel exclusiever is en je vaak veel langer kan blijven hangen. Functie HTD op groot schip is (d8 ik) richting ltz 1 of kltz, wat genoeg is voor kapiteinsfunctie op kleinere schepen. Daarna kan je nog verder op het land..Op donderdag 28 oktober 2010 23:53 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dat weet ik dus nog niet.. ik wil meer de strategische kant op, en bij de marine ben ik bij de Zeedienst (of hoe dat ook heet) wat beter af qua carrière enzo - voor zover ik weet.
quote:Als Luchtmachter, een vraag, de Nederlandse Luchtmacht oefent veel in de VS, en die JSF is daar handig, maar is het niet stukken goedkoper om wat MIGS in te slaan?
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 23:58 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wij kwamen regelmatig op de PIROC. Ik zat bij de LB op Vliegbasis Eindhoven. En één van de kranen van het PIROC heeft mij in 1995 nog uit een greppel getakeld toen ik een MB er in had gereden.
quote:De nieuwe 5de generatie jager (PAK FA) die Rusland nu aan het ontwikkelen is zal niet veel onderdoen voor de JSF. En qua prijs zal die niet veel goedkoper gaan worden dan de JSF.Op donderdag 28 oktober 2010 23:59 schreef Clan het volgende:
[..]
Als Luchtmachter, een vraag, de Nederlandse Luchtmacht oefent veel in de VS, en die JSF is daar handig, maar is het niet stukken goedkoper om wat MIGS in te slaan?
quote:Ik zal er rekening mee houden!Op donderdag 28 oktober 2010 23:57 schreef Clan het volgende:
[..]
Ja hey zeg, ik ben niet zo van de pc generatie, ik tik met twee vingers, lees ondertussen, en het is laat, dus het gaat wat trager dan overdag, en elke keer als ik iets tik, zijn er alweer, ik weet niet hoeveel, berichten bijgekomen.
quote:Tja, als je met een MB het gras op gaat en er dan achterkomt dat die terreinwagen totaal geen grip heeft op het gras (de MT had een verkeerd type banden er onder gezet) wil je wel eens doorglijden.
quote:Beetje late reactie, maar ik doe WO.Op donderdag 28 oktober 2010 23:58 schreef Iska het volgende:
[..]
Ligt eraan waar je voor wilt gaan. Voordeel van TD is dat het veel exclusiever is en je vaak veel langer kan blijven hangen. Functie HTD op groot schip is (d8 ik) richting ltz 1 of kltz, wat genoeg is voor kapiteinsfunctie op kleinere schepen. Daarna kan je nog verder op het land..
Zeedienst is wel leuk maar volgens mij is het lastiger om door te groeien (redelijk wat concurrentie), en het allermooiste op zo'n schip is natuurlijk de techniek(blijf het zeggen)
Doe je trouwens HBO of WO?
quote:Maar hebben we als Nederlandse luchtmacht wel iets aan zo'n JSF, ik heb mij laten vertellen dat het niet aansluit aan de Nederlandse inzetbaarheid van de luchtmacht, maar dat het alleen voor de Amerikanen handig is?Op vrijdag 29 oktober 2010 00:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De nieuwe 5de generatie jager (PAK FA) die Rusland nu aan het ontwikkelen is zal niet veel onderdoen voor de JSF. En qua prijs zal die niet veel goedkoper gaan worden dan de JSF.
quote:De JSF is een goede vervanging voor de F16's. Het toestel kan ook ingezet worden als multi-role toestel zoals nu de F16 in gebruik is. Nederland gebruikt het jachtvliegtuig als jager, verkenner en bommenwerper. De Amerikan gaan de JSF alleen als jager gebruiken. Voor de andere taken hebben zij andere toestellen. Nederland heeft die luxe niet en heeft dus een multi-role toestel nodig.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:12 schreef Clan het volgende:
[..]
Maar hebben we als Nederlandse luchtmacht wel iets aan zo'n JSF, ik heb mij laten vertellen dat het niet aansluit aan de Nederlandse inzetbaarheid van de luchtmacht, maar dat het alleen voor de Amerikanen handig is?
quote:NEIN.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:14 schreef jankaas020 het volgende:
Want CZSK hoort natuurlijk helemaal niet bij defensie!
quote:Ik wil in principe ook bootjevaren, maar ik vind dat alle krijgsmachtonderdelen hun eigen charme hebben. En ieder onderdeel heeft zijn eigen voor- en nadelen!Op vrijdag 29 oktober 2010 00:13 schreef Vronsky het volgende:
Ik vind dat er veelste veel vloot-fappen gebeurt in DEF.
Dat hoort niet..
quote:Maar de huidige straaljagers zijn qua vlieguren toch nog lang niet afgeschreven? Je hoeft niet te antwoorden hoor, was meer retorisch.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
De nieuwe 5de generatie jager (PAK FA) die Rusland nu aan het ontwikkelen is zal niet veel onderdoen voor de JSF. En qua prijs zal die niet veel goedkoper gaan worden dan de JSF.
quote:Ik vind dat de zeemacht te weinig boem doet.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:16 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik wil in principe ook bootjevaren, maar ik vind dat alle krijgsmachtonderdelen hun eigen charme hebben. En ieder onderdeel heeft zijn eigen voor- en nadelen!
quote:Ik wil wel antwoorden hoor.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:17 schreef Clan het volgende:
[..]
Maar de huidige straaljagers zijn qua vlieguren toch nog lang niet afgeschreven? Je hoeft niet te antwoorden hoor, was meer retorisch.
quote:Nee, jij kunt een paar inbrekers best aan.
quote:En de mijnendienst dan? Die doen hoopjes boem!Op vrijdag 29 oktober 2010 00:18 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik vind dat de zeemacht te weinig boem doet.
Alleen hun EOD is hip.
quote:Als instructeur heb ik daar altijd op gewezen, veel dienstplichtigen die op verlaten landweggetjes flink zaten op te trekken, maar als je even die natte zachte grasrand aan de zijkant raakt, kunnen er zware ongelukken gebeuren, gras is niet te vertrouwen.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tja, als je met een MB het gras op gaat en er dan achterkomt dat die terreinwagen totaal geen grip heeft op het gras (de MT had een verkeerd type banden er onder gezet) wil je wel eens doorglijden.
quote:Was dat nog op de 'oude' PIROC Veldhoven?Op vrijdag 29 oktober 2010 00:09 schreef Cobra4 het volgende:
En we hadden wel mazzel. Het was op een zaterdag en iedereen van onze MT was afwezig. Op de PIROC waren ze net bezig met de sinterklaas viering voor de kinderen van het personeel. En gelukkig was er een takelchauffeur aanwezig die zo aardig was om ons te komen helpen.
quote:Helemaal correct. Maar in die periode mochten we met een standaard B rijbewijs in de wagens rijden. Pas later is er bij de KLu een Tactisch rijbewijs gekomen voor terreinvoertuigen.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:21 schreef Clan het volgende:
[..]
Als instructeur heb ik daar altijd op gewezen, veel dienstplichtigen die op verlaten landweggetjes flink zaten op te trekken, maar als je even die natte zachte grasrand aan de zijkant raakt, kunnen er zware ongelukken gebeuren, gras is niet te vertrouwen.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 00:23 schreef Clan het volgende:
[..]
Was dat nog op de 'oude' PIROC Veldhoven?
quote:Whehehe... moet echt lachen om jouw woordkeuzeOp vrijdag 29 oktober 2010 00:18 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik vind dat de zeemacht te weinig boem doet.
Alleen hun EOD is hip.
quote:Dank je wel.
quote:Ik kan alleen terug vinden dat de duik en demonteer groep is opgegaan in de maritieme EOD, in principe is het natuurlijk wel explosieven opruiming.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:21 schreef Vronsky het volgende:
Maar werkt de EOD juist niet veel samen met de mijnendienst?
quote:Oja, dat was ik even vergetenOp vrijdag 29 oktober 2010 00:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, jij kunt een paar inbrekers best aan.
quote:Srry, bedoelde het niet zo.. bedoelde dat het gelijk is aan en dat je dus redelijke carriere kansen hebtOp vrijdag 29 oktober 2010 00:07 schreef jankaas020 het volgende:
@iska
HTD is LTZ1, bij mijn weten, ook op de LPD's, en een TD'er kan nooit een Commandant van een schip worden, dat zijn altijd OD'ers.
Zeedienst lijkt mij ook redelijk verzadigt, zat net ff bij werkenbijdemarine.nl te kijken voor hoelang je moet tekenen voor wachtsofficier (vrij lang, bij mijn weten), vers van het VWO zit je sowieso 5 jaar in opleiding.. Grappig trouwens dat de premie voor een onderofficier TD hoger is dan die voor een wachtsofficier!
quote:Gaat de goede kant opOp vrijdag 29 oktober 2010 00:13 schreef Vronsky het volgende:
Ik vind dat er veelste veel vloot-fappen gebeurt in DEF.
Dat hoort niet..
quote:Sommige alleen wat meer voor- dan nadelenOp vrijdag 29 oktober 2010 00:16 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik wil in principe ook bootjevaren, maar ik vind dat alle krijgsmachtonderdelen hun eigen charme hebben. En ieder onderdeel heeft zijn eigen voor- en nadelen!
quote:Weltrusten EllaN. En alles zal reg kom.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:32 schreef EllaN het volgende:
[..]
Oja, dat was ik even vergeten![]()
.
Trusten iedereen!
Ik begin paranoid te worden, want ik denk dat ik iemand aan onze deur hoor.
quote:Haha ik hou je nog even gezelschap hoor. Even tot rust komen voor ik ga slapenOp vrijdag 29 oktober 2010 00:35 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Weltrusten EllaN. En alles zal reg kom.
quote:Slaap zachtOp vrijdag 29 oktober 2010 00:24 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Whehehe... moet echt lachen om jouw woordkeuze
En dan nog heb ik een paar jaar om me echt te oriënteren...
Maar ik ga slapen allemaal... slaap lekker iedereen!
quote:Maritieme EOD-Compagnie (MarEODCie) en de DDGOp vrijdag 29 oktober 2010 00:30 schreef Vronsky het volgende:
En naar mijn weten is dat weer opgegaan in het EOC of zoiets aparts?
quote:Ah gezellig. Zullen we dan zo samen naar de World Series kijken?Op vrijdag 29 oktober 2010 00:36 schreef EllaN het volgende:
[..]
Haha ik hou je nog even gezelschap hoor. Even tot rust komen voor ik ga slapen. Ik ben echt een schijterd wat dat betreft
.
quote:Ik ben bereid het een kans te gevenOp vrijdag 29 oktober 2010 00:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ah gezellig. Zullen we dan zo samen naar de World Series kijken?
quote:Waar kijken jullie dat?Op vrijdag 29 oktober 2010 00:38 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik ben bereid het een kans te geven. Hoe laat begint het?
-edit half 2 pas. Tegen die tijd hoop ik wel te slapen
. Ik ben even moed aan het verzamelen om de deuren van de kamers open te trekken waar ik geluid dacht te horen.
quote:Heel veel succes morgen en op ESPN America. Nummer 412 van Ziggo
quote:Een aansteker en een zaklamp en hairspray is al een goede verdediging in het donker.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:38 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ik ben bereid het een kans te geven. Hoe laat begint het?
-edit half 2 pas. Tegen die tijd hoop ik wel te slapen
. Ik ben even moed aan het verzamelen om de deuren van de kamers open te trekken waar ik geluid dacht te horen.
quote:Ik via internet.
quote:
quote:Ik heb heel hard gehoest, heel hard tegen mijn kat gepraat alsof het een grote hond is en de tv aangezetOp vrijdag 29 oktober 2010 00:42 schreef Clan het volgende:
[..]
Een aansteker en een zaklamp en hairspray is al een goede verdediging in het donker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |