Dat dus. Niet als bij Top Gear. Formule 1 coureurs nemen sommige bochten anders dan Stig, maar toch liggen de tijden HEEL dicht bij elkaar.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat vond ik altijd mooi aan GT4. Samen met mijn huisgenoot was ik vaak bezig om ghostlaps van elkaar te verbeteren. Geweldig om te zien dat je met compleet verschillende rijstijlen toch ongeveer even snel kan zijn.
Ik reed ook enorm agresief terwijl hij heel vloeiend rijden kon.
Alleen in een lange race zal hij sneller zijn omdat hij minder bandenslijtage heeft.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat vond ik altijd mooi aan GT4. Samen met mijn huisgenoot was ik vaak bezig om ghostlaps van elkaar te verbeteren. Geweldig om te zien dat je met compleet verschillende rijstijlen toch ongeveer even snel kan zijn.
Ik reed ook enorm agresief terwijl hij heel vloeiend rijden kon.
Ik gebruik de ideale lijn nooit. Ik gebruik wat ik zelf een ideale lijn vind, en die is weleens anders dan wat de game aangeeft.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:22 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Dat dus. Niet als bij Top Gear. Formule 1 coureurs nemen sommige bochten anders dan Stig, maar toch liggen de tijden HEEL dicht bij elkaar.
Je kan een bocht strak insturen en er snel uitkomen, of je kan een bocht wat wijder inkoppen en met meer snelheid erin duiken.
Daarom vind ik de "ideale lijn" totaal overbodig in racegames.
Ik rijd in GT5 Prologue met de controller met alle assists uit, TC op 0 en driving physics op Professional. Dan is de ideale lijn maar een saaie rit, omdat je de auto niet echt over zn grens kan pushen.
Probeer de Exige 111R Tuned maar eens op Suzuka of de High Speed Ring en hou je niet aan de lijn. Heerlijk on the edge racing!
Klopt, endurance racen was ik ook hopeloos slecht in, maar ik ben ook niet zo'n die-hard gamer die 200 rondjes op een circuit gaat rijden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:33 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Alleen in een lange race zal hij sneller zijn omdat hij minder bandenslijtage heeft.
Is het bestaan hiervan niet juist een zwaktebod?quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:22 schreef J.Clarkson het volgende:
[..]
Daarom vind ik de "ideale lijn" totaal overbodig in racegames.
Wij deden heel vaak de license test op Suzuka, sowieso een geweldig circuit vooral dat eerste stuk tot de tunnel.quote:Ik rijd in GT5 Prologue met de controller met alle assists uit, TC op 0 en driving physics op Professional. Dan is de ideale lijn maar een saaie rit, omdat je de auto niet echt over zn grens kan pushen.
Probeer de Exige 111R Tuned maar eens op Suzuka of de High Speed Ring en hou je niet aan de lijn. Heerlijk on the edge racing!
quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ze worden op dit moment inelkaar gestampt:
[ afbeelding ]
Ik moest lachenquote:
En dan zijn er ook nog variabelen zoals het weer, nat, droog, vochtigheid. De banden, druk, slijtage, temperatuur. En de baan, hoeveel rubber en grip.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:59 schreef Desunoto het volgende:
Uiteindelijk is er voor de meeste bochten toch maar één lijn de snelste.
Het "probleem" is gewoon dat die perfecte bocht er bijna nooit uitkomt. Meestal kom je op een kleine afwijking zoals bijvoorbeeld een fractie van een seconde eerder/later remmen/insturen, want niemand is een robot.
Stel, de perfecte tijd die je voor een bepaalde bochtencombinatie kan halen is 20 seconden. Als je net wat later instuurt dan op de perfecte lijn, kom je op 20.1 seconden. Als je net iets eerder instuurt dan op de perfect lijn, kom je ook op 20.1 seconden. Zo lijken er verschillende lijnen te zijn die even snel zijn, maar de aller snelste ligt er meestal tussenin.
Die perfectie is nagenoeg onmogelijk om te halen, laat staan keer op keer, laat staan over een gehele ronde van allerlei bochten. Maar het bestaat wel.
Ahh, dank! Dat wist ik niet, moet goed komen dan binnenkort. Wel vreemd dat ze er nu nog geen datum aanhangen. Ze willen vast zeker zijn dat het nu ook daadwerkelijk in de winkels ligt op die datum.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:49 schreef DennisDeBengel het volgende:
De meeste games liggen 4 weken nadat ze Gold gaan in de winkels. Dus net voor Sinterklaas zou kunnen
Uiteraard, die gaan nu echt geen risico meer lopenquote:Op woensdag 3 november 2010 11:08 schreef jackson het volgende:
Wel vreemd dat ze er nu nog geen datum aanhangen. Ze willen vast zeker zijn dat het nu ook daadwerkelijk in de winkels ligt op die datum.
En terecht, dat geleuter ook! Maar zou het wel graag gewoon even wetenquote:Op woensdag 3 november 2010 11:28 schreef Auti het volgende:
[..]
Uiteraard, die gaan nu echt geen risico meer lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |