abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:33:17 #1
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_88061743
nieuw topic.

Laatste post vorig topic:

quote:
hier de volledige voorstelling van de Redbull X1 prototype.

Kan niet wachten om daar zelf mee te gaan racen.

Is er een bepaald stuur dat goed is te bedienen met gas en rem aan het stuur zelf? Pedalen bedienen is voor mij niet zo simpel en wil deze toch echt wel met een stuurtje spelen.
pi_88061822
Ik zou maar gewoon de driving force GT kopen (beste prijs-kwaliteit verhouding) en gewoon leren gassen met pedalen, is na gewenning toch wel 100x beter..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:36:46 #3
202014 JJH
Knetter. O+
pi_88061887
Ik zou ook voor de DrivingForce GT gaan. Gewoon erg goed stuurtje en ik denk dat het ook wel mogelijk moet zijn om met knoppen op het stuur gas te geven en te remmen. :Y
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:38:23 #4
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_88061943
Is mijn fout maar had er wss wel even moeten bij vertellen dat ik in een rolstoel zit en die pedalen bedienen wel gaat maar nooit niet snel genoeg om goed te kunnen racen. Daarom dus een stuur waar de bediening van gas en rem aan het stuur kan zonder in problemen te komen tijdens het draaien. dus dat de gas en rem knop altijd goed bereikbaar zijn.
pi_88062147
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:38 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Is mijn fout maar had er wss wel even moeten bij vertellen dat ik in een rolstoel zit en die pedalen bedienen wel gaat maar nooit niet snel genoeg om goed te kunnen racen. Daarom dus een stuur waar de bediening van gas en rem aan het stuur kan zonder in problemen te komen tijdens het draaien. dus dat de gas en rem knop altijd goed bereikbaar zijn.
Ahzo. Dan word t lastig.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:36 schreef JJH het volgende:
Ik zou ook voor de DrivingForce GT gaan. Gewoon erg goed stuurtje en ik denk dat het ook wel mogelijk moet zijn om met knoppen op het stuur gas te geven en te remmen. :Y
Nou dat weet ik niet hoor, want het stuur is gemaakt voor GT5 dus ik vermoed dat ze wel alle knoppen "vol" hebben gezet.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 12:45:36 #6
202014 JJH
Knetter. O+
pi_88062222
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:38 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
De DrivingForce GT draait daarvoor te veel denk ik, zal lastig worden.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:43 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ahzo. Dan word t lastig.
[..]

Nou dat weet ik niet hoor, want het stuur is gemaakt voor GT5 dus ik vermoed dat ze wel alle knoppen "vol" hebben gezet.
Kun je dan niet zelf de knoppen omgooien?

Ik gebruik hem de laatste tijd aan de laptop voor LFS, en daar kan ik alles zelf instellen. :Y
pi_88062307
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:45 schreef JJH het volgende:

[..]

De DrivingForce GT draait daarvoor te veel denk ik, zal lastig worden.
[..]

Kun je dan niet zelf de knoppen omgooien?

Ik gebruik hem de laatste tijd aan de laptop voor LFS, en daar kan ik alles zelf instellen. :Y
Ja dat ook idd, 900 graden is erg onhandig als je gas moet inhouden.
Op ps3 is dat minder volgens mij, als ze alle knoppen perfect hebben gevuld, waarom zou je dan willen aanpassen?
pi_88062480
Zou je het stuurtje niet zo kunnen instellen dat de laatste slagen links en rechtsom zogenaamde "deadzones" zijn? Dat de wagen in-game dus voor de volle 100% draait als jij je stuur zeg maar een kwartslag hebt gedraaid?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:03:32 #9
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_88062955
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 12:52 schreef Desunoto het volgende:
Zou je het stuurtje niet zo kunnen instellen dat de laatste slagen links en rechtsom zogenaamde "deadzones" zijn? Dat de wagen in-game dus voor de volle 100% draait als jij je stuur zeg maar een kwartslag hebt gedraaid?
Volgens mij ben ik die optie bij de instelling van GT5 prologue wel al tegen gekomen. dat zou eventueel wel een oplossing kunnen zijn.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 13:34:41 #10
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88064179
Aardige review van die X1. Gaat allemaal wel erg hard.
Halverwege december lijkt het dan toch te gaan gebeuren :')
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_88064894
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:52 schreef Desunoto het volgende:
Ja geloof dat dit wel kan.. dat heb ik nu met mijn g27 stuurtje ook. Ik kan wel meer dan een halve draai maken, maar na die halve draai stuurt hij niet meer verder o.i.d. (ook zichtbaar in de cockpit)
Ik denk dat dit als ´stuurbekrachting´ aan/uit te zetten is...
pi_88065027
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:47 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja dat ook idd, 900 graden is erg onhandig als je gas moet inhouden.
Op ps3 is dat minder volgens mij, als ze alle knoppen perfect hebben gevuld, waarom zou je dan willen aanpassen?
Als je iets verder naar boven scrollt, dan zie je dat iem. in een rolstoel weinig heeft aan de pedalen, dus het gas en de rem op het stuur wilt hebben.

Bij GT5 Prologue kun je de instellingen van het stuur wel veranderen, maar ik weet niet of je het gas en de remfunctie ook op het stuur kan zetten. Deze opties stonden er bij mij niet tussen iig (je kon wel kiezen uit links kijken, rechts kijken, handrem, etc. bij het instellen van de knoppen)
pi_88065316
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 13:56 schreef Peter1612 het volgende:

[..]

Als je iets verder naar boven scrollt, dan zie je dat iem. in een rolstoel weinig heeft aan de pedalen, dus het gas en de rem op het stuur wilt hebben.

Bij GT5 Prologue kun je de instellingen van het stuur wel veranderen, maar ik weet niet of je het gas en de remfunctie ook op het stuur kan zetten. Deze opties stonden er bij mij niet tussen iig (je kon wel kiezen uit links kijken, rechts kijken, handrem, etc. bij het instellen van de knoppen)
Goh, dat had ik heus wel gelezen.
Ik denk alleen dat de makers van GT5 denken: we vullen alle knoppen, dat is perfect zo en niemand hoeft het aan te passen.
pi_88068194
Zalige auto.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:14:50 #15
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_88070180
http://www.gtplanet.net/s(...)cember-release-date/

Het is iets, maar eigenlijk ook niets.

Still waiting.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:48:25 #16
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88077325
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:14 schreef SonicVolcano het volgende:
http://www.gtplanet.net/s(...)cember-release-date/

Het is iets, maar eigenlijk ook niets.

Still waiting.
Eerste reactie: "I was hoping for a November release but I guess later is better than never. I’m still annoyed they are waiting until the last possible second of October to announce the new release date."

Spot on zeg! Die drollen wachten gewoon tot de laatste minuut van oktober om aan te geven wanneer hij nou wel uit komt, of wanneer ze hem proberen uit te laten komen :')
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_88077422

:9~
  donderdag 28 oktober 2010 @ 20:46:01 #18
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_88079588
Dit staat in de nieuwe PSM:

quote:
Cars
Of the roughly 1000 cars in GT5, about 800 are standard models. Mostly brought over from GTPSP, they're shiny, HD and still more detailed than any vehicle in Prologue. These vehicles only suffer scrapes and scratches, but it's crash consequences that matter. A trip to the gravel trap - or worse, the metal railings - in any car could prove race ending. Think broken gearboxes, brake failures and even engine stalls. All cars regardless of type have fully functioning front reverse lights, horns and get dirty during races.

Dynamic Weather/Time
Snow is similarly impressive, hitting the windscreen in thick clumps before melting into water and being wiped from view. Flakes start to clump in thick grass, tree branches and tracksides before slowly setting onto the track, one lap at a time. It's not just how stunning the weather effects look, though, but their unpredictability which most impresses. Weather even alters the temperature, air pressure and humidity on the track. Forecasts are available for each race, but in a cruelly realistic twist, aren't always accurate. During long races, clouds move across the sky, darkening the track and forcing a constant re-assessment of your race strategy. Failure to read the changing conditions could mean the difference between victory and crashing out.
Daylight alters during longer races, too. Night slowly sets in, reducing visibility and necessitating the use of hi-beam headlights over normal ones. In a 24 hour race, the sky's hue changes slowly fades to black and back without any animations. Stunning. In keeping with the hyper-realism, Polyphony have even included 'time-syncing' on real-life circuits. This allows you to match the time of day in-game to that of the real track - meaning if it's night time in Monza, you'll have to race in the dark. Yet another unnecessary detail that only GT offers..

Soundtrack
Just like the PSP version, you'll get the chance to play whatever music you have on your hard drive, so you're only limited by the size of your disk and the range of your MP3 collection.

Customization
You can tell when you're tailing a car with a racing exhaust rather that its standard factory parts, because it looks bigger and sounds louder than normal. You can tune electric cars. Tuning menus are more interactive and visual that before, too, with a much slicker user interface in the garage - though there's no livery editor this time.

Rally
Each race in the rally career is run on a randomly-generated point-to-point course with the aim, like in real rallying, being to beat your competitors times rather than race them head to head. Every rally is also affected by GT5's stunning weather engine, too. There's even a co-driver calling out each corners severity and suggested approach.

Nascar
NASCAR in GT only comprises a few 'official' tracks - including Daytona and Indianapolis - and roughly ten real drivers. The license will also play to the real sport's rules, such as yellow flags and pitting. The NASCARs are also the only vehicles which have bonnets break open and rear windows shatter.
^O^ _O_
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_88080473
Wanneer is nou de release datum? 21 december dit jaar toch?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:18:25 #20
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88109632
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 21:03 schreef Vuurpijl. het volgende:
Wanneer is nou de release datum? 21 december dit jaar toch?
Dat zullen we ergens zondag wel weten denk ik.... Horrorlui bij PD

FRS: Releasedatum: 15-12-2010
Is een wilde gok volgens mij :D
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_88112525
Ze hebben nu toch echt niet meer lang om de release datum te geven. Vanavond toch?
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:38:10 #22
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_88166409

Briljant :')
pi_88166484
_O-
pi_88169469
:D
  zondag 31 oktober 2010 @ 13:20:56 #25
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88170860
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:38 schreef SonicVolcano het volgende:
[ afbeelding ]

Briljant :')
Classic ja :D. Hieruit begrijp ik dus ook dat we het ergens de laatste minuut van vandaag gaan weten? Dat voorspelde ik al eerder overigens, wat een bagger....

Komen we het überhaupt vandaag wel te weten?
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_88171015
In welke talen komt GT5 uit?
pi_88177305
Toys XL folder zegt, gran turismo op 3 november.

Zal ik bellen en gaan klagen en zeggen dat ik m ook echt wil hebben op 3 nov? :P
pi_88178322
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 13:20 schreef jackson het volgende:

[..]

Classic ja :D. Hieruit begrijp ik dus ook dat we het ergens de laatste minuut van vandaag gaan weten? Dat voorspelde ik al eerder overigens, wat een bagger....

Komen we het überhaupt vandaag wel te weten?
Het is weekend en dan is er altijd een recap van de week. Ik verwacht morgen wel iets, dan zijn er gebruikelijk een aantal blog updates.
  zondag 31 oktober 2010 @ 17:31:08 #29
80382 manny
30 is best veel
pi_88178421
come on. geef me die releasedatum stakkers. wil nu eindelijk gewoon dat spel spelen
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_88178502
Onder het kopje ''gerucht'':

quote:
For those hoping to get Gran Turismo 5 as a Christmas or New Years present, online retailer DMM.com has some potentially good news today. The retailer's listing for the game now shows a December 23 release date.

The listing has the game priced at ¥7,980. The first print run will include a 308 page booklet and a download product code for five cars.

While a December 23 date may seem a bit late for the release of a major game, it's actually common practice in Japan. As an example, Final Fantasy XIII was released on December 17 of last year.

The DMM.com date isn't an official announcement from Sony, and may very well be an error. We'll have to wait for word from Sony to be sure.

If you're saying to yourself "But I thought GT5 was coming out on November 3," you should check the headlines from a few weeks back when the game was delayed for undisclosed reasons.
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:52:06 #31
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_88186267

Ik moet toegeven: sommige zijn wel lekker bezig :D :')
pi_88188484
En we hebben een (Amerikaanse) release date! Dertig november tweeduizendtien!

Bron: http://www.sonystyle.com/(...)=8198552921666006660

De site is een officiële webshop van Sony zelf, dus tja... :)
pi_88188700
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:24 schreef WSquater het volgende:
En we hebben een (Amerikaanse) release date! Dertig november tweeduizendtien!

Bron: http://www.sonystyle.com/(...)=8198552921666006660

De site is een officiële webshop van Sony zelf, dus tja... :)
On or about..
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:11:57 #34
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_88191650
tuhvuhpuh
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
  maandag 1 november 2010 @ 10:28:25 #35
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88201812
http://www.gamespot.com/p(...)ews.html?sid=6283319

23 december in Japan.... Althans, dat denkt men :')

http://www.zavvi.com/game(...)ismo-5/10042564.html
Ah, hier is het 28 januari... Mooi mooi. Ik stop mijn zoektocht en geloof het allemaal wel :7

[ Bericht 36% gewijzigd door jackson op 01-11-2010 10:33:30 ]
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_88214973
En ik maar hopen op begin november :{

Wat ik moet nu gaan doen de komende twee maanden?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_88219570
@ rolstoelvandaal
Kijk eens naar eens Logitech Driving Force Wireless
Ze zijn officieel niet meer in productie, maar ik ken meerdere mensen die er gebruik van maken in racesims op de pc, en alledrie zitten ze in een rolstoel.
De driving force wireless heeft geen pedalen, maar twee analoge flippers achter het stuur waarmee je remt en gasgeeft. Die drie mensen zijn er zeer tevreden over.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_88223113
Nou Sony, waar blijft die release date? Als het volgend jaar pas is, verkoop ik mijn 1 maand oude PS3 wel weer en ga ik terug naar Forza 3.

1 November en nog geen releasedate. Om te huilen dit, echt....... Dan te denken dat we m oorspronkelijk over 2 dagen in onze knuisten zouden hebben.......

Ik kots op Sony en Polyphony op het moment. "New date by end of the month" Fuck you! Die datum is verstreken en men laat ons gewoon in de stront zakken! :(

Maargoed, laat Sony lekker hun eigen fucking graf graven. Wat hebben ze ons te bieden in December?

Niks, nakkes, rien, nada.... Faalhazen.
In the olden days I always got the impression that TVR built a car, put it on sale, and then found out how it handled. Usually when one of their customers wrote to the factory complaining about how dead he was.
  maandag 1 november 2010 @ 20:41:31 #39
202014 JJH
Knetter. O+
pi_88223759
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 20:29 schreef J.Clarkson het volgende:
Nou Sony, waar blijft die release date? Als het volgend jaar pas is, verkoop ik mijn 1 maand oude PS3 wel weer en ga ik terug naar Forza 3.

1 November en nog geen releasedate. Om te huilen dit, echt....... Dan te denken dat we m oorspronkelijk over 2 dagen in onze knuisten zouden hebben.......

Ik kots op Sony en Polyphony op het moment. "New date by end of the month" Fuck you! Die datum is verstreken en men laat ons gewoon in de stront zakken! :(

Maargoed, laat Sony lekker hun eigen fucking graf graven. Wat hebben ze ons te bieden in December?

Dude, relax. :')
pi_88223879
quote:

Even serieus, heb je niets anders te doen dan klagen over een spelletje?
Lekker boeiend dat het nog wat langer duurt, neem een hobby, doe wat buiten de deur, i don't care.
Ze hebben blijkbaar de tijd nodig, en wees blij dat ze hem maken, anders had je helemaal niets gehad.

Huilen op ontwikkelaars van games en de uitgevers :z
pi_88224071
quote:

Wtf gap ga werken ofzo :')
  maandag 1 november 2010 @ 20:53:33 #42
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_88224400
Er komt nog genoeg leuks uit in november.

Maar een leven zoeken kan ook nog.
pi_88224502
quote:
Op maandag 1 november 2010 20:47 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wtf gap ga werken ofzo :')
Ik heb werk. En een gezin. En een passie voor GT sinds deel 1. Mijn teleurstelling mag ik dan niet neerzetten hier?
In the olden days I always got the impression that TVR built a car, put it on sale, and then found out how it handled. Usually when one of their customers wrote to the factory complaining about how dead he was.
pi_88224580
quote:
Op maandag 1 november 2010 20:53 schreef SonicVolcano het volgende:
Er komt nog genoeg leuks uit in november.

Maar een leven zoeken kan ook nog.
Ik heb een rijk leven, maar als ik verdomme een PS3 koop met als enige reden de release van GT5, welke op het laatste moment wordt uitgesteld en wij maar in het donker gehouden worden, ja dan word ik pissed.

GT5 hoeft niet perfect te zijn. GT moet GT zijn. Het is gewoon jammer dat Sony en PD voor ons even bepalen wat de perfecte game is.

Er is niks wat een patch niet kan verhelpen en er is ons al zoveel beloofd wat niet waargemaakt wordt, dat ik me gewoonweg afvraag: Tot hoever gaat mij geduld.

Daarbij komt dat Sony zichzelf gewoon belachelijk maakt door alle Kerst toppers uit te stellen.

Het perfectionisme aldaar neemt autistische vormen aan. Sorry hoor, maar als er iets simpels als een release date beloofd wordt en zelfs dat kan niet waargemaakt worden, dan zakt de moed me in de schoenen.

Juist omdat ik een GT fan ben sinds dag 1, maakt dit soort dingen nu eenmaal extra zuur.

[ Bericht 51% gewijzigd door J.Clarkson op 01-11-2010 21:01:32 ]
  maandag 1 november 2010 @ 21:05:03 #45
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_88225136
Geduld hebben dus ;)

Snap je punt ook wel verder, daar niet van :P
pi_88225781
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:05 schreef SonicVolcano het volgende:
Geduld hebben dus ;)

Snap je punt ook wel verder, daar niet van :P
Ik snap jouw kritiek ook wel hoor, dat is het niet. Voel me niet aangevallen. :P

Ik baal gewoon als een stekker dat we in het donker gehouden worden. Een simpele " Releasedate komt eraan" oid is toch wel zo attent en totaal niet overbodig.

Maar ze houden gewoonweg hun lippen op elkaar en daar stoor ik me gigantisch aan.

Wat het nog extra bitter maakt is dat ik de game gewoon dik 2 uur heb kunnen spelen in Room 299, denkende " 1 maand later in mijn woonkamer."

Wat extra polish is niet erg, maar hou de fans dan gewoon op de hoogte op de beloofde termijn. THat's it.
  maandag 1 november 2010 @ 21:17:29 #47
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_88225899
Naja, dat 'end of the month' is dus ook dikke bull, want we weten inderdaad nog niks. November it is then.
pi_88226024
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:17 schreef SonicVolcano het volgende:
Naja, dat 'end of the month' is dus ook dikke bull, want we weten inderdaad nog niks. November it is then.
Dat bedoel ik dus. Het is arrogant en niet netjes tegenover de mensen die het succes van de franchise bepalen.
pi_88226448
J.Clarkson

Ik heb ook een PS3 gekocht voor GT5, en ook ik ben fan vanaf deel 1.
Sterker nog, mijn oude dikke PS2 speelde GT4 niet af, daarvoor heb ik (en alleen voor GT4) de slimline combi pack gekocht, even 180,- alleen voor GT4 dus.
Je frustratie snap ik dus maar al te goed.

Maar om nou ZO heftig te reageren, dat is een beetje overdreven.

Klantvriendelijk is het niet, arrogant zou ik het niet noemen want ze zijn vast druk bezig voor de fans.

Ja het is zuur, maar kan je er iets aan doen?
Totaal niet.
Hoe minder je je er aan ergert, en je jezelf bezig houdt met andere dingen, hoe sneller de tijd voorbij zal gaan en je hem sneller kan spelen :)

That goes for all of us! ;)
pi_88226607
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:26 schreef RiKe het volgende:
J.Clarkson

Ik heb ook een PS3 gekocht voor GT5, en ook ik ben fan vanaf deel 1.
Sterker nog, mijn oude dikke PS2 speelde GT4 niet af, daarvoor heb ik (en alleen voor GT4) de slimline combi pack gekocht, even 180,- alleen voor GT4 dus.
Je frustratie snap ik dus maar al te goed.

Maar om nou ZO heftig te reageren, dat is een beetje overdreven.

Klantvriendelijk is het niet, arrogant zou ik het niet noemen want ze zijn vast druk bezig voor de fans.

Ja het is zuur, maar kan je er iets aan doen?
Totaal niet.
Hoe minder je je er aan ergert, en je jezelf bezig houdt met andere dingen, hoe sneller de tijd voorbij zal gaan en je hem sneller kan spelen :)

That goes for all of us! ;)
That's true....... Maar dit is echt de enige gamereeks waar ik mijn hart en ziel in heb gestopt de afgelopen jaren.... Dat maakt het gewoon kut. ;)
pi_88226896
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:29 schreef J.Clarkson het volgende:

[..]

That's true....... Maar dit is echt de enige gamereeks waar ik mijn hart en ziel in heb gestopt de afgelopen jaren.... Dat maakt het gewoon kut. ;)
Same here ;)
Ik was ook helemaal hyper toen we aan het aftellen waren en de datum steeds dichterbij kwam.
Toen GT3 er was heb ik hem eerst 3 weken ZONDER memorycard gespeeld, ELKE dag opnieuw beginnen dus, en het verveelde me niet.
Obsessie?
Maybe...
pi_88233578
Weet iemand of ik ergens de amerikaanse CE kan bestellen? (met nissan gt-r model)
pi_88242216
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:47 schreef Cyberia18 het volgende:

Vanaf 1:55.

Holy cow.
Wow, die gast rijdt net zoals ik! :D Heerlijk agressief! _O_ Laat terugschakelen, remmen op de motor en het gas erop. Super!
pi_88243460
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2010 21:47 schreef Cyberia18 het volgende:

Vanaf 1:55.

Holy cow.
Hmm hij mist nogal wat apexes... Grafisch wel super :)
pi_88244262
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 12:42 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Apex wil niet zeggen snelste manier. Wel de meest vloeiende. ;)
pi_88244383
Valt het niet op.. De bomen...?
pi_88244423
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:08 schreef Qunix het volgende:
Met 300 Km/h? Nee.
pi_88244672
quote:
7.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:42 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Het is alles behalve een "clean run" inderdaad, maar hij rijdt in ieder geval al een stuk beter dan de meeste mensen die met filmpjes komen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 15:26:48 #60
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88249843
Iedereen maar lullen over een "clean run" of niet zonder ooit een meter op de ring gereden te hebben of naast iemand gezeten te hebben die er rijdt. Persoonlijk vind ik hem heel behoorlijk sturen voor een game... Sowieso een beul van een Ferrari een beetje fatsoenlijk over de ring krijgen is een hele kunst, zeker in een spelletje :').
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_88250796
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:08 schreef Qunix het volgende:
Ik vraag me af of dat door de camera komt of dat het er echt zo verschrikkelijk uitziet..
pi_88250945
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 15:51 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat door de camera komt of dat het er echt zo verschrikkelijk uitziet..
Bomen zijn 2D inderdaad, maar wie leet daar nou op als je aan het rijden bent!?
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:56:05 #63
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88253582
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 15:54 schreef J.Clarkson het volgende:

[..]

Ik niet, vind het er voornamelijk zeer strak uitzien. Begrijp wel wat er bedoeld wordt maar lijkt me niet echt storend :)
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 2 november 2010 @ 17:24:36 #64
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_88254717
Bomen zijn relaxt.
pi_88254779
Vanmiddag bij bart smit de releaselijst eens bekeken en daar staat gt5 op 26 november.
De website bevestigd dit ook, welliswaar verwacht maargoed.

http://www.bartsmit.com/ps3-gran-turismo-5-collectors-edition
  dinsdag 2 november 2010 @ 17:30:00 #66
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_88254915
Zou mooi zijn...we moeten maar afwachten :{
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_88255715
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 17:26 schreef John_Doe_maar het volgende:
Vanmiddag bij bart smit de releaselijst eens bekeken en daar staat gt5 op 26 november.

PLaceholder datum. ;)

Het blijven speculaasjes......Ehm speculaties. :P
pi_88259429
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:05 schreef J.Clarkson het volgende:

[..]

meestal is het wel de snelste manier aangezien moderne sportbanden geen grote slipcurves meer hebben. Daarnaast Alle energie die je zijwaarts legt gaat in feite verloren, aangezien je die energie beter had kunnen gebruiken om rechtuit te gaan.
pi_88259489
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 15:54 schreef J.Clarkson het volgende:

[..]

Eens. mensen die tijdens het racen letten op de bomen :'( Dan heb je je hart toch ergens niet goed zitten imo.. Iig niet bij het racen, maar meer op graphics geilen..
pi_88260311
quote:
1.gif Op dinsdag 2 november 2010 17:26 schreef John_Doe_maar het volgende:

Kreeg vandaag een folder van Bart Smit binnen trouwens.
Daar staat nog steeds 3 november in als releasedatum.
pi_88261798
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 21:15 schreef J.Clarkson het volgende:

[..]

Ik snap jouw kritiek ook wel hoor, dat is het niet. Voel me niet aangevallen. :P

Ik baal gewoon als een stekker dat we in het donker gehouden worden. Een simpele " Releasedate komt eraan" oid is toch wel zo attent en totaal niet overbodig.

Maar ze houden gewoonweg hun lippen op elkaar en daar stoor ik me gigantisch aan.

Wat het nog extra bitter maakt is dat ik de game gewoon dik 2 uur heb kunnen spelen in Room 299, denkende " 1 maand later in mijn woonkamer."

Wat extra polish is niet erg, maar hou de fans dan gewoon op de hoogte op de beloofde termijn. THat's it.
Je hebt wel gelijk hoor, maar goed. Als het echt is door productieproblemen (omdat ze 3 dagen te laat waren), dan valt er niet veel aan te doen helaas. Vind het inderdaad ook zonde dat ze niks melden, en ook niet even iets zeggen van 'we kunnen jullie de release date niet voor eind oktober geven'.

Ik vind trouwens wel dat er geen patch hoort te zijn, zeker bij een game die zo lang in ontwikkeling is. Daarnaast: niet iedereen is verbonden met het internet.
pi_88261918
quote:
1.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:24 schreef WSquater het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk hoor, maar goed. Als het echt is door productieproblemen (omdat ze 3 dagen te laat waren), dan valt er niet veel aan te doen helaas. Vind het inderdaad ook zonde dat ze niks melden, en ook niet even iets zeggen van 'we kunnen jullie de release date niet voor eind oktober geven'.

Ik vind trouwens wel dat er geen patch hoort te zijn, zeker bij een game die zo lang in ontwikkeling is. Daarnaast: niet iedereen is verbonden met het internet.
Je mag er denk ik wel vanuit gaan dat 99,9% van de PS3 bezitters ook internet hebben.
Daarnaast is een patch voor kleine dingetjes die soms fout gaan altijd welkom. Het is wat anders als het spel vol fouten zit zoals F1 2010 of bij Forza Motorsport 3 het geval was. Dan zouden ze zich moeten schamen, maar kleine foutjes kunnen er altijd insluipen...
pi_88262188
Mijn voorspelling: net voor de kerst. Puur marketing strategie om zoveel mogelijk te verkopen. ~:)
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_88262345
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 13:05 schreef J.Clarkson het volgende:

[..]

Dat vond ik altijd mooi aan GT4. Samen met mijn huisgenoot was ik vaak bezig om ghostlaps van elkaar te verbeteren. Geweldig om te zien dat je met compleet verschillende rijstijlen toch ongeveer even snel kan zijn.

Ik reed ook enorm agresief terwijl hij heel vloeiend rijden kon.
  dinsdag 2 november 2010 @ 21:00:22 #75
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_88263489
Nieuwe topic gemist, maar nog geen releasedate gemist begrijp ik al :')!
pi_88264598
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Dat vond ik altijd mooi aan GT4. Samen met mijn huisgenoot was ik vaak bezig om ghostlaps van elkaar te verbeteren. Geweldig om te zien dat je met compleet verschillende rijstijlen toch ongeveer even snel kan zijn.

Dat dus. Niet als bij Top Gear. Formule 1 coureurs nemen sommige bochten anders dan Stig, maar toch liggen de tijden HEEL dicht bij elkaar. :)

Je kan een bocht strak insturen en er snel uitkomen, of je kan een bocht wat wijder inkoppen en met meer snelheid erin duiken.

Daarom vind ik de "ideale lijn" totaal overbodig in racegames.

Ik rijd in GT5 Prologue met de controller met alle assists uit, TC op 0 en driving physics op Professional. Dan is de ideale lijn maar een saaie rit, omdat je de auto niet echt over zn grens kan pushen.

Probeer de Exige 111R Tuned maar eens op Suzuka of de High Speed Ring en hou je niet aan de lijn. Heerlijk on the edge racing! :D
pi_88265230
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Alleen in een lange race zal hij sneller zijn omdat hij minder bandenslijtage heeft.
pi_88265278
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:22 schreef J.Clarkson het volgende:

[..]

Dat dus. Niet als bij Top Gear. Formule 1 coureurs nemen sommige bochten anders dan Stig, maar toch liggen de tijden HEEL dicht bij elkaar. :)

Je kan een bocht strak insturen en er snel uitkomen, of je kan een bocht wat wijder inkoppen en met meer snelheid erin duiken.

Ik rijd in GT5 Prologue met de controller met alle assists uit, TC op 0 en driving physics op Professional. Dan is de ideale lijn maar een saaie rit, omdat je de auto niet echt over zn grens kan pushen.

Probeer de Exige 111R Tuned maar eens op Suzuka of de High Speed Ring en hou je niet aan de lijn. Heerlijk on the edge racing! :D
Ik gebruik de ideale lijn nooit. Ik gebruik wat ik zelf een ideale lijn vind, en die is weleens anders dan wat de game aangeeft.
pi_88265382
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:33 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Alleen in een lange race zal hij sneller zijn omdat hij minder bandenslijtage heeft.
Klopt, endurance racen was ik ook hopeloos slecht in, maar ik ben ook niet zo'n die-hard gamer die 200 rondjes op een circuit gaat rijden.

Ergens tussenbeide was in Gran Turismo altijd weinig ruimte of niet?
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 21:22 schreef J.Clarkson het volgende:

[..]

Is het bestaan hiervan niet juist een zwaktebod?
quote:

Wij deden heel vaak de license test op Suzuka, sowieso een geweldig circuit vooral dat eerste stuk tot de tunnel.

[ Bericht 22% gewijzigd door KaheemSaid op 02-11-2010 21:48:49 ]
pi_88266143
ITS DONE

http://www.gtplanet.net/g(...)stamped-as-we-speak/

Het is nu wel zeker dat hij dit jaar uit komt. Misschien wel eind deze maand!
pi_88266480
Ze worden op dit moment inelkaar gestampt:
pi_88266663
Uiteindelijk is er voor de meeste bochten toch maar één lijn de snelste.

Het "probleem" is gewoon dat die perfecte bocht er bijna nooit uitkomt. Meestal kom je op een kleine afwijking zoals bijvoorbeeld een fractie van een seconde eerder/later remmen/insturen, want niemand is een robot.

Stel, de perfecte tijd die je voor een bepaalde bochtencombinatie kan halen is 20 seconden. Als je net wat later instuurt dan op de perfecte lijn, kom je op 20.1 seconden. Als je net iets eerder instuurt dan op de perfect lijn, kom je ook op 20.1 seconden. Zo lijken er verschillende lijnen te zijn die even snel zijn, maar de aller snelste ligt er meestal tussenin.

Die perfectie is nagenoeg onmogelijk om te halen, laat staan keer op keer, laat staan over een gehele ronde van allerlei bochten. Maar het bestaat wel.
pi_88267088
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ze worden op dit moment inelkaar gestampt:
[ afbeelding ]
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:14:18 #84
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88267498
Ben zeer benieuwd.... en gewoon nog geen datum geven, dat durven ze niet meer denk ik :').
-- YOU FOUND YOURSELF --
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:43:15 #85
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_88269406
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:07 schreef DennisDeBengel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik moest lachen :D :')
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:45:17 #86
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_88269524

dinsdag 2 november 2010 @ 22:55:14 #87
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88270034
_O-

Humor :D
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_88271571
FINALLY goddammit.
pi_88271641
sneller sneller!!
pi_88274471
FUCK YEAH!
pi_88274711
quote:
1.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:45 schreef SonicVolcano het volgende:
[ afbeelding ]

Wie verzint dit. _O-
  woensdag 3 november 2010 @ 01:16:37 #92
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88274738
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:45 schreef SonicVolcano het volgende:
[ afbeelding ]

_O-
  woensdag 3 november 2010 @ 01:17:22 #93
202014 JJH
Knetter. O+
pi_88274748
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2010 21:59 schreef Desunoto het volgende:
Uiteindelijk is er voor de meeste bochten toch maar één lijn de snelste.

Het "probleem" is gewoon dat die perfecte bocht er bijna nooit uitkomt. Meestal kom je op een kleine afwijking zoals bijvoorbeeld een fractie van een seconde eerder/later remmen/insturen, want niemand is een robot.

Stel, de perfecte tijd die je voor een bepaalde bochtencombinatie kan halen is 20 seconden. Als je net wat later instuurt dan op de perfecte lijn, kom je op 20.1 seconden. Als je net iets eerder instuurt dan op de perfect lijn, kom je ook op 20.1 seconden. Zo lijken er verschillende lijnen te zijn die even snel zijn, maar de aller snelste ligt er meestal tussenin.

Die perfectie is nagenoeg onmogelijk om te halen, laat staan keer op keer, laat staan over een gehele ronde van allerlei bochten. Maar het bestaat wel.
En dan zijn er ook nog variabelen zoals het weer, nat, droog, vochtigheid. De banden, druk, slijtage, temperatuur. En de baan, hoeveel rubber en grip.

Echt perfect is onmogelijk
  woensdag 3 november 2010 @ 09:22:02 #94
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_88277553
De ideale lijn is dan ook geen één pixel brede lijn door een bocht, maar meer een bandbreedte waarbinnen je efficiënt door een bocht heen komt.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 3 november 2010 @ 10:47:52 #95
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88279533
Weet iemand wanneer die dingen eerder geperst zouden worden? Dan kunnen we fatsoenlijk gokken naar een releasedate :'). Dit moet toch voor de kerst kunnen lijkt me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_88279564
De meeste games liggen 4 weken nadat ze Gold gaan in de winkels. Dus net voor Sinterklaas zou kunnen :)
pi_88279773
In die GIF ook echt 700mb sterke CDR's gebruiken _O-
Eind deze maand ongeveer/hopelijk/fingers crossed....dat wordt een vroege Sinterklaas (ook al betaal ik het zelf) :Y
  woensdag 3 november 2010 @ 11:08:18 #98
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88280086
quote:
Op woensdag 3 november 2010 10:49 schreef DennisDeBengel het volgende:
De meeste games liggen 4 weken nadat ze Gold gaan in de winkels. Dus net voor Sinterklaas zou kunnen :)
Ahh, dank! Dat wist ik niet, moet goed komen dan binnenkort. Wel vreemd dat ze er nu nog geen datum aanhangen. Ze willen vast zeker zijn dat het nu ook daadwerkelijk in de winkels ligt op die datum.

Weekje vrij met de kerst lijkt prima gepland om eens een goed begin te maken met GT5 :)
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_88280741
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2010 11:08 schreef jackson het volgende:

Wel vreemd dat ze er nu nog geen datum aanhangen. Ze willen vast zeker zijn dat het nu ook daadwerkelijk in de winkels ligt op die datum.

Uiteraard, die gaan nu echt geen risico meer lopen :')
-weg-
  woensdag 3 november 2010 @ 12:12:43 #100
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88282145
quote:
Op woensdag 3 november 2010 11:28 schreef Auti het volgende:

[..]

Uiteraard, die gaan nu echt geen risico meer lopen :')
En terecht, dat geleuter ook! Maar zou het wel graag gewoon even weten :')
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_88284325
Wat caps van het item uit de nieuwe Qore:

pi_88284444
quote:
Op woensdag 3 november 2010 13:17 schreef Cyberia18 het volgende:
SCHNELLER!!! })

Hij moet harder werken.
pi_88289718
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:45 schreef SonicVolcano het volgende:
[ afbeelding ]

SonicVolcano New Member Online Now!
Duphman View Post
quote:
Wait, wait, wait? Do you mean to tell me that you automatically disregard every car that isn't in this screenshot? Are you kidding me? I guess going by your train of thought there aren't any Ferraris (since they aren't in this pic) or Lamborghinis other than that SuperVeloce (since they aren't in the pic).
What a baseless assumption.
My sincere apologies to you, sir.

Why would I ask a question on a forum? Stupid me!

I will now shut up about the Bugatti and let you do the talking from now on.

Go ahead.

FOUND YOU! :P
  woensdag 3 november 2010 @ 16:05:04 #105
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_88290526
Whaha, was dat jouw opmerking? Nee toch?

Ik bedoel, ik zei niks fout ofzo. Ik merkte alleen op dat ik geen Bugatti Veyron op dat plaatje zag :')
pi_88290602
quote:
Op woensdag 3 november 2010 16:05 schreef SonicVolcano het volgende:
Whaha, was dat jouw opmerking? Nee toch?

Ik bedoel, ik zei niks fout ofzo. Ik merkte alleen op dat ik geen Bugatti Veyron op dat plaatje zag :')
Nee dat ben ik niet hoor. :) Zag die naam en dacht Heeeeee......
  woensdag 3 november 2010 @ 16:21:54 #107
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_88291098
YEAH YEAH YEAH!!!!!

Monza (en hopelijk Spa en Grindelwald) here i come!!!!!! :P
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
  woensdag 3 november 2010 @ 16:26:25 #108
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_88291272
quote:
Op woensdag 3 november 2010 16:07 schreef J.Clarkson het volgende:

[..]

Nee dat ben ik niet hoor. :) Zag die naam en dacht Heeeeee......
Ah vandaar. Jij zit daar dus ook op het forum :P
pi_88291367
quote:
Op woensdag 3 november 2010 16:26 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Ah vandaar. Jij zit daar dus ook op het forum :P
Als lurker ja. Ben net Delano tegen gekomen op gamefaqs. :D
pi_88291430
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft u bij ons de game Gran Turismo 5 - Collector's Edition voor de PlayStation 3 besteld onder bestelnummer XXXXXXXXXX.

Fabrikant Sony heeft echter laten weten dat de release van dit artikel is uitgesteld. De game wordt nu op 21 december 2010 uitgebracht. U ontvangt uw bestelling op diezelfde dag.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Onze excuses voor het ongemak. Uiteraard hopen wij u spoedig weer op onze site te mogen begroeten.

Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice
Zal toch wel niet kloppen omdat die datum er zoizo al een hele tijd opstond. (op de site van Bol.com ) Hoop in ieder geval niet dat hij pas op 21 december wordt uitgebracht :P
  woensdag 3 november 2010 @ 16:32:32 #111
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88291520
quote:
Op woensdag 3 november 2010 16:30 schreef bjorntju het volgende:
zoizo
Die variant kende ik nog niet :D!
-- YOU FOUND YOURSELF --
  woensdag 3 november 2010 @ 16:37:57 #112
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_88291728
quote:
Op woensdag 3 november 2010 16:32 schreef jackson het volgende:

[..]

Die variant kende ik nog niet :D!
Dat seaux-y-seaux.
  woensdag 3 november 2010 @ 16:47:23 #113
202014 JJH
Knetter. O+
pi_88292037
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 16:30 schreef bjorntju het volgende:

[..]

Zal toch wel niet kloppen omdat die datum er zoizo al een hele tijd opstond. (op de site van Bol.com ) Hoop in ieder geval niet dat hij pas op 21 december wordt uitgebracht :P
Daar gaat m'n kerst, als dat waar is. :D
pi_88298099
21 december *O*
pi_88298926
quote:
14s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:25 schreef Qunix het volgende:
21 december *O*
Is het ergens bevestigd door Sony of PD?
pi_88299063
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:43 schreef RiKe het volgende:

[..]

Is het ergens bevestigd door Sony of PD?
Nee, en dus dikke bullshit.
Aangezien Amazon gister ene mail stuurde van 31-12-2010
:')
pi_88299090
15 December, bron? BartSmit heeft de datum aangepast.. Dan kan je lachen om BartSmit.. maar ze doen het natuurlijk niet voor niets.
-weg-
pi_88302952
quote:
Op woensdag 3 november 2010 19:46 schreef Auti het volgende:
15 December, bron? BartSmit heeft de datum aangepast.. Dan kan je lachen om BartSmit.. maar ze doen het natuurlijk niet voor niets.
Nee, ze doen het om het gat te vullen. Een placeholder dus. Niemand weet nog iets, totdat er een officiele mededeling van Sony zelf komt.
pi_88305806
Ben al totaal niet meer bezig met de release datum. Ik heb het spel al gepre-orded en dus heb ik de garantie dat ik op de dag van de release, in iedergeval een telefoontje krijg dat hij binnen is (en de volgende werkdag even laat ophalen door m'n vriend).

Daarbij, we hebben dit jaar toch een *** kerst (zaterdag & zondag) en oudjaar idem dito. Doordeweeks heb ik er geen tijd voor en dus, als ik GT5 dan eindelijk heb (of dat nu eind December is of medio Januari) zal ik nog niet echt de tijd hebben om te spelen :P
  woensdag 3 november 2010 @ 22:44:07 #120
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_88308291
quote:
Op woensdag 3 november 2010 22:00 schreef Meike26 het volgende:
Ben al totaal niet meer bezig met de release datum. Ik heb het spel al gepre-orded en dus heb ik de garantie dat ik op de dag van de release, in iedergeval een telefoontje krijg dat hij binnen is (en de volgende werkdag even laat ophalen door m'n vriend).

Daarbij, we hebben dit jaar toch een *** kerst (zaterdag & zondag) en oudjaar idem dito. Doordeweeks heb ik er geen tijd voor en dus, als ik GT5 dan eindelijk heb (of dat nu eind December is of medio Januari) zal ik nog niet echt de tijd hebben om te spelen :P
Als je hem in de pre-order doet zorg dan dat ze het ding gewoon in je brievenbus mikken. Hoef je helemaal nergens heen :{
-- YOU FOUND YOURSELF --
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')