CharlotteGerritse | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:04 |
Hoi, ik ben sinds kort bezig met mijn rijbewijs. Ik moet over een week op voor mijn theorie examen alleen vind ik vooral die gevaarherkenningsvragen super moeilijk. Heeft iemand hier misschien goede tiups voor? Dank jullie wel! | |
Saekerhett | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:06 |
Ja, leren totdat je het weet ![]() Komop zeg, 1x dat boekkie doorlezen en je moet het makkelijk kunnen halen... | |
Dennis101 | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:08 |
quote:Als je niet weet waar je hebt over hebt zeg dan niets... Voor gevaarherkenning kan je niet leren, dat is gewoon handelen naar inzicht. | |
drijfhout | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:11 |
Is dat iets nieuws, gevaarherkenning? Mijn tips: Oude mensjes, spelende kindertjes, fietsende pubertjes, brullende tijgers en moslims met lange zwaarden kijk ik altijd goed voor uit achter het stuur. | |
Stante | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:12 |
Bij gevaarherkenning moet je als je het echt niet weet op 'Gas Loslaten' drukken. Statistisch gezien komt die het meest voor. En inderdaad zijn de gevaarherkenningsvragen het lastigst omdat ze zo multi-interpretabel zijn. Bij mijn oefenexamens zag je op de foto voor je een vrachtauto op 30 meter afstand. Snelheid was 50, weg goed te overzien. Dus ik dacht 'ik doe niets'. Blijkt dus dat die vrachtwagen stilstond ![]() Succes! | |
welkominspace | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:12 |
is dat niet vooral dat blinden en gehandicapten overal mogen oversteken en spelende kinderen enzo? | |
Schnitzels | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:14 |
Naja heb me theorie een week geleden gehaald. Maar ik vond het ook makkelijk dat ik al 15 lessen gehad heb dan weet je al sneller wat je moet doen. Bij gevaar dat er NU al is, moet je altijd remmen, bijv. een auto midden op de weg, een auto die op jou rijbaan een andere auto inhaalt. En vooral kleine kinderen, driewielers, een bal rollend op de weg. Dat is altijd Remmen. Bij een twijfelende situatie zoals bijv. een bus nog zonder richtingaanwijzer,een straat met veel geparkeerde auto's dat is gewoon Gas loslaten. Dit ligt er natuurlijk wel aan hoe hard je rijdt. Gewoon nadenken wat zie ik, is er gevaar? Wat zou ik in het echt doen? Kan ik zo gewoon doorrijden zonder gevaar te veroorzaken. | |
Netsplitter | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:14 |
Gevaarherkenning is een test om te kijken of je inzicht hebt in verkeer op de weg en wat zich daarop afspeelt. Anticiperen enzo. | |
-SG- | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:17 |
Gevaarherkenning vond ik nog het makkelijkst ![]() Maarja je moet er een beetje gevoel voor hebben. | |
Telecaster | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:22 |
't Is voor mij alweer een hele tijd geleden, maar wat een goede theorie-examentip blijft: staat er een boom op de foto, dan staat er nog net zichtbaar een verkeersbord achter. | |
Skv | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:23 |
Dat hele examen is een eitje. Kreeg zelfs mijn geld terug omdat ik 0 fouten had. | |
Klinkerbotsing | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:25 |
Het is bijna altijd gas loslaten ~ en gewoon oefenen met die cd/boekjes etc Ik heb vandaag mn theorie gehaald ![]() | |
legacythe2nd | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:33 |
quote:Klopt, al komt een stilstaand plaatje natuurlijk wel anders over dan als je zelf aan het rijden bent. | |
MerijnKoolen94 | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:34 |
quote:Hi Charlotte, Deze week mijn theorieexamen gehaald ![]() ![]() Groetjes Merijn | |
Daywalk3r | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:46 |
Ja hier zag ik ook tegenop maar je mag redelijk wat fout hebben daarbij dus dat scheelt. Ik heb 't pas nog weer eens gedaan via internet maar ik zou 't nou al anders doen. Gewoon goed kijken en veilig denken. | |
bert_van_dirkjan | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:47 |
Toevallig heb ik net zelf mijn theorie gehad (en gehaald jeej). Gevaarherkenning is inderdaad best krom, omdat het niet altijd duidelijk is hoe de situatie is. Bijv: soms denk je dat er een auto geparkeerd staat, maar dan blijkt hij dus te rijden en dit is in het plaatje niet te zien. Je kan uberhaupt de snelheid van het verkeer om je heen niet 'zien'. Na een paar oefenexamens waren een paar dingen wel duidelijk: Remmen: (uitzonderingen kunnen zijn als je al stapvoets rijdt of als de situatie nog heel ver weg is) -kinderen op de weg of die de weg op lijken te gaan (dus ook de beruchte bal op de weg: altijd remmen) -bejaarden/gehandicapten die willen oversteken, dus ook zonder zebrapad ![]() -mensen/auto's die de weg op lijken te gaan en jou slecht of niet kunnen zien (een auto die wil uitparkeren maar er zit een busje/muur voor of iemand met een paraplu voor zn hoofd die over wil gaan steken) -fietsers voor je op jouw rijhelft bij een kruispunt/zebrapad/tegenligger/onoverzichtelijke bocht -iets met een paard: altijd remmen -een tegenligger bij een te smalle weg, dus als je de berm in moet: altijd remmen -stopbord en rode stoplicht -object op jouw rijhelft + tegenligger Niets: Deze is vaak het duidelijkst, als er echt niets fout kan gaan; meestal een lange rechte weg voor je zonder ander verkeer, of een flauwe bocht + tegenligger met doorgetrokken streep (dan mag je er ineens van uitgaan dat er niet ingehaald mag worden) De rest: gas loslaten | |
El_Liberaliste | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:55 |
Ik had bij m'n theorie alle vijftig vragen goed ![]() Als enige in de zaal. Maar was dan ook de enige autochtoon in de zaal ![]() | |
Klinkerbotsing | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:56 |
quote:Dus? | |
El_Liberaliste | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:56 |
quote:Die 94 in je username staat voor geboortejaar? | |
El_Liberaliste | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:57 |
quote:Dus ik ben best wel goed. Je kunt veilig bij me in de auto stappen. ![]() | |
Klinkerbotsing | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:58 |
quote:Ohh mag dat?! ![]() En tegenwoordig zijn het 65 vragen. | |
El_Liberaliste | donderdag 28 oktober 2010 @ 12:59 |
quote:Als je een smatje bent mag je instappen ![]() Blij dat ik de oude stijl theorie nog had ![]() | |
Chiba | donderdag 28 oktober 2010 @ 15:38 |
Gewoon zo'n CDtje kopen om te oefenen. Had er maar 2 fout van die 25 gevarenherkenningsvragen! | |
Saekerhett | donderdag 28 oktober 2010 @ 15:52 |
quote:En voor dat inzicht moet je toch ook LEREN wat gevaarlijke situaties precies zijn, of niet? Weet zij veel hoeveel afstand t.o.v. je voorganger veilig is, of weet zij veel dat een vrachtwagen inhalen met 1 km/u verschil niet gewenst is etc... Dus doe niet zo bijdehand. | |
Dennis101 | donderdag 28 oktober 2010 @ 15:55 |
quote:Dat zijn nou net punten die je niet krijgt met gevaarherkenning. Het enige wat je kan leren is wat voor antwoorden het CBR graag ziet. | |
Cheiron | donderdag 28 oktober 2010 @ 15:58 |
Gevaarherkenning vind ik het meest debiele, ondoordachte examen(deel) dat ik ooit ben tegengekomen. Het feit dat je bijna de helft van die vragen fout mag hebben vind ik dan ook een hint dat het examen gewoon een onjuiste insteek heeft. | |
Dennis101 | donderdag 28 oktober 2010 @ 15:59 |
quote:Is het ook, ook omdat die afbeeldingen vaak niet duidelijk zijn en in de praktijk zijn vaak meerdere antwoorden goed. | |
MerijnKoolen94 | donderdag 28 oktober 2010 @ 21:26 |
quote:Nee, 94 is mijn lievelingskleur.. Mijn geboortejaar is blauw.... Kom jij van de Filippijnen omdat je username in het spaans is? (niet alles is zoals het lijkt) ![]() Anyway... ik heb gewoon online geoefend, aan zo'n boekje heb je later namelijk niks meer (en boekjes zijn wel heel erg 1980). Toen ik oefende was www.theorieconcurrent.nl de voordeligste haha maar er zijn er nog veel meer! Succes allen met oefenen! ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 28 oktober 2010 @ 22:07 |
Ik zat bij de laatste lading ZONDER de gevaar herkenning test ![]() |