quote:Ben net weer vegetariër af. Ik heb toch het bloed nodig.Op donderdag 28 oktober 2010 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
Gadver, denk er nu over vegetariër te worden, of nog beter: niet meer te etenHad net zo'n zin in hachee , nou, die lust is me ontnomen
quote:Ik zou dan ook zeker niet aan de Haggis gaanOp donderdag 28 oktober 2010 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
Gadver, denk er nu over vegetariër te worden, of nog beter: niet meer te etenHad net zo'n zin in hachee , nou, die lust is me ontnomen
quote:Nee nee nee, net zomin als niertjes of andere soorten orgaanvlees. Bloedworst, ook zoiets.Op donderdag 28 oktober 2010 15:33 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik zou dan ook zeker niet aan de Haggis gaan
quote:Tja, is gewoon een oud gerecht. Vroeger werd alles gebruikt. Men kon het zich gewoon niet veroorloven dingen weg te gooien. Is hier trouwens nog zo hoor, je ziet hier ook hele families de bossen in trekken om bramen, bessen, paddestoelen etc. te plukken. Gaat ook weleens fout trouwens. Zit er toch een verkeerde paddestoel tussen.Op donderdag 28 oktober 2010 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
quote:Om te voorkomen dat ik ook hachee moet eten vanavond heb ik voor mezelf rrokorst gekocht...van unoxOp donderdag 28 oktober 2010 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
quote:Frikandellen ook zo lekkerOp donderdag 28 oktober 2010 15:48 schreef Noek het volgende:
Maar als je nuggets of een rookworst eet dan verschilt het denk ik helemaal niet zoveel met balkenbrats. Zo noem ik het thuis altijd. Brrrrrrrrrats, uitspreken als banzai!
quote:HacheeOp donderdag 28 oktober 2010 15:43 schreef Juud79 het volgende:
Hachee, dat heb ik nog niet gemaakt dit najaar. Dat moest ik maar eens op t lijstje zetten voor komende week.
[ afbeelding ]
quote:neeheeeeee kopkaas is het uiteinde van een piemel die weinig gewassen wordt hahaa ja sorry hoor hahaa ( dan komt er kopkaas op gadverderie hahah)Op donderdag 28 oktober 2010 15:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee, jij dacht aan tenenkaas![]()
Maar ken jij kaantjes? Heb ik weleens gemaakt als wij hadden laten slachten, stond je uren in zo'n pan met vet te roeren. Maar man en kinderen zijn er dol op, ik hoef het niet.
quote:Haggis is een typisch Schots gerecht. Het werd al door de oude Kelten gegeten.
Haggis is een schapenmaag of runderdarm, gevuld met stukjes hart, long, lever, niervet en havermout. Naar smaak kan een gesnipperd uitje toegevoegd worden, en peper, zout, nootmuskaat en foelie.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 16:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Het is de havermout hè want de rest klinkt bloody lekker!
quote:ziet er echt niet lekker uit, maar misschien smaakt het wel lekker, net als met meer dingen waar van je denkt, bbbrrrrrrr wat ziet het er toch goor uit maar wat smaakt het toch lekkerOp donderdag 28 oktober 2010 16:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eet smakelijk.
quote:O gatver Heksie............Op donderdag 28 oktober 2010 15:54 schreef Toverheks het volgende:
[..]
neeheeeeee kopkaas is het uiteinde van een piemel die weinig gewassen wordt hahaa ja sorry hoor hahaa ( dan komt er kopkaas op gadverderie hahah)
quote:Van mijn Twentse oma maar mijn mams heeft het vorig jaar wel zelfgemaakt. Mijn vader had toen opeens een nieuwe taak in het leven. Rommelkruid hosselen en dat moest wel voldoen aan mijn moeders eisen. Arme man was kapOt aan het einde van de rit.Op donderdag 28 oktober 2010 16:28 schreef Gert het volgende:
Hier worden het tortilla's met onappetijtelijk uitziende maar heerlijk smakende prutteprut.
Compleet met guacemole (ziet er ook smerig uit), sour cream en jalapenos.
Balkenbrij, van je moeder geërfd Noek? M'n pa was er ook dól op en de hele Zwolse familie.
Hij is overigens niet zo oud geworden.
quote:kijk, dit klinkt dan wel weer lekker, komt door de moeilijke buitenlandse woorden/kruidenOp donderdag 28 oktober 2010 16:28 schreef Gert het volgende:
Hier worden het tortilla's met onappetijtelijk uitziende maar heerlijk smakende prutteprut.
Compleet met guacemole (ziet er ook smerig uit), sour cream en jalapenos.
Balkenbrij, van je moeder geërfd Noek? M'n pa was er ook dól op en de hele Zwolse familie.
Hij is overigens niet zo oud geworden.
quote:avocadomousse/saus, zure room, en chilipeperOp donderdag 28 oktober 2010 16:39 schreef Toverheks het volgende:
[..]
kijk, dit klinkt dan wel weer lekker, komt door de moeilijke buitenlandse woorden/kruiden
quote:Andijvie met spekjes en dito worst!Op donderdag 28 oktober 2010 16:41 schreef Juud79 het volgende:
Wij eten vandaag boerenkool, met een uitgebakken speklapje en een stukje verse rookworst. En natuurlijk een lik mosterd.
Nomnom....
quote:nou klinkt nog lekkerder. ( nu ik weet wat er in zit)Op donderdag 28 oktober 2010 16:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
avocadomousse/saus, zure room, en chilipeper
quote:ies exoties!Op donderdag 28 oktober 2010 16:39 schreef Toverheks het volgende:
[..]
kijk, dit klinkt dan wel weer lekker, komt door de moeilijke buitenlandse woorden/kruiden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |