abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:30:38 #126
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_92590620
Onno, je hebt gelijk, natuurlijk moet het vestje passen bij mijn jasje, maar het mooie van het hebben van een tailor is dat je het dus kunt laten maken zoals je wilt, niet standaard-standaard. Het vestje is extra, zal het nauwelijks dragen maar kreeg extra stof voor een goede prijs. Al mijn pakken laat ik bij ww chan maken overigens.
No bad soldiers under a good leader
pi_92612493
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:30 schreef Rbhp het volgende:
Onno, je hebt gelijk, natuurlijk moet het vestje passen bij mijn jasje, maar het mooie van het hebben van een tailor is dat je het dus kunt laten maken zoals je wilt, niet standaard-standaard. Het vestje is extra, zal het nauwelijks dragen maar kreeg extra stof voor een goede prijs. Al mijn pakken laat ik bij ww chan maken overigens.
Waar ik een beetje over val is dat je het kan laten maken "zoals jij het wil". Dus doe gewoon wat je zelf graag wil ipv vragen aan een forum wat zij denken. Maar mijn reactie was een beetje overtrokken/overdreven.

Als ik voor mezelf zou kijken dan zou het zoiets zijn:



Maar dat heeft waarschijnlijk geen enkele link met je pak ;)
pi_92613256
quote:
14s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:02 schreef Muridae het volgende:

[..]

Thnx, ik zal die namen eens opzoeken.

[..]

Ik zal dagelijks in pak moeten verschijnen, dus een lekker zittend pak zou wel mooi zijn.
In principe wil ik niet meer dan 600 euro per pak uitgeven, dat is dus zonder de schoenen.
Daarnaast denk ik persoonlijk dat een stuk of 3 pakken wel genoeg moeten zijn, of denken jullie daar anders over? (ervaringsdeskundigen die 5 dagen per week een pak dragen)

Ik heb al wat pakken hangen, alleen wil ik nu wat professioneler bij onze klanten overkomen. In mijn oude job was het namelijk niet altijd nodig om strak in pak te verschijnen. De referentie naar een powersuit was dan ook eigenlijk meer een grapje. ;)

[..]

Cool, ik zal toch eventjes kijken bij SS.
Enne, nee...3000,_ euro per pak is nu nog iets teveel van het goede. :')
Op dit moment wil ik rond 600 euro uitgeven per pak, zonder schoenen.
Als je de komende jaren dagelijks in pak zal moeten verschijnen en eigenlijk geen goede basis hebt dan is het de moeite waard om even goed na te denken over wat je gaat kopen en in welke volgorde. Om te beginnen dus een paar goede zwarte schoenen en een antractiet of navy pak. Als derde pak kan je evt kiezen voor een wat lichtere kleur grijs of een krijtstreep. Overhemden zou ik in eerste instantie bij wit en blauw houden en zoals Driver al zegt, niet besparen op de overhemden! (eigenlijk geldt bij de basis, niet besparen op iets, maar als je toch wil besparen, dan op je das, die zijn denk ik nog het meeste mode-afhankelijk).

Voor 600 euro heb je een matige made-to-measure of een beter off-the-rack zoals driver al zegt. Afhankelijk van wat je maten zijn zou ik voor een off the rack gaan (betere kwaliteit stof voor wat je betaald, maar dus alleen doen als je een off-the-rack zonder al teveel aanpassingen goed kan dragen). Kijk eens rond bij de betere herenmode, laat de ketens links liggen maar kijk bij kleinere zaakjes, die hebben meestal echte liefhebbers in de winkel staan en de mensen nemen de tijd voor je en helpen je met het uitkiezen ipv alleen verkopen.

Neem geen genoegen met het eerste pak dat je aantrekt, maar pas er meerdere (ook bij verschillende zaken..).

Zelf vind ik manchetknopen al snel overdone maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn leeftijd. Het moet wel bij de omgeving/functie passen, anders komt het al snel over als iemand die denkt dat hij alleen netjes overkomt met manchetknopen en daarmee sla je dus juist weer de plank mis.

Als je na een tijdje een persoonlijke touch mist (doordat het allemaal nogal saai grijs/wit/blauw is), breng dat er dan in met goede sokken (nee, niet perse zuurstok oid, gewoon iets anders dan blauw/antraciet) of met een goede pochet.

Voor inspiratie kan je terecht bij: http://thesartorialist.blogspot.com/ en bij http://asuitablewardrobe.dynend.com/ en deze: http://lessgentlemen.com/ (waarschijnlijk over the top, maar wel leuk om naar te kijken..)
pi_92620151
Eens over de manchetknopen, hoewel ik wel altijd voor double cuffs ga. Ik bedoelde meer dat ik zou gaan voor iets understated, teveel mensen (zeker in Nederland) gaan voor de "grappige" manchetknopen en dat staat altijd zo heerlijk knullig in mijn mening. Qua das ben ik het niet helemaal met je eens, je pikt een slechte das er altijd zo uit en te modieus hoeft toch niet, dus je kunt ze vaak toch echt jaren dragen.

Zelf ben ik een enorme Hermes fan, die zijn gewoon altijd strak en hun prints zijn tijdloos. Maar da's heel persoonlijk (ik draag dus veel grijs en donkerblauw en gebruik kleurige dassen om er iets persoonlijks in te brengen), dus zie dat niet als advies, je moet natuurlijk gaan voor wat je zelf mooi vindt. Qua zaken om te proberen zou je ook een Pelger bijvoorbeeld kunnen bezoeken, zeker de zaak in Den Haag heeft ouwe rotten die de tijd voor je nemen en ze doen een hoop merken, dus je kunt op je gemak een heel scale aan off-the-rack proberen en zo kijken of er iets tussen zit dat je goed past.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92620231
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:07 schreef OnnoQuist het volgende:

[..]

Waar ik een beetje over val is dat je het kan laten maken "zoals jij het wil". Dus doe gewoon wat je zelf graag wil ipv vragen aan een forum wat zij denken. Maar mijn reactie was een beetje overtrokken/overdreven.

Als ik voor mezelf zou kijken dan zou het zoiets zijn:

[ afbeelding ]

Maar dat heeft waarschijnlijk geen enkele link met je pak ;)
Dat heeft inderdaad waarschijnlijk geen link. Ik zou zoiets ook kunnen vragen aan een forum als ik er geen ervaring mee heb en het zou laten maken. Dat heet gewoon inspiratie op doen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92621508
Rhbp, heb jij nog tips voor Hong Kong of wellicht Macau? Kom er steeds vaker op doorreis of voor een paar dagen, en wil wel eens wat proberen.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92635216
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 00:25 schreef Drive-r het volgende:
Eens over de manchetknopen, hoewel ik wel altijd voor double cuffs ga. Ik bedoelde meer dat ik zou gaan voor iets understated, teveel mensen (zeker in Nederland) gaan voor de "grappige" manchetknopen en dat staat altijd zo heerlijk knullig in mijn mening. Qua das ben ik het niet helemaal met je eens, je pikt een slechte das er altijd zo uit en te modieus hoeft toch niet, dus je kunt ze vaak toch echt jaren dragen.
Je ziet wel het verschil tussen een slechte/goede das, maar ALS je ergens op wil besparen, dan zou ik het daarop doen, niet op overhemd, schoenen of pak. Ik heb altijd het idee dat de breedte van dassen door de jaren heen erger veranderd dan een goed pak, in ieder geval zijn de veranderingen in een pak minder in het oog springend naar mijn mening. (hoe langer ik er over nadenk, hoe minder dat klopt, kortom: besparen op de basis moet je gewoon niet doen!)

En knullige manchetknopen kunnen beter meteen bij het vuilnis. Dat is alleen leuk als het echt een directe link heeft met je verleden of je passies, en dan ook alleen nog maar als het verder wel mooi uitgevoerd is (lees, simpel).
pi_92635948
Mijn punt is meer dat je vrij goeie overhemden kunt krijgen voor erg weinig geld, maar met een das dat lastiger is. Ik draag eigenlijk alleen maar Charles Tyrwhitt overhemden, die maximaal 50 pond per stuk zijn ofzo, maar die dingen gaan eeuwig mee, blijven erg netjes qua boord, etc en je kunt ze in elke pasvorm krijgen. Ik heb ook maathemden van 200-300 pond en ik merk het verschil gewoon niet.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92636143
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:09 schreef Drive-r het volgende:
Mijn punt is meer dat je vrij goeie overhemden kunt krijgen voor erg weinig geld, maar met een das dat lastiger is. Ik draag eigenlijk alleen maar Charles Tyrwhitt overhemden, die maximaal 50 pond per stuk zijn ofzo, maar die dingen gaan eeuwig mee, blijven erg netjes qua boord, etc en je kunt ze in elke pasvorm krijgen. Ik heb ook maathemden van 200-300 pond en ik merk het verschil gewoon niet.
Wow, dat is niet mijn ervaring. Ik merk wel degelijk het verschil tussen mijn overhemden van 50 en 150 euro. In zowel pasvorm, als stof, als hoe goed ze blijven (alhoewel op het laatste punt er uitzonderingen zijn). Ik weet natuurlijk niet of er een merkbaar verschil is tussen iets van 150 en 300 euro, de laatste optie is enigzins buiten mijn budget ;)

Ik denk dat je qua dassen inderdaad gelijk hebt, er is bijna geen middensegment.
pi_92636663
Ik heb met veel goedkope overhemden inderdaad ook wel slechte ervaringen, maar CT verbaasd me altijd. Ik draag sommige overhemden al 3 jaar en het boord en de manchetten blijven echt hele strak, perfect. Ze hebben verschillende pasvormen, stoffen en zowel boordmaten en mouwlengtes, dus het zit allemaal goed.

Veel duurdere hemden slijten bij mij snel, gek genoeg.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92636694
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 14:09 schreef Drive-r het volgende:
Mijn punt is meer dat je vrij goeie overhemden kunt krijgen voor erg weinig geld, maar met een das dat lastiger is. Ik draag eigenlijk alleen maar Charles Tyrwhitt overhemden, die maximaal 50 pond per stuk zijn ofzo, maar die dingen gaan eeuwig mee, blijven erg netjes qua boord, etc en je kunt ze in elke pasvorm krijgen. Ik heb ook maathemden van 200-300 pond en ik merk het verschil gewoon niet.
Ik heb Charles even gegoogled en wow! Kost niks, bezorgkosten naar NL zijn 5 pond (!?) en inderdaad veel verschillende fits ed.
pi_93092448
Hmmm... Ik ben geen absoluut geen fijnproever, maar heb nu toch een vraagje. Ik ga binnenkort trouwen en wil daarvoor een pak hebben. Aangezien ik het onzin vind om voor 1 gelegenheid een trouwpak te kopen, wil ik een pak wat ik ook nog in normale tijden kan dragen. Zoals gezegd ben ik echter geen fijnproever en vind ik 99 % van de standaardpakken erg saai (wel erg strak en mooi gemaakt, dat wel). Ik vermoed dat ik wat meer dandy-achtige pakken zoek (wat dat dan ook precies moge zijn), maar vind het lastig om deze in Nederland en/of Engeland te vinden. Waar zou je goede kwaliteit "bijzondere" pakken kunnen vinden. Budget is ongeveer 600 euro, maar kan wat hoger als het echt mooi is.
You can tell German Wine from vinegar by its label - Mark Twaine
pi_93092976
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:58 schreef pascoa het volgende:
Aangezien ik het onzin vind om voor 1 gelegenheid een trouwpak te kopen, wil ik een pak wat ik ook nog in normale tijden kan dragen.

Ik vermoed dat ik wat meer dandy-achtige pakken zoek (wat dat dan ook precies moge zijn), maar vind het lastig om deze in Nederland en/of Engeland te vinden.
Hmm, hier ga je in mijn ogen al de mist in, tenzij jij in normale tijden evenementen hebt waar je met een opvallend pak kan verschijnen. Wat je wil is dus nogal tegenstrijdig..

Het hele idee van een pak is juist simpelheid/onopvallendheid/strak/etc. maar dat terzijde: Als je echt iets wil dat afwijkt van de norm, dan kom je (denk ik) bij een maatpak uit en dan is 600 euro krap. Voordeel is dat je het zo gek kan maken als jij wil.. Veel grotere steden in NL hebben wel zo'n zaakje, dat moet met Google wel te vinden zijn. Zelf ken ik alleen maar Vanita in Den Haag.
pi_93092989
De omschrijving is natuurlijk wat vaag, kun je geen voorbeelden vinden van wat jij "bijzonder" vindt?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93094999
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:21 schreef OnnoQuist het volgende:

[..]

Hmm, hier ga je in mijn ogen al de mist in, tenzij jij in normale tijden evenementen hebt waar je met een opvallend pak kan verschijnen. Wat je wil is dus nogal tegenstrijdig..

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:22 schreef Drive-r het volgende:
De omschrijving is natuurlijk wat vaag, kun je geen voorbeelden vinden van wat jij "bijzonder" vindt?
Dank voor de snelle reacties. Ik had me inderdaad wat beter kunnen uitdrukken. Voordat ik begin even duidelijk maken dat de post hieronder mijn persoonlijke mening is en niet "de waarheid" of zoiets. Dit is niet de plaats om maatschappelijke discussies voeren, maar ik moet een aantal dingen duidelijk maken om te laten weten wat ik wil.

Ik woon in Noord Engeland (nabij Newcastle) en daar is men zeker erg conservatief in welke soort pakken gedragen dienen te worden. Gelukkig is het voor mijn werk (universiteit) niet echt nodig. Met lesgeven is men met nette kleding in het algemeen al tevreden, dus een pak is bonus. Dit maakt het mogelijk om wat meer te experimenteren met pakken. Bovendien vind ik het voor mijn werk essentieel om studenten kritisch te laten nadenken over de geldende normen en waarden in een maatschappij.

Het dragen van pakken is cultureel gedefinieerd en is niet normenvrij (denk nog maar eens aan de discussie die gevoerd werd toen Claus zijn stropdas afknipte). Dat in onze huidige maaatschappij een pak inderdaad simpel/onopvallend/strak/etc. moet zijn, is denk ik met name ingegeven is door de algemeen geldende opvattingen in onze huidige samenleving. Een "afwijkend" pak (zelfs in beperkte mate) kan helpen om een discussie op gang te brengen over wat persoonlijke normen zijn en wat cultureel bepaalde normen. Ik kan een "net" maar toch wat ander pak dus waarschijnlijk wel dragen in een werksetting.

Persoonlijk vind ik de meeste pakken grijze en grauwe ondingen die mensen te weinig ruimte laten voor persoonlijke uitingen. Dit heeft mijns inziens een weerslag op de maatschappij (als je alleen maar grauwe kleding ziet rondlopen, zul je minder vrolijk worden - vergelijk het met sfeerbeelden in films waar ze kleuren wegtrekken om stemmige beelden te creeren en "bubblegum" kleuren gebruiken voor (onnatuurlijke) vrolijkheid). Om deze reden heb ik besloten alleen maar redelijk fel gekleurde kleding te kopen (om toch nog een beetje kleur te creeren). Velen zullen dit wel domme vage meuk vinden en tot op zekere hoogte is dat het ook wel, maar het valt mij altijd op dat ik vrolijk wordt van het zien van mensen in felle kleding (er is hier in Noord Engeland een behoorlijke Sikh gemeenschap die in het algemeen vrolijker kleding draagt).

Deze lange introductie was nodig om uit te leggen wat ik ongeveer in een pak wil. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een pak wat afwijkt van de huidige norm van grijze, donkerbruine, donkerblauwe en zwarte standaardpakken die je op straat ziet lopen. Zeker als daaronder een "veilig" wit of blauw shirt zit. Voor zover ik weet waren in vroeger tijden andere soorten pakken (flanel, corduroy, andere kleuren) sociaal meer geaccepteerd en was er meer ruimte voor experimenteren. Tegenwoordig moet je daarvoor misschien inderdaad voor een op maat gemaakt pak gaan. Echter ik vraag me af of er toch ook niet andere goede kwaliteitspakken zijn, die net even een andere kleur en stofstructuur hebben zonder direct een pipo-de-clown pak te worden (en te ver af te wijken van de geldende normen). Bijvoorbeeld een stijlvol donkerrood of paars pak, een bruin pak met een kleine oranje streep etc. Kun je dit soort dingenen MtM of Off the Peg krijgen, of is dit niet mogelijk?
You can tell German Wine from vinegar by its label - Mark Twaine
pi_93095966
Dat klinkt allemaal nog niet echt ver van de norm, dus dat kan je prima off-the-rack nog krijgen volgens mij. Afhankelijk van de collectie vind je meestal wel iets aparts bij Paul Smith bijvoorbeeld. Tevens kun je bij een shop als Hackett tijdens de uitverkoop voor iets van 600-700 pond een pak op maat laten maken, waarbij je zowel kunt kiezen voor andere kleuren als voor klein stijldetails om het naar smaak te maken.

In Engeland moet dit mijns inziens echt geen probleem zijn, in Nederland lijkt het me lastiger.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93096603
Dankjewel Drive-r! Ik had al gehoopt dat het in Engeland mogelijk moest zijn. Misschien een hele stomme vraag, maar ehh... rond welke tijd is het uitverkoop bij Hackett en welke Hackett is het beste hiervoor (ik zie dat ze meerdere vestigingen hebben).

Andere suggesties blijven natuurlijk ook welkom!

[ Bericht 32% gewijzigd door pascoa op 21-02-2011 12:31:37 ]
You can tell German Wine from vinegar by its label - Mark Twaine
pi_93096848
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:26 schreef pascoa het volgende:
Dank Drive-r. Ik had al gehoopt dat het in Engeland mogelijk moest zijn. Misschien een hele stomme vraag, maar ehh... rond welke tijd is het uitverkoop bij Hackett?
Ik weet alleen dat ze na de Kerst sowieso uitverkoop hebben. Je kunt ze altijd even bellen om te kijken hoeveel een "personal tailored" pak normaal kost, zal niet enorm veel meer zijn.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93108758
Het blijft lastig, maar gewoon veel winkels bekijken.
Ik denk dat je met eigen inzicht al erg ver komt bij welk label dan ook. Beetje spelen met kleuren kan overal. Een pak komt alleen erg snel clowneske over als het met goedkope materialen in elkaar is gezet. Een ''leuk'' gekleurd overhemd kan dus foei lelijk zijn. Ook niet naar de zogenaamde Italiaanse overhemden kijken met een te grote stijve boord en 3 knoopjes.

Etro is bijvoorbeeld een beetje een voorloper op Kenzo en Paul Smith met kleur gebruik.



Toch grijs maar wel meer ''dandy''.
Ik vind Hackett juist een typisch engels stijf merk. (al zal er een groot aanbod van Hackett zijn die dit tegen zal spreken, als ik Drive-r mag geloven)

Kenzo zou je dus ook kunnen bekijken. (op de e-shop van ze zie ik niet veel)

Ik heb zelf een soort van paars pak van Steven van Vliet dus ook niet standaard.
http://stevenvanvliet.nl/collection/springsummer-2011/
Het is een Nederlandse designer (als ik dit woord mag gebruiken van Drive-r, volgens mij was er iemand die Massimo Osti een designer noemde maar dit ronduit belachelijk was)

Probeer een winkel in de buurt te zoeken zonder de standaard merken en ik weet zeker dat het gaat lukken. (Mijn steven van vliet pak was 600 euro met overhemd)
Maar nu heb je nog kans op de Winter sale (50 en 70% moet zeker lukken), maar ik zou snel zijn om daar van te profiteren aangezien veel (meeste) winkels nu de nieuwe collecties al ophangen.
pi_93110574
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:58 schreef alexandervdb het volgende:

Ik vind Hackett juist een typisch engels stijf merk. (al zal er een groot aanbod van Hackett zijn die dit tegen zal spreken, als ik Drive-r mag geloven)

Kenzo zou je dus ook kunnen bekijken. (op de e-shop van ze zie ik niet veel)

Ik heb zelf een soort van paars pak van Steven van Vliet dus ook niet standaard.
http://stevenvanvliet.nl/collection/springsummer-2011/
Het is een Nederlandse designer (als ik dit woord mag gebruiken van Drive-r, volgens mij was er iemand die Massimo Osti een designer noemde maar dit ronduit belachelijk was)

Probeer een winkel in de buurt te zoeken zonder de standaard merken en ik weet zeker dat het gaat lukken. (Mijn steven van vliet pak was 600 euro met overhemd)
Maar nu heb je nog kans op de Winter sale (50 en 70% moet zeker lukken), maar ik zou snel zijn om daar van te profiteren aangezien veel (meeste) winkels nu de nieuwe collecties al ophangen.
Etro is altijd vrij opvallend inderdaad. Niet zo mijn smaak, maar da's enkel persoonlijk en het is zeker niet lelijk. Hackett zeker vrij traditioneel Engels, maar ik doelde specifiek op hun "personal tailored" pakken, waarbij je zelf aan de slag kunt. Dan kun je dus uit honderden stoffen kiezen in vele kleuren, en vervolgens op een klassieke snit wat leuke details aanbrengen. Je kunt spelen met knopen, kragen, voeringen, etc etc... Volgens mij wel leuk, maar dan krijg je traditioneel met een dandy-twist. De kerels die daar rondlopen hebben ook vaak gave pakken, want die proberen zelf van alles uit.

Je andere suggestie zit er ook wel uit als iets dat past bij zijn vraag. En Massimo Osti is volgens mij wel een designer.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93111331
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Etro is altijd vrij opvallend inderdaad. Niet zo mijn smaak, maar da's enkel persoonlijk en het is zeker niet lelijk. Hackett zeker vrij traditioneel Engels, maar ik doelde specifiek op hun "personal tailored" pakken, waarbij je zelf aan de slag kunt. Dan kun je dus uit honderden stoffen kiezen in vele kleuren, en vervolgens op een klassieke snit wat leuke details aanbrengen. Je kunt spelen met knopen, kragen, voeringen, etc etc... Volgens mij wel leuk, maar dan krijg je traditioneel met een dandy-twist. De kerels die daar rondlopen hebben ook vaak gave pakken, want die proberen zelf van alles uit.

Je andere suggestie zit er ook wel uit als iets dat past bij zijn vraag. En Massimo Osti is volgens mij wel een designer.
Ja, met personal tailored kan je ver komen. Met elk label wel, maar dat komt nergens in de buurt van de 600pond/euro.

Ik heb zelf nog geen maat pak, maar wel al een paar keer georiënteerd hier op maar kwam dan al snel over de 1000 euro. Ik zou dan zeker niet gaan spelen met knoopjes en kragen of weet ik veel wat voor voeringen, aangezien je nooit precies kan zien hoe het er nou in de werkelijkheid zal uit zien.

Dat is dan weer het mooie van uit het rek, dat je het gelijk kan passen en de overhemden vaak voor dat pak speciaal zijn gemaakt. En als je zelf gaat knutselen voor een maat pak en je bent laat zeggen 1200 euro kwijt incl. een overhemd en het is toch niet wat je in gedachten heb sta je mooi voor joker.

Nou heb ik zelf ook niks van Etro, en valt dit met prijs ook veel duurder uit dan de genoemde 600. Ik weet niet of je in een Etro store sale aan treft, maar misschien in andere winkels. Dan zou het misschien net aan in het budget kunnen vallen. Als dit natuurlijk in Pascoa's straatje valt.

Ik heb trouwens niks tegen Hackett, en het lijkt me ook geweldig om een keer een Hackett pak te hebben. (Al zou ik niet weten hoe ze bij mij vallen.)
pi_93112385
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:57 schreef alexandervdb het volgende:

[..]

Ja, met personal tailored kan je ver komen. Met elk label wel, maar dat komt nergens in de buurt van de 600pond/euro.

Ik heb zelf nog geen maat pak, maar wel al een paar keer georiënteerd hier op maar kwam dan al snel over de 1000 euro. Ik zou dan zeker niet gaan spelen met knoopjes en kragen of weet ik veel wat voor voeringen, aangezien je nooit precies kan zien hoe het er nou in de werkelijkheid zal uit zien.

Dat is dan weer het mooie van uit het rek, dat je het gelijk kan passen en de overhemden vaak voor dat pak speciaal zijn gemaakt. En als je zelf gaat knutselen voor een maat pak en je bent laat zeggen 1200 euro kwijt incl. een overhemd en het is toch niet wat je in gedachten heb sta je mooi voor joker.

Nou heb ik zelf ook niks van Etro, en valt dit met prijs ook veel duurder uit dan de genoemde 600. Ik weet niet of je in een Etro store sale aan treft, maar misschien in andere winkels. Dan zou het misschien net aan in het budget kunnen vallen. Als dit natuurlijk in Pascoa's straatje valt.

Ik heb trouwens niks tegen Hackett, en het lijkt me ook geweldig om een keer een Hackett pak te hebben. (Al zou ik niet weten hoe ze bij mij vallen.)
"Personal tailored" is maar een naam die Hackett gebruikt voor hun made-to-measure, dus het is geen bespoke ofzo. En zoals ik al zei, je kunt voor 600 pond klaar zijn bij ze tijdens de sale. Maar eens met je opmerking op off-the-rack, dat lijkt me zeker bij wat meer experimentele ontwerpen wel handig. Ik heb verder ook geen aandelen Hackett, ze vallen bij mij gewoon toevallig goed en zodoende ben ik er kind aan huis.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_93117310
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

"Personal tailored" is maar een naam die Hackett gebruikt voor hun made-to-measure, dus het is geen bespoke ofzo. En zoals ik al zei, je kunt voor 600 pond klaar zijn bij ze tijdens de sale. Maar eens met je opmerking op off-the-rack, dat lijkt me zeker bij wat meer experimentele ontwerpen wel handig. Ik heb verder ook geen aandelen Hackett, ze vallen bij mij gewoon toevallig goed en zodoende ben ik er kind aan huis.
Ja ik geloof je, een goede fit is goud waard :)

Ik ging gelijk kijken of Hackett beurs genoteerd was, wat ik snel vond was een nasdaq notering. Wat me al snel het idee gaf dat het niet om de door ons bedoelde Hackett zou gaan!
Anders nam ik natuurlijk elke keer een turbo'tje long als je de winkel in stapte :D
pi_93120090
Dank voor de tip Drive-r. Ik zocht nog een goede zaak voor goede prijs/kwaliteit verhouding van overhemden. Voor sommige heb ik echt veel te veel geld betaald die na een paar keer dragen al naar de tievus waren.

Zelfde geld voor pantalons. Ik merk geen verschil tussen 50 eu en 500 eu voor een pantalon. Ja, die 450 pegels op mijn rekening lol. Behalve de 1e keer toen ik een pak kocht, toen had ik echt het gevoel, dit voelt anders, maar dat zit allemaal tussen de oren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_93120450
Ik baalde heel erg vandaag, merkte opeens dat mijn CT overhemd een slijtplek had... Mijn eerste overhemd dat het op geeft, na 4.5 jaar _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')