quote:Ik ga rond de tafel met m'n (hopelijk) toekomstige baas en iemand van human resourcesOp dinsdag 26 oktober 2010 22:58 schreef caroline88 het volgende:
Zucht. Had beter moeten opletten toen ze dit onderwerp behandelden in de workshop
Had niet zoveel interesse omdat 99% van mijn vorige jobs in 1 ronde afgehandeld werden.
Ik denk ook niet dat er 1 standaard is voor alle bedrijven. Al zullen ze op HRM school wel vaak hetzelfde leren.
Wat ik me nog wel kan herinneren is dat de focus per ronde anders is. Gaat het om een eerste indruk, hoe kom je over als persoon? Gaat het om je specifieke opleiding/werkervaring? Of je in het team past?
En de laatste ronde is natuurlijk arbeidsvoorwaardengesprek.
Weet je ook wat de functie is van de mensen met wie je in de tweede ronde praat? Daar zouden ook wat aanknopingspunten in kunnen zitten voor wat je kunt verwachten.
Veel succes in elk geval.
quote:De optimist in mij zegt dat het dus het afrondende gesprek zou kunnen zijn (aannemend dat je toekomstige baas ook beslissingsbevoegd is) maar de pessimist zegt dat ze eerst nog samen willen overleggen en je dan nog een keer terug laten komen.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:07 schreef ice_9 het volgende:
Ik ga rond de tafel met m'n (hopelijk) toekomstige baas en iemand van human resources
quote:Moeilijk dat soort vragenOp woensdag 27 oktober 2010 08:59 schreef Worteltjestaart het volgende:Bijvoorbeeld, als een project dreigt over de deadline heen te gaan omdat een collega zich niet aan de afsraak houdt, hoe zou je dat doen? Collega hard aanpakken (tevreden klant maar scheve gezichten krijgen) of overschrijding van de dealine (klant moet langer wachten maar werk lijdt er niet onder).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |