quote:Te laat.Op donderdag 28 oktober 2010 12:27 schreef trui het volgende:
uithalen kun je inderdaad beter niet doen.maar dat hoeft toch ook niet per se? misschien dat 't met dat dikke garen best goed gaat, die stokjes.
quote:Ja, dat zeg jij nou wel... voor mij is het nog geheel onbekend terrein.Op donderdag 28 oktober 2010 13:06 schreef Eska het volgende:
[..]
Te laat.
Met een beetje beleid & geduld lukte het nog best wel overigens.Nu alsnog met vasten aan de slag.
EsseEi; klinkt me niet helemaal onbekend in de oren, die manier van vilten. Maar is niks voor mij geloof ik.
En mandjes maken gaat heel makkelijk & snel heur! Zeker met dikke draad. Zo klaar!
quote:Ik knoopte ze ook altijd aan elkaar (als je tenminste bedoelt hoe je met een nieuwe kleur begint).Op donderdag 28 oktober 2010 18:06 schreef kirsten. het volgende:
Hoe werken jullie de draadjes weg in de granny squares? Ik probeer er nu genoeg te maken voor een deken ( ben al op de 3 van de 108) maar ik bedenk me net dat je hier ook de achterkant bij gaat zien. En tot nu toe knoop ik ze gewoon aan elkaar, maar zal dat stevig genoeg zijn? Hoe doen jullie dat?
quote:Dat heb ik dus precies hetzelfde. 's Ochtends denk ik al aan hoe ik mijn avond kan invullen om wat haaktijd te hebben. En vaak is het *plop* opeens al 22.00 uur en heeft het bijna geen zin meer om nog wat op te pakken.Op donderdag 28 oktober 2010 18:39 schreef caroline88 het volgende:
Leuke mandjes, Eska!
Ik wil ook ik wil ook.... maar mijn ogen zijn weer groter dan mijn agenda. Ik wil ook snel mijn deken afmaken en daarna mutsjes voor India breien. Ik wil ik wil 75 uur per dag dan red ik het misschien net
quote:Die staat al in de favorietenOp donderdag 28 oktober 2010 19:15 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik knoopte ze ook altijd aan elkaar (als je tenminste bedoelt hoe je met een nieuwe kleur begint).
En het afwerken inderdaad helemaal plat, de draad liet ik altijd vrij lang, zodat je echt "ver" kunt afwerken.
Had je mijn (van trui geleende) tip nog gelezen over granny's aan elkaar haken "on te go" zodat je ze niet later aan elkaar hoeft te naaien? Dat scheelt nl ook al een boel extra werk.
quote:Zit jij niet in Zweden!?Op donderdag 28 oktober 2010 19:34 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Die staat al in de favorietenMaar omdat ik in eerste instantie nog niet goed wist wat ik ermee aan moest, heb ik de laatste rij nog niet eromheen gehaakt. Ik denk dat ik eerst aan een kussen ga beginnen voordat ik de deken doe. Maar dan moet ik eerst wel goedkope kussens vinden hier ( en de Ikea heb ik momenteel niet zo veel tijd voor, moet je bijna 1.5 uur voor reizen om er te komen
)
quote:Jup, Stockholm of all cities nog wel. Maar de IKEA's hier liggen dus buiten de stad en er gaat alleen maar doordeweeks 1 keer in het uur een bus
quote:eh... waar heb je 't over??Op donderdag 28 oktober 2010 19:52 schreef Whoopdidoo het volgende:
En trui waarom wil je in godsnaam een onderzoeksbaan? Vandaag bezig geweest met alles opsturen, en t waren er maar 110 maar pff. En dat te bedenken dat ze het eerst van 2000 hadden gedaan. Ik ga zo geen onderzoek doen later.
quote:Was toch tijdje terug dat je eigenlijk een onderzoeksbaan wilde?Op donderdag 28 oktober 2010 20:56 schreef trui het volgende:
[..]
eh... waar heb je 't over??
ik vind onderzoek ook niet zaligmakend hoor, het kan inderdaad vrij inspannend of saai zijn (maar dat geldt voor allerlei werk wel m.i.). en als ik erover lees of zoals gisteren met oud-collega's bij elkaar ben die nog wel in 't onderzoek werkzaam zijn krijg ik er altijd weer zin in om 't zelf te doen. er zijn gewoon zoveel interessante dingen om uit te zoeken.
nu ff sporten en om ook nog maar even iets ontopics te zeggen: ik ga nog wel haken na 22.00u hoor!
quote:jup, gelukkig ga ik daarna een weekend naar Tallinn toe dus even ontspannen. Maar hell, wat zit ik te stressen voor dit tentamen. Ik wéét dat ik echt op tijd ben gaan leren en dat ik in de colleges goed opgelet heb, maar toch als ik de antwoorden van de oefententamens zie dan snap ik a. de helft van de vragen niet en b. de antwoorden niet, die zijn zo gedetailleerd!
quote:Akelige uitsloofsterOp donderdag 28 oktober 2010 20:56 schreef trui het volgende:
nu ff sporten en om ook nog maar even iets ontopics te zeggen: ik ga nog wel haken na 22.00u hoor!
quote:Dank je, ik weet het, maar doordat de inspiratie van Trui kwam wilde ik ze hier ook posten. Ik zal mijn volgende paar (mocht ik daar zin in hebben) netjes haken!Op donderdag 28 oktober 2010 22:26 schreef caroline88 het volgende:
Knitwit, er is ook een breitopic hoor
quote:ik zou inderdaad best een onderzoeksbaan willen. maar zie dit stukje uit jouw post, waar ik niks van snapte:Op
donderdag 28 oktober 2010 21:04 schreef Whoopdidoo het volgende:
Was toch tijdje terug dat je eigenlijk een onderzoeksbaan wilde?
quote:kirsten heel veel succes vandaag! momenteel ben ik extra geïnteresseerd in 't immuunsysteem, daar mijn schoonzusje (ivm haar leukemie) vorige week een stamceltransplantatie heeft ondergaan, waarmee dus in feite haar immuunsysteem vervangen wordt... ze krijgt nu zelfs een andere bloedgroep dan die ze eerst had, bizar! vooralsnog gaat alles OK, maar akelig spannend is het.Vandaag bezig geweest met alles opsturen, en t waren er maar 110 maar pff. En dat te bedenken dat ze het eerst van 2000 hadden gedaan.
quote:Wat ze al niet allemaal kunnen tegenwoordig! Ik bid dat haar immuunsysteem zich verzoent met alle wijzigingen!Op vrijdag 29 oktober 2010 10:32 schreef trui het volgende:
kirsten heel veel succes vandaag! momenteel ben ik extra geïnteresseerd in 't immuunsysteem, daar mijn schoonzusje (ivm haar leukemie) vorige week een stamceltransplantatie heeft ondergaan, waarmee dus in feite haar immuunsysteem vervangen wordt... ze krijgt nu zelfs een andere bloedgroep dan die ze eerst had, bizar! vooralsnog gaat alles OK, maar akelig spannend is het.
quote:Huh hoezo dat?Op vrijdag 29 oktober 2010 10:48 schreef caroline88 het volgende:
Whoopdidoo ja jouw Kerstbarometer is nu natuurlijk een beetje van slag af.
Toch zul je achteraf zien dat de tijd is omgevlogen.
quote:Al die kerstkaarten al bijna af?
quote:Het was Ynske. Sorry YnskeOp vrijdag 29 oktober 2010 10:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
Geeft niet :p
Heb eigenlijk ook geen idee meer wie dat was, of waren het er 2?
Ik hou het wel bij beestjes haken en poging tot kussen(en eigenlijk ook nog een sjaal)
quote:Schlecker.. Alle filialen waar ik vroeger kwam zijn gesloten. Blegh. Was echt zowat mijn favoriete winkel.Op vrijdag 29 oktober 2010 12:14 schreef phluphy het volgende:
Kap eens met die mandjes, het voedt mijn "ik wil ook-drang" te erg.![]()
Haha, nee hoor, laat ik nou toevallig! net bij de Duitse Schlecker alwéér wol voor 1 EUR/bol gescoord hebben. Kleurtjes uitgezocht die passen in de woonkamer. Nu nog mezelf overtuigen dat ik dit tussendoor (ipv poncho) wel mag maken.
quote:Ruilen?Op vrijdag 29 oktober 2010 11:27 schreef Mynerfius het volgende:
[..]
Knitwit wat een leuke sloffen!! Doe je die ook op bestelling?![]()
![]()
quote:Nou, ik was met 2 uur weer weg, werd wel met grote ogen nagekekenOp vrijdag 29 oktober 2010 09:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
5 uur tentamens? Ik vind het hier met 3 uur inderdaad al veel!
En EsseEi: er bestaat niet zo iets als lekker koud hoor :p Ik hoop ook zo dat er geen sneeuw komt want dan liggen vast die treinen weer plat.
Hmm ik ga vanavond maar proberen met een grotere naald, losse losse te doen en dan kijken of ie beter gaat.
Ik ben vandaag 3 uur onderweg voor 1 uurtje inzage...maar ja als je de opdracht niet haalt heb je het tentamen voor niets gemaakt, dus ja ik zal wel moeten. En dan kan ik tenminste weer even leren.
Is t al kerst? Ik wil vakantie (wel een hele week...)
quote:Zit er niet nog eentje in de breestraat in Leiden? Teminste, toen ik wegging zattie er nog, en zag ik geen sluitings-affiches. (maar dat is ook al weer 2 of 3 maanden terug, Whoopdidoo zal het beter weten denk ik )Op vrijdag 29 oktober 2010 12:16 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Schlecker.. Alle filialen waar ik vroeger kwam zijn gesloten. Blegh. Was echt zowat mijn favoriete winkel.
quote:Puk er was een vraag over transplantatie en ABO incompatible... En nu ik zo dat van jou lees weet ik opeens het antwoord, terwijl ik iets compleets anders in heb gevuld ( iets heel randoms van jaaa,, en dan is je immuunsysteem weg.. en dan laten ze het weer terugkomen (maar dan iets wetenschappelijker)) Ik hoop dat het goed blijft gaan met je schoonzusje, zijn toch wel gigantische ingrepen op een lichaam hoor! Maar bizar dat dat eigenlijk allemaal al kan, hoever de wetenschap al niet is (Ik kijk nu Fringe en I can't help but wonder hoever de wetenschap al is maar wat we allemaal nog niet weten...)Op vrijdag 29 oktober 2010 10:32 schreef trui het volgende:
oh eska, dat ziet er weer leuk uit! ik ben heel benieuwd hoe 't uiteindelijk wordt! op hoeveel graden heb je 'm? na afloop zo snel mogelijk eruit halen en wat in model brengen he, eventueel met wat plastic zakken vullen oid om 'm goed in vorm op te laten drogen. anders is 't lastig om eventuele bobbels/rimpels er nog uit te krijgen.
[..]
ik zou inderdaad best een onderzoeksbaan willen. maar zie dit stukje uit jouw post, waar ik niks van snapte:
[..]
kirsten heel veel succes vandaag! momenteel ben ik extra geïnteresseerd in 't immuunsysteem, daar mijn schoonzusje (ivm haar leukemie) vorige week een stamceltransplantatie heeft ondergaan, waarmee dus in feite haar immuunsysteem vervangen wordt... ze krijgt nu zelfs een andere bloedgroep dan die ze eerst had, bizar! vooralsnog gaat alles OK, maar akelig spannend is het.
knitwit, leuke sloffen geworden! maar wat jammer dat ze toch iets te klein uitvallen. dat vind ik wel 't lastigste van dat vervilten hoor, dat het zo moeilijk precies in te schatten is hoe veel kleiner 't gaat worden.
ik heb gisteravond toch nog twee van die reuzepompoenen gemaakt om aan m'n muts te hangen. (was een hels karwei. niet het klusje zelf, maar omdat de kat ervan overtuigd was dat het een wedstrijd 'in de draad springen' was). nu nog even vastmaken.
de bloemen (het zijn toch maar een paar roze geworden) zitten op de tas inmiddels, alleen de steeltjes nog even borduren. nu eerst boodschappen.
quote:Schoeller & Stahl bedoel je denk ik?Op vrijdag 29 oktober 2010 14:41 schreef Ynske het volgende:
Weet iemand hier een webshop die van schreuder (?) +stahl häkelspass verkoopt? Wil nog graag een bol zwart en paars
quote:ja die jaOp vrijdag 29 oktober 2010 14:44 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Schoeller & Stahl bedoel je denk ik?
quote:daar hebben ze jammer genoeg de paarse nietOp vrijdag 29 oktober 2010 14:56 schreef trui het volgende:
http://www.wolmarkt.nl/catalog/index.php?cPath=139_497
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |