quote:http://www.nu.nl/economie(...)gen-wegens-kort.htmlStewardess ontslagen wegens kort haar
Stewardess Ilse Hesselberth is door KLM ontslagen, omdat haar haar te kort is. Omdat het haar korter is dan 1 centimeter spreekt de luchtvaartmaatschappij van ‘extravagante haardracht’ en dat mag niet volgens uniformvoorschriften
Dat melden de GPD-dagbladen. Hesselberth heeft al kort haar sinds ze in maart 1998 in dienst trad bij KLM als stewardess. Ze kreeg nauwelijks commentaar totdat een collega in 2005 een klacht indiende.
Volgens Hesselberth is op een bepaald moment een ondergrens van 1 centimeter vastgesteld. Hesselberth moest met een pincet een haar uittrekken die vervolgens langs een liniaal gelegd werd en deze bleek met 0,8 centimeter te kort.
Extravagant
Tijdens het functioneringsgesprek in 2007 werd het haar voor het eerst als extravagante haardracht beschouwd, terwijl voor die tijd werd gezegd dat het haar weliswaar kort was. “Maar ja, wat is extravagant?”
Tussen 2007 en 2010 kreeg Hesselberth drie officiële waarschuwingen en een berisping. Hesselberth stelde voor een pruik te dragen, maar dat werd niet toegestaan.
Ontslag
Eind juni werd Hesselberth van een vlucht gehaald en geschorst wegens haar korte haar. In juli werd haar ontslag aangezegd wegens verstoorde arbeidsverhoudingen. De Haarlemse kantonrechter stelde dat het bijna kaalscheren van hoofdhaar bij vrouwen maatschappelijk niet algemeen aanvaard is en stelde de luchtvaartmaatschappij in het gelijk.
Hesselberth geeft aan zich gediscrimineerd te voelen. “Van passagiers kreeg ik altijd complimenten over mijn haar. Maar belangrijker is de manier waarop een passagier wordt behandeld. Ik heb mijn werk altijd goed gedaan.”
quote:Overigens is het dan de fout van KLM niet van haar want zij werd al aangenomen terwijl haar haar al kort wasOp dinsdag 26 oktober 2010 19:05 schreef Bill_E het volgende:
als er voorschriften voor zijn.. Wat is het probleem dan? Daar is ze toch mee akkoord gegaan toen ze haar contract tekende?
quote:PreciesOp dinsdag 26 oktober 2010 19:06 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Overigens is het dan de fout van KLM niet van haar want zij werd al aangenomen terwijl haar haar al kort was
quote:Ok idd, niet goed gelezen.. dit is dan niet terecht.Op dinsdag 26 oktober 2010 19:06 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Overigens is het dan de fout van KLM niet van haar want zij werd al aangenomen terwijl haar haar al kort was
quote:Ook fijn om een collega te hebben die een klacht daarover indient....wat voor triest leven moet je hebben om te gaan klagen over het haar van een collega.Op dinsdag 26 oktober 2010 19:06 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
quote:Waren ze er maar zo alert over bij Royal Air MarocOp dinsdag 26 oktober 2010 19:13 schreef Mutant01 het volgende:
En terecht, een beetje 0,2 cm te kort haar hebben. Wat denk je dan wel niet. Hele toestellen kunnen naar beneden komen door dit extravagante gedrag. Mens, neem toch eens verantwoordelijkheid.
quote:Dan ben je gewoon flink jaloersOp dinsdag 26 oktober 2010 19:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ook fijn om een collega te hebben die een klacht daarover indient....wat voor triest leven moet je hebben om te gaan klagen over het haar van een collega.
quote:Kan ze niet, representatief -1Op dinsdag 26 oktober 2010 19:23 schreef Sinat het volgende:
[ afbeelding ]
Niet mijn ding, maar over smaak valt niet te twisten toch? Zolang ze haar werk maar goed doet
quote:Ehm nee het is de fout van KLM ook want HUN namen haar aan in het begin en ook TOEN had ze kort haar. Dan hebben ze het toch geaccepteerd van haar? anders moesten ze haar nooit aannemen als ze erover gaan zeurenOp dinsdag 26 oktober 2010 19:24 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Zolang ze niet 1 of andere ziekte heeft, die zorgt dat haar haar niet langer dan 0,8 centimeter kan groeien vind ik het gewoon terecht. Regels zijn regels en het is niet zo dat ze direct ontslagen is, ze heeft tijd zat gehad om haar haar te laten groeien, maar is ondanks de regels toch steeds weer naar de kapper gegaan, om zich een kort pittig kapsel te laten aanmeten. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Verder is het natuurlijk een domme regel, maar KLM heeft het volledige recht om dit te eisen.
quote:Nee het is haar fout. Er staat dat er op een gegeven moment een ondergrens is gesteld. Misschien is dit pas gebeurd toen ze al was aangenomen en zelfs als dit niet zo is, kan het weleens gebeuren dat iemand niet opmerkt dat ze niet voldoet aan de regels. Toen ze vervolgens opmerkten dat zij niet aan de eisen voldeed is ze hiervan op de hoogte gesteld. Ze heeft drie berispingen gekregen, maar ging toch telkens weer naar de kapper om haar haar weer lekker kort te laten knippen. Hiermee heeft ze aangegeven haar haar belangrijker te vinden dan haar werk en KLM heeft daarnaar gehandeld.Op dinsdag 26 oktober 2010 19:26 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Ehm nee het is de fout van KLM ook want HUN namen haar aan in het begin en ook TOEN had ze kort haar. Dan hebben ze het toch geaccepteerd van haar? anders moesten ze haar nooit aannemen als ze erover gaan zeuren
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 19:43 schreef Sachertorte het volgende:
Terecht, die linkse gekkigheid is zo passe.
quote:'hun namen haar aan'Op dinsdag 26 oktober 2010 19:26 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
[..]
Ehm nee het is de fout van KLM ook want HUN namen haar aan in het begin en ook TOEN had ze kort haar. Dan hebben ze het toch geaccepteerd van haar? anders moesten ze haar nooit aannemen als ze erover gaan zeuren
quote:Dacht dat kort haar meer rechts was?Op dinsdag 26 oktober 2010 19:43 schreef Sachertorte het volgende:
Terecht, die linkse gekkigheid is zo passe.
quote:Met 0,2 centimeter meer haar is het idd een heel stuk representatiever.
quote:En terecht. Als ze nou eens de bezem door de gezondheidszorg en andere besmette sectoren halen zou de maatschappij een stap vooruitgaan.Op dinsdag 26 oktober 2010 19:03 schreef Kingstown het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)gen-wegens-kort.html
Ontslagen worden, omdat je haar 0,2 centimeter te kort is....hoe achterlijk wil je het hebben?
quote:Volgens Hesselberth is op een bepaald moment een ondergrens van 1 centimeter vastgesteld. Hesselberth moest met een pincet een haar uittrekken die vervolgens langs een liniaal gelegd werd en deze bleek met 0,8 centimeter te kort.
quote:grenzen zijn grenzen... als je uitzonderingen gaat maken dan is het einde zoek... de tijd van het gedogen is voorbij...Op dinsdag 26 oktober 2010 23:59 schreef kalinhos het volgende:
Het gaat over 2 milimeter he, meer niet.
Dat er dus serieus iemand van Human Resources zich met dit heeft beziggehouden, totale waanzin. Ok, prima, er zal ergens een regel voor zijn, maar slaan we (of de KLM in dit geval) niet wat door, als je je even bedenkt dat het om TWEE milimeter haar gaat.
Net of iedereen zich hier overigens áltijd aan alle in het bedrijf geldende regels houdt.
quote:qftOp dinsdag 26 oktober 2010 22:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Heel goed, vrouwen horen lang haar te hebben.
quote:die collega moeten ze een extra bonus geven aan het eind van het jaar!Op dinsdag 26 oktober 2010 19:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ook fijn om een collega te hebben die een klacht daarover indient....wat voor triest leven moet je hebben om te gaan klagen over het haar van een collega.
quote:Maw je bent een vooringenomen sulletjeOp dinsdag 26 oktober 2010 19:14 schreef Bastard het volgende:
Brrr een stewardess met een kale kop (wat scheelt het) ze hadden dr niet eens aan moeten nemen in eerste instantie.
Maar ik heb het idee dat het structueel dwarsbomen van de baas een keer je de kop zal kosten, maw er zal wel meer aan de hand zijn.
quote:Je krijgt iniedergeval geen lange haren in je vers geschonken koffie op deze wijze en dat is een groot goed in deze behoorlijke behaarde samenleving.Op woensdag 27 oktober 2010 02:16 schreef Nielsch het volgende:
Volkomen terecht! Ik wil geen vrouw met een tuinbroekenpottenkapsel als stewardess die mijn m'n drankje serveert. Daar betaal ik toch echt niet voor.
quote:KPN? KLMOp woensdag 27 oktober 2010 08:03 schreef Sander het volgende:
Als je toch een excuus zoekt om haar er uit te flikkeren, waarom niet een waarmee je je aan de regels houdt?
Je wordt echt niet "zomaar" ontslagen, nog niet iig. Ben benieuwd naar het weerwoord van KPN.
quote:neee.. "met 8mm , te kort" er mist een kommaOp woensdag 27 oktober 2010 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat leest iedereen hier slecht. Haar haar was niet 0,2 cm te kort. Haar haar was 0,2 cm lang en dat was 0,8 cm te kort.
quote:Nou, dat verandert de hele zaak natuurlijk!Op woensdag 27 oktober 2010 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat leest iedereen hier slecht. Haar haar was niet 0,2 cm te kort. Haar haar was 0,2 cm lang en dat was 0,8 cm te kort.
quote:vrouwen met kort haar bah? hmmmOp dinsdag 26 oktober 2010 19:28 schreef RAVW het volgende:
vrouwen zo ie zo als met kort haar .... BAH
maar goed het is wel erg als je dit over komt ...
ik heb het zelf ook bij een werkgever mee gemaakt dat ik werd ontslagen omdat ik veel te lang haar had.
Dus ik kan me er wel bij voorstellen.
Mijn werkgever heeft toen ook ongelijk gehad omdat de ontslag gesprek kwam NA dat ik wel me haar had afgeknipt tot millimeter stekels
quote:kijk eens boven je..Op woensdag 27 oktober 2010 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:Der haar was 0,8 centimeter lang?Hesselberth moest met een pincet een haar uittrekken die vervolgens langs een liniaal gelegd werd en deze bleek met 0,8 centimeter te kort.
quote:Lijkt mij dat dergelijke regels bij zulke beroepen, waar je er representatief bij behoort te lopen, vrij normaal zijn.Op woensdag 27 oktober 2010 10:00 schreef Basp1 het volgende:
Wat een regelneukers bij de KLM, en belachelijk dat onze rechters deze interne regels zomaar accepteerd.
quote:Altijd weer hetzelfde voorbeeld voor een mooie vrouw met kort/geen haar. Bottomline, als deze zelfde vrouw lang haar had was ze nog veel mooier dan gewoon mooi geweest.Op woensdag 27 oktober 2010 08:19 schreef woid het volgende:
[..]
vrouwen met kort haar bah? hmmm
[ afbeelding ]
quote:0,2 mm.Op woensdag 27 oktober 2010 10:06 schreef PeeJay1980 het volgende:
Lijkt mij dat dergelijke regels bij zulke beroepen, waar je er representatief bij behoort te lopen, vrij normaal zijn.
quote:Ik durf te wedden dat wanneer we een statisticus naar deze zaak laten kijken hij waarschijnlijk zal zeggen dat er te weinig samples genomen zijn om met een 100% betrouwbaarheid een oordeel over de lengte te kunnen vellen.Op woensdag 27 oktober 2010 10:11 schreef thumbnail het volgende:
[..]
0,2 mm.
Waar praten ze over zeg.
quote:Wanneer de werknemer zelf aangeeft dat deze wel een pruik wilt op zetten om aan deze eis te voldoen en de werkgever gaat hier niet in mee, dan zou ik als rechter toch tegen de KLM zeggen ja sorry hoor, maar de werknemer komt zelf met een werkbaar voorstel en daar willen jullie ook niet in meegaan.Op woensdag 27 oktober 2010 10:06 schreef PeeJay1980 het volgende:
Lijkt mij dat dergelijke regels bij zulke beroepen, waar je er representatief bij behoort te lopen, vrij normaal zijn.
quote:Nog nooit een hoofddoekje gezien bij de KLM, jij?Zal die koekebakker dat ook over hoofddoekjes durven zeggen?
quote:Ik gok dat ze heel krampachtig naar iets gezocht hebben en dat dit het meest aannemelijke excuus was. Ze had al een aantal berispingen gehad, dus zij zal nauwlettend in de gaten zijn gehouden op een eventuele misstap.Op woensdag 27 oktober 2010 10:11 schreef thumbnail het volgende:
[..]
0,2 mm.
Waar praten ze over zeg.
quote:Iets dergelijks zal ook wel in de voorwaarden zijn opgenomen. Wellicht is het risico te groot dat de pruik afvalt tijdens hevige turbulentie. Iemand met een kaal hoofd en pruik roept associaties op met bijvoorbeeld kanker.Op woensdag 27 oktober 2010 10:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer de werknemer zelf aangeeft dat deze wel een pruik wilt op zetten om aan deze eis te voldoen en de werkgever gaat hier niet in mee, dan zou ik als rechter toch tegen de KLM zeggen ja sorry hoor, maar de werknemer komt zelf met een werkbaar voorstel en daar willen jullie ook niet in meegaan.
quote:Nooit een kantonrechter gezien die het alleen over de KLM heeft als hij het over maatschappelijke aanvaarding heeft, jij?Op woensdag 27 oktober 2010 10:20 schreef patatmetfriet het volgende:
Nog nooit een hoofddoekje gezien bij de KLM, jij?
quote:Weet je wel wat het risco met lang haar bij turbulentie is dat ze vallen en ergens tussen blijven zitten. Zo zijn er zoveel triviale regeltjes te bedenken die door de bureaucraten (die de kanker van onze maatschappij zijn) bedacht zijn.Op woensdag 27 oktober 2010 10:20 schreef PeeJay1980 het volgende:
Iets dergelijks zal ook wel in de voorwaarden zijn opgenomen. Wellicht is het risico te groot dat de pruik afvalt tijdens hevige turbulentie. Iemand met een kaal hoofd en pruik roept associaties op met bijvoorbeeld kanker.
quote:Dat wist ik niet.Op woensdag 27 oktober 2010 10:20 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik gok dat ze heel krampachtig naar iets gezocht hebben en dat dit het meest aannemelijke excuus was. Ze had al een aantal berispingen gehad, dus zij zal nauwlettend in de gaten zijn gehouden op een eventuele misstap.
quote:Die voorwaarden zullen bij luchtvaartmaatschappijen wel enorm zijn. Je kan boven de oceaan niet even stoppen om een ontevreden klant uit te laten stappen. Elk risico moet afgedekt worden.Op woensdag 27 oktober 2010 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Weet je wel wat het risco met lang haar bij turbulentie is dat ze vallen en ergens tussen blijven zitten. Zo zijn er zoveel triviale regeltjes te bedenken die door de bureaucraten (die de kanker van onze maatschappij zijn) bedacht zijn.
quote:Daarom zie ik ze altijd op veiligheidshakken lopen, dat is veel stabieler als vlakke schoenen.Op woensdag 27 oktober 2010 10:29 schreef PeeJay1980 het volgende:
Om niet te vallen hebben ze natuurlijk vergaande training gehad, waarna het risico te verwaarlozen is
quote:Misschien dacht men toen wel heel correct dat ze misschien net een chemokuur achter de rug had en weer wilde gaan werken en heeft men niet willen vragen naar haar ziekteverleden. Dat zou allemaal bijzonder correct zijn en ik twijfel daar dus ook aan (potentiële probleemgevallen neem je niet zo maar aan), maar de conclusie dat het de fout van de KLM moet zijn wordt niet ondersteund door de beschikbare feiten.Op dinsdag 26 oktober 2010 19:26 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Ehm nee het is de fout van KLM ook want HUN namen haar aan in het begin en ook TOEN had ze kort haar.
quote:kan niemand meer begrijpend lezen....Op woensdag 27 oktober 2010 10:11 schreef thumbnail het volgende:
[..]
0,2 mm.
Waar praten ze over zeg.
quote:Dat vind ik het meest interessante stukje uit het hele verhaal.Op woensdag 27 oktober 2010 10:05 schreef thumbnail het volgende:
De Haarlemse kantonrechter stelde dat het bijna kaalscheren van hoofdhaar bij vrouwen maatschappelijk niet algemeen aanvaard is en stelde de luchtvaartmaatschappij in het gelijk.
Zal die koekebakker dat ook over hoofddoekjes durven zeggen?
quote:Bij mensen met een functie waarbij ze representatief voor de dag moeten komen, zal dit in de voorwaarden zijn opgenomen.Op woensdag 27 oktober 2010 11:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat vind ik het meest interessante stukje uit het hele verhaal.
Er wordt gezegd dat wat "maatschappelijk niet algemeen aanvaard is" genoeg reden is voor ontslag.
Kunnen ze voetballers met tattoos en kassameisjes met piercings aub dan ook gaan ontslaan?
Sowieso zijn mensen die in uniformen gaan werken en vrijwillig hun eigen identiteit opgeven niet serieus te nemen, maar met deze uitspraak kunnen we lekker opruiming houden.
quote:Sorry, het moest dus cm zijn inplaats van mm.Op woensdag 27 oktober 2010 11:16 schreef filano het volgende:
kan niemand meer begrijpend lezen....
Volgens Hesselberth is op een bepaald moment een ondergrens van 1 centimeter vastgesteld. Hesselberth moest met een pincet een haar uittrekken die vervolgens langs een liniaal gelegd werd en deze bleek met 0,8 centimeter te kort.
TE KORT dus haar haar was 2 mm lang...
Kan me best voorstellen dat je een representatief uiterlijk nodig hebt...
quote:Ze werkte er 7 jaar voordat een werknemer de eerste klacht indiende dus dat chemo kuur verhaal lijkt me niet erg aannemelijk want dan doet het haar er wel heel erg lang over om weer aan te groeien.Op woensdag 27 oktober 2010 10:59 schreef DS4 het volgende:
Misschien dacht men toen wel heel correct dat ze misschien net een chemokuur achter de rug had en weer wilde gaan werken en heeft men niet willen vragen naar haar ziekteverleden. Dat zou allemaal bijzonder correct zijn en ik twijfel daar dus ook aan (potentiële probleemgevallen neem je niet zo maar aan), maar de conclusie dat het de fout van de KLM moet zijn wordt niet ondersteund door de beschikbare feiten.
Overigens kan het natuurlijk zo zijn dat er ook klachten zijn gekomen over het niet representatief zijn van deze dame. Het is natuurlijk wel haar verhaal en of dat klopt is een tweede. De rechter heeft er naar gekeken en heeft geoordeeld en dat zal toch niet zijn gegaan onder het mom van "ik vind het er ook niet uitzien, dus ik geef KLM gelijk". Of lijkt jou dat wel een redelijke verklaring?
quote:Volgens mij moet jij leren begrijpend lezen.Op woensdag 27 oktober 2010 11:16 schreef filano het volgende:
[..]
quote:Ik vind het vooral lachwekkend.Op woensdag 27 oktober 2010 11:23 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Bij mensen met een functie waarbij ze representatief voor de dag moeten komen, zal dit in de voorwaarden zijn opgenomen.
David Beckham draagt vaak een voetbalshirt met lange mouwen, om zijn tattoeages te bedekken.
Jij hebt blijkbaar je eigen stijl nodig om je eigen identiteit te behouden. Veel mensen gaan hier anders mee om.
quote:Ik heb zo vaak een steward gezien met gemillimeterd haar..Op woensdag 27 oktober 2010 11:16 schreef filano het volgende:
[..]
quote:Een steward is geen stewardess.Op woensdag 27 oktober 2010 11:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik heb zo vaak een steward gezien met gemillimeterd haar..
quote:Als KLM veelvuldig klachten heeft gehad van reizigers, dan kan ik mij voorstellen dat ze iets aan het probleem willen doen. Ze hebben het over de afgelopen jaren blijkbaar wel bespreekbaar gemaakt en tijd gegeven om er iets aan te doen.Op woensdag 27 oktober 2010 11:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik vind het vooral lachwekkend.
Je haar laten meten en dan met droge ogen beweren dat bij een vrouw 10 millimeter representatief is en 8 millimeter niet....ik weet niet in wat voor werkomgeving jij zit, maar als mensen op die manier met elkaar omgaan, dan is het woord spastisch een milde omschrijving. Voor je plezier ga je toch niet in zo'n werkomgeving aan de slag.
"Komt u maar even mee naar het meetlokaal mevrouw, dan gaan we even kijken of uw haar wel 10 millimeter is"![]()
Het woord representatief is natuurlijk net zo rekbaar als dat je het wilt maken en het is onmogelijk om alles te omschrijven in de regels (alhoewel we daar in NL wel heel goed in zijn) , maar dit soort pietluttig gedoe gaat allang niet meer over representatief gedrag.
quote:En toch kan gemillimeterd haar bij een vrouw beter staan dan bij een man (geeft een man een aggresieve uitstraling).Op woensdag 27 oktober 2010 11:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een steward is geen stewardess.
quote:Mannen en vrouwen worden niet gelijk behandeld als het gaat om uiterlijk....ga als steward maar eens met lipstick op lopen, dat wordt ook niet geaccepteerd.
quote:Dat vond ik dus idd ook achterlijk. Er zijn heel erg mooie pruiken, waarom zou dat geen goede oplossing zijn dan?Op dinsdag 26 oktober 2010 23:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Met 0,2 centimeter meer haar is het idd een heel stuk representatiever.![]()
Overigens heeft ze zelf voorgesteld om een pruik op te doen, wat dan weer geweigerd werd door de werkgever.
quote:Maar als dat het probleem is, waarom mag ze van de KLM dan geen pruik opzetten?Op woensdag 27 oktober 2010 11:50 schreef ems. het volgende:
Natuurlijk moet dat korte haar gewoon kunnen. Wat maakt het uit
That being said, ze heeft zich niet aan de regels gehouden en wordt daarom ontslagen. Vrij logisch toch? Op mijn vorige werk waren er ook regels wat betreft (gezichts)haar. Kan ze wel Che Guevara gaan doen maar dat is gewoon de regel. Als je je daar niet aan wilt houden dan zoek je ander werk.
quote:Zijn er ook regels dat vrouwen die vanwege hun functie in een rok moeten lopen hun beenhaar moeten scheren? of dat er een maximumlengte aan zit?Op woensdag 27 oktober 2010 11:50 schreef ems. het volgende:
Natuurlijk moet dat korte haar gewoon kunnen. Wat maakt het uit
That being said, ze heeft zich niet aan de regels gehouden en wordt daarom ontslagen. Vrij logisch toch? Op mijn vorige werk waren er ook regels wat betreft (gezichts)haar. Kan ze wel Che Guevara gaan doen maar dat is gewoon de regel. Als je je daar niet aan wilt houden dan zoek je ander werk.
quote:Er werd gesteld dat er een fout gemaakt was op het moment van aannemen. En dat moment duurde vrij kort.Op woensdag 27 oktober 2010 11:29 schreef thumbnail het volgende:
Ze werkte er 7 jaar voordat een werknemer de eerste klacht indiende dus dat chemo kuur verhaal lijkt me niet erg aannemelijk want dan doet het haar er wel heel erg lang over om weer aan te groeien.
quote:Ik ken alleen het krantenbericht en begrijp daaruit dat haar weergave is vermeld. Op basis daarvan kan ik niet oordelen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat dat verhaal het enige is wat er speelde, laat staan dat het exact zo is gegaan.En over die rechterlijke mening/uitspraak, waarom zegt hij dan niets over het feit dat er kennelijk 7 jaar helemaal geen probleem was totdat er een werknemer was die een klacht indiende?
Het lijkt me vreemd dat de KLM 7 jaar een niet representatief persoon voor hen laat werken.
quote:Donder toch op man, zo gaan we gewoon niet met elkaar om. De tijd van Stalin is juist de tijd die voorbij is.Op woensdag 27 oktober 2010 02:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
grenzen zijn grenzen... als je uitzonderingen gaat maken dan is het einde zoek... de tijd van het gedogen is voorbij...
quote:Pruiken?Op woensdag 27 oktober 2010 11:46 schreef Basp1 het volgende:
Hoe maatschappelijk algemeen aanvaard zijn eigenlijk de ouderwetse jurken en pruiken die rechters nog dragen eigenlijk?
quote:Precies.Op woensdag 27 oktober 2010 11:51 schreef PeeJay1980 het volgende:
Die rechter zal KLM niet voor niets in het gelijk hebben gesteld.
Ik zou graag een verklaring van KLM zien hierover, want het is nogal eenzijdig belicht.
quote:Leuk dat je nou precies dit noemt, ik wilde namelijk net vragen of al die mensen die het onzin vinden dat ze is ontslagen dit ook zouden vinden, als ze bijvoorbeeld dreadlocks of een hanenkam had. Extravagant haar is toch extravagant haar? Waarom moet iemand die dreads heeft omdat die dit gewoon mooi vind wel ontslagen worden maar iemand met te kort haar niet? Ook valt het me op dat er wel mensen zeggen dat ze al 7 jaar lang daar werkte zonder problemen, maar dat eigenlijk niemand noemt, dat ze 3 jaar voor het ontslag, voor het eerst gewaarschuwd is over haar haar. Kort haar hebben is geen passief iets, ze is ondanks haar waarschuwingen steeds terug naar de kapper gegaan en heeft haar haar telkens weer zo kort laten knippen. Als 0,2 cm zo weinig uitmaakt, waarom kon zij dan niet tegen haar kapper zeggen "het mag wel lekker kort maar zorg er alstjeblieft voor, dat het minstens 1 cm lang blijft"? Het is gewoon haar eigen schuld en ze is terecht ontslagen, al is het alleen voor het principe.Op woensdag 27 oktober 2010 12:04 schreef Netherlander het volgende:
[..]
Donder toch op man, zo gaan we gewoon niet met elkaar om. De tijd van Stalin is juist de tijd die voorbij is.
Als je moeilijk gaat doen over regeltjes m.b.t. haarlengtes die je alleen kan meten gun ik je een falliesement. Dat is niet van deze tijd. Als ze nou aankwam met een bos dreadlocks of iets dergelijks, dan heb je het tenminste ergens over maar 2mm verschil...
quote:Waarom mocht de pruik dan niet?Op woensdag 27 oktober 2010 12:39 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Leuk dat je nou precies dit noemt, ik wilde namelijk net vragen of al die mensen die het onzin vinden dat ze is ontslagen dit ook zouden vinden, als ze bijvoorbeeld dreadlocks of een hanenkam had. Extravagant haar is toch extravagant haar? Waarom moet iemand die dreads heeft omdat die dit gewoon mooi vind wel ontslagen worden maar iemand met te kort haar niet? Ook valt het me op dat er wel mensen zeggen dat ze al 7 jaar lang daar werkte zonder problemen, maar dat eigenlijk niemand noemt, dat ze 3 jaar voor het ontslag, voor het eerst gewaarschuwd is over haar haar. Kort haar hebben is geen passief iets, ze is ondanks haar waarschuwingen steeds terug naar de kapper gegaan en heeft haar haar telkens weer zo kort laten knippen. Als 0,2 cm zo weinig uitmaakt, waarom kon zij dan niet tegen haar kapper zeggen "het mag wel lekker kort maar zorg er alstjeblieft voor, dat het minstens 1 cm lang blijft"? Het is gewoon haar eigen schuld en ze is terecht ontslagen, al is het alleen voor het principe.
quote:Weet ik niet en dat doet er ook niet toe. Het gaat er niet om of het een goede regel is, het gaat erom dat het de regel is, dat ze haar handtekening onder het contract heeft gezet en dat ze 3 jaar lang de kans heeft gehad om haar haar een klein beetje te laten groeien. Dat ze dit niet wil doen, omdat ze haar van 1 cm blijkbaar niet mooi vind en haar van 0,8 cm wel, is haar goed recht, maar dan moet ze niet gaan zeuren, als haar werkgever daar conclusies uittrekt.Op woensdag 27 oktober 2010 12:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Waarom mocht de pruik dan niet?
quote:Bij dreads zou je hygiëne nog aan kunnen voeren. Bij haar kapsel niet.Op woensdag 27 oktober 2010 12:39 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Leuk dat je nou precies dit noemt, ik wilde namelijk net vragen of al die mensen die het onzin vinden dat ze is ontslagen dit ook zouden vinden, als ze bijvoorbeeld dreadlocks of een hanenkam had. Extravagant haar is toch extravagant haar? Waarom moet iemand die dreads heeft omdat die dit gewoon mooi vind wel ontslagen worden maar iemand met te kort haar niet? Ook valt het me op dat er wel mensen zeggen dat ze al 7 jaar lang daar werkte zonder problemen, maar dat eigenlijk niemand noemt, dat ze 3 jaar voor het ontslag, voor het eerst gewaarschuwd is over haar haar. Kort haar hebben is geen passief iets, ze is ondanks haar waarschuwingen steeds terug naar de kapper gegaan en heeft haar haar telkens weer zo kort laten knippen. Als 0,2 cm zo weinig uitmaakt, waarom kon zij dan niet tegen haar kapper zeggen "het mag wel lekker kort maar zorg er alstjeblieft voor, dat het minstens 1 cm lang blijft"? Het is gewoon haar eigen schuld en ze is terecht ontslagen, al is het alleen voor het principe.
quote:Doet er wel toe.Op woensdag 27 oktober 2010 12:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Weet ik niet en dat doet er ook niet toe. Het gaat er niet om of het een goede regel is, het gaat erom dat het de regel is, dat ze haar handtekening onder het contract heeft gezet en dat ze 3 jaar lang de kans heeft gehad om haar haar een klein beetje te laten groeien. Dat ze dit niet wil doen, omdat ze haar van 1 cm blijkbaar niet mooi vind en haar van 0,8 cm wel, is haar goed recht, maar dan moet ze niet gaan zeuren, als haar werkgever daar conclusies uittrekt.
quote:Geluk natuurlijk. Als zij een goeie werknemer is wordt ze om die reden echt niet ontslagen. 0,2 Cm is binnen een paar dagen aangegroeid.Op woensdag 27 oktober 2010 12:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Weet ik niet en dat doet er ook niet toe. Het gaat er niet om of het een goede regel is, het gaat erom dat het de regel is, dat ze haar handtekening onder het contract heeft gezet en dat ze 3 jaar lang de kans heeft gehad om haar haar een klein beetje te laten groeien. Dat ze dit niet wil doen, omdat ze haar van 1 cm blijkbaar niet mooi vind en haar van 0,8 cm wel, is haar goed recht, maar dan moet ze niet gaan zeuren, als haar werkgever daar conclusies uittrekt.
quote:KPN?Op woensdag 27 oktober 2010 12:44 schreef Keltie het volgende:
[..]
Doet er wel toe.
KLM heeft een probleem met haar kapsel, zij bied een oplossing, KPN zegt nee. Das ook raar.
quote:Tuurlijk doet t er wel toe, het is nl een goede oplossing voor een probleem.Op woensdag 27 oktober 2010 12:43 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
quote:Het is zeker raar dat KPN zich in dezen heeft gemengd...Op woensdag 27 oktober 2010 12:44 schreef Keltie het volgende:
KLM heeft een probleem met haar kapsel, zij bied een oplossing, KPN zegt nee. Das ook raar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |