abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 november 2010 @ 13:22:24 #101
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_88696848
en om het maar even zo te zegen heb je dan een kind met je zusjs
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_88732335
Een iets serieuzere niet-alleen-goed-nieuws link naar het onderzoek dat Qebbel aanhaalt.

http://pediatrics.aappubl(...)nt/abstract/126/1/28

Ik ben het niet helemaal eens met Arnold_fan dat het een 'wij van wc-eend' onderzoek is, maar als ik even de reacties op het onderzoek (onderaan de gelinkte pagina) samenvat, dan zijn er toch teveel serieuze problemen met het onderzoek om te doen alsof het het definitieve bewijs is dat er geen problemen zijn met lesbische opvoedig.

- de kinderen zijn pas 17. Dat is nog niet eens volwassen, laat staan dat ze zelf al aan gezinsvorming doen
- de onderzochte lesbische stellen hebben zich vrijwillig aangemeld voor het onderzoek. Dat ga je natuurlijk niet doen als de opvoeding slecht gaat of je kinderen problemen hebben. Bovendien hebben de respondenten een zeer sterke motivatie om positief uit het onderzoek te willen komen.
- de respondenten hebben zelf de Child Behaviour Checklist (het gebruikte meetinstrument) ingevuld, en deze zijn niet bij het onderzoek gevoegd als bronmateriaal, zonder verdere motivatie. Het wordt zo wel heel erg moeilijk om de correctheid en eerlijkheid van het invullen van de checklist te controleren.
- de onderzochte stellen zijn allemaal lesbisch. Het onderzoek zegt niets over homosexuele mannen met kinderen
- de respondenten worden vergeleken met een niet-vrijwillig aangemelde dwarsdoorsnede van de amerikaanse bevolking, verkregen uit census-gegevens. De ouders uit de gekozen controle-groep zijn gemiddeld lager opgeleid, komen uit gemiddeld lagere sociaal-economische klasses, zijn niet via inseminatie bevrucht en hebben niet altijd bewust gekozen voor het ouderschap
- de kinderen hebben een hogere incidentie van aggressief gedrag. Dat wordt door de onderzoekers verklaard door externe factoren (disciminatie), maar je kunt niet zo makkelijk oorzaak-gevolg in deze aanwijzen. Het is welbekend dat aggressieve kinderen afgewezen worden door hun leeftijdsgenoten, en dat kan weer makkelijk worden geinterpreteerd als discriminatie.

Kortom, het gejuich uit de holebi hoek komt mij wat voorbarig voor. Het is natuurlijk fijn om een onderzoek te lezen dat in de richting wijst die jou aanstaat, maar eigenlijk zouden de gegevens van dit onderzoek afgezet moeten worden tegen een controlegroep van hetero-sexuele ouders die uit dezelfde sociaal-economische klasse komen als de lesbische ouders en die ook bewust een kinderwens in vervulling hebben laten gaan door middel van inseminatie. Dan heb je een enigszins fatsoenlijke controlegroep. Daarnaast moet het onderzoek doorlopen tot de kinderen echt volwassenen geworden zijn, bij voorkeur op hun beurt weer met een vervulde kinderwens.
pi_88732433
quote:
quote:
Ietwat paradoxaal ben ik dus ook niet tegen lesbische paren die een kind willen opvoeden omdat ik me besef hoeveel erger het kan.

: (
:D Sorry dat klinkt een beetje lullig. Laat ik het anders stellen: liefde, toewijding en stabiliteit zijn belangrijkere factoren dan het geslacht van de ouders.
pi_88737982
quote:
- de kinderen zijn pas 17. Dat is nog niet eens volwassen, laat staan dat ze zelf al aan gezinsvorming doen.
Maar het gaat toch ook over kinderen? Of mis ik iets (heb het niet gelezen verder xD)

quote:
- de onderzochte lesbische stellen hebben zich vrijwillig aangemeld voor het onderzoek. Dat ga je natuurlijk niet doen als de opvoeding slecht gaat of je kinderen problemen hebben. Bovendien hebben de respondenten een zeer sterke motivatie om positief uit het onderzoek te willen komen.
Slecht inderdaad, vooral omdat de groep waarmee wordt vergeleken zich niet vrijwillige heeft aangemeld.

quote:
- de respondenten hebben zelf de Child Behaviour Checklist (het gebruikte meetinstrument) ingevuld, en deze zijn niet bij het onderzoek gevoegd als bronmateriaal, zonder verdere motivatie. Het wordt zo wel heel erg moeilijk om de correctheid en eerlijkheid van het invullen van de checklist te controleren.
Inderdaad. Maar dat hou je altijd wel tot op zekere hoogte.

- de onderzochte stellen zijn allemaal lesbisch. Het onderzoek zegt niets over homosexuele mannen met kinderen
Jammer inderdaad.

quote:
- de respondenten worden vergeleken met een niet-vrijwillig aangemelde dwarsdoorsnede van de amerikaanse bevolking, verkregen uit census-gegevens. De ouders uit de gekozen controle-groep zijn gemiddeld lager opgeleid, komen uit gemiddeld lagere sociaal-economische klasses, zijn niet via inseminatie bevrucht en hebben niet altijd bewust gekozen voor het ouderschap
Nogmaals inderdaad een slechte vergelijking.

quote:
- de kinderen hebben een hogere incidentie van aggressief gedrag. Dat wordt door de onderzoekers verklaard door externe factoren (disciminatie), maar je kunt niet zo makkelijk oorzaak-gevolg in deze aanwijzen. Het is welbekend dat aggressieve kinderen afgewezen worden door hun leeftijdsgenoten, en dat kan weer makkelijk worden geinterpreteerd als discriminatie.
Sorry dit lees ik nergens terug? Ik lees alleen dat de kinderen juist lager scoren op aggressie. Zitten we nou wel naar het zelfde artikel te kijken?
http://pediatrics.aappublications.org/cgi/reprint/126/1/28
Wel terechte kritiek op de conclusie over oorzaak gevolg. Mensen trekken veel te vaak onterechte conclusies over de richting van een correlatie. Maar nogmaals heb ik dus niets gevonden over hogere agressie of over discriminatie in verband hiermee. Misschien kijk ik verkeerd? :S

quote:
Kortom, het gejuich uit de holebi hoek komt mij wat voorbarig voor. Het is natuurlijk fijn om een onderzoek te lezen dat in de richting wijst die jou aanstaat, maar eigenlijk zouden de gegevens van dit onderzoek afgezet moeten worden tegen een controlegroep van hetero-sexuele ouders die uit dezelfde sociaal-economische klasse komen als de lesbische ouders en die ook bewust een kinderwens in vervulling hebben laten gaan door middel van inseminatie. Dan heb je een enigszins fatsoenlijke controlegroep.
Je hebt gelijk.

quote:
Daarnaast moet het onderzoek doorlopen tot de kinderen echt volwassenen geworden zijn, bij voorkeur op hun beurt weer met een vervulde kinderwens.
Waarom? Je bedoelt dat je liever een vollediger onderzoek ziet waarbij je ook ziet hoe ze als ouders presteren? Prima maar wat is er mis met conclusies over hun jeugd? Je moet toch ergens beginnen.

Afijn, dit is kortom dus inderdaad geen erg overtuigend bewijs of wellicht uberhaupt geen bewijs dat kinderen van lesbische ouders beter opgroeien dan andere kinderen. Echter is er ook nog altijd geen bewijs voor het tegendeel dus ik ben nog steeds optimistisch. :) Vraag me wel af of er ook degelijk onderzoek te vinden is maar heb geen zin om te zoeken. ;)
pi_88740560
quote:
Gartrell and Bos [1] also reported higher levels of aggressive behavior (effect size = 0.49, p < .07) among adolescents whose lesbian mothers reported that their children had been stigmatized. While it is quite likely that stigmatization could lead to higher aggressiveness, it is not impossible that higher aggressiveness could lead to higher levels of peer rejection, which could be interpreted as homophobic.
Uit de reactie van Walter R. Schumm,
Professor of Family Studies
School of Family Studies & Human Services, Kansas State University
  maandag 15 november 2010 @ 15:56:12 #106
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_88740948
Persoonlijk denk ik dat wanneer de resultaten van zo'n onderzoek ook maar de schijn hadden van een mini negatief puntje, de wereld geheid te klein was geweest. Vele groeperingen zitten toch met de neus op dit soort zaken.

Daarbuiten denk ik dat je ook zelf gewoon je gezonde verstand kunt gebruiken, of luisteren naar mensen die zijn opgevoed door homoseksuele ouders.

Mensen die niet gemakkelijk kinderen kunnen krijgen (dat geldt dus ook voor hetero's), maar zo'n krachtige kinderwens hebben dat ze hemel en aarde bewegen om hiervoor te zorgen, worden gewoon minder snel nalatige ouders. Daarom denk ik dat je kunt stellen dat procentueel gezien bewust gekozen kinderen uit homoseksuele paren en heteroparen met voortplantingsproblemen, over het algemeen 'gelukkiger' opgroeien dan kinderen uit 'normale' hetero paren. (Ik bedoel dat er meer heteroparen zijn met ongewenste kinderen, zwangerschappen, tienerouders, etc, waarbij kinderen dus niet zo'n betrouwbare thuisbasis hebben)

Kinderen die gewenst en liefdevol opgroeien in een stabiele omgeving, krijgen namelijk vaak minder problemen, dan kinderen waarbij dat niet het geval is. En daar zijn genoeg 'betrouwbaardere' studies naar te vinden.

Kortom, om on topic te blijven; Ik denk dat het prachtig is wanneer iemand een lesbisch, of homoseksueel stel kan helpen met de grootste en meest liefdevolle wens in hun leven. En ik denk dat je je geen seconde zorgen hoeft te maken over de opvoeding, aandacht, liefde en wenselijkheid van het kind. En dat lijkt me uiterst gezond en heel mooi! ^O^
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_88771337
Het zal natuurlijk ook per koppel verschillen. Ik kan me niet voorstellen dat er geen enkel lesbisch koppel bestaat dat zijn kinderen minder goed opvoed. Ik geloof alleen simpelweg niet dat een gezin met 2 moeders per definitie of uberhaupt slechter is dan een gezin met man en vrouw. Ik denk wel dat inderdaad het bewust moeten kiezen voor kinderen het 'lesbische gezin' gemiddeld genomen een voorsprong geeft. Hoewel zelfs daar vast wel eens ongelukjes gebeuren! Zo zou een van de dames biseksueel kunnen zijn, vreemdgaan en een kind krijgen van een man, en dan het kind met een andere vrouw opvoeden. Dan is het niet bewust gekozen. Alles kan. :)
pi_88779008
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 17:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Die potterige met kort kapsel wil dus dat die vriend zich even in een kamertje gaat afrukken, zijn kwakkie in een injectiespuit doet waarna zij die dus nog warm in de doos van haar mooie partner gaat spuiten. Valt wat voor te zeggen, hoef je het niet via de spermabank te doen.

Maar die mooie vindt die aanpak dus te klinisch en had voorgesteld dat die vriend voor de goede zaak maar even via de natuurlijke weg moest gaan. Kort en goed: hij mocht er even overheen.
En? Is die duim van je al lekker rood van het zuigen eraan?

Wat een kul zeg. Er is een eenvoudige methode om het kunstmatig te doen en alle lesbische stellen die wij kennen (en dat zijn er nog heel wat aangezien mijn vrouw bi is) hebben het zo gedaan. Kans op succes is vele malen groter dan de natuurlijke weg. En ik neem aan dat ook mooie lesbiënnes niet zo dom zijn dat ze denken dat de eerste keer altijd raak is (in de praktijk gemiddeld 150 keer...). Sterker nog: dat weet ik eigenlijk wel zeker.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:27:14 #109
324427 Prrrt
Pffftttt..........
pi_88783324
Lol, homo's die potten moeten neuken waardoor een andere pot jaloers wordt.... Als ik die pot was zou ik wel zorgen dat hij het goede gaatje neukt anders wordt het nooit wat....
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:35:29 #110
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_88783723
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 14:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

En? Is die duim van je al lekker rood van het zuigen eraan?

Wat een kul zeg. Er is een eenvoudige methode om het kunstmatig te doen en alle lesbische stellen die wij kennen (en dat zijn er nog heel wat aangezien mijn vrouw bi is) hebben het zo gedaan. Kans op succes is vele malen groter dan de natuurlijke weg. En ik neem aan dat ook mooie lesbiënnes niet zo dom zijn dat ze denken dat de eerste keer altijd raak is (in de praktijk gemiddeld 150 keer...). Sterker nog: dat weet ik eigenlijk wel zeker.
Ja maar dit zijn twee aparte figuren die natuurlijk alles anders moeten doen dan doorsneekoppels
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:36:38 #111
3647 B.R.Oekhoest
pi_88783767
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ja maar dit zijn twee aparte figuren die natuurlijk alles anders moeten doen dan doorsneekoppels
en die 150 keer lijkt me redelijk overdreven, als je ongeveer weet wanneer je eisprong zou moeten plaatsvinden.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_88784658
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Als je lesbisch bent, is het vrij onlogisch dat je door een man genomen wil worden. Ik blijf dus bij mijn standpunt.
pi_88784693
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

en die 150 keer lijkt me redelijk overdreven,
Het is onderzocht. Wie ben ik om daar iets anders van te vinden.
pi_88784960
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik weet wel uit de kennisenkring iemand die zijn zusje (lesbisch) geholpen heeft door zijn zaad via ivf bij de partner van zijn zusje in te laten brengen. Op die manier had het kind wel de genen van beide personen.
Maar dat is dan ook nog niet zo heel raar eigenlijk...
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:06:42 #115
3647 B.R.Oekhoest
pi_88785229
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is onderzocht. Wie ben ik om daar iets anders van te vinden.
Jij wil dus beweren dat je als vrouw (hetero of lesbo) gemiddeld 150 keer onbeschermde seks moet hebben met een man om zwanger te worden?
pi_88785847
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Jij wil dus beweren dat je als vrouw (hetero of lesbo) gemiddeld 150 keer onbeschermde seks moet hebben met een man om zwanger te worden?
Nee, dat uit onderzoek blijkt dat men gemiddeld 150 keer (onbeschermd) neukt voordat men zwanger is.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:34:07 #117
3647 B.R.Oekhoest
pi_88786267
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, dat uit onderzoek blijkt dat men gemiddeld 150 keer (onbeschermd) neukt voordat men zwanger is.
Ah OK, maar bij koppels die gericht zijn op zwanger worden (en dus vaak alles in de gaten houden qua timing enzo) zal dat wel wat sneller gaan.
pi_88786397
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Ah OK, maar bij koppels die gericht zijn op zwanger worden (en dus vaak alles in de gaten houden qua timing enzo) zal dat wel wat sneller gaan.
Het was juist bij die groep gemeten...

Mensen die problemen hebben met zwanger worden halen het gemiddelde natuurlijk naar beneden. Ik ken ook een stel die naar eigen zeggen op gemiddeld 2 keer zitten. Dat vertelt die kerel iig steeds vol trots!
pi_88814635
quote:
Het was juist bij die groep gemeten...

Mensen die problemen hebben met zwanger worden halen het gemiddelde natuurlijk naar beneden. Ik ken ook een stel die naar eigen zeggen op gemiddeld 2 keer zitten. Dat vertelt die kerel iig steeds vol trots!
Daar zitten dan waarschijnlijk ook die 1 in 10 stellen bij die samen hoedanook niet vruchtbaar zijn dus zich eindeloos in de rondte kunnen neuken zonder ook een kind te krijgen.

Alhoewel 150 lijkt hoog maar het valt wel mee. Als je 3x per week sex hebt dan is dat 50 weken dus nog geen jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')