quote:quote:
Ietwat paradoxaal ben ik dus ook niet tegen lesbische paren die een kind willen opvoeden omdat ik me besef hoeveel erger het kan.
: (
Maar het gaat toch ook over kinderen? Of mis ik iets (heb het niet gelezen verder xD)quote:- de kinderen zijn pas 17. Dat is nog niet eens volwassen, laat staan dat ze zelf al aan gezinsvorming doen.
Slecht inderdaad, vooral omdat de groep waarmee wordt vergeleken zich niet vrijwillige heeft aangemeld.quote:- de onderzochte lesbische stellen hebben zich vrijwillig aangemeld voor het onderzoek. Dat ga je natuurlijk niet doen als de opvoeding slecht gaat of je kinderen problemen hebben. Bovendien hebben de respondenten een zeer sterke motivatie om positief uit het onderzoek te willen komen.
Inderdaad. Maar dat hou je altijd wel tot op zekere hoogte.quote:- de respondenten hebben zelf de Child Behaviour Checklist (het gebruikte meetinstrument) ingevuld, en deze zijn niet bij het onderzoek gevoegd als bronmateriaal, zonder verdere motivatie. Het wordt zo wel heel erg moeilijk om de correctheid en eerlijkheid van het invullen van de checklist te controleren.
Nogmaals inderdaad een slechte vergelijking.quote:- de respondenten worden vergeleken met een niet-vrijwillig aangemelde dwarsdoorsnede van de amerikaanse bevolking, verkregen uit census-gegevens. De ouders uit de gekozen controle-groep zijn gemiddeld lager opgeleid, komen uit gemiddeld lagere sociaal-economische klasses, zijn niet via inseminatie bevrucht en hebben niet altijd bewust gekozen voor het ouderschap
Sorry dit lees ik nergens terug? Ik lees alleen dat de kinderen juist lager scoren op aggressie. Zitten we nou wel naar het zelfde artikel te kijken?quote:- de kinderen hebben een hogere incidentie van aggressief gedrag. Dat wordt door de onderzoekers verklaard door externe factoren (disciminatie), maar je kunt niet zo makkelijk oorzaak-gevolg in deze aanwijzen. Het is welbekend dat aggressieve kinderen afgewezen worden door hun leeftijdsgenoten, en dat kan weer makkelijk worden geinterpreteerd als discriminatie.
Je hebt gelijk.quote:Kortom, het gejuich uit de holebi hoek komt mij wat voorbarig voor. Het is natuurlijk fijn om een onderzoek te lezen dat in de richting wijst die jou aanstaat, maar eigenlijk zouden de gegevens van dit onderzoek afgezet moeten worden tegen een controlegroep van hetero-sexuele ouders die uit dezelfde sociaal-economische klasse komen als de lesbische ouders en die ook bewust een kinderwens in vervulling hebben laten gaan door middel van inseminatie. Dan heb je een enigszins fatsoenlijke controlegroep.
Waarom? Je bedoelt dat je liever een vollediger onderzoek ziet waarbij je ook ziet hoe ze als ouders presteren? Prima maar wat is er mis met conclusies over hun jeugd? Je moet toch ergens beginnen.quote:Daarnaast moet het onderzoek doorlopen tot de kinderen echt volwassenen geworden zijn, bij voorkeur op hun beurt weer met een vervulde kinderwens.
Uit de reactie van Walter R. Schumm,quote:Gartrell and Bos [1] also reported higher levels of aggressive behavior (effect size = 0.49, p < .07) among adolescents whose lesbian mothers reported that their children had been stigmatized. While it is quite likely that stigmatization could lead to higher aggressiveness, it is not impossible that higher aggressiveness could lead to higher levels of peer rejection, which could be interpreted as homophobic.
En? Is die duim van je al lekker rood van het zuigen eraan?quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 17:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Die potterige met kort kapsel wil dus dat die vriend zich even in een kamertje gaat afrukken, zijn kwakkie in een injectiespuit doet waarna zij die dus nog warm in de doos van haar mooie partner gaat spuiten. Valt wat voor te zeggen, hoef je het niet via de spermabank te doen.
Maar die mooie vindt die aanpak dus te klinisch en had voorgesteld dat die vriend voor de goede zaak maar even via de natuurlijke weg moest gaan. Kort en goed: hij mocht er even overheen.
Ja maar dit zijn twee aparte figuren die natuurlijk alles anders moeten doen dan doorsneekoppelsquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
En? Is die duim van je al lekker rood van het zuigen eraan?
Wat een kul zeg. Er is een eenvoudige methode om het kunstmatig te doen en alle lesbische stellen die wij kennen (en dat zijn er nog heel wat aangezien mijn vrouw bi is) hebben het zo gedaan. Kans op succes is vele malen groter dan de natuurlijke weg. En ik neem aan dat ook mooie lesbiënnes niet zo dom zijn dat ze denken dat de eerste keer altijd raak is (in de praktijk gemiddeld 150 keer...). Sterker nog: dat weet ik eigenlijk wel zeker.
en die 150 keer lijkt me redelijk overdreven, als je ongeveer weet wanneer je eisprong zou moeten plaatsvinden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ja maar dit zijn twee aparte figuren die natuurlijk alles anders moeten doen dan doorsneekoppels
Als je lesbisch bent, is het vrij onlogisch dat je door een man genomen wil worden. Ik blijf dus bij mijn standpunt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ja maar dit zijn twee aparte figuren die natuurlijk alles anders moeten doen dan doorsneekoppels
Het is onderzocht. Wie ben ik om daar iets anders van te vinden.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
en die 150 keer lijkt me redelijk overdreven,
Maar dat is dan ook nog niet zo heel raar eigenlijk...quote:Op zondag 14 november 2010 11:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik weet wel uit de kennisenkring iemand die zijn zusje (lesbisch) geholpen heeft door zijn zaad via ivf bij de partner van zijn zusje in te laten brengen. Op die manier had het kind wel de genen van beide personen.
Jij wil dus beweren dat je als vrouw (hetero of lesbo) gemiddeld 150 keer onbeschermde seks moet hebben met een man om zwanger te worden?quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is onderzocht. Wie ben ik om daar iets anders van te vinden.
Nee, dat uit onderzoek blijkt dat men gemiddeld 150 keer (onbeschermd) neukt voordat men zwanger is.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:06 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Jij wil dus beweren dat je als vrouw (hetero of lesbo) gemiddeld 150 keer onbeschermde seks moet hebben met een man om zwanger te worden?
Ah OK, maar bij koppels die gericht zijn op zwanger worden (en dus vaak alles in de gaten houden qua timing enzo) zal dat wel wat sneller gaan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, dat uit onderzoek blijkt dat men gemiddeld 150 keer (onbeschermd) neukt voordat men zwanger is.
Het was juist bij die groep gemeten...quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ah OK, maar bij koppels die gericht zijn op zwanger worden (en dus vaak alles in de gaten houden qua timing enzo) zal dat wel wat sneller gaan.
Daar zitten dan waarschijnlijk ook die 1 in 10 stellen bij die samen hoedanook niet vruchtbaar zijn dus zich eindeloos in de rondte kunnen neuken zonder ook een kind te krijgen.quote:Het was juist bij die groep gemeten...
Mensen die problemen hebben met zwanger worden halen het gemiddelde natuurlijk naar beneden. Ik ken ook een stel die naar eigen zeggen op gemiddeld 2 keer zitten. Dat vertelt die kerel iig steeds vol trots!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |