abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88004487
Het leukste aan sinterklaas avond etc vindt ik de gezelligheid.. vroeger was ik altijd super zenuwachtig! mijn vader ging dan altijd ''toevallig'' naar het toilet en miste dus altijd dat de bel ging en de zak voor de deur gezet werd.. Toevallig is mijn vader ook jarig met sinterklaas haha
Toevoeging: ik vond de sinterklaas afleveringen van de nieuwe club van sinterklaas ook altijd super vet!! :9~
Ik hoop dat ik in de prijzen val :)
pi_88008516
Hahaha ja ach sinterklaas :P als ik er zo aan terug denk... was ik 1 van de eersten van mijn vrienden die niet geloofde in Sinterklaas. Op de peuterspeelzaal (of het was groep 1, weet niet meer precies) toen kwam sint bij ons in de klas. We zaten in een kring en iedereen mocht even op schoot bij de sint en dan zei hij of je zogenaamd stout of braaf was geweest dat jaar. Toen ik op schoot zat begon ik te spelen met zijn baard , vraag me niet waarom. Op een gegeven moment viel zijn baard er af en alle kindertjes zagen dat de sint een meester was die wel eens vaker langs liep. Dus wij met zijn allen huilen omdat we de echte sint wilden :o . Ik had daarna wel gauw door (half jaar daarna ofzo) dat sint helemaal niet bestond.
Altijd moet ik even denken aan dat moment. Heerlijk :P . Het grappige is dat ik me het nog kan herinneren.
.
pi_88010523
Mooiste herinnering van m'n ouders was dat ik eens als enige direct door had dat 1 van de Pieten toch wel verdacht leek op de buurman... ik mag iedere keer weer terughoren hoe ik 'm aankeek alsof ik water zag branden :')

En de zenuwachtigheid idd.... wtf, de nacht ervoor kon ik al nauwelijks slapen, en dan de hele middag niet stil kunnen zitten, en het euforische gevoel wanneer de deur uit de sponningen gebeukt werd door de goede Sint

Het gelukzalige gevoel bij het aanschouwen van een nieuwe NES game. En dan half kotsend van de marsepein, chocolade en pepernoten door de kamer strompelen.

Puik kinderfeest ^O^
pi_88012682
Ik zag laatst een poster en nu ben ik bang dat sinterklaas mij komt halen en nu kan ik er niet meer van slapen :'(
:)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:04:40 #30
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_88013860
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:29 schreef RenRen- het volgende:
Mijn moeder was alleenstaand, dus vroeg het altijd aan de buren :') Dus zó ben ik er niet achtergekomen.
Dat deden de buren ook maar hun buurman klopte niet op het raam maar sloeg er dwars doorheen.

Wij vierden het ook met de hele familie en om geen argwaan te trekken had mijn vader een "klopconstructie" mbv touwtjes gebouwd.
Helaas was die te zacht en toen mijn moeder zei 'ik geloof dat ik wat hoor' de familie reageerde met 'wij horen niets.'

Teleurgesteld zijn omdat je net dat ene cadeau wat je zo graag wou hebben niet had gekregen. En als je naar bed moest vond je dat cadeau in je slaapkamer. Dat was een garpje van Sint en Piet.

De jute zak weer van zolder halen en nog een pakje vinden van het jaar daarvoor.

Dat sint en piet op bezoek kwamen en dat ik als eerste bij sint moest komen om mijzelf te verantwoorden.
Ik was toen 17 jaar maar omdat er ook kleine kinderen waren moest ik natuurlijk meespelen en me inhouden. :X

Na het kloppen bij de buren weg rennen en door de gladheid vol op je knie vallen. Gelukkig net uit zicht.

Twee personen die pantoffels kregen in verschillende kleuren. En dat ze er na 15 min. erachter kwamen dat ze elkaars linker pantoffel hadden.

Sinterklaastijd zit vol met goede herrinneringen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Rucky op 27-10-2010 11:06:06 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:07:45 #31
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88015333
Mijn mooiste herringeren zijn net als iedereen hier, dat mijn vader even wat drinken ging pakken.
Vervolgens ging de bel en werd er hard op de deur geramt. Wij rennen als een gek naar de deur om nog net zwarte piet te kunnen zien.
Als mijn vader de deur in de hal hoorde opengaan rende hij altijd snel naar de achterdeur toe (die zit in dezelfde steeg), waardoor hij weer in de keuken kwam en drinken pakte. Ondertussen waren wij de jute zakken naar binnen aan het tillen (dan waren ik en mijn broertje opeens totaal niet te lui om iets te tillen) en gingen we het uitpakken. 1 voor 1.
En dan de hele tijd zeuren dat je al vet lang geen cadeautje hebt gehad en dat de anderen moeten opschieten. Tot je zelf weer een cadeautje krijgt, en die dan supersnel RATS RATS SCHEUR openmaken, en daarna eerst spelen voordat ik een nieuwe pakte :')

En tegenwoordig zit ik in het jeugdbestuur van mijn sportclub en zie ik al die kinderen compleet uit hun plaat gaan als sinterklaas in de gymzaal komt. Dan worden degene met de grootste mond opeens stil en doen alles wat de Sint vraagt :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:10:41 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88015421
'oja, maak je nog een verlanglijstje voor bij oma'?
En dan mocht ik niet zulke dure spullen vragen omdat ik dat thuis al kreeg
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:10:49 #33
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_88015424
Gewoon hetzelfde als alle verhalen hierboven. Heb geen mooiere annekdotes dan hier al vermeld.

Ik ben echte een superfan van Sinterklaas en vier het nog steeds. Ik geloof er ook nog steeds in. Elk jaar gewoon bij mijn ouders lekker eten en een zak vol kadotjes *O* :)
Ik verzet me ook erg tegen kerst. Leuk bij elkaar komen en eten. Maar geen pakjes, iederen viert het hier toch verkeerd, niet zoals de Amerikanen. Geen kerstochtend met kadotjes onder de boom.

Geef mij maar Sinterklaas. Je komt hem overal tegen en dit jaar is hij zelfs moordlustig terug te vinden in de bios :D

Mijn vader bonste altijd bij de buurman en die bij ons. Die iedereen was altijd aanwezig als er gebonst werd. Mijn vader heeft ook kippen/vogels, dus kan altijd ff weglopen zonder dat dat als raar wordt ervaren. Wat wel altijd vaag was, dat Sinterklaas ook wat kado's voor mij en mijn boertje bij mijn oma had achtergelaten, zodat we het 2x gingen vieren.

Baal er van dat ik niet in het land ben als hij aankomt. Ik ben dan in Antwerpen, komt ie in Belgie op dezelfde dag aan?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:28:33 #34
154407 Rucky
pi_88016005
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 11:10 schreef AgeEll het volgende:
Baal er van dat ik niet in het land ben als hij aankomt. Ik ben dan in Antwerpen, komt ie in Belgie op dezelfde dag aan?
Ik dacht het wel (13 november) maar sinterklaas wordt daar wel iets anders gevierd.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 11:34:51 #35
167870 luciferhout
hout van lucifer
pi_88016263
Ik had als kind een kaart in mijn schoen gevonden waarop stond dat Sint op 5 december zeker langs zou komen.
Ik had dit natuurlijk verkeerd begrepen en dacht dat hij écht langs zou komen. Dus ik was door het dolle heen...
Toen moesten mijn ouders een Sint regelen. Dat was gelukt: een Sint en twee pieten.
Mijn vader had afgesproken dat ze de cadeautjes uit de kofferbak zouden halen.
Op 5 december werd er aangebeld, dus ik mocht open doen: staan daar twee pieten, zonder pakjes. Dus mijn vader zegt stiekem tegen ze: "halen jullie de pakjes nog even uit de kofferbak, ik help wel".
Dus: pakjes in de kamer, 15 minuten nadat ze vertrokken zijn wordt er weer aangebeld.
Mijn vader doet open: staan daar een Sint en twee pieten, lichtelijk in paniek omdat de cadeautjes weg waren.
Later bleek dat die andere twee pieten door mijn oom gestuurd waren :P

Het mooiste "sinterklaas moment" is echter dat de Sint de avond na de intocht nog even langskwam in het ziekenhuis. Dat had ik nooit verwacht. Ik geloofde toen niet meer. Maar gewoon het ongelooflijk warme gevoel was erg leuk op de kinderafdeling.
luciferhout, en niets anders!
hier had uw reclame kunnen staan!
pi_88016986
Als klein jongetje bij de schoorsteen luisteren of de Sint over de daken reed met zijn schimmel.
Daarna altijd een sinterklaasliedje zingen bij de schoorsteen in de hoop dat de Sint het hoorde en mij zou belonen. O-)
pi_88019537
surprises natuurlijk :D hopelijk kan ik volgend jaar weer aan de slag voor mn neefje/nichtje :D
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
pi_88020439
Het begon en begint nog steeds met het lootjes trekken. En zoals altijd trek ik dan het lootje waarvan ik geen idee heb wat ik zo iemand moet geven. Weken lopen piekeren en shoppen en toch op het allerlaatste moment een briljante ingeving krijgen. Passend gedichtje van één a4 tje waarbij ik altijd door de mand val als schrijver :? . Heerlijk avondje, ongedwongen gezelligheid, lachen met je familie om domme gedichten, lekkere hapjes, biertje erbij en een aangeschoten schoonmoeder :o
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 27 oktober 2010 @ 13:59:10 #39
163650 Greys
pi_88021223
Wat een gezellig topiqueje zo! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:12:00 #40
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_88021753
Ik vond het leukste van Sinterklaas de tijd dat ik zelf niet meer geloofde maar mijn buurjongetjes nog wel en ik, jaaaa ik met m'n 10 jaar, voor Sint mocht spelen :D De zak naar de buren slepen en 1 keer per jaar compleet los gaan op hun bel en deur en daarna pijlsnel weer naar huis te rennen _O_

Toffe banner in de OP trouwens B-)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:26:09 #41
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88022339
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:12 schreef Bravebart het volgende:
Ik vond het leukste van Sinterklaas de tijd dat ik zelf niet meer geloofde maar mijn buurjongetjes nog wel en ik, jaaaa ik met m'n 10 jaar, voor Sint mocht spelen :D De zak naar de buren slepen en 1 keer per jaar compleet los gaan op hun bel en deur en daarna pijlsnel weer naar huis te rennen _O_

Toffe banner in de OP trouwens B-)
Dat doe ik nu ook elk jaar :') Bij de buren op het raam/deur rammen en daarna weer wegrennen, om vanachter de bosjes te kijken hoe die kinderen aan het loeren zijn naar mij :P
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:39:07 #42
154407 Rucky
pi_88022834
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:59 schreef Greys het volgende:
Wat een gezellig topiqueje zo! O+
:Y
Zelfs terwijl we wisten dat Sinterklaas niet bestond vond mijn vader het leuk om op de deur te kloppen zonder dat we wisten hoe die dat deed.
pi_88023373
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:39 schreef Rucky het volgende:

[..]

:Y
Zelfs terwijl we wisten dat Sinterklaas niet bestond vond mijn vader het leuk om op de deur te kloppen zonder dat we wisten hoe die dat deed.
Ik heb tegenwoordig een afstandsbediening op de deurbel . . . O~)
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:04:28 #44
154407 Rucky
pi_88023742
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 14:53 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Ik heb tegenwoordig een afstandsbediening op de deurbel . . . O~)
Sinterklaas weet niet hoe een deurbel werkt, daarom klopt hij altijd. En kloppen op het raam werkt altijd.
Hij is ook al 750 jaar oud. Dus dat kan je hem ook niet kwalijk nemen.
pi_88026042
Als kind op zaterdag al donders zenuwachtig voor de televisie. Want hopelijk ging het dit jaar wel goed met de pakjesboot en zo. En dan zodra de uitzending afgelopen was snel naar de stad en je dan ondertussen toch ook maar afvragen hoe het kan dat hij net in Den Helder aangekomen was en een uurtje later al bij ons in de stad was. En gelijktijdig in de andere steden. VREEMD hoor! ;)
En op school lootjes trekken. Altijd super ook omdat je altijd stiekem wenste dat de leerkracht jouw lootje getrokken had omdat je dan gegarandeerd de mooiste surprise had. Of juist dat jij het lootje van de leerkracht had zodat je hem of haar lekker kon 'pesten'. Geniaal wat een lol je daarom had vroeger.
Wanneer we pakjesavond vierden moest mijn vader altijd naar het toilet. Je bedenkt je als kind zijnde al dat het vreemd is dat dat elk jaar gebeurd, maar legt in eerste instantie die link niet.

Nu ben ik zelf bijna leerkracht en vind het geweldig om te zien hoe leerlingen, ook in de bovenbouw, naar het Sinterklaasfeest toeleven. En hun trots wanneer ze jouw surprise krijgen. Het is elk jaar een crime om weer een originele surprise en dito gedicht te bedenken, maar als je die kinders dan ziet, dan is het ook gelijk goed :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_88033042
Ik vond het gebonk op de deur het spannendst. Zo spannend zelfs dat ik nog steeds de deur niet open te doen nadat de buurman de voordeur met zijn vuisten heeft bewerkt. Ik schijt peuken.

ben bijna 36
pi_88036033
2 dingen vond ik het leukste

TOen ik nog geloofde:

- zo hard mogelijk samen met mn moeder (en later zusje) op het balkon zingen zodat de sint en zn pieten het zouden horen

Toen ik wist dat de sint ''nep'' was:

- heb 3 x op de basisschool van mn zusje (en mijn oude basisschool) voor piet gespeeld... op het dak geklommen pepernoten gestrooid. en alle klassen langs gegaan. Het leukste moment toen ooit was dat mn zusje heel dicht bij me kwam, ik haar een handje kruidnoten gaf en ze me niet herkende!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:04:38 #48
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_88036566
Het mooiste Sint moment heb ik beleeft toen ik nog de Dansschool zat :)
Voor ons een heel leuk moment, voor die persoon die Sint speelde niet echt.
Maar achter af wel een hoop gedonder mee gehad , omdat de dansschoolhouder koste wat het koste een Sint had geregeld en die dan maar net 2 min binnen is geweest.

Het was heel simpel niet eens afgesproken werk ..
maar achter af de perfecte timing ..

Bij binnen komst met z'n alle ( zeg 300 man) gaan zingen: Dag sinterklaas Dag!!
Dus die sint was had er al de pee er over in en dus was dus snel weer vertrokken.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_88038961
Mijn mooiste sinterklaasherrinering is toch absoluut van toen ik een jaar of 9 was... 'Zwarte Piet' belde aan, ik deed de deur open en herkende meteen een buurmeisje :') Wat ik natuurlijk meteen aan iedereen vertelde, waardoor ik een sinterklaasavond met rode billetjes heb doorgebracht doordat me even werd 'verteld' dat ik het voor mijn broertje geheim moest houden :')

Of van die keer bij de intocht van de sint, dat er een zwarte piet bij iemand was blijven kletsen terwijl de optocht was doorgelopen :+ Toen moest Piet bij ons achter in de auto om terug te racen naar de stoet. Als bedankje kregen we een hele zak strooigoed... Pff, die sinterklaas minstens 10 kilo aangekomen _O- _O_
pi_88041548
"je vader is een lul, en jij een onbenul,
en daarom krijg jij van de goede sint
een hoop flauwekul" :')
Anytime you have a dream and you think you're great at something, go do it and find out if you suck.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')