abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:31:59 #1
163650 Greys
pi_87984363
101025_180245_sinterklaasfok3.png

Sinterklaas heeft weer eigen glossy!

Sinterklaas heeft ook in 2010 zijn eigen magazine. SINT is dé glossy van het najaar voor volwassenen en geeft het ware Nederlandse gevoel rondom het sinterklaasfeest. BN-ers als Sylvie en Rafael van der Vaart, Giel Beelen, Albert Verlinde en Bridget Maasland vertellen over hun 5 december-gevoel. Joop Braakhekke test chocoladeletters, Frans Molenaar kijkt kritisch naar het sinterklaaspak en Jules Deelder helpt met dichten. De Sint komt ook zelf aan het woord, net als de Hoofdpiet en Dieuwertje Blok over het Sinterklaasjournaal. Natuurlijk staat SINT vol met cadeau-ideeën en nostalgische beelden.

Doe Een Wens
Bij SINT magazine hoort deze editie een heel speciale cd. De doorgaans gedateerde sinterklaasliedjes zijn door het Metropole Orkest, exclusief voor Doe Een Wens Stichting, in een modern nieuw jasje gestoken. De liedjes, ingezongen door bekende artiesten als Do, Jamai, Angela Groothuizen, Edsilia Rombley, Wende, Gordon en Lange Frans, zijn weer helemaal van deze tijd.
Van elk verkocht blad gaat één euro naar Doe Een Wens. Hiermee kunnen wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte worden vervuld.

Harmienke Kloeze, directeur van Doe Een Wens, zegt hierover: “Wij vinden het bijzonder dat Doe Een Wens verbonden is aan de SINT cd. Niet alleen omdat het echt een prachtige cd geworden is, maar vooral ook omdat we daardoor in staat zullen zijn meer wensen in vervulling te laten gaan. Al die bekende Nederlanders, het Metropole Orkest en de uitgever BCM geven door hun medewerking een kind met een ernstige ziekte kans om kind te zijn. Een prachtig gebaar.” aldus Harmienke Kloeze. Verzekeraar Nationale-Nederlanden steunt Doe Een Wens en nam de ontwikkelingskosten van de cd voor zijn rekening.

Vanaf 22 oktober ligt SINT in alle winkels met een voorlopige oplage van 70.000 exemplaren. Uitgever Eric Bruger van BCM zegt met SINT in 2009 zoveel positieve reacties te hebben gekregen dat een nieuwe editie niet kon uitblijven.

*O* WINNEN! *O*
Wil jij een van de tien exemplaren van SINT + cd winnen?
Vertel dan in dit topic wat jij altijd het leukst vindt/vond aan Sinterklaas vieren. De kado's? De gezelligheid? De chocoladeletters? Heb je een leuke Sint-anekdote? Deel het hier! Na het verlopen van de inzenddatum zullen de tien exemplaren worden verloot onder alle deelnemers.

Dus niet piepen over hoe vreselijk en commercieel Sinterklaas allemaal wel is, gewoon even delen wat je er dan wél leuk aan vindt of ooit vond :)

Meedoen kan tot en met maandag 1 november 2010. Succes!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_87987634
Gewoon het gezellig samenzijn met familie en ouderwets tijd voor elkaar vrijmaken, dat is voor mij het belangrijkste O+
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_87987947
Mijn leukste herinneringen zijn toch wel de sinterklaasavonden met familie!
Vooral het moment dat drie van mijn ooms zogenaamd naar het 'toilet' gingen. Ze hesen zich dan in een Sinterklaas -en zwartepiettenpak om vervolgens al schreeuwend en gooiend met pepernoten de kamer binnen te stormen!
Net als elk jaar kon de bouvier van mijn oma de spanning niet aan en kotste traditiegetrouw de vloer onder.

Ik vond het als klein knaapje altijd prachtige taferelen! Sinterklaas was voor mij altijd pure gezelligheid. De kado's waren bijzaak. Zelfs toen ik niet meer geloofde in de Sint heb ik dit nog best lang volgehouden tegenover mijn familie om deze avonden niet kwijt te raken. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Wootism op 26-10-2010 22:39:54 ]
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_87988346
Heb ik zojuist gehaald!
Heerlijk boekje om even in te duiken met een zak pepernoten! En een prachtige CD..
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:02:19 #5
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_87988640
Het leukste vind ik dat het lootjes trekken eigenlijk geen zin heeft omdat iedereen toch na 2 minuten van iedereen weet wie hij.zij heeft :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_87989513
Ik vond het altijd 1 van de mooiste en spannendste tijden van het jaar als kind. Op de ochtend van de intocht zat ik al 2 uur van tevoren voor de tv te wachten totdat Meneer Aart met de camera ging zoeken naar de boot, oeh wat was dat spannend. Een week later kwam de Sint altijd in het dorp, wat was ik gespannen maar het waren altijd heerlijke middagen.Pakjesavond vierden we altijd met het gezin.Meestal ging mijn moeder zogenaamd de was doen terwijl mijn vader,ik en mijn zusje liedjes gingen zingen met de gordijnen dicht want dat was het spannendst.totdat er iemand met zijn ring op het raam tikte dat kon maar 1 iemand wezen en dat was Sinterklaas. Van onze vader moesten we ons liedje uitzingen en dan pas mochten we naar de deur stormen.Voor de deur stonden altijd 2 zakken vol cadeaus maar Sinterklaas was allang weg want er waren meer kinderen in Nederland.
Wat een heerlijke tijd was dat. Nog steeds heeft de sinterklaas traditie een plek in mijn hart en ik kan dan ook niet wachten tot ik zelf kinderen heb en het met hun kan vieren.Tot die tijd zal ik het Sinterklaasfeest een warm hart toedragen :)
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:11:52 #7
286575 Roces18
Chef de party
pi_87991799
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 18:23 schreef themauster het volgende:
Ik vond het altijd 1 van de mooiste en spannendste tijden van het jaar als kind. Op de ochtend van de intocht zat ik al 2 uur van tevoren voor de tv te wachten totdat Meneer Aart met de camera ging zoeken naar de boot, oeh wat was dat spannend. Een week later kwam de Sint altijd in het dorp, wat was ik gespannen maar het waren altijd heerlijke middagen.Pakjesavond vierden we altijd met het gezin.Meestal ging mijn moeder zogenaamd de was doen terwijl mijn vader,ik en mijn zusje liedjes gingen zingen met de gordijnen dicht want dat was het spannendst.totdat er iemand met zijn ring op het raam tikte dat kon maar 1 iemand wezen en dat was Sinterklaas. Van onze vader moesten we ons liedje uitzingen en dan pas mochten we naar de deur stormen.Voor de deur stonden altijd 2 zakken vol cadeaus maar Sinterklaas was allang weg want er waren meer kinderen in Nederland.
Wat een heerlijke tijd was dat. Nog steeds heeft de sinterklaas traditie een plek in mijn hart en ik kan dan ook niet wachten tot ik zelf kinderen heb en het met hun kan vieren.Tot die tijd zal ik het Sinterklaasfeest een warm hart toedragen :)
dit :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_87993626
mijn mooiste sinterklaasfeesten waren gewoon thuis, ouders, tante`s& ooms, opa en oma`s, en als verrassing mijn 2 neefjes elk jaar uit Canada.(speciaal overgekomen voor het sinterklaasfeest)Jammer, bijna alles is overleden, nog alleen 1 tante over, maar mijn neefjes in Canada vieren nu met hun vrouwen en kids nog elk jaar op 5 dec. een echt hollands sinterklaasfeest.
( terwijl ze geen woord nederlands meer kunnen, maar alles erop en eraan.) van Sinterklaas&zwarte Piet aan de deur, speculaas en pepernoten en lootjes trekken voor kado`s voor elkaar.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:43:52 #9
3185 Adelante
To let it go now
pi_87996312
Ik heb nog een heel leuk sinterklaasverhaal dat ik voor 1 november ga delen :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:50:55 #10
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_87996629
Sinterklaas O+

We vierden Sinterklaasavond vroeger altijd bij oma. Daar dan liedjes zingen, kruidnoten eten, buiten donker, binnen gezellig.
Op zulke avonden had mijn vader een zwakke blaas, hij ging nogal vaak naar het toilet. Het toeval wilde dat telkens als mijn pa naar het toilet was de Zwarte Pieten kwamen en keihard op de muur van de woonkamer gingen bonzen.
Ietwat beangstigend, maar ook heel leuk als dat zover was, want dan waren de kadootjes aangekomen! Maar voordat we konden gaan kijken moesten we eerst wachten tot vader weer terug was van het toilet.
Als hij terug kwam wist hij telkens in geuren in kleuren te vertellen dat hij nog nét zwarte piet de deur uit zag glippen, door het raam zag springen, enzovoorts.
En dan moesten ik, m'n broer en m'n zusje maar op de gang kijken, en ja, daar stond dan een wasmand vól met kadootjes :). Meestal volgden er nog twee wasmanden :D

Jaren vierden we het op deze manier, en pas na jaren legde ik de link tussen het toiletbezoek van m'n vader en het bonzen op de muur :')

Ook kan ik me nog een keer herinneren dat we aan de eettafel zaten toen de Sint net in het land was. De telefoon ging, m'n vader nam op. Het was Sinterklaas zelf aan de telefoon! Hij wilde weten wat ik wilde hebben in m'n schoen. Ik weet niet meer wat ik toen noemde, maar wel dat mijn vader toen tegen Sinterklaas zei dat ik de videoband van Sneeuwwitje wilde. Nou, die wilde ik dus helemaal niet.
Maar goed, Sinterklaas was druk en had weer opgehangen. Afijn, 's avonds toch liedjes zingen en de schoen zetten.
De volgende ochtend vroeg zat de videoband van Sneeuwwitje in m'n schoen (die had m'n pa uiteraard al lang en breed gekocht :P). Gelijk die morgen samen met m'n pa gekeken, en stiekem vond ik hem toch wel erg leuk :)

Sinterklaas is tof!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:52:25 #11
163650 Greys
pi_87996694
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 20:50 schreef Jovatov het volgende:
Jaren vierden we het op deze manier, en pas na jaren legde ik de link tussen het toiletbezoek van m'n vader en het bonzen op de muur :')
_O-

Ik snapte ook nooit dat mijn vader altijd nét de kippen ging voeren als Sinterklaas kwam.
Dat miste hij altijd, zo lullig. Kippen voeren in het donker ook he... :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_87996837
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 20:52 schreef Greys het volgende:

[..]

_O-
Ik snapte ook nooit dat mijn vader altijd nét de kippen ging voeren als Sinterklaas kwam.
Haha, maar hij was wel stukken origineler dan de gemiddelde toilet-papa! :P
Ik had ook altijd medelijden met mijn vader dat hij het allemaal net gemist had...
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_87997336
Wat ik mij vooral herinner van de afgelopen tijd Sinterklaas is de band met mijn beste vriendinnen! We weten alle vier dat we met Sinterklaas met zijn vieren bij elkaar komen! Lekker gourmetten cadeautjes uitwisselen! Gezellig bijkletsen! Ik hou ervan en kijk er weer naar uit om hun weer te zien! Dat is de enige keer per jaar dat het vast staat dat wij afspreken!
pi_87997494
Ik heb dit boekje toevallig vanmiddag meegenomen toen ik 'm zag liggen bij de Bruna.

Dat neemt niet weg dat Sinterklaas een feest is dat vele goede herinneringen bij mij oproept die ik kan delen. Als kind vond ik het altijd enorm spannend, maar ook nu volwassen ben vier ik het nog graag. Memorabel zijn bij ons altijd de surprises en gedichten die ieder jaar weer tot de nodige hilariteit leiden.

Zo herinner ik me nog een heel grappig moment met Sinterklaas 2008. Een vriend van mij had voor een andere vriend een surprise gemaakt. Niet de surprise op zich was het grappigst, maar meer de vergissing die de gever had begaan. De ontvanger had een tijdschrift over Japanse anime en manga-strips gevraagd. Die vriend van mij had dat manga-blaadje dus keurig gekocht alleen had hij in een vlaag van verstandsverbijstering in plaats daarvan de Margriet ingepakt. Dat kwam pas uit toen de ontvanger de surprise uitpakte. Het laat zich raden dat de verbaasde reacties van beide vrienden ons allen tranen in de ogen van het lachen bezorgden. Zelden heb ik zo gelachen met Sinterklaas als toen, en geloof me ik heb door de jaren heen wat afgelachen met zowel vrienden als familie.

Sinterklaas gaat nooit verloren!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:11:30 #15
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87997567
Sinterklaas blijft een mooi feest maar kunnen ze eens een keer ophouden bij de sippermarkten met de kruidnoten in September al in de schappen te stoppen.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_87997832
De gedichten die voor worden gelezen zijn echt om te gieren. Iedereen doet echt zijn best en de gedichten zijn dan bijna ook allemaal minstenst 2 kantjes volgeschreven of meer!

Een diner met z'n alle erbij en 's avonds een hapje en drankje maakt het allemaal af.

Wij hebben zelfs nu al lootje getrokken, zo veel zin hebben we er al in :').
Er was eens....
pi_87998823
Als 8-jarig jochie ś nachts uit bed kruipen om te kijken of Americo wel écht onze wortels op at en het water leeg dronk. Hoe zwarte piet zo stil kon zijn, elke nacht weer vol afwachting boven aan de trap door het raam boven de deur naar de woonkamer, waar je zicht had op de zelfgemaakte open haard, loerend :')
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:45:15 #18
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_87999534
Je ouders laten geloven dat jij nog gelooft, totdat ze in de zomer een keer zeiden, zeg, weet jij al dat Sinterklaas niet bestaat? Waarop ik vrolijk antwoordde, ja dat wist ik al, en verder speelde.
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_88002106
Ah Sinterklaas. Beste herinneringen....doodsbang zijn voor Zwarte Piet (die uiteindelijk gewoon mijn tante bleek te zijn) en uiteindelijk misselijk van de chocolade letters met mijn broertje vechten om elkaars cadeau's. Later werd dat ruzie krijgen tijdens het spelen van de nieuwe computerspellen die we kregen ;)
pi_88002119
Haha, dit is het terugdenktopic over die goede ouwe tijd geworden :P
pi_88002407
quote:

[..]

_O-

Mijn moeder was alleenstaand, dus vroeg het altijd aan de buren :') Dus zó ben ik er niet achtergekomen.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:34:52 #22
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_88002713
quote:

[..]

_O-

Ik vier het altijd al met oma (en toen ik nog jong was opa) mijn ouders mijn oom/tante en 3 nichtjes :) Sinterklaas had het altijd al gebracht en er stonden altijd 2 grote sinterklaaszakken boven :D :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_88003815
Ik vind de gedichten altijd erg leuk. Niet een surprise die met veel moeite gemaakt is en dan gesloopt wordt, maar een mooi gedicht waar goed over nagedacht is. Altijd weer spannend wat iedereen voor elkaar gedicht heeft. Surprises doen we thuis al lang niet meer, maar gedichten is toch wel een blijvend onderdeel.
pi_88003923
Het leukste aan sinterklaas vond ik het er op terugkijken en me beseffen hoe makkelijk ik me heb laten belazeren. Een mand kado's vlak nadat ik 'even toevallig ging wandelen' met één van mijn ouders. Mijn vader die 'even wat moest doen' en opeens klonk er geklop in huis en werden er pepernoten om de hoek gegooid etc. om vervolgens tevoorschijn te komen alsof hij van niks wist.

Bedenk me net ook dat ik me voor surprize avonden een slag in de rondte werkte om iets moois te maken. Zo heb ik een keer een heuse vuurtoren gebouwd van een meter hoog. Vervolgens resulteerde het er vrijwel altijd in dat ik gewoon een uitgeknipt blaadje in de vorm van een pietenhoofd kreeg, vastgeplakt aan een zakje chocolademunten. :')

[ Bericht 36% gewijzigd door On op 27-10-2010 09:09:39 ]
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:00:44 #25
163650 Greys
pi_88004106
En oh, ik voelde me zo enorm partner in crime toen ik *het* wel al wist en mijn zusje nog niet!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')