quote:Grappig, dit had echt precies mijn verhaal kunnen zijn! Bijna dezelfde route, en ik heb er ook 1.5 jaar over gedaan. Heb ook langere tijd in BA en in Guayaquil (Ecuador) gewoond.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:32 schreef Knakker het volgende:
Plaatjes![]()
[ afbeelding ]
In totaal 1.5 jaar over gedaan, met 2x 6-7 maanden ergens gewoond (Buenos Aires en Cali). Hier en daar heb ik wat lokaties moeten gokken
quote:WAAROM Guayaquil? Dat is echt een grafstad.Op woensdag 27 oktober 2010 07:29 schreef MarkaD het volgende:
[..]
Grappig, dit had echt precies mijn verhaal kunnen zijn! Bijna dezelfde route, en ik heb er ook 1.5 jaar over gedaan. Heb ook langere tijd in BA en in Guayaquil (Ecuador) gewoond.
quote:Hoe was Cali? is het waar van de vrouwen daar?Op woensdag 27 oktober 2010 09:10 schreef Knakker het volgende:
Ja, ken zelf ook genoeg mensen die zoiets aan het doen zijn of gedaan hebben. Blijkbaar een hippe reis onder de Nederlanders
quote:Hun schoonheid of hun verslaving aan siliconen?Op woensdag 27 oktober 2010 15:40 schreef DAMH het volgende:
[..]
Hoe was Cali? is het waar van de vrouwen daar?
quote:ai ai ai,,, pfff als ik weer wat centen heb gespaard dan wordt het Puerto Rico, Colombia en Brazilie!Op woensdag 27 oktober 2010 17:55 schreef Hik het volgende:
[..]
Hun schoonheid of hun verslaving aan siliconen?
Allebei waar! (dat zie ik zelfs)
quote:In Quito: minimaal $1500 voor 5 dagen incl. boot. Misschien dat een losse vlucht en daar wat regelen goedkoper is. Vanuit NL is het volgens mij duurder, vroeger boeken of niet.Op woensdag 27 oktober 2010 18:07 schreef -Mellow- het volgende:
weet iemand hoe lang van te voren jeo ngeveer moet reserveren voor de galapagos?
quote:Heb van vele gehoord tijdens mijn reis, dat als je het daar regelt het stukken goedkoper kan. Boten moeten immers toch varen als er mensen geboekt hebben, ookal zitten ze niet vol. Zo heb ik dus van verschillende mensen gehoord dat hun 1/4 of soms nog minder betaalden dan andere op die boot voor hetzelfde..Op woensdag 27 oktober 2010 21:35 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
In Quito: minimaal $1500 voor 5 dagen incl. boot. Misschien dat een losse vlucht en daar wat regelen goedkoper is. Vanuit NL is het volgens mij duurder, vroeger boeken of niet.
quote:In vergelijking met de rest van Colombia houdt men er in Cali duidelijk een andere levensstijl op naOp woensdag 27 oktober 2010 15:40 schreef DAMH het volgende:
[..]
Hoe was Cali? is het waar van de vrouwen daar?
Zelf niet aan toegekomen om erheen te gaan, moest ergens anders zijn op een gegeven moment en had geen zin om voor een 3de keer te verlengen in colombia en ben te lang in Medellin blijven hangen
quote:Ok, dat klinkt interessant. Maar ik lees heel verschillende dingen, dat je dus echt op tijd moet boeken omdat anders de boten vol zitten?Op donderdag 28 oktober 2010 00:34 schreef DAMH het volgende:
[..]
Heb van vele gehoord tijdens mijn reis, dat als je het daar regelt het stukken goedkoper kan. Boten moeten immers toch varen als er mensen geboekt hebben, ookal zitten ze niet vol. Zo heb ik dus van verschillende mensen gehoord dat hun 1/4 of soms nog minder betaalden dan andere op die boot voor hetzelfde..
quote:Zal waarschijnlijk ook met de periode (vakanties) te maken hebben, alleen weet ik niet wanneer. Heb bijvoorbeeld ook gehoord over tijdens het duiken het zien van scholen hamerhaaien wat zeer indrukwekkend is, dat soort dingen, weet niet of dat altijd is of alleen bepaalde seizoenen,, maar dat zou ik dus even uitzoekenOp donderdag 28 oktober 2010 16:25 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ok, dat klinkt interessant. Maar ik lees heel verschillende dingen, dat je dus echt op tijd moet boeken omdat anders de boten vol zitten?
quote:In oktober 2007 betaalde ik minder dan $1000 voor 8 dagen. Was wel een brakke boot, hij heette afwisselend Gabi of Friendship, afhankelijk van waartegen de rechtzaak op dat moment liep...Op donderdag 28 oktober 2010 00:34 schreef DAMH het volgende:
[..]
Heb van vele gehoord tijdens mijn reis, dat als je het daar regelt het stukken goedkoper kan. Boten moeten immers toch varen als er mensen geboekt hebben, ookal zitten ze niet vol. Zo heb ik dus van verschillende mensen gehoord dat hun 1/4 of soms nog minder betaalden dan andere op die boot voor hetzelfde..
quote:Ja, nu je het zegt. Het is zo groot, ze spreken geen Spaans en ik had zoveel andere plekken op mn route liggen. Toch bij Iguazu een Braziliaans stempeltje gescoord haha.Op donderdag 28 oktober 2010 22:10 schreef qwerty_x het volgende:
het lijkt wel of iedereen dat grote gele land met verve probeert te vermijden ...
quote:Ik heb geprobeerd er vandaan te blijven, maar ben er toch 3 weken blijven hangen...Op donderdag 28 oktober 2010 22:10 schreef qwerty_x het volgende:
het lijkt wel of iedereen dat grote gele land met verve probeert te vermijden ...
quote:Niewaar!Op donderdag 28 oktober 2010 22:10 schreef qwerty_x het volgende:
quote:Supervet, dat is echt ongeveer precies de route die ik wil gaan doen, over 15 maanden ofsoOp dinsdag 26 oktober 2010 09:28 schreef Smash-it het volgende:
Misschien leuk voor de mensen die er al rondgetrokken hebben om het kaartje in te vullen met je route. Dit is mijn route, gedaan in drie maanden. Alleen Buenos Aires - Ushuaia gevlogen en naar Paaseiland natuurlijk, verder heeeeeeel veel tijd in bussen doorgebracht. Langste zit was Calafate - Bariloche, 28 uur achter elkaar in dezelfde bus.
[ afbeelding ]
Je komt toch via de watervallen toch niet in Paraguay, waarom dan een stempel? De watervallen van Iguazí liggen gewoon op de grens tussen Argentinië en Brazilië. Het drielandenpunt ligt midden in de rivier en bevindt zich erg dicht bij de steden Puerto Iguazú en Foz do Iguaçu (20 km van de watervallen).quote:Op zondag 31 oktober 2010 23:56 schreef ScudRaket het volgende:
Iguazú ligt precies op het 3 landenpunt met Paraguay en Brazilië. Ik vind het maar stom dat ze geen Paraguayaanse stempel gaven
Eh, in Rio de Janeiro! Eén van de grootste vuurwerkshows ter wereld met een paar miljoen mensen op het strand. Zou niet weten wat je in het binnenland te zoeken heb met de feestdagen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:53 schreef Veersesmurf het volgende:
Komende jaarwisseling zit ik in Zuid-Amerika. Nou vraag ik me af waar ik het beste oud en nieuw kan vieren, waar is het grootste feest?) Bij de Iguacu Falls (vuurwerk bij de watervallen?) in Asunción (Paraguay) of in Porto Alegre (Brazil)
Omdat dat iets meer op de route ligt?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Eh, in Rio de Janeiro! Eén van de grootste vuurwerkshows ter wereld met een paar miljoen mensen op het strand. Zou niet weten wat je in het binnenland te zoeken heb met de feestdagen.
Heb je een vast programma of bepaalde dingen al geboekt dan?quote:Op dinsdag 9 november 2010 19:54 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
deze route dus. Via Porto Alegre zou nog kunnen eventueel als het daar spectaculair is, maar verder zit ik gewoon rond Iguacu rond die tijd. Rio is (jammer genoeg) echt geen optie...
Dan zou ik maar boeken, het is er dan stervensdruk, iedereen heeft zomervakantie.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:00 schreef Veersesmurf het volgende:
En nog een vraagje. Mocht ik 24 december van B.A. naar Punta del Este willen (of iets in die buurt) is het verstandig om daar nu alvast een hostel te boeken, of is er met kerst overal plek genoeg?
De overgang van Foz naar Ciudad del Estequote:Op dinsdag 9 november 2010 19:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je komt toch via de watervallen toch niet in Paraguay, waarom dan een stempel? De watervallen van Iguazí liggen gewoon op de grens tussen Argentinië en Brazilië. Het drielandenpunt ligt midden in de rivier en bevindt zich erg dicht bij de steden Puerto Iguazú en Foz do Iguaçu (20 km van de watervallen).
(overigens ben in van Salta via Ascuncion en Ciudad del Este naar Puerto Iguazú gereden, dus heb twee keer een entry en twee keer een exit stempel).
Ga naar Montañita!quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:25 schreef -Mellow- het volgende:
Nu we het dan toch over Oud en Nieuw hebben, iemand tips voor Quito?
De meeste mensen gaan via Florianopolis. Bussen zijn ook prima. Brazilië is alleen een stuk duurder dan Argentiniëquote:Op dinsdag 9 november 2010 22:16 schreef kevin85 het volgende:
Ik ben vorig jaar zo'n 8 weken in ZA geweest en heb daar voornamelijk in Bolivia en Argentinie gezeten.
Ben van plan om as mei / juni in een maand tijd van Rio de Janeiro naar Buenos Aires te reizen!
Ik heb hierover een aantal vragen en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
1. Heb ik genoeg tijd voor dit stuk?
2. Hoe zijn de busverbindingen in Brazilië, en dan met name vanuit Rio? (van Argentinie weet ik dat ze erg goed zijn)
3. Wat zijn nog meer aanraders op dit stuk behalve Rio, Igazu en Buenos Aires zelf?
4. Hoe is het qua weer in deze periode?
Bvd
zonder eigen vervoer lijkt Florianopolis me niet echt een aanrader qua afstanden op het eiland; ik zou dan eerder een kleiner iets als Ilhabela aandoen, al is dat in mei ook niet echt je-van-het qua weerquote:Op dinsdag 9 november 2010 22:19 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
De meeste mensen gaan via Florianopolis. Bussen zijn ook prima. Brazilië is alleen een stuk duurder dan Argentinië
En het weer: Niet bijzonder warm, maar koud is ook weer te veel gezegd. In BA heb je 's avonds wel een dikke trui nodig
Toch vond ik het busverkeer daar wel goed geregeld, en de mooiste meiden zien rondlopen op het station daarroquote:Op dinsdag 9 november 2010 22:31 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
zonder eigen vervoer lijkt Florianopolis me niet echt een aanrader qua afstanden op het eiland; ik zou dan eerder een kleiner iets als Ilhabela aandoen, al is dat in mei ook niet echt je-van-het qua weer
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe de stadsbussen in Floripa zijn, maar het lijkt me nogal omslachtig gezien de afstanden. En die dames, ach die kom je op elk zichzelf respecterend strand hier wel tegen als je wilt.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:05 schreef DAMH het volgende:
[..]
Toch vond ik het busverkeer daar wel goed geregeld, en de mooiste meiden zien rondlopen op het station daarro
Half maart kan ook nog wel. Ik heb Tierra del Fuego en Torres del Paine allebei eind maart/begin april gedaan, was wel beetje sneeuwig en koud, maar wel te doen. Gewoon mutsje mee!quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:53 schreef Veersesmurf het volgende:
Ook wil ik graag weten wanneer ik de nationale parken in Patagonië het beste kan bezoeken. Half februari, of kan half maart ook nog uitstekend. Wat is de beste kans op goed weer?
Ik vertrek morgen voor 3,5 week naar Patagonie on daar trekkings te doen in Torres Del Paine, Parque Nacional Los Glaciares en op Isla Navarino aan de overkant van Ushuaia. Muts gaat sowieso mee want veel verhalen gelezen over het veranderlijke weerquote:Op woensdag 10 november 2010 08:46 schreef Smash-it het volgende:
Half maart kan ook nog wel. Ik heb Tierra del Fuego en Torres del Paine allebei eind maart/begin april gedaan, was wel beetje sneeuwig en koud, maar wel te doen. Gewoon mutsje mee!
Wat gaaf!! Heel veel plezier! Ben benieuwd naar je ervaringen als je terug bent..quote:Op woensdag 10 november 2010 11:01 schreef mouzzer het volgende:
Ik vertrek morgen voor 3,5 week naar Patagonie on daar trekkings te doen in Torres Del Paine, Parque Nacional Los Glaciares en op Isla Navarino aan de overkant van Ushuaia. Muts gaat sowieso mee want veel verhalen gelezen over het veranderlijke weerErg benieuwd en veel zin in, zoveel goede verhalen over Patagonie gehoord.
Ben een dag in Santiago en Buenos Aires, mensen nog tips wat daar zeker te zien?
Tsja als backpacker had ik helaas niet het geld om een auto te huren, maar als je dat kan is het idd makkelijker, maar dat is het eigenlijk altijd. Dus in die zin vergelijkend met andere plaatsen waar ik ben geweest vond ik het bus verkeer vrij goed geregeld, in de zin van veel bussen en tot savonds vrij laat.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:13 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe de stadsbussen in Floripa zijn, maar het lijkt me nogal omslachtig gezien de afstanden. En die dames, ach die kom je op elk zichzelf respecterend strand hier wel tegen als je wilt.
Je bedoelt dat veel mensen van Rio naar Florianopolis reizen en vanuit daar naar Argentinie gaan?quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:19 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
De meeste mensen gaan via Florianopolis. Bussen zijn ook prima. Brazilië is alleen een stuk duurder dan Argentinië
En het weer: Niet bijzonder warm, maar koud is ook weer te veel gezegd. In BA heb je 's avonds wel een dikke trui nodig
Mutsje gaat zoiezo mee (Antarcticaquote:Op woensdag 10 november 2010 08:46 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Half maart kan ook nog wel. Ik heb Tierra del Fuego en Torres del Paine allebei eind maart/begin april gedaan, was wel beetje sneeuwig en koud, maar wel te doen. Gewoon mutsje mee!
Ik bedoel met name de bussen voor de wat langere afstanden.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:13 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe de stadsbussen in Floripa zijn, maar het lijkt me nogal omslachtig gezien de afstanden. En die dames, ach die kom je op elk zichzelf respecterend strand hier wel tegen als je wilt.
Langeafstandsbussen in Brazilië hebben niet het comfort-niveau van die in Argentinië en zijn bovendien een stukje duurder, maar ze zijn zeker beter dan in Europa.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:27 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ik bedoel met name de bussen voor de wat langere afstanden.
Het gaat er mij om dat ik tussen Rio en Floripa bijv kan reizen.
Weet niet of vliegen voor dit stuk een betaalbaar alternatief is?
Lijkt mij dat het duurder is dus vandaar dat ik me afvraag of bussen op lange afstanden prima te doen zijn..
Baños!quote:Op donderdag 18 november 2010 21:43 schreef BraveDribbel het volgende:
Goed, ik ga samen met een vriend reizen door ZA, om precies te zijn Argentinie, Bolivia, Peru maar ik begin te twijfelen of we ook nog Ecuador aan moeten doen of niet...
Voor de mensen die in Ecuador zijn geweest, waarom MOET ik hier toch heen, of zou je het overslaan? Wat is er speciaal te doen in Ecuador, behalve de Galapagos? De eilanden wouden we eigenlijk wel gaan doen, maar dat is waarschijnlijk veel te duur geworden helaas
ik noem Baños dan ook niet vanwege de baden, die kan je idd beter in Papallacta doen. Maar ook daar is de handleiding, ga niet bij het grote hotel, dat is alleen maar druk en smerig. 100 meter terug is een hostel waar niemand zit en wat verder prima is qua prijs en kwaliteit.quote:Op vrijdag 19 november 2010 11:56 schreef Hik het volgende:
Wat je in Ecuador moet gaan zien hangt mijns inziens ook een beetje af van wat je elders al hebt gedaan en gezien. Net als Peru en Bolivia heeft Ecuador jungle, koloniale steden, hoogland, etc. Over het algemeen is het landschap in Ecuador wel mooier dan in die twee andere landen: minder droog en meer groen. Ecuador heeft een aantal prachtige highlights, maar als je je in Peru en Bolivia al helemaal suf gelopen hebt in koloniale steden dan kan ik me voorstellen dat je daar niet speciaal voor naar Ecuador komt.
Waarom moet je dan wel naar Ecuador:
- Het is het land met de meeste diversiteit op het kleinste stukje land
- Het is, zoals gezegd, het meest groene, landschappelijk mooiste land van de drie
- Quito, de hoofdstad is een erg aantrekkelijke en leuke stad, veel meer dan Lima, La Paz of Sucre. Het is een geweldige stad om uit eten te gaan of te stappen en hoewel je dat in Lima en La Paz ook kunt, is er in Quito minder "klassenverschil" bij het uitgaan (als je in Lima gaat stappen beland je al snel tussen de überrijke Peruanen, in Quito kun je op de Mariscal een leuke mix van Quiteños en buitenlanders vinden).
- Community tourism is heel gebruikelijk in Ecuador, volgens mij meer dan in Bolivia en Peru. Dit wil zeggen dat je kennis kunt maken met lokale gemeenschappen en daar bijvoorbeeld de nacht kunt doorbrengen, mee kunt helpen met de visvangst etc. Leuke manier om kennis te maken met het land als je er niet woont/werkt.
Persoonlijk vond ik Baños niet veel. Als je naar mooie thermale baden wilt kun je beter naar Papallacta gaan, vlakbij Quito.
ik ben van plan in Ecuador te gaan WWOOFen. Maar als jij meer info hebt over bovenstaande toevallig, dan hoor ik het ook heel graagquote:- Community tourism is heel gebruikelijk in Ecuador, volgens mij meer dan in Bolivia en Peru. Dit wil zeggen dat je kennis kunt maken met lokale gemeenschappen en daar bijvoorbeeld de nacht kunt doorbrengen, mee kunt helpen met de visvangst etc. Leuke manier om kennis te maken met het land als je er niet woont/werkt.
Inclusief half-afgebouwde bovenverdieping om de belasting te omzeilenquote:Op vrijdag 19 november 2010 14:46 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
ik noem Baños dan ook niet vanwege de baden, die kan je idd beter in Papallacta doen. Maar ook daar is de handleiding, ga niet bij het grote hotel, dat is alleen maar druk en smerig. 100 meter terug is een hostel waar niemand zit en wat verder prima is qua prijs en kwaliteit.
Ik heb geen foto van het ho(s)tel zelf, maar ik denk dat dit er wel goed uitziet.
[ afbeelding ]
Kostte $20 per nacht incl. ongelimiteerd gebruik van de baden. Dus ook 's avonds.
Het hotel verderop kost het 5-voudige.
Ja.quote:
Dat zie je overal op het continentquote:Op maandag 29 november 2010 09:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Inclusief half-afgebouwde bovenverdieping om de belasting te omzeilen
Dat weet ik, daarom mijn opmerkingquote:Op maandag 29 november 2010 12:27 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Dat zie je overal op het continent
Gewoon bij je huisartsquote:Op maandag 10 januari 2011 15:08 schreef BraveDribbel het volgende:
*kick
Wij gaan in mei richting Zuid Amerika en ik ben nu aan het kijken voor inentingen.
Ik weet dat je het bij de GGD kan laten doen, maar ik las in een eerder topic dat ze redelijk duur zijn en dat het beter ergens anders kan. Ik kan dat bericht alleen nergens terugvinden, weet iemand misschien waar je dus nog meer inentingen kan krijgen?
zorg dat je zorgverzekering het dekt, dan maakt het niet uit waar je het laat doen (of volgens voorwaarden verzekering).quote:Op maandag 10 januari 2011 15:08 schreef BraveDribbel het volgende:
*kick
Wij gaan in mei richting Zuid Amerika en ik ben nu aan het kijken voor inentingen.
Ik weet dat je het bij de GGD kan laten doen, maar ik las in een eerder topic dat ze redelijk duur zijn en dat het beter ergens anders kan. Ik kan dat bericht alleen nergens terugvinden, weet iemand misschien waar je dus nog meer inentingen kan krijgen?
Mancora is toch prima strand?quote:Op woensdag 12 januari 2011 15:28 schreef Lemans24 het volgende:
Peru is prima haalbaar qua budget. Maar dan weer niet qua tijd (strand is ook vrij lastig, zeker in de buurt van de attracties waarvoor je waarschijnlijk zou gaan).
quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:53 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Mancora is toch prima strand?
http://www.google.nl/imag(...)=wi&biw=1330&bih=647
Wat bedoel je met v.v.?quote:Op vrijdag 8 april 2011 00:13 schreef ScudRaket het volgende:
3-4 weken: Ik zou Lima - Arequipa - Cusco - La Paz - Uyuni of v.v. doen.
Vice versa. Hoewel dat lastig kan zijn i.v.m. de hoogte. Regel Galapagos in Quito. Neem wel een dikke portemonnee mee als je er vol van wil genieten. Chili kan ik weinig over zeggen, ik ben alleen in San Pedro de Atacama geweest, leuk voor 2 dagen.quote:Op vrijdag 8 april 2011 09:30 schreef Spektor het volgende:
[..]
Wat bedoel je met v.v.?
M'n vriendin wil graag de Galapagos eilanden zien, iets wat mij ook wel trekt. Dat kan dus ook nog wel als je vanuit Equador gaat?
Iemand nog tips voor een route door Chili?
Quito heb je in 3 dagen gezien. Leuk zijn juist de plaatsjes eromheen, zoals Baños, Mindo, Otavalo of relaxen in Papallacta.quote:Op vrijdag 8 april 2011 05:33 schreef Plopr het volgende:
Of Equador: Quito (historische hoofdstad) - Banos (natuur, activiteiten) - Tena (raften, evt jungle) - Cotopaxi (vulkaan) - Cuenca (historische stad) - Montanita (strand & stappen) - Galapagos (nuff said).
Heb je nog goede tips voor het boeken van tickets?quote:Op vrijdag 8 april 2011 12:55 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Quito heb je in 3 dagen gezien. Leuk zijn juist de plaatsjes eromheen, zoals Baños, Mindo, Otavalo of relaxen in Papallacta.
Naar Quito of Galapagos? Ik heb destijds mijn ticket via World Tocket Center geregeld: AMS-MAD-Q en Buenos Aires-MAD-AMS was iets minder dan 1000 euro.quote:Op zaterdag 9 april 2011 12:37 schreef Spektor het volgende:
[..]
Heb je nog goede tips voor het boeken van tickets?
Eigenlijk gewoon voor tickets van Europa naar z-amerika. Ik begrijp dus dat we binnenlandse tickets beter ter plekke kunnen boeken? En qua onderdak heb je ook ter plekke geregeld?quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:27 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Naar Quito of Galapagos? Ik heb destijds mijn ticket via World Tocket Center geregeld: AMS-MAD-Q en Buenos Aires-MAD-AMS was iets minder dan 1000 euro.
KLM vliegt rechtstreeks op Lima, is financieel nog te doen ook. Vluchten binnen Z-Amerika zijn in het algemeen duur.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:08 schreef Spektor het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon voor tickets van Europa naar z-amerika. Ik begrijp dus dat we binnenlandse tickets beter ter plekke kunnen boeken? En qua onderdak heb je ook ter plekke geregeld?
Ik ben nu een paar mogelijke reisroutes aan het uitzoeken, om daar vervolgens een keuze uit te maken. Landen en plaatsen staan dus nog niet definitief vast.
Niet teveel. De goede hostels hebben betrouwbaar personeel en kluisjes. Je kan dus wel een groot bedrag pinnen, maar let zeker in landen als Peru, Ecuador of Bolivia op zakkenrollers en overvallers. Heb 20 euro op zak, dat is ruim voldoende voor een dag, en je kan iets overhandigen mochten ze je te pakken hebben.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef toetsenbordridder het volgende:
Vraagje, hoeveel geld hadden jullie telkens op zak? Want pinnen is daar niet zo vanzelfsprekend als hier toch?
Ben van plan om meerdere maanden door Zuid Amerika te trekken maar twijfel nog hard aan de landen die ik wil gaan aandoen.
Jawel (in het SC-topic, waar het op dat moment 30 graden was o.i.d.?) maar er werd weinig op gereageerd en ik moest zeggen dat ik het toch wel naar m'n zin had met een stel kiwi's in een reggae-barquote:Op zondag 17 april 2011 21:19 schreef flipsen het volgende:
En niet eens even laten weten dat je in Bariloche was?
Leuke lokatiequote:Op zondag 17 april 2011 22:55 schreef flipsen het volgende:
Je had naar me kunnen zwaaien langs het Circuito Chico, wij wonen 1km voor het Llaollao-hotel
In plaatsen van enige importantie is pinnen geen enkel probleem.quote:Op donderdag 14 april 2011 13:05 schreef toetsenbordridder het volgende:
Vraagje, hoeveel geld hadden jullie telkens op zak? Want pinnen is daar niet zo vanzelfsprekend als hier toch?
Ben van plan om meerdere maanden door Zuid Amerika te trekken maar twijfel nog hard aan de landen die ik wil gaan aandoen.
Sowieso nergens problemen met pinautomaten gehad. Afgezien van het feit dat ik mijn pas er in 1 heb laten zittenquote:Op dinsdag 19 april 2011 00:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
In plaatsen van enige importantie is pinnen geen enkel probleem.
Wow, het hele circuit! Ik heb de W-track gelopen, vond ik ook al erg indrukwekkend. Nog veel last van muizen gehad op de campsites?quote:Op maandag 18 april 2011 23:33 schreef mouzzer het volgende:
De reis stond in het teken van 3 erg gave rugzak trekkings:
Torres Del Paine - 8 dagen en het hele circuit gelopen
Nee helemaal geen last van muizen gehad, jij wel dan?quote:Op vrijdag 29 april 2011 10:47 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Wow, het hele circuit! Ik heb de W-track gelopen, vond ik ook al erg indrukwekkend. Nog veel last van muizen gehad op de campsites?
Spaans kan je overal leren, voor minder dan 10 euro per uur zit je al gebakken. Verder is het niveau niet bijster verschillend. Veel scholen bevinden zich nabij toeristencentra zoals Cusco of Cochabamba.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:08 schreef Zocalo het volgende:
Om heel eerlijk te zijn heb ik me nog niet goed ingelezen in wat de landen exact te bieden hebben, maar ik wil een mix van mooie dorpjes/steden, levendige plekken waar jongeren komen (omdat ik alleen ga) en natuur.
Ik denk dat jullie me het beste kunnen vertellen wat de verschillen tussen de landen zijnAls ik afga op naam spreek Peru, Bolivia, Chili me aan, maar dat is dus eigenlijk op vrij weinig gebaseerd.
3 weken is te kort voor beide landen. Ik zou kiezen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:47 schreef Breach het volgende:
Al jaaaaren gefascineerd door dit continent. En volgend jaar wil ik mijn eerste reis die kant uit maken. Ik ben alleen, heb 3 weken tijd en Chili en Argentinië trekken mij het meest.
Wat raden jullie aan? Combineren of juist één land? En is dit in je eentje een beetje te doen qua veiligheid en tegenkomen van andere backpackers? Laatste vraagje, aan wat voor bedrag zou ik moeten denken voor 3 weken in die omgeving..?
Oh en is mei een goede reistijd?
Had je op mijn post gereageerd of staat dit eerder in het Chili topic? Ik heb het hele topic door gelezen, maar kon het niet vinden.quote:Op maandag 4 juli 2011 00:40 schreef flipsen het volgende:
Zie mijn antwoord in het Chili-topic. Dat reisschema voor ¤ 1000?![]()
En Ushuaia - Buenos Aires vliegen en dan met de bus naar Santiago? Je weet dat je dat 2 dagen kost? Misschien moet je je even verdiepen in de afstanden in Zuid Amerika
Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 4 juli 2011 01:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je Arica en IQQ doet zou ik Arica laten zitten, IQQ is veel boeiender maar vooral in het weekend en in de zomer. Veel meer dan wat drinken in een leuk barretje, stappen in een leuke discotheek en aan het strand liggen is er niet te doen.
Van wat ik gehoord heb is Pucon niet zo boeiend maar je kan het ongetwijfeld wel doen op doorreis.
Zou tellen met 2500-3000 euro
Terug vliegen van EZE naar AMS is een goed idee.quote:Op maandag 4 juli 2011 02:28 schreef flipsen het volgende:
Neem na je bezoek aan het noorden van Chili de bus naar Salta in Argentinie en trek daar 2 weken rond, of bus dan nog even door naar Iguazú. Zeker zo mooi als Patagonië en zeker de helft (of meer!) goedkoper. Zoek op ticketssites ook naar mogelijkheden als AMS SCL (Amsterdam - Santiago) en terug EZE (Buenos Aires) AMS, dat is vaak niet (veel) duurder dan een retour van en naar dezelfde plaats.
Nee, dat zei ook niet. Buenos Aires - Santiago is 35 uur met de bus, ik heb alle reistijden en prijzen op gezocht op de sites van de busmaatschappijen. Dus als het goed is kloppen die allemaal. Maar ik ga waarschijnlijk van uit BA terug naar Adam. Ik zou wel gek zijn eigenlijk om weer terug te gaan naar Santiago. Bovendien is het nog goedkoper ook om via BA terug te vliegen. De prijs voor een ticket was dan ¤980 en vanaf Santiago was het meer dan ¤1000. Ja de tip van de avond bussen had ik al gehoord en er zijn inderdaad goedkope hostels. Had al een tip voor Santiago gekregen waar je voor ¤10,- p.n kon blijven incl. ontbijt.quote:Op maandag 4 juli 2011 03:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij kan Santiago - Mendoza nooit geen 35 uur zijn, eerder rond de een dag.
Maar het is denk ik sws aan te bevelen om vanuit Santiago naar Mendoza te gaan, daar 1 of 2 nachten te overnachten(hostel is niet zo duur) en dan een avondbus te nemen naar BA, die is goed te doen en je spaart een overnachting uit
Thanks, ja erg veel geluk met de video was vlak daarvoor nog kwartier bezig met me camera droogblazen op de wcquote:Op zondag 3 juli 2011 19:20 schreef flipsen het volgende:
Mooie foto´s en goed gemikt met de videoIk blijf er ook bij dat je tóch beter naar El Chaltén kan gaan dan naar Torres del Paine. Torres is misschien net wat mooier (en bekender), maar met de belachelijke prijzen daar (en de lange busrit) blijf je toch veel liever in het gemoedelijke El Chaltén?
Als ik zo de maanden doorreken wil je rond augustus een maandje gaan reizen, dan is het wel winter in Patagonie. Volgens mij zijn de refugio's in Torres Del Paione dan gesloten, Park zelf is wel open maar heb je grote kans dat er over sneeuw ligtquote:Op zondag 3 juli 2011 23:50 schreef BABYxTEQUIERO het volgende:
Mijn post uit het Chili topic:
Ik wil in december naar Chili gaan. De eerste maand wil in Santiago een Spaans cursus gaan doen aan een talenschool en bij een gastgezin gaan wonen. Daarna wil ik zeven maanden stage gaan lopen in een hotel. Na mijn stage wil ik nog een maand lang door het land reizen.
Ik wil een week naar het noorden van Chili gaan, een week naar het meren gebied en week naar Patagonië en daarna nog een paar dagen naar Argentinië. Is dit haalbaar met ¤1000,-
Vanaf Ushuai wil ik met het vliegtuig naar Buenos Aires vliegen en vanaf daar weer terug naar Santiago met de bus. Is dit de moeite waard? Of kan ik Buenos Aires beter over slaan en vanaf Ushuai rechtstreeks terug naar Santiago?
Ja, een vriendin van me uit Chili vertelde me al dat ik kleding mee moest meenemen voor alle weersomstandigheden moest meenemen.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Ushaia moet je in elk geval winddichte kleren meenemen
ja, daarom zeg ik ook dat het denk dat het verstandiger ik in de zomer ga reizen. :pquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:07 schreef flipsen het volgende:
Die pinguins zijn er het hele jaar door? Ik neem aan van niet eigenlijk. In Punta Tombo in ieder geval niet tijdens de winter...
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb penguins gezien in Chili en Zuid Afrika en ik zou er dat kolere eind niet voor reizen
Haha, ik ga ook niet alleen voor de pinguins naar Chili he. :pquote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb penguins gezien in Chili en Zuid Afrika en ik zou er dat kolere eind niet voor reizen
Heb je deze stukken ook nog gevlogen of alleen maar met de bus?quote:Op maandag 18 april 2011 23:33 schreef mouzzer het volgende:
Ik ben afgelopen november naar Patagonie geweest en heb daar een geweldige reis van 3,5 week gemaakt.
De route was: Santiago de Chile - Punta Arenas - Puerto Natales - El Calafate - El Chalten - Ushuaia - Puerto Williams - Buenos Aires
De reis stond in het teken van 3 erg gave rugzak trekkings:
Torres Del Paine - 8 dagen en het hele circuit gelopen
Los Glaciares - 3 dagen met o.a. klim naar Mirador Pliegue Tumbado
Isla Navarino - 5 dagen, eiland ten zuiden van Ushuaia, de zuidelijkste trekking ter wereld
FF een beetje schattenquote:Op donderdag 7 juli 2011 01:34 schreef neggix het volgende:
[..]
Heb je deze stukken ook nog gevlogen of alleen maar met de bus?
En hoe duur waarom die trekkings ongeveer?
Ik ga nl. op wereldreis en heb 6 weken om van Buenos Aires naar Ushuaia naar Rio te gaan. Liefst allemaal met de bus. Het wordt wel krap maar beetje hier en daar navragen of het te doen isEn hoe
Omdat het interessanter is dan de kustquote:Op donderdag 7 juli 2011 14:38 schreef flipsen het volgende:
Waarom zou je via Bariloche naar Ushuaia gaan
Ook kun je langs de bergen afzakken naar Chaltén, via La Ruta Cuarenta (Bolsón, Esquel, Perito Moreno). Da's ook machtig mooi.quote:Omdat het interessanter is dan de kust
Geen idee wat de kosten van de trekkings waren, het was een georganiseerde reis van 24 dagen waarbijj de kosten (binnenlandse vluchten, alle overnachtingen, trekkings incl. eten) zo'n 2500 euro waren.quote:Op donderdag 7 juli 2011 01:34 schreef neggix het volgende:
[..]
Heb je deze stukken ook nog gevlogen of alleen maar met de bus?
En hoe duur waarom die trekkings ongeveer?
Ik ga nl. op wereldreis en heb 6 weken om van Buenos Aires naar Ushuaia naar Rio te gaan. Liefst allemaal met de bus. Het wordt wel krap maar beetje hier en daar navragen of het te doen isEn hoe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |