quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:15 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je kan hem gratis laten verlengen voor nog eens 90 dagen. Of voor een paar dollar.
Tenzij hij een Amerikaans paspoort heeftquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Visa en Zuid Amerika in een zin
Ja, Quito, gastgezin.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:23 schreef One_of_the_few het volgende:
ScudRaket:
Waar ga je spaans leren? Quito? En waar ga je wonen?
Gaaf.quote:
Ik denk minstens het dubbele.quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:11 schreef runaway het volgende:
teeveepee
Wil graag naar ZA - maar nog even geen budget. Wat geven jullie ongeveer uit aan ticket - verblijf - eten - tours voor 3 maanden??
Zat zelf aan zon 2,5-3 duizend te denken, wil graag naar arg - chili - peru - bolivia
Ga je alleen? WIl je in dorms slapen?quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:11 schreef runaway het volgende:
teeveepee
Wil graag naar ZA - maar nog even geen budget. Wat geven jullie ongeveer uit aan ticket - verblijf - eten - tours voor 3 maanden??
Zat zelf aan zon 2,5-3 duizend te denken, wil graag naar arg - chili - peru - bolivia
Ja gewoon alles low budget. Ik heb in 5 weken Mexico ongeveer 1000 uitgegeven. Inclusief tours, dorms, eten etc. Ik heb toen heel veel met de (nacht)bussen gedaan, deze waren niet zo gek duur.quote:Op maandag 26 oktober 2009 21:45 schreef Hik het volgende:
[..]
Ga je alleen? WIl je in dorms slapen?
Als je drie maanden hebt en vier landen wilt zien die zo enorm zijn zou ik ook maar wat budgetteren voor interne vluchten...
Ik denk dat je makkelijk 3500 kwijt bent zónder ticket(s), verzekeringen, inentingen en tours. Dat is dus alleen eten (simpel), slapen (in dorms, zoveel mogelijk) en het meest barre busvervoer (als je het niet te gek maakt qua rondreizen).
Ik ga ook drie maanden naar die vier landen, plus dus paaseiland. Mijn ticket was 1500 euro. Voor daar heb ik een budget van ongeveer 1000 euro per maand gespaard. Denk dat ik het daar wel mee moet redden!quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:11 schreef runaway het volgende:
teeveepee
Ik zal m'n mondharmonica meenemen. En een petje. Tot nu toe ben ik altijd uitgekomen met geld op reis, het zal wel goedkomen. Niet te druk om maken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als na 2 maanden je geld op is?
Wat dan?
Laat maar wetenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 07:45 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ik zal m'n mondharmonica meenemen. En een petje. Tot nu toe ben ik altijd uitgekomen met geld op reis, het zal wel goedkomen. Niet te druk om maken.
Wat schat je zelfquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:18 schreef qwerty_x het volgende:
Waarom gaat er eigenlijk bijna niemand in deze topic reeks naar Brazilie ?
Misschien is het veranderd dan, dat kan natuurlijk best. Het is al even geleden dat ik in Bolivia was, maar destijds was het minimum toch zo'n 6-7 euro. En dat waren bepaald geen "prachtige" hotelkamers...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:00 schreef MarkaD het volgende:
dat je in Bolivia en delen van Peru prachtige hotelkamers voor 3 euro kan krijgen.
Haha goed, ze waren niet extreem mooi natuurlijk. Maar ik herinner me een hotelkamer in het noorden van Peru, dat was écht een mooie kamer. Ze begonnen eerst met 9 euro, maar dat heb ik dus naar beneden weten te halenquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:15 schreef Hik het volgende:
[..]
Misschien is het veranderd dan, dat kan natuurlijk best. Het is al even geleden dat ik in Bolivia was, maar destijds was het minimum toch zo'n 6-7 euro. En dat waren bepaald geen "prachtige" hotelkamers...(wel prachtige verhalen achteraf, dat dan weer wel!
)
Mijn ervaring met busreizen in Zuid Amerika is (veel) groter dan met busreizen in Azië, maar in ZA is het prima te doen in elk geval. Qua criminaliteit is het een kwestie van goed op je spullen letten, met name op drukke busstations en in nachtbussen, maar niets om je bijzonder druk om te maken. Met name in Peru en Bolivia kom je nogal wat gammele bussen tegen op bepaalde trajecten. Heb nog wel eens met samengeknepen billen gezeten in de bergen...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:02 schreef Katinkat het volgende:
Hoe veilig is het busreizen in de diverse lanlen? Wij hebben wel veel ervaring in Aziatische landen, niet in Zuid-Amerika en dat staat nog wel op ons lijstje.
4 tot 6 weken is zo over. Als je grote afstanden gaat afleggen, neem dan binnenlandse vluchten, scheelt tijd. Zuid Amerika is zo tof, na 4 of 6 weken heb je spijt dat je niet wat langers had gepland.quote:Op maandag 2 november 2009 13:27 schreef Almanack het volgende:
Hey!
Zit me te orienteren op een reis voor na mijn afstuderen.. M'n idee is om 4 tot 6 weken te gaan, alleen nog geen idee van wat ik moet bekijken. Ook korter dus dan de meesten hier, maar veel langer trekt me niet zo geloof ik.. Maar haal me over
Graag tips over het volgende dus:
- budget; dacht zelf aan 40 euro per dag, voor vervoer, eten, drinken en slapen, is dat redelijk?
- route; dacht aan Chili en Argentinie bijvoorbeeld, hoe schatten jullie dit in voor de duur van 4-6 weken? Is dit haalbaar, of kan ik er nog wel een land bijpikken?
- in het algemeen, raden jullie die landen aan, of is Ecuador en Peru (ik zeg maar iets) leuker?
- meer tips als jullie die hebben, qua planning, route, maatschappijen, etc..
Thanks alvast!
EDIT: wil eind juni gaan, weet niet of dat nog nuttige informatie is route-technisch gezien oid![]()
Idd, Brazilië - Bolivia zou wel eens de grootst mogelijke tegenstelling in economisch niveau kunnen zijn, die er tussen twee buurlanden bestaat. De prijsverschillen zijn enorm!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat schat je zelf![]()
Een avondje all black kost al meer dan een maand in Bolivia
Chili en Argentinie eind juni, dan zou ik me beperken tot de noordelijke helft van beide landen.quote:Op maandag 2 november 2009 13:27 schreef Almanack het volgende:
Graag tips over het volgende dus:
- budget; dacht zelf aan 40 euro per dag, voor vervoer, eten, drinken en slapen, is dat redelijk?
- route; dacht aan Chili en Argentinie bijvoorbeeld, hoe schatten jullie dit in voor de duur van 4-6 weken? Is dit haalbaar, of kan ik er nog wel een land bijpikken?
In mijn beperkte ervaring is er een wereld aan verschil tussen Chili/Argentinie en Peru/Bolivia. Chili/Argentinie doen vrij Europees aan, ook qua prijzen. (Zuid-)Peru en vooral Bolivia zijn compleet anders en veel armer en daardoor ook goedkoper.quote:- in het algemeen, raden jullie die landen aan, of is Ecuador en Peru (ik zeg maar iets) leuker?
Thanks voor je reactie!quote:Op maandag 2 november 2009 14:10 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
4 tot 6 weken is zo over. Als je grote afstanden gaat afleggen, neem dan binnenlandse vluchten, scheelt tijd. Zuid Amerika is zo tof, na 4 of 6 weken heb je spijt dat je niet wat langers had gepland.
Over de route ligt aan wat je wil. Kom je voor de hotspots of wil je op minder bekende plekken terecht komen/> Kom je voor een speciaal item? natuur of juist cultuur of mix etc.
Ik weet niet of landen als ecuador/peru met chili en argentinie te vergelijken zijn als beter of slechter.
Ik heb stage gelopen in ecuador en vind het een briljant land. Al kan ik me voorstellen dat de 1e indruk van mensen als je bv in quito aankomt niet geniaal is. In Patagonie heb ik alleen al 5 weken rondgehangen, maar dat gaat hem niet worden in juni. Chili en Argentinie zijn wel iets geciviliseerder dan ecuador. Maar dat vind ik een plus voor ecuador. Ligt een beetje aan wat je wil.
Als je naar chili en argentinie gaat zou ik de salar de uyuni er bij meenemen in bolivia.
Thanks!quote:Op maandag 2 november 2009 14:29 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Chili en Argentinie eind juni, dan zou ik me beperken tot de noordelijke helft van beide landen.
Het is dan namelijk winter, en dan kan het best koud worden in Patagonie (ben net afgelopen donderdag teruggekomen, en nu in de lente liggen de temperaturen overdag ongeveer tussen de 0 en +10 graden, met harde koude wind).
Voor deze landen lijkt 40 euro per dag me te laag.
[..]
In mijn beperkte ervaring is er een wereld aan verschil tussen Chili/Argentinie en Peru/Bolivia. Chili/Argentinie doen vrij Europees aan, ook qua prijzen. (Zuid-)Peru en vooral Bolivia zijn compleet anders en veel armer en daardoor ook goedkoper.
Ecuador ken ik niet.
Als je Noord-Chili gaat doen, pak dan de Atacama woestijn mee, en een stukje Bolivia (Salar de Uyuni). Zeker de moeite waard.
Voor grote steden: Buenos Airesquote:Op maandag 2 november 2009 14:39 schreef Almanack het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie!
Weet niet waar ik precies voor ga eigenlijk.. Hoef niet per se een lijstje van highlights af te vinken, wil graag wat natuur zien, maar niet per se hiken/skien/wandelen/etc.., hou wel van grote steden.
4-6 weken is waar ik nu aan denk, mede ivm geld.. Niet zo goed in sparen, en zonder sparen kan ik die tijd wel uitzingen denk ik, maar anders moet ik toch gaan sparen..
Super lastig om te kiezen waarheen te gaan... Zo'n gigantisch gebied, hoe moet je nu kiezen?Maar eens een lonely planet oid kopen..
Ciao!
Ah jij bent op Paaseiland geweest! Hoe vond je dat? Ik ben zooo benieuwd!quote:Op maandag 2 november 2009 15:56 schreef Lemans24 het volgende:
zelfs inclusief Galapagos en Paaseiland.
Tot je in Santa Cruz komt, maar gelukkig komen daar geen hippies, dus als je een dag of 4 geen hippies wil tegenkomen boek ik een vlucht naar Santa Cruzquote:Op maandag 2 november 2009 14:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Idd, Brazilië - Bolivia zou wel eens de grootst mogelijke tegenstelling in economisch niveau kunnen zijn, die er tussen twee buurlanden bestaat. De prijsverschillen zijn enorm!
Ik ken in Peru hotels waar je EUR 1,25 per nacht moet betalen voor een overnachting, maar het is maar net wat je prachtig noemt natuurlijk.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:15 schreef Hik het volgende:
[..]
Misschien is het veranderd dan, dat kan natuurlijk best. Het is al even geleden dat ik in Bolivia was, maar destijds was het minimum toch zo'n 6-7 euro. En dat waren bepaald geen "prachtige" hotelkamers...(wel prachtige verhalen achteraf, dat dan weer wel!
)
1700 euro voor 5 weken en veel reizenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 21:54 schreef Keios het volgende:
Ik zal maar even tvp-en. Ik vertrek van 15/03 tot 15/04 naar Argentinië, dus 5 weekjes om het land en mss stukje Chili en Salar de Uyuni te gaan doen.
Ik hoop rond te komen met 1700 euro, mn vliegtickets heb ik al maar daar moeten nu wel nog binnenlandse vluchten, eten, drinken, slapen en excursies mee betaald worden. Ik hoop dat het goedkoper kan want we gaan in dorms slapen.
ai, cotopaxi is idd slecht weer. Quilotoa lijkt beter.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:45 schreef ScudRaket het volgende:
Hmmz, ik moet een dezer dagen mijn plaats op de Inca Trail boeken, maar ja, die is nu dicht. Kan ik die al onafhankelijk bij de Peruviaanse overheid boeken?
Ondanks het kutweer, foto´s van Cotopaxi en Quilotoa (EC)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Graag voor altijdquote:Op donderdag 25 februari 2010 22:07 schreef ScudRaket het volgende:
MP tot april dicht. Dat wordt dingen uitstellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |