quote:Dit wil ik nog wel geloven, ik zet ook hardrock op als ik me echt moet concentreren voor iets op mijn werk, wel met koptelefoon dan. En je krijgt idd minder prikkels, want slechts 1, ipv afleiding aan van alles.Hij beweert die muziek zo hard staat zodat hij zich beter kan concentreren (?????) en niet zoveel prikkels binnen krijgt (??????).
quote:Telkens als we langskomen om te vragen of het wat zachter mag zegt hij: ik ga morgen een koptelefoon kopen.... dat zegt hij dus al een half jaar
quote:Wat is er belangrijker? Dat jij je gelijk krijgt of dat het probleem verholpen wordt?Op maandag 25 oktober 2010 16:06 schreef kipptje het volgende:
[..]
Telkens als we langskomen om te vragen of het wat zachter mag zegt hij: ik ga morgen een koptelefoon kopen.... dat zegt hij dus al een half jaar
Maar waarom zou ik dat voor hem moeten doen? Als ik overlast geef gaan mensen toch ook niet aan mij spullen geven zodat ik ophoud? Zou wel heel makkelijk zijn....
quote:Je zou zelf de voorwaarden erop moeten naslaan. Ik ken hier de constructie van 3 klachten is in principe beindiging huurcontract. Uiteraard worden die klachten wel gecontroleerd.Op maandag 25 oktober 2010 15:59 schreef kipptje het volgende:
De verhuurder zei tegen ons dat hij een advocaat ging inschakelen om te kijken of het mogelijk was hem eruit te zetten... maar daarna hebben we helaas niks meer gehoord
quote:Het gaat er vooral om wat wij (alle buren) al voor hem doen om het allemaal fatsoenlijk te laten verlopen. We onderhouden zijn voortuin door het een keer in de zoveel tijd te snoeien, maken zijn voordeur schoon... zijn fred hebben we niet meer kunnen redden (was van zijn ex... dus waarom zou hij voor hem moeten zorgen???) Het is gewoon allemaal te veel..... Hij is in principe een halve kluizenaar. hij komt amper naar buiten, behalve als hij naar zijn moeder gaat... en dan geniet ik ook van elke minuut dat het thuis stil is.Op maandag 25 oktober 2010 16:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat is er belangrijker? Dat jij je gelijk krijgt of dat het probleem verholpen wordt?
Als dat betekent dat jij voor 30 euro een koptelefoon koopt en van het probleem af bent, is dat een koopje. Kijk eens hoeveel tijd en frustratie je er in stopt..
quote:Stuur de verhuurder een aangetekende brief dat jouw woongenot wordt aangetast en dat je hen daar verantwoordelijk voor stelt.Op maandag 25 oktober 2010 15:59 schreef kipptje het volgende:
wel liggen al een tijdje in een soort van strijd met onze buurmand met idd onze verhuurder als bemiddelaar.... maar onze adem begint behoorlijk op te raken. Heel het gebeuren is al ruim een jaar bezig..... In het begin was het stankoverlast omdat hij heel veel reptielen hield en ze levende muizen gaf... ik kan je zeggen.... dat stinkt behoorlijk. Nu is dat al voor een groot deel opgelost, maar het lawaai (dat dus ook al vanaf dag 1 bij onze klacht zat) dus nog niet. De verhuurder zei tegen ons dat hij een advocaat ging inschakelen om te kijken of het mogelijk was hem eruit te zetten... maar daarna hebben we helaas niks meer gehoord
quote:Misschien ligt het ook per regio hoe streng ze daarop controleren??? Wij wonen in Den Haag (zuiderpark) dus ze hebben dan wel wat beters te doen dan geluidsoverlast kennelijk....Op maandag 25 oktober 2010 16:11 schreef FrankV34 het volgende:
Het is vreemd dat de politie dit roept.
Enkele deuren verderop is een buurman zijn personlijke vete aan het uitvechten met zijn buurvrouw via de politie. Zodra zij ook maar de radio iets harder zet dan belt hij meteen de politie en krijgt zij een bekeuring wegens geluidsoverlast. En dat met name overdag!
Cru is dat hij haar zelfs een bekeuring heeft bezorgt toen zij de muziek aan het uitzoeken was voor de crematie van haar dochter die zich zelf van kant gemaakt had. Helaas was dat bij de politie niet bekend dus kreeg ze doodleuk een bekeuring van 90 euro.
quote:Nu ga je er allemaal zaken bij halen die niets met de geluidsoverlast te maken hebben.Op maandag 25 oktober 2010 16:12 schreef kipptje het volgende:
[..]
Het gaat er vooral om wat wij (alle buren) al voor hem doen om het allemaal fatsoenlijk te laten verlopen. We onderhouden zijn voortuin door het een keer in de zoveel tijd te snoeien, maken zijn voordeur schoon... zijn fred hebben we niet meer kunnen redden (was van zijn ex... dus waarom zou hij voor hem moeten zorgen???) Het is gewoon allemaal te veel..... Hij is in principe een halve kluizenaar. hij komt amper naar buiten, behalve als hij naar zijn moeder gaat... en dan geniet ik ook van elke minuut dat het thuis stil is.
quote:Dat zullen we iig doen. bedankt!Op maandag 25 oktober 2010 16:13 schreef Peter het volgende:
[..]
Stuur de verhuurder een aangetekende brief dat jouw woongenot wordt aangetast en dat je hen daar verantwoordelijk voor stelt.
Je somt dan op welke afspraken er al zijn gemaakt en dat dit nog geen effect heeft.
Je verlangt binnen 2 weken een antwoord anders beraad je je op verdere stappen.
quote:Heb je gesproken met de wijkagent, het 0900-nummer of met wie?Op maandag 25 oktober 2010 16:14 schreef kipptje het volgende:
[..]
Misschien ligt het ook per regio hoe streng ze daarop controleren??? Wij wonen in Den Haag (zuiderpark) dus ze hebben dan wel wat beters te doen dan geluidsoverlast kennelijk....
quote:Wat ik meer bedoel: We doen al zoveel, zonder enig resultaat... dus waarom moet ik nog moeite in hem stoppen??? Kennelijk werkt het niet of dringt het niet tot hem door....Op maandag 25 oktober 2010 16:14 schreef Peter het volgende:
[..]
Nu ga je er allemaal zaken bij halen die niets met de geluidsoverlast te maken hebben.
Wat is je probleem?
De geluidsoverlast of wil je van je buurman af?
quote:Als het enige wat je nu nog irriteert is dat hij teveel lawaai maakt met zijn muziek, dan is het kopen van een koptelefoon een kleine investering..Op maandag 25 oktober 2010 16:16 schreef kipptje het volgende:
[..]
Wat ik meer bedoel: We doen al zoveel, zonder enig resultaat... dus waarom moet ik nog moeite in hem stoppen??? Kennelijk werkt het niet of dringt het niet tot hem door....
quote:Dan moeten we eens kijken wie onze wijkagent is.. Hij is wel een keer langs geweest en had dan ook gezegd dat hij met onze buur zou praten (was die dag niet thuis) maar misschien is het handig om nog maar een keer een afspraak te maken..... kan dat gewoon via dat 0900 nummer?Op maandag 25 oktober 2010 16:15 schreef Peter het volgende:
[..]
Heb je gesproken met de wijkagent, het 0900-nummer of met wie?
quote:Via het 0900-nummer kun je een berichtje laten sturen naar de wijkagent, die neemt dan weer contact met je op. Zuiderpark heeft sowieso vaste spreekuren voor de wijkagenten, alleen weet ik die ff niet uit mijn hoofd. Dat weten de collega's bij 0900 welOp maandag 25 oktober 2010 16:19 schreef kipptje het volgende:
[..]
Dan moeten we eens kijken wie onze wijkagent is.. Hij is wel een keer langs geweest en had dan ook gezegd dat hij met onze buur zou praten (was die dag niet thuis) maar misschien is het handig om nog maar een keer een afspraak te maken..... kan dat gewoon via dat 0900 nummer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |