abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87939579
Even voor de kenners.....

Sinds ongeveer 1,5 jaar wonen ik en mijn vriend in een leuk portiekwoninkje op de 1e verdieping (huur). Over het huis zijn we helemaal tevreden, hebben we leuk ingericht..... een en al gezelligheid!

Nadeel van een portiekwoning is natuurlijk dat je aan alle kanten wel iemand hebt wonen. De meeste mensen zijn echt enorm aardig. Heel gezellig en lekker in de zomer bbqen. Maar dan heb je altijd 1 buur die anders is. Bij ons is dat de onderbuurman. Hij heeft ADD en is enorm fan van keiharde muziek. Hij beweert die muziek zo hard staat zodat hij zich beter kan concentreren (?????) en niet zoveel prikkels binnen krijgt (??????).
Anyway, die muziek gaat dus aan rond een u of 10-11 in de ochtend en gaat dan rond 10 uur in de avond weer uit. Tot die tijd mag ik heerlijk meegenieten van zijn hardcore/hard rock achtige stampmuziek. We proberen al ruim 3 kwart jaar duidelijk aan hem te maken dat wij, als we terug komen van werk/colleges/tentamens ook heel graag even wat rust in de tent willen. Als we dat dan hebben gezegd is hij wel weer stil, maar de volgende dag staat die muziek weer even leuk te stampen.
Nu heb ik al bij de politie nagevraagd of we iets kunnen doen maar kennelijk mogen mensen net zoveel lawaai maken als ze willen tot een uur of 10 in de avond (?)..... niet echt een antwoord waarop ik heb gehoopt. En de verhuurder kan natuurlijk niks doen omdat onze buur kennelijk niet in overtreding is! Al met al.... enorm veel overlast maar kennelijk valt er niks aan te doen.....

of wel???

Weet een van jullie per ongeluk een regelgeving oid dat mensen verplicht om onder een bepaald aantal decibel te blijven (ook overdag!)? Ben nu net uitgeput terug van een tentamen in de hoop lekker uit te rusten om daarna weer verder te gaan leren voor de volgende maar deze herrie helpt in ieder geval niet in MIJN concentratie.... Tuurlijk mag hij muziek aan hebben maar niet zo hard dat ik hier alles letterlijk terughoor en van de bank af tril. In ieder geval bedankt alvast voor al jullie hulp!!!!
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_87939720
Er is wettelijk gezien geen regeling waar je hier (zelf) op terug kan vallen, maar de woningstichting (verhuurder) zou je hier moeten inschakelen om te bemiddelen. Die kan dan op basis van haar eigen huurovereenkomst (die je buurman ook getekend heeft) hem wellicht eruit knikkeren.
hula
pi_87939906
wel liggen al een tijdje in een soort van strijd met onze buurmand met idd onze verhuurder als bemiddelaar.... maar onze adem begint behoorlijk op te raken. Heel het gebeuren is al ruim een jaar bezig..... In het begin was het stankoverlast omdat hij heel veel reptielen hield en ze levende muizen gaf... ik kan je zeggen.... dat stinkt behoorlijk. Nu is dat al voor een groot deel opgelost, maar het lawaai (dat dus ook al vanaf dag 1 bij onze klacht zat) dus nog niet. De verhuurder zei tegen ons dat hij een advocaat ging inschakelen om te kijken of het mogelijk was hem eruit te zetten... maar daarna hebben we helaas niks meer gehoord :(
pi_87940095
quote:
Hij beweert die muziek zo hard staat zodat hij zich beter kan concentreren (?????) en niet zoveel prikkels binnen krijgt (??????).
Dit wil ik nog wel geloven, ik zet ook hardrock op als ik me echt moet concentreren voor iets op mijn werk, wel met koptelefoon dan. En je krijgt idd minder prikkels, want slechts 1, ipv afleiding aan van alles.

Neemt niet weg dat hij erg asociaal is dat hij niet aan de buren denkt en gewoon een koptelefoon aanschaft ofzo.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_87940176
Geef hem een koptelefoon?
dag
pi_87940253
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:05 schreef Peter het volgende:
Geef hem een koptelefoon?
Telkens als we langskomen om te vragen of het wat zachter mag zegt hij: ik ga morgen een koptelefoon kopen.... dat zegt hij dus al een half jaar
Maar waarom zou ik dat voor hem moeten doen? Als ik overlast geef gaan mensen toch ook niet aan mij spullen geven zodat ik ophoud? Zou wel heel makkelijk zijn....
pi_87940259
Ohja, toch eens een afspraak maken met de wijkagent, of mediation van de politie. Tussen 08:00u 's ochtends en 22:00u 's avonds mag je wel geluid produceren, maar uren achtereen harde muziek aan hoef je niet te accepteren. Dan kan het alsnog onder geluidsoverlast vallen, maar is het niet iets voor 0900-8844 of 112, gesprek met de wijkagent kan helpen..
dag
pi_87940315
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:06 schreef kipptje het volgende:

[..]

Telkens als we langskomen om te vragen of het wat zachter mag zegt hij: ik ga morgen een koptelefoon kopen.... dat zegt hij dus al een half jaar
Maar waarom zou ik dat voor hem moeten doen? Als ik overlast geef gaan mensen toch ook niet aan mij spullen geven zodat ik ophoud? Zou wel heel makkelijk zijn....
Wat is er belangrijker? Dat jij je gelijk krijgt of dat het probleem verholpen wordt?

Als dat betekent dat jij voor 30 euro een koptelefoon koopt en van het probleem af bent, is dat een koopje. Kijk eens hoeveel tijd en frustratie je er in stopt..
dag
pi_87940427
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 15:59 schreef kipptje het volgende:
De verhuurder zei tegen ons dat hij een advocaat ging inschakelen om te kijken of het mogelijk was hem eruit te zetten... maar daarna hebben we helaas niks meer gehoord :(
Je zou zelf de voorwaarden erop moeten naslaan. Ik ken hier de constructie van 3 klachten is in principe beindiging huurcontract. Uiteraard worden die klachten wel gecontroleerd.

Maar dit werkt dus alleen als zoiets in de voorwaarden is opgenomen.
hula
pi_87940466
Het is vreemd dat de politie dit roept.

Enkele deuren verderop is een buurman zijn personlijke vete aan het uitvechten met zijn buurvrouw via de politie. Zodra zij ook maar de radio iets harder zet dan belt hij meteen de politie en krijgt zij een bekeuring wegens geluidsoverlast. En dat met name overdag!

Cru is dat hij haar zelfs een bekeuring heeft bezorgt toen zij de muziek aan het uitzoeken was voor de crematie van haar dochter die zich zelf van kant gemaakt had. Helaas was dat bij de politie niet bekend dus kreeg ze doodleuk een bekeuring van 90 euro.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_87940557
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:08 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat is er belangrijker? Dat jij je gelijk krijgt of dat het probleem verholpen wordt?

Als dat betekent dat jij voor 30 euro een koptelefoon koopt en van het probleem af bent, is dat een koopje. Kijk eens hoeveel tijd en frustratie je er in stopt..
Het gaat er vooral om wat wij (alle buren) al voor hem doen om het allemaal fatsoenlijk te laten verlopen. We onderhouden zijn voortuin door het een keer in de zoveel tijd te snoeien, maken zijn voordeur schoon... zijn fred hebben we niet meer kunnen redden (was van zijn ex... dus waarom zou hij voor hem moeten zorgen???) Het is gewoon allemaal te veel..... Hij is in principe een halve kluizenaar. hij komt amper naar buiten, behalve als hij naar zijn moeder gaat... en dan geniet ik ook van elke minuut dat het thuis stil is.
pi_87940589
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 15:59 schreef kipptje het volgende:
wel liggen al een tijdje in een soort van strijd met onze buurmand met idd onze verhuurder als bemiddelaar.... maar onze adem begint behoorlijk op te raken. Heel het gebeuren is al ruim een jaar bezig..... In het begin was het stankoverlast omdat hij heel veel reptielen hield en ze levende muizen gaf... ik kan je zeggen.... dat stinkt behoorlijk. Nu is dat al voor een groot deel opgelost, maar het lawaai (dat dus ook al vanaf dag 1 bij onze klacht zat) dus nog niet. De verhuurder zei tegen ons dat hij een advocaat ging inschakelen om te kijken of het mogelijk was hem eruit te zetten... maar daarna hebben we helaas niks meer gehoord :(
Stuur de verhuurder een aangetekende brief dat jouw woongenot wordt aangetast en dat je hen daar verantwoordelijk voor stelt.
Je somt dan op welke afspraken er al zijn gemaakt en dat dit nog geen effect heeft.
Je verlangt binnen 2 weken een antwoord anders beraad je je op verdere stappen.
dag
pi_87940654
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:11 schreef FrankV34 het volgende:
Het is vreemd dat de politie dit roept.

Enkele deuren verderop is een buurman zijn personlijke vete aan het uitvechten met zijn buurvrouw via de politie. Zodra zij ook maar de radio iets harder zet dan belt hij meteen de politie en krijgt zij een bekeuring wegens geluidsoverlast. En dat met name overdag!

Cru is dat hij haar zelfs een bekeuring heeft bezorgt toen zij de muziek aan het uitzoeken was voor de crematie van haar dochter die zich zelf van kant gemaakt had. Helaas was dat bij de politie niet bekend dus kreeg ze doodleuk een bekeuring van 90 euro.
Misschien ligt het ook per regio hoe streng ze daarop controleren??? Wij wonen in Den Haag (zuiderpark) dus ze hebben dan wel wat beters te doen dan geluidsoverlast kennelijk.... :N
pi_87940668
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:12 schreef kipptje het volgende:

[..]

Het gaat er vooral om wat wij (alle buren) al voor hem doen om het allemaal fatsoenlijk te laten verlopen. We onderhouden zijn voortuin door het een keer in de zoveel tijd te snoeien, maken zijn voordeur schoon... zijn fred hebben we niet meer kunnen redden (was van zijn ex... dus waarom zou hij voor hem moeten zorgen???) Het is gewoon allemaal te veel..... Hij is in principe een halve kluizenaar. hij komt amper naar buiten, behalve als hij naar zijn moeder gaat... en dan geniet ik ook van elke minuut dat het thuis stil is.
Nu ga je er allemaal zaken bij halen die niets met de geluidsoverlast te maken hebben.

Wat is je probleem?
De geluidsoverlast of wil je van je buurman af?
dag
pi_87940687
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:13 schreef Peter het volgende:

[..]

Stuur de verhuurder een aangetekende brief dat jouw woongenot wordt aangetast en dat je hen daar verantwoordelijk voor stelt.
Je somt dan op welke afspraken er al zijn gemaakt en dat dit nog geen effect heeft.
Je verlangt binnen 2 weken een antwoord anders beraad je je op verdere stappen.
Dat zullen we iig doen. bedankt! ^O^
pi_87940688
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:14 schreef kipptje het volgende:

[..]

Misschien ligt het ook per regio hoe streng ze daarop controleren??? Wij wonen in Den Haag (zuiderpark) dus ze hebben dan wel wat beters te doen dan geluidsoverlast kennelijk.... :N
Heb je gesproken met de wijkagent, het 0900-nummer of met wie?
dag
pi_87940753
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:14 schreef Peter het volgende:

[..]

Nu ga je er allemaal zaken bij halen die niets met de geluidsoverlast te maken hebben.

Wat is je probleem?
De geluidsoverlast of wil je van je buurman af?
Wat ik meer bedoel: We doen al zoveel, zonder enig resultaat... dus waarom moet ik nog moeite in hem stoppen??? Kennelijk werkt het niet of dringt het niet tot hem door....
pi_87940823
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:16 schreef kipptje het volgende:

[..]

Wat ik meer bedoel: We doen al zoveel, zonder enig resultaat... dus waarom moet ik nog moeite in hem stoppen??? Kennelijk werkt het niet of dringt het niet tot hem door....
Als het enige wat je nu nog irriteert is dat hij teveel lawaai maakt met zijn muziek, dan is het kopen van een koptelefoon een kleine investering..

Of je maakt een afspraak met hem om naar de Bogaard te gaan om bij de MM een koptelefoon te kopen. Kost je geen geld en je ziet er op toe dat het gebeurt.. Misschien is hij wel bang voor veel mensen en om er alleen op uit te gaan..
dag
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:18:09 #19
317475 idiot---boy
Sapperdeflap perensap!
pi_87940831
Ga naar De rijdende rechten of bonje met de buren _O-
Zegt de ene man tegen de ander: Heb je een hart?
Zegt de ander: Ja, dat klopt!
pi_87940886
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:15 schreef Peter het volgende:

[..]

Heb je gesproken met de wijkagent, het 0900-nummer of met wie?
Dan moeten we eens kijken wie onze wijkagent is.. Hij is wel een keer langs geweest en had dan ook gezegd dat hij met onze buur zou praten (was die dag niet thuis) maar misschien is het handig om nog maar een keer een afspraak te maken..... kan dat gewoon via dat 0900 nummer?
pi_87941327
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 16:19 schreef kipptje het volgende:

[..]

Dan moeten we eens kijken wie onze wijkagent is.. Hij is wel een keer langs geweest en had dan ook gezegd dat hij met onze buur zou praten (was die dag niet thuis) maar misschien is het handig om nog maar een keer een afspraak te maken..... kan dat gewoon via dat 0900 nummer?
Via het 0900-nummer kun je een berichtje laten sturen naar de wijkagent, die neemt dan weer contact met je op. Zuiderpark heeft sowieso vaste spreekuren voor de wijkagenten, alleen weet ik die ff niet uit mijn hoofd. Dat weten de collega's bij 0900 wel ;)
dag
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:39:36 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87941871
Ik heb ook wel eens de muziek keihard staan. Is echt lekker tijdens het huishouden, dat gaat dan zoveel sneller! :).
Er is overigens wel wetgeving hierover.
http://huis-en-tuin.infon(...)-mag-en-wat-kan.html
Dus check die effe en laat een geluidsmeetman langskomen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87941989
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:39 schreef Maanvis het volgende:
huishouden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')