quote:Ik vind het geen rare vraag, iemand kan toch geïnteresseerd zijn waarom je een extra h toegevoegd hebt en waarom je de 'y' gebruikt hebt ipv de 'ij', vooral omdat het spraakverwarring kan opleveren. Geef dan gewoon het antwoord 'omdat we het zo mooi geschreven vinden' ipv meteen te gaan hakken omdat jouw keuze ter discussie gesteld wordt.Op maandag 25 oktober 2010 16:20 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Waarom ? Waarom wordt Michael ook geschreven als Mikel of als Meikel of als Michaël .. Omdat er gewoon verscheidene spellingmogelijkheden zijn. Ik vind het wel een beetje een rare vraag dan
quote:Nee geen verwijzing. Tijn vond ik te veel lijken op de afkorting Martijn, wat ik zelf geen mooie naam vind.Op maandag 25 oktober 2010 16:23 schreef cattie het volgende:
Nou, ik vind Mikel ook vreemd en vraag me af waarom je van de gebruikelijke spelling afwijkt. Vind je dat mooi? Is het een verwijzing ergens naar?
quote:Jezus, wat heb ik misdaan zeg ? Ik zeg alleen zijn naam, iemand vindt het een vreemde manier van schrijven, ik geef aan dat er meerdere mogelijkheden zijn om een naam te schrijven.Op maandag 25 oktober 2010 16:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vind het geen rare vraag, iemand kan toch geïnteresseerd zijn waarom je een extra h toegevoegd hebt en waarom je de 'y' gebruikt hebt ipv de 'ij', vooral omdat het spraakverwarring kan opleveren. Geef dan gewoon het antwoord 'omdat we het zo mooi geschreven vinden' ipv meteen te gaan hakken omdat jouw keuze ter discussie gesteld wordt.
quote:Jij reageert zo defensief, kan ik ook niks aan doen hoorOp maandag 25 oktober 2010 16:27 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Jezus, wat heb ik misdaan zeg ? Ik zeg alleen zijn naam, iemand vindt het een vreemde manier van schrijven, ik geef aan dat er meerdere mogelijkheden zijn om een naam te schrijven.
Typisch geval van een muis een olifant maken.
quote:Ik ken een gezin met 6 kinderen waarvan alle namen met de R beginnen (en ook die van de ouders).Op maandag 25 oktober 2010 16:27 schreef essacee het volgende:
Ik heb net de lijst van het SVB doorgekeken bij de letter R (jongensnamen).
En ik vind het nog steeds heel moeilijk. Roan vind ik een super leuke naam, maar dan wel uitgesproken als Rown ipv Ro-ahn. Dit blijft lastig natuurlijk met Engelse namen.
Rustig verder kijken dan maar...
quote:Ik ook. Op fokmeets zeg ik ook: Katja, kattie.Op maandag 25 oktober 2010 16:33 schreef Ynske het volgende:
Ik ben daar gewoon raar in geloof ik, ik lees ive, eli, neve, leyla ed op zijn nedelands.(dus als ie-ve, ee-lie, nee-ve, lei-la)
dus vraag me vaak af wat de juiste uitspraak is, zodoende dat ik t vraag.
zo lees ik dan ook kattie en geen kettie
quote:ik lees dat dus ook als jor-jaaOp maandag 25 oktober 2010 16:50 schreef Jeetjejom het volgende:
Ynske, wat lees jij dan in Jorja? Want hierop krijg ik ook zoveel verschillende uitspraken!
quote:Klemtoon op jor of ja?Op maandag 25 oktober 2010 16:58 schreef Jeetjejom het volgende:
Nee dat klopt ook, gewoon op zijn Nederlands zoals het ook geschreven wordt. Maar ik hoor zo vaak Dzjorzja zeg maar (op zijn Engels), dus vandaar dat ik me afvroeg of wij nu de enige mensen zijn die zo denken....
Het is idd gewoon Jor-jaa
quote:'k Spreek Eli eigenlijk meteen uit als Eelaai & Leyla als Leela, geen idee waarom.Op maandag 25 oktober 2010 16:33 schreef Ynske het volgende:
Ik ben daar gewoon raar in geloof ik, ik lees ive, eli, neve, leyla ed op zijn nedelands.(dus als ie-ve, ee-lie, nee-ve, lei-la)
dus vraag me vaak af wat de juiste uitspraak is, zodoende dat ik t vraag.
zo lees ik dan ook kattie en geen kettie
quote:Aaaah, Lilibet! Ik verstond op de radio lilipadz...Op maandag 25 oktober 2010 16:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Geogina Verbaan is moeder geworden van Odilia Lilibet. Klinkt iets te leuk samen vind ik, meer als een kinderboek.
quote:Iemand vroeg waarom je voor die schrijfwijze had gekozen ipv voor de gebruikelijke. Jij maakt daaruit blijkbaar op dat ze het een vreemde manier van schrijven vindt en reageert defensief. Daar kan zij verder niks aan doen.Op maandag 25 oktober 2010 16:27 schreef DutchieBre het volgende:
Ik zeg alleen zijn naam, iemand vindt het een vreemde manier van schrijven
quote:Ik vind Odilia überhaupt meer iets voor een non van eind 80. Zonde!Op maandag 25 oktober 2010 16:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Geogina Verbaan is moeder geworden van Odilia Lilibet. Klinkt iets te leuk samen vind ik, meer als een kinderboek.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 19:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Iemand vroeg waarom je voor die schrijfwijze had gekozen ipv voor de gebruikelijke. Jij maakt daaruit blijkbaar op dat ze het een vreemde manier van schrijven vindt en reageert defensief. Daar kan zij verder niks aan doen.
quote:en toenWaarom Thyn schrijven als je Tijn zegt?
quote:Dus ja, ik merkte juiste op dat zij het vreemd vond. En nu wil ik het er niet meer over hebben, alles is al gezegd, daarnaast heb ik zelfs in de posts al een keer uitgelegd waarom ik Tijn niet mooi vond, daar schijnt iedereen overheen te lezenNou, ik vind Mikel ook vreemd en vraag me af waarom je van de gebruikelijke spelling afwijkt
quote:Jij had dan liever natuurlijk O'dyleeah gezien...Op maandag 25 oktober 2010 19:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind Odilia überhaupt meer iets voor een non van eind 80. Zonde!
quote:Leuk. Doen. Maak van de eerst y dan wel een Y, dat is nog iets.... ehm... unieker.Op maandag 25 oktober 2010 20:21 schreef Vanyel het volgende:
Maar om daarom nou meteen met haar naam in zee te gaan...
Ik vind trouwens dat de ' na de D moet hoor. Od' yleyjah ofzo.
Heeee, ik zocht nog een meisjesnaam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |