abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87993180
Wat een moppie Kaatjejannie! Mooie naam ook...
En wat lees ik allemaal over kraamverzorgsters? Gaan ze echt zo streng doen? Want daar ben ik dus echt het type niet voor, je moet mij lekker m'n gang laten gaan...
Back in business.
pi_87993204
krijg de foto niet groter, heb dit stuk eruit geknipt, want sta er zelf niet op mijn allervoordeligst op... (was net de eerste ochtend, en zat nog aan alle snoeren etc vast)

De kraam is om 17.30 gegaan, maar wel met de opmerking dat ik niet teveel op de bank mocht vanavond, maar op bed. Denk dat ik na de volgende voeding ( uurtje of 20.00) ook weer in bed duik is ook lekkerder.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb idd een bloedtransfusie gehad. Heb 4 zakken bloed gehad. Volgens de verloskundige is dat uitzonderlijk, normaal is het bij bloedverlies 1 of 2 zakken. Ik zag dan ook in de papieren dat ik 2,5 liter verloren had.

geen idee of ze altijd zo streng zijn shirley, maar ik heb het echt nodig. Ook heeft Ilse het nodig. We hebben samen een heftige start gehad en moeten echt bijkomen. Bnnen 20 minuten na de bevalling lag ik met bed en al in de lift om naar de ok te gaan. 2,5 uur later zag ik man en kind pas weer. ;(
*poef* nu is het weg
pi_87993303
Mooie naam KJ.
Hopelijk voel je je snel weer wat beter want zo te lezen heb je behoorlijk veel bloed verloren.
pi_87993405
Jeetje wat een hoop bloed zeg pfff... Hoop dat je je snel weer de oude voelt.

Shirley ik had een schat van een kraam :Y
Ze was ook helemaal niet streng ofzo
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87993574
Leuk kindje. Jammer van die korte beentjes ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_87994031
Jemig, kaatjejannie, wat ben jij veel bloed verloren! Dat is niet niks. Ik voelde me na de bloedtransfusie heel snel beter en ik hoop dat dat ook bij jou het geval is. Mooie foto's trouwens!

Shirley, het is niet in alle gevallen het verstandigst om je gang te gaan. Als je zoveel bloed hebt verloren als kaatjejannie dan heb je niets aan koppigheid maar moet je gewoon je rust nemen om zo snel mogellijk te herstellen. Heel goed juist dat de kraamhulp daar zo op hamert!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87994172
Ik heb altijd al last van nesteldrang maar de laatste paar dagen is het wel heel erg. Vanalles in huis moet ineens anders en beter en schoner. Het voelt erg fijn! Ik moet nu wel wat meer rust gaan houden, maar ik ben blij dat ik even wat meer energie had.

Oh, ik heb van de week het kraampakket binnengehad! En morgen begint mijn zwangerschapscursus alweer.
pi_87994235
Ohhhh KJ wat een heerlijk meiske hebben jullie gebakken O+, en wat is haar naam ook mooi!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:10:36 #159
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_87994759
Oh KJ wat een schatje!!!! En wat een mooie, lieve naam.
pi_87994861
Oh jemig ja kraampakket :o dat zal ik ook komende maand ergens wel weer krijgen :o
als ze tenminste net zo vlot zijn als vorige keer.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87995580
Kaatje, wat een prachtige dochter hebben jullie! Mooie naam ook! Klinkt inderdaad als een heftige start! Succes met opknappen!

Huup en Claudia, nou alweer het kraampakket mond valt open
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_87995752
Ik vond het kraampakket wel weer tof. Het viel me op dat ze in dat korte tijdsbestek alweer kleine dingen veranderd hebben (bijv. een luxueuzere matrasbeschermer). En er zat een geinige knuffel bij het Ohra-pakket, namelijk een otter.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:34:44 #163
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87995885
Huup, lach maar om mijn kansloze zwangere vrouwen club:

quote:
The Healthy Start program provides health education, nutritional supplements and social support, to pregnant women and teens during their pregnancy (and until their babies are 3mths, if they have attended prenatally). Child care, food vouchers and a healthy snack are provided.
Eligibility: Pregnant women and teens who require additional community support
Vandaag ging het over borstvoeding. Of je ook voordat je bevalt maanden lang je borsten moet masseren, anders doen ze het niet. Heel leerzaam, ik heb ontbeten en kind heeft gespeeld. Kreeg mijn buskaartjes terug, dus dat scheelt weer, en je krijgt een voedselbon van 10 dollar. Het is mijn persoonlijke goudmijntje :D
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_87995962
Ik heb trouwens voor het eerst van m'n leven een oproep voor de griepprik gehad. Zou dat komen door mijn zwangerschap? Ik vind het maar merkwaardig.
pi_87996050
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 20:34 schreef Basboussa het volgende:
Vandaag ging het over borstvoeding. Of je ook voordat je bevalt maanden lang je borsten moet masseren, anders doen ze het niet.
Dat zal een feest zijn als ze groeien en pijn doen enzo..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:40:46 #166
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87996166
Basboussa, ik vraag het met nu al een tijdje af, maar waar woon jij ergens? En hoe komt het dat jij in zo'n programma zit? Ik word gewoon een beetje nieuwsgierig door je post, maar als je het niet wilt vertellen snap ik dat hoor!

Claudia, ik zou gewoon ff de huisarts bellen waarom dat is. Er moet wel een goede reden voor zijn, meestal overleggen ze dat ook van tevoren als je zo'n oproep krijgt, dát je 'm gaat krijgen.

Kaatjejannie, wat een ontzettend lief en mooi schatje O+ aaah.... *ik wil ook O+ *
Maar wat een enorm heftige start voor jullie zeg. Hopelijk ga je snel lekker opknappen en je weer sterker voelen. En goed luisteren naar de kraam hoor, ze heeft helemaal gelijk! En volgens mij doe je dat ook wel omdat je voelt dat het anders ook niet goed gaat...
pi_87996182
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 20:34 schreef Basboussa het volgende:
Huup, lach maar om mijn kansloze zwangere vrouwen club:
[..]

Vandaag ging het over borstvoeding. Of je ook voordat je bevalt maanden lang je borsten moet masseren, anders doen ze het niet. Heel leerzaam, ik heb ontbeten en kind heeft gespeeld. Kreeg mijn buskaartjes terug, dus dat scheelt weer, en je krijgt een voedselbon van 10 dollar. Het is mijn persoonlijke goudmijntje :D
jeetje :o dat klinkt echt als een kansloze zwangere vrouwen club pardon goudmijntje :D
Achja, je bent er weer even uit dan, en als je er nog wat aan overhoudt is t mooi meegenomen.

Zie je eigenlijk op tegen de bv straks? Of heb je er andere ideeën over hoe je het wilt aanpakken zeg maar? Omdat je bij Beisan zo lang gekolfd hebt.

Oh dat is leuk Claudia, zo'n extraatje. Ik kreeg vorig jaar een luiertasje, ben benieuwd wat er deze keer bij zit! Heb vorig jaar een soort baby's eerste jaar boek gekregen met tips en adviezen en algemene informatie enzo, dit keer kreeg ik een namenboek. Superleuk vind ik dat, zo'n cadeautje dat je dan rond 15 weken krijgt van je verzekering om je te feliciteren met je zwangerschap.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:41:44 #168
45621 Suzanna
Mama van...
pi_87996211
Oh ja, Basboussa, dat van die borsten masseren viel mij ook al op :D wat komisch. Ik heb dat nooit gedaan en ze werkten als een tierelier hoor... (veel te veel melk eigenlijk in het begin... )
pi_87996228
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 20:36 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens voor het eerst van m'n leven een oproep voor de griepprik gehad. Zou dat komen door mijn zwangerschap? Ik vind het maar merkwaardig.
Wat gek :?

zwangere vrouwen zullen vast kwetsbaarder zijn maar ik heb er nog nooit van gehoord dat dat standaard is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87996420
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 20:41 schreef huuphuup het volgende:
Oh dat is leuk Claudia, zo'n extraatje. Ik kreeg vorig jaar een luiertasje, ben benieuwd wat er deze keer bij zit! Heb vorig jaar een soort baby's eerste jaar boek gekregen met tips en adviezen en algemene informatie enzo, dit keer kreeg ik een namenboek. Superleuk vind ik dat, zo'n cadeautje dat je dan rond 15 weken krijgt van je verzekering om je te feliciteren met je zwangerschap.
Ik voel me hevig tekort gedaan. Niks van de verzekering rond 15 weken en t kraampakket is er ook nog niet.

Dan mijn borsten maar masseren.
pi_87996708
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 20:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik voel me hevig tekort gedaan. Niks van de verzekering rond 15 weken en t kraampakket is er ook nog niet.

Dan mijn borsten maar masseren.
:D
en dan heb je ook nog es geen voedselbon na die massage :+

mijn verzekering is erg gul als het op zwangerschappen aankomt heb ik gemerkt. Ik zit bij Delta Lloyd met een aanvullend pakket van 9 euro nogwat. En in dat aanvullende pakket krijg ik bijvoorbeeld ook 100% kraamzorg en 100% poliklinische bevalling vergoed, maar ook dingen zoals een extra echo krijg ik vergoed (wij hebben zonder morren de 147 van de NT meting teruggekregen) en er zijn wel meer dingen die goed geregeld zijn.
Ik ben er goed over te spreken :Y
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_87996767
over die grieprik...ik ga morgen vragen of ik em eigenlijk wel mag. Wij kunnen em zo halen op het werk, maar ik heb ergens gehoord dat je em juist niet mag als je zwanger bent.

ZFS, hier is de ergste gevoeligheid ook weg, maar je moet er nog steeds niet tegenaan slaan ( en mijn kleine manneke moet er ook niet mee gaan spelen auw). Het meest lastige kwaaltje zijn mijn darmen. Echt, doe mij een ventieltje voor de afvoer van lucht, zou het geheel een stuk prettiger maken.

Pvoess, wel bellen he ;)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87997109
Misschien heb ik de oproep gehad omdat ik vorig jaar een prik heb gehaald tegen de Mexicaanse griep (net na Ivans geboorte)? Het zou wel heel kwalijk zijn als je de griepprik niet mag als je zwanger bent, want mijn huisarts is van mijn zwangerschap op de hoogte en zou me in dat geval dus geen oproep moeten sturen. Nou ja, ik bel morgen wel.
pi_87997185
Je mag de normale griepprik gewoon halen hoor! In principe krijgen alleen zwangere vrouwen met een chronische ziekte of sterk verminderde weerstand een oproep voor de griepprik.
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:03:46 #175
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_87997226
+7tfcTerwijl Vanyel haar borsten masseert, je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen, zeg ik even dat mevrouw de verpleegkundige vandaag wel vertelde dat dit een bakerpraatje is, en dat je zelfs door het overmatig stimuleren van je borsten te vroeg in de bevallingsmode kan geraken. Ik begrijp je ongedurigheid, Vanyel, en je ontevredenheid mbt het niet ontvangen van je pakketjes (GRATIES), maar misschien gaat dit wat ver? Ik las in een ander topic dat embryos levensvatbaar zijn met 2 weken, wat ik onmiddelijk geloof (wie niet?), maar toch, iets zegt me dat pannenkoeken eten misschien een fijnere manier is om je ongedurigheid te verwerken en een semi-poging te doen om jezelf in te leiden. Je kan jezelf ook gewoon vingeren strippen, maar dan moet je volgens mij op een ander forum zijn, voor duidelijkere aanwijzingen.

Maar goed, ga met name naar dit clubje omdat wij dus geen cb hebben, en met je soms bizarre vragen, maar die je toch even gevraagd wil hebben, kan ik daar dus nu terecht. Niet dat ik veel bizarre vragen heb, maar goed. Het gaat bijvoorbeeld ook over ruggeprik, pijnbestrijding opties ed., en dat kan best praktisch zijn. Met name omdat ik toch een beetje de sociale contacten/omgeving mis, die me daar over zou kunnen inlichten. Over wat hier normaal is ed, en waar je heen kan als je hulp nodig hebt op een bepaald gebied, zoals bv.

En ook veel over bv, dus. Ik vind het nog steeds heel spannend, huup, om het toch weer te proberen. Heel langzaam krijg ik wat meer zelfvertrouwen, daar ik steeds meer ga beseffen dat het echt meer aan dochter lag, dan aan mijn tieten/productie ed, daar zij nooit een goede (fles)drinker is geweest. (Nooit flesjes leeg, onregelmatig, slordig, uren doen over een flutje etc.) Een jaar kolven, dat ga ik niet meer doen, denk ik. Was toch heel zwaar, en met 2 kinders lijkt me dat echt geen pretje. Maar ik ga met goede moed beginnen en zie wel wat voor bv-ervaring nu krijg.

Suzanna, ik woon bij Toronto in de buurt, Canada. Is hier dus wel een bietje anders.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')