quote:Penoza
Nieuwe KRO-dramaserie v.a. 12 september om 20.25 uur op Ned. 3
PenozaVanaf 12 september zendt de KRO de spannende, achtdelige serie Penoza uit. De serie speelt zich af in de wereld van de Nederlandse penoze en vertelt het verhaal van Carmen van Walraven. Als haar man, een beruchte drugsbaron, voor de ogen van hun jongste zoon wordt geliquideerd, neemt Carmen een drastisch besluit… Penoza schetst een indringend beeld van de Nederlandse onderwereld waarin keuzes met betrekking tot familie, loyaliteit en geld op het scherp van de snede worden gemaakt.
Penoza wordt verteld als een familiesage met Carmen - een werkende moeder met een uitzonderlijk beroep - aan het hoofd. De rol van Carmen wordt vertolkt door Monic Hendrickx. Overige hoofdrollen zijn weggelegd voor o.a. Thomas Acda, Fedja van Huet, Marcel Hensema, Tom Jansen, Johnny de Mol, Olga Zuiderhoek, Medina Schuurman, Maartje Remmers, Hajo Bruins, Raymond Thiry en Peggy Jane de Schepper.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 00:13 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Dat stuk met die vinger zat gewoon in de aflevering van vorige week, was geen vooruitblik.
quote:Ik meende mij te herinneren dat het wel als vooruitblik kwam vorige week.Op maandag 25 oktober 2010 00:13 schreef DrDurden het volgende:
Dat stuk met die vinger zat gewoon in de aflevering van vorige week, was geen vooruitblik.
quote:Ik denk toch eerder haar vader.Op maandag 25 oktober 2010 10:47 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Zou het niet zo kunnen zijn dat Carmen achter alles zit? Dat ze haar man heeft laten vermoorden, Schiller en die handlanger en de bom geplaatst om zelf niet meer verdacht te zijn?
quote:In één van de afleveringen ging Carmen die tas met geld afgeven aan Schiller. In dat restaurant zat Schiller toen te praten met een aantal Aziaten. Dat moeten dezelfde zijn geweest die ook zijn vinger afgehakt hebben.Op maandag 25 oktober 2010 00:26 schreef Telates het volgende:
chinese mafia meende ik aan het accent te horen
quote:Coke gaat Carmen in de markt brengen. Zal de clou van de laatste aflevering wel worden..Op maandag 25 oktober 2010 11:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
In één van de afleveringen ging Carmen die tas met geld afgeven aan Schiller. In dat restaurant zat Schiller toen te praten met een aantal Aziaten. Dat moeten dezelfde zijn geweest die ook zijn vinger afgehakt hebben.
Dus haar vader zit overal achter, behalve de autobom want die zal Steven wel hebben geplaatst.
Waar is de coke gebleven? Waar is die bodyguard van Schiller? Of speelt die dubbelspel met vader en Luther?
quote:Tante.
quote:Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het best een aardige serie maar niet tenenkrommend spannend dat ik op het puntje van mijn stoel zit. Maar ik kijk elke week toch weer om te kijken of het nu echt tenenkrommend spannend word. Misschien in de laatste aflevering?Op maandag 25 oktober 2010 13:37 schreef Everett het volgende:
Deze serie begon veelbelovend, maar is inmiddels gedaald tot een bedenkelijk niveau. Eigenlijk had ik moeten stoppen met kijken bij mijn eerste WTF moment en dat was het kraken van een vingerafdruk beveiliging op een memorystick met behulp van een condoom en een stripboek.
quote:http://www.kro.nl/penoza/alle-afleveringen.aspxOp maandag 25 oktober 2010 19:36 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Een tweede serie zou mooi zijn maar ik weet niet of 612000 kijkers genoeg zijn? Verder zal Carmen volgende week der vader wel neerschieten.
quote:ik gok inderdaad ook dat haar vader er achter zit. Zeker nu het lijkt dat Luther haar man heeft gedood..
quote:Dus zeker voorlopig niet (hij heeft 5 jaar over dit deel gedaan) en het zal wel aan de kijkcijfers + budget liggen of er nog een deel komt.Komt er nog een vervolg op Penoza?
Voorlopig ben ik wat de karakters in Penoza betreft wel even uitverteld, maar ze zijn me zeer dierbaar geworden. Er is een kans dat ik ooit naar ze terug ga om te kijken wat er van ze geworden is.
quote:wie heeft het boek weleens gelezen?Op maandag 25 oktober 2010 19:45 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Schrijver Pieter Bart Korthuis zegt hierover het volgende:
[..]
Dus zeker voorlopig niet (hij heeft 5 jaar over dit deel gedaan) en het zal wel aan de kijkcijfers + budget liggen of er nog een deel komt.
Ik raad je aan om nog eens kritisch te gaan kijken, want dit klopt niet. Frans, Steven en Irwan onderscheppen namelijk geen drugstransport van André. De politie heeft een transport onderschept en de jongens hebben die buit weer terug gestolen. Die proberen ze dan weer aan André terug te verkopen voor twee ton (althans dat is wat Frans tegen Carmen zegt, over de daadwerkelijk transactie horen we niets meer). Me dunkt dus dat André het al die tijd al wist.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:27 schreef kcinkcin het volgende:
Als je de serrie echt goed doorkijkt, merk je al in het begin dat die vader het niet kan vinden met die frank. Hij komt er naar ene paar jaar achter dat hij rijk is geworden door zijn drugstransport die is onderschept..
De gozer die Luther speelt speelt ookquote:Op maandag 25 oktober 2010 19:11 schreef jorienvdherik het volgende:
Deze aflevering was geniaal.
Eerst 30 minuten mooie dialogen.
En toen keiharde actie.
Echt bizar om Luther dat cafe in te zien komen met de helm![]()
Luther is echt de BAAS van de serie, goede acteur![]()
Als tweede is die kale bodyguard de beste
![]()
Hoop op een seizoen 2?
WTF hahahaquote:Op zondag 31 oktober 2010 00:58 schreef Loserkid het volgende:
[..]
De gozer die Luther speelt speelt ook [ afbeelding ]
(de rechter) van rossum van Roos en haar mannen (villa achterwerk)
Dat zijn vast haar zondagse kleren, de dag van de uitzendingquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:59 schreef alors het volgende:
Dat kind heeft al 8 weken dezelfde keren aan
quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:01 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat zijn vast haar zondagse kleren, de dag van de uitzending
jup, zoals voorspeld...quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:04 schreef larry_flynt het volgende:
Wisten we eigenlijk al he. Zei ik in het vorig topic al.
Dacht ik ook nog aan ja.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:19 schreef larry_flynt het volgende:
Helaas is dat vriendinnetje van die zoon neit verder uitgewerkt...
Ja met dit verhaal hadden ze best nog een paar afleveringen uit kunnen werken zonder dat het vervelend wordt.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:20 schreef alors het volgende:
[..]
Dacht ik ook nog aan ja.
Nouja wel een mooi einde
Dat dus.quote:
Helemaal mee eens!quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:30 schreef Sofia90 het volgende:
Ik vond het een spannende slot, in het algemeen een goede serie. Ik vond wel dat het verdriet om het zusje niet echt overkwam, het was een beetje van oke ff snel huilen met elkaar en daarna gaan we weer verder maar goed aangezien het de laatste aflevering was konden ze daar ook niet echt tijd aan besteden.
Ook die confrontatie tussen carmen en die irwan terwijl je de auto's op de snelweg ziet was een beetje apart.
Maar verder
Ik bied me wel aanquote:Op zondag 31 oktober 2010 20:58 schreef alors het volgende:
Nou Natalie, spring erop! Eindelijk vrij spel meid!
quote:Op zondag 24 oktober 2010 23:17 schreef golfer het volgende:
Luther lijkt mij in opdracht van Pa te werken, dus die zal wel achter de dood van Frans ook zitten.
Die autobom lijkt mij een werkje van Steven (die bij die garagehouder ook stond te praten) terwijl Luther (motorrijder) hem toch niet doodschoot.
Cadeautje, voor jou, van mij, gewoon omdat het kan: http://www.kro.nl/penoza/afl8.aspxquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:44 schreef Andromache het volgende:
Vergeten te kijken, en Uitzendinggemist heeft hem nog niet beschikbaar. Sog sog sog
wat een bagger kwaliteitquote:Op zondag 31 oktober 2010 23:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Cadeautje, voor jou, van mij, gewoon omdat het kan: http://www.kro.nl/penoza/afl8.aspx
quote:Misdaadserie Penoza krijgt vervolg
Er komt definitief een vervolg op de KRO-misdaadserie Penoza. De vervolgserie van ten minste tien afleveringen wordt in het voorjaar van 2012 uitgezonden, bij de KRO op Nederland 3. Personages die het eerste seizoen hebben overleefd keren terug en ook verschijnen nieuwe karakters ten tonele. Het is nog niet bekend of Penoza 2 zich weer zal afspelen in de Amsterdamse onderwereld.
Afgelopen zondag keken bijna 640.000 mensen naar de ontknoping, waarna de KRO veel complimenten en dankbetuigingen van kijkers ontving. "Penoza is zowel een artistiek als een publiek succes, dat is precies wat de KRO ambieert en waar ook Nederland 3 naar streeft," aldus KRO mediadirecteur Taco Rijssemus. "De serie heeft Nederlands drama naar een hoger, internationaal niveau getild. Bovendien zijn we een publieke omroep; als zoveel kijkers om een vervolg vragen dan willen wij daar graag gehoor aan geven."
De eerste serie van Penoza is verkocht aan België. De serie is in de loop van 2011 te zien zijn bij VRT.
Tofquote:Op donderdag 4 november 2010 16:15 schreef Strani het volgende:
Yay!Daar ben ik nou eens echt blij mee. Wel jammer dat het nog even duurt.
Ik had ook via www.broadcastmagazine.nl vernomen dat Penoza een vervolg krijgt.quote:Op donderdag 4 november 2010 13:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.broadcastmagaz(...)-krijgt-vervolg.html
quote:In oktober 2011 zijn de opnames begonnen van het vervolg op de eerste serie. Het nieuwe seizoen zal vanaf 2 september 2012 tien weken lang te zien zijn op Nederland 3. De bestaande cast zal worden versterkt door acteurs als Eric Corton en Jacqueline Blom.
Grappig om de trailer te zien.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 23:16 schreef BrainOverfloW het volgende:
Er komt begin volgend jaar ook ee Amerikaanse remake uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |