abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:01:55 #126
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87976890
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 13:55 schreef puppy1 het volgende:
Wacht eens even, jouw vriend is er mee akkoord gegaan om de hypotheek te blijven betalen zolang het huis niet verkocht werd? Waarom zou hij zo'n rare afspraak maken?

omdat ze beide een woning nodig hadden toendertijd, en dat snap ik wel! Als het verkocht werd wat ze hadden verwacht dan zou hij bij andere intrekken voor even.. hij wil zichzelf recht in de ogen kunnen aankijken en geen kwaaie piet zijn zoals heel veel mensen en dat siert hem maar ja ondertussen kost het ons geld haha
Met alle respect, vrouwen kunnen kostbaar worden als ze boos zijn op de man.... Als kerel moet je gewoon weten dat je dat juridisch moet dichttimmeren.

Wie zegt dat jij niet hetzelfde zou hebben gedaan als exvrouw, of gaat doen als deze relatie knalt ?

@Dragonfire,
Je kunt zoveel zeggen... dat doet er allemaal niet toe. In deze situatie word ws allang niet meer rationeel gedacht en dan stopt elke beredenering....
Of blijven bloeden, of naar de rechter.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87976941
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 13:59 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Om de simpelste reden die er is. exvrouw kan gewoon gaan wachten op winst... Die heeft met verlies niets te maken....
Als je haar dus de helft van de fictieve winst geef (haar uitkoopt dus), kan ze direct beschikken over het geld en heeft ze zeker overwaarde. Daarbij is ze van haar ex af.
Zou een aardige motivatie kunnen zijn ;)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:04:57 #128
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87977059
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:02 schreef lezzer het volgende:

[..]

Als je haar dus de helft van de fictieve winst geef (haar uitkoopt dus), kan ze direct beschikken over het geld en heeft ze zeker overwaarde. Daarbij is ze van haar ex af.
Zou een aardige motivatie kunnen zijn ;)
idd, en dat aanbod moet zodanig hoog zijn dat ze niet weet hoesnel ze moet toehappen. Ga je zoeken naar het kantelpunt dan bereik je niets. Je moet een aanbod doen dat ze het niet meer durft om meer te vragen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:05:14 #129
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_87977077
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:01 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Met alle respect, vrouwen kunnen kostbaar worden als ze boos zijn op de man.... Als kerel moet je gewoon weten dat je dat juridisch moet dichttimmeren.

Wie zegt dat jij niet hetzelfde zou hebben gedaan als exvrouw, of gaat doen als deze relatie knalt ?

@Dragonfire,
Je kunt zoveel zeggen... dat doet er allemaal niet toe. In deze situatie word ws allang niet meer rationeel gedacht en dan stopt elke beredenering....
Of blijven bloeden, of naar de rechter.
Dat is toch ook wat ik zeg, hop naar de rechter.
Als ze niet wil luisteren dan maar op die wijze.
Voor mij zou het bedrag groot genoeg zijn om die stap te zetten hoor.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_87977149

Dat kan ik me voorstellen dat je dat denkt, maar ook ik heb een ex met kinderen en ik kan je vertellen dat ik zo niet ben! Geef alles weg als het moet. Hebben het samen opgelost met koophuis ect.. geen advocaat die ons daarmee hoefde te helpen en is er altijd voor de kids.. Zelf met verjaardagen.. Helaas gebeurt dat te weinig in vele relaties.. En bij ons dus wel..

En waarom denk je dat ik in gemeenschap van goederen wil trouwen? Deel ik ook mijn huis met hem, geeft ook al aan dat ik zelf zo niet ben!
pi_87977186
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:04 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

idd, en dat aanbod moet zodanig hoog zijn dat ze niet weet hoesnel ze moet toehappen. Ga je zoeken naar het kantelpunt dan bereik je niets. Je moet een aanbod doen dat ze het niet meer durft om meer te vragen.
Waarom zou je dat in godsnaam doen als je haar ook juridisch kunt dwingen tot betaling? Ervan uitgaande dat de kosten die je hiermee maakt natuurlijk niet opwegen tegen het verlies wat je nu maakt.
pi_87977296
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:07 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Waarom zou je dat in godsnaam doen als je haar ook juridisch kunt dwingen tot betaling? Ervan uitgaande dat de kosten die je hiermee maakt natuurlijk niet opwegen tegen het verlies wat je nu maakt.
Ellende en hoge kosten die niet opwegen tegen de uiteindelijke opbrengst.
Weet je hoe slecht een huis verkoopt waarvan mensen weten dat de eigenaren in scheiding liggen?
pi_87977337
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:01 schreef klusfoobje het volgende:
:')
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:09:45 #134
96981 DragonFire
pi_87977344
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:07 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Dit dus. Je bent wel echt een dief van jouw protomonee als je een paar duizend euro gaat neerlappen voor zo'n ex.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:11:03 #135
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87977418
waarom je dat zou doen ?

Wat denk je dat de juridische gang gaat kosten?? Dat valt niet binnen je RB verzekering hoor... Daarbij, met de rechte rmoet je maar afwachten wat het resultaat gaat worden en hoelang dat gaat duren....

@TS, ik zeg niet dat je zo bent, ik zeg dat je als toekomstige partner er vandaag de da ggewoon op bedacht mnoet zijn dat dit kan gebeuren.

Dat je je huis deelt zegt overigens niet zoveel hoor. Op dat huis heeft hij immer geen rechten. Nog niet...
pi_87977427
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:09 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ellende en hoge kosten die niet opwegen tegen de uiteindelijke opbrengst.
Weet je hoe slecht een huis verkoopt waarvan mensen weten dat de eigenaren in scheiding liggen?
Dus moet de partner van TS maar alleen opdraaien voor dit verlies? Dit is toch een last die ze beiden moeten dragen.
pi_87977452
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:09 schreef DragonFire het volgende:

[..]

Dit dus. Je bent wel echt een dief van jouw protomonee als je een paar duizend euro gaat neerlappen voor zo'n ex.
Oh kom op zeg, wat denk je dat een juridische procedure kost?
pi_87977473
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:11 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Dus moet de partner van TS maar alleen opdraaien voor dit verlies? Dit is toch een last die ze beiden moeten dragen.
Nee, hij moet zorgen dat hij van haar af komt en van die kosten van die hypotheek.
Die zijn uiteindelijk veel hoger dan die overwaarde van die hypotheek namelijk.

Puppy, hoe hoog is die hypotheek eigenlijk per maand?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:13:14 #139
96981 DragonFire
pi_87977524
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:11 schreef lezzer het volgende:

[..]

Wat denk je dat het kost als je die vrouw EN winst gaat uitkeren EN verlies op het huis moet nemen.
Het gaat hier niet om een paar tientjes ofzo hoor.

Daarbij als je hier al mee gaat dreigen heb je kans dat ze instemt. Het kost haar tenslotte ook een smak geld als ze zich moet verdedigen.
pi_87977555
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:11 schreef klusfoobje het volgende:
waarom je dat zou doen ?

Wat denk je dat de juridische gang gaat kosten?? Dat valt niet binnen je RB verzekering hoor... Daarbij, met de rechte rmoet je maar afwachten wat het resultaat gaat worden en hoelang dat gaat duren....

@TS, ik zeg niet dat je zo bent, ik zeg dat je als toekomstige partner er vandaag de da ggewoon op bedacht mnoet zijn dat dit kan gebeuren.

Dat je je huis deelt zegt overigens niet zoveel hoor. Op dat huis heeft hij immer geen rechten. Nog niet...
Ik ben zeer bekend met de (belachelijke!) kosten van de juridische gang. Maar op dit moment rijzen de kosten voor de partner van TS toch ook de pan uit door jaren alleen de hypotheekkosten te betalen?
pi_87977585
Nee, hij moet zorgen dat hij van haar af komt en van die kosten van die hypotheek.
Die zijn uiteindelijk veel hoger dan die overwaarde van die hypotheek namelijk.

Puppy, hoe hoog is die hypotheek eigenlijk per maand?

die zijn 700 per maand en dan de VVE er nog bij..
pi_87977643
daar bij wilde mevr wel de belasing terug hebben die ze niet betaald!! For get it!!
pi_87977832
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:11 schreef klusfoobje het volgende:
waarom je dat zou doen ?

Precies.
RB doet sowieso niets bij scheiding.

@TS. Waarom kunnen jullie niet in het koophuis gaan wonen?
Je zou ook nog mediation kunnen overwegen. Dan worden er bindende afspraken gemaakt waarmee je juridisch sterker kunt komen te staan.
pi_87977902
@TS. Waarom kunnen jullie niet in het koophuis gaan wonen?
Je zou ook nog mediation kunnen overwegen. Dan worden er bindende afspraken gemaakt waarmee je juridisch sterker kunt komen te staan.

Omdat het niet om de hoek is, ten tweede heb ik schoolgaande kinderen en het is te klein voor ons.. Dit huis waar we nu in zitten is veel beter.. Dus geen optie
pi_87977961
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:15 schreef puppy1 het volgende:
daar bij wilde mevr wel de belasing terug hebben die ze niet betaald!! For get it!!
De hypotheekrenteaftrek?
Dan zou ik haar toch echt maar eens wat harder gaan aanpakken!
Niet meer rechtstreeks in contact, maar via een advocaat.
pi_87977970
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:13 schreef DragonFire het volgende:

[..]

Wat denk je dat het kost als je die vrouw EN winst gaat uitkeren EN verlies op het huis moet nemen.
Het gaat hier niet om een paar tientjes ofzo hoor.

Daarbij als je hier al mee gaat dreigen heb je kans dat ze instemt. Het kost haar tenslotte ook een smak geld als ze zich moet verdedigen.
Ik zou dus als eerste haar gaan dwingen tot betalen, maar als het jou duizenden euro's kost om dat voor elkaar te krijgen, dan zou ik toch eens even rekenen...
pi_87978002
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:20 schreef puppy1 het volgende:Omdat het niet om de hoek is, ten tweede heb ik schoolgaande kinderen en het is te klein voor ons.. Dit huis waar we nu in zitten is veel beter.. Dus geen optie
Jammer.

En mediation, hebben jullie je daar al in verdiept?
pi_87978057
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 14:11 schreef lezzer het volgende:

[..]

Volgens mij zelfs helemaal niks als je een gang naar de rechter doet, en de vriend in kwestie wint?

Ik zou, aangetekend, een nette brief sturen dat ivm gewijzigde privé omstandigheden aan beide kanten, de huidige afspraken niet de eigendomsverplichtingen goed verdelen, en dat dit volgens die vriend zonder ballen en een te groot hart recht gezet moet worden tot een meer gelijkmatige (50/50) verhouding. Eigendom is 50/50 (ga ik even van uit), en dus horen de financiele gevolgen dat ook te zijn.

Win hier anders eens wat "echt" juridisch advies voor in, het lijkt er toch op dat dat enige weg is om dit recht te trekken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_87978151
Jammer.

En mediation, hebben jullie je daar al in verdiept?

Daar moet ik mijn partner nog van te zien overtuigen, tot nu toe schuift ie alles opzei en wil het liefst dit vergeten.. Maar dat gaat niet, je kop in het zand steken werkt niet.
Is helaas iedere keer geen dagen plan om actie te ondernemen maar weken, en die schoppen van mij blijken niet hard genoeg te zijn denk ik
pi_87978158
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 14:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Volgens mij zelfs helemaal niks als je een gang naar de rechter doet, en de vriend in kwestie wint?
Volgens mij wint er niemand. Er gaan afspraken op papier gezet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')