quote:volgens mij verschillen wij amper van mening met elkaar, we hebben alleen een heel andere smaakOp donderdag 28 oktober 2010 00:53 schreef J4ckp0T het volgende:
[..]
Zijn we het weer op een punt eens. Nu komen we eens verder
quote:Dat heeft volgens mij meer te maken met hoe simpel het nummer is en hoevaak het wordt herhaald op de popzenders. Een soort van 'teletubbie syndroom'. Maar dat is een andere discussie denk ik.Op donderdag 28 oktober 2010 00:47 schreef Ketchupknul het volgende:
[..]
Ik vind de meeste Top 40-muziek ook niet te pruimen, maar dat heeft niet direct iets te maken met het feit dat de muziek vaak met een computer is gemaakt.
quote:Muzikaal moet je in ieder geval zijn, anders komt er altijd een potje bagger uit. Echt muzikaal talent hoef je niet meer te hebben om in de muziek geld te verdienen.Het wordt wel makkelijker om muziek te maken, maar je moet zeker wel muzikaal zijn om iets moois te produceren.
quote:Met dat laatste ben ik wel met je eens, maar je kunt je afvragen of dat soort "artiesten" over 20 of 40 jaar nog bekend zijn.Op donderdag 28 oktober 2010 00:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat heeft volgens mij meer te maken met hoe simpel het nummer is en hoevaak het wordt herhaald op de popzenders. Een soort van 'teletubbie syndroom'. Maar dat is een andere discussie denk ik.
[..]
Muzikaal moet je in ieder geval zijn, anders komt er altijd een potje bagger uit. Echt muzikaal talent hoef je niet meer te hebben om in de muziek geld te verdienen.
quote:Op gevoel, dus? Dat is bij mij in ieder geval wel het geval. Het moet me raken, dat is het belangrijkste. Veel muziek die technisch gezien veel beter is dan wat ik zelf leuk vind, vind ik niet te pruimen. Uberhaupt vind ik de meeste muziek die door de zogenaamde serieuze critici de hemel in wordt geprezen niet te pruimen (andersom ook niet, vermoedelijk).Op donderdag 28 oktober 2010 00:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De muziek die ik luister, luister ik omdat ik het goed vind. Niet omdat de artiest in kwestie zo briljant is.
quote:KraftwerkOp donderdag 28 oktober 2010 00:07 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bands is natuurlijk een erg breed begrip en als jij bij bands gelijk aan death- of blackmetal denkt, dan heb je gewoon niet in muziek verdiept of een bekrompe geest. Kraftwerk is ook een band, maar daarin wordt echt niet geschreeuwd.
quote:Muziek is, buitenom geluid, gevoel. Of je nou van simpele pop, trance, hardcore of rock houdt, het moet je raken om het leuk te vinden. Ofwel, ieder zijn smaak.Op donderdag 28 oktober 2010 08:15 schreef female81 het volgende:
[..]
Op gevoel, dus? Dat is bij mij in ieder geval wel het geval. Het moet me raken, dat is het belangrijkste. Veel muziek die technisch gezien veel beter is dan wat ik zelf leuk vind, vind ik niet te pruimen. Uberhaupt vind ik de meeste muziek die door de zogenaamde serieuze critici de hemel in wordt geprezen niet te pruimen (andersom ook niet, vermoedelijk).
Maar goed, een ondergrens is er wel, qua technische en compositorische kwaliteit, en dat nummer dat voor mij de aanleiding was voor het openen van dit topic zit er in ieder geval ver onder.
quote:Sommige nummers van The Beatles gehoord? De meest briljante oplossingen komen door het simpel te houden. Er is echter 1 verschil met vroegah. Om in de pop te kunnen slagen hoef je niet meer te kunnen zingen of echt talent te hebben. Je hoeft alleen maar een knap uiterlijk te hebben en de elektronica doet de rest voor je.Ik wil wel even opmerken dat er heel, héél veel zogenaamd 'simpele' liedjes zijn die in werkelijkheid een stuk minder simpel zijn dan ze lijken. Ook het maken van een briljant commercieel deuntje van drie-en-een-halve minuut lang is een kunst. Je moet een goed idee hebben en gevoel voor melodie, en dat heeft lang niet iedereen.
quote:Nee joh hoe kom je daar nou bij?Op donderdag 28 oktober 2010 13:02 schreef Red_85 het volgende:
Je hoeft alleen maar een knap uiterlijk te hebben en de elektronica doet de rest voor je.
quote:Enige tijd geleden heb ik de rode en de blauwe van The Beatles besteld (klinkt alsof ik nog nooit eerder van die lui heb gehoord, maar dat valt wel mee.). Geen spijt van, en van twee reguliere albums (Sgt. Peppers, Magical Mystery Tour) is de kans dat ik ze ooit nog ga kopen zelfs best groot. Ik heb ze al in m'n handen gehad, alleen kostten ze een kapitaal, en dat ze tegenwoordig zo armoedig verpakt zijn en compleet geremastered zijn vind ik ook niet alles (doe mij maar gewoon een oudere, minder bewerkte uitgave in een jewelcase).Op donderdag 28 oktober 2010 13:02 schreef Red_85 het volgende:
Sommige nummers van The Beatles gehoord? De meest briljante oplossingen komen door het simpel te houden. Er is echter 1 verschil met vroegah. Om in de pop te kunnen slagen hoef je niet meer te kunnen zingen of echt talent te hebben. Je hoeft alleen maar een knap uiterlijk te hebben en de elektronica doet de rest voor je.
quote:Ik denk ook niet dat je er spijt van gaat hebben.Op donderdag 28 oktober 2010 15:22 schreef female81 het volgende:
[..]
Enige tijd geleden heb ik de rode en de blauwe van The Beatles besteld (klinkt alsof ik nog nooit eerder van die lui heb gehoord, maar dat valt wel mee.). Geen spijt van, en van twee reguliere albums (Sgt. Peppers, Magical Mystery Tour) is de kans dat ik ze ooit nog ga kopen zelfs best groot. Ik heb ze al in m'n handen gehad, alleen kostten ze een kapitaal, en dat ze tegenwoordig zo armoedig verpakt zijn en compleet geremastered zijn vind ik ook niet alles (doe mij maar gewoon een oudere, minder bewerkte uitgave in een jewelcase).
quote:Alphabeat is niet echt mijn smaak maar respect voor hun als artiest heb ik wel. Het is idd een voorbeeld van simpel, maar het klopt. En volgens mij is dat een band die natuurlijk gegroeid is, zelf talent heeft en niet is gecast. Correct me if I'm wrong.Van de laatste paar jaar vind ik Alphabeat - Fascination het schoolvoorbeeld. Probeer zelf eens zo'n 'simpel' liedje te maken. Gaat vast niemand hier lukken.
quote:Echte heads weten dat sinds fergie erbij kwam ze met elk nieuw album slechter zijn geworden.Verleden jaar ging het al enigszins achteruit
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |