quote:verheerlijken? het is jammer dat jij geen trots in je vaderland hebt...Op zondag 24 oktober 2010 03:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Nuja ik ben danwel geen Turk maar kom er ieder jaar en beheers de taal en Turkije is eigenlijk een semi-Arabische staat hoor als je die paar beschaafde mensen in Izmir en Istanboel even vergeet.
Ook heb ik een hekel aan het verheerlijken van Turkije waar Turken zich schuldig aan blijven maken.
quote:dus jij bent 1 van die domme pvv'erOp zondag 24 oktober 2010 03:16 schreef Flashwin het volgende:
Wie is nou dom? In arabische landen zijn er ook zat moderne aspecten te vinden.
Verder zit je gehele openingspost vol met aannames en generalisaties. In dat opzicht verschil je weinig met een "domme pvv'er".
Maar goed...veel succes met dit topic
quote:Niet echt, ben een pvda stemmende allochtoon.Op zondag 24 oktober 2010 03:17 schreef Yondaime het volgende:
[..]
dus jij bent 1 van die domme pvv'er
quote:Het is triest om te zien hoe weinig kennis je hebt over de geschiedenis van je eigen volk.Op zondag 24 oktober 2010 03:15 schreef Yondaime het volgende:
[..]
semi-arabische staat? alleen de geloof is gewoon overgenomen van de arabieren...de arabieren en turken zijn ander volk....
quote:Op zondag 24 oktober 2010 03:22 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het is triest om te zien hoe weinig kennis je hebt over de geschiedenis van je eigen volk.
quote:het is triest dat je te snel conclusie trekt without research....tuurlijk waren ottomanen moslims maar de gedrag verschilt enorm....Op zondag 24 oktober 2010 03:22 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het is triest om te zien hoe weinig kennis je hebt over de geschiedenis van je eigen volk.
quote:Ik ookOp zondag 24 oktober 2010 03:19 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Niet echt, ben een pvda stemmende allochtoon.
quote:Ben er maar trots opOp zondag 24 oktober 2010 03:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ik stem geen PvdA maar ben wel een allochtoon
quote:ik vertrouw al die partijen niet meer, allemaal kapitalisten en leugenaars...volksvertegenwoordigers mijn aars...noem het maar volk-vernedersOp zondag 24 oktober 2010 03:19 schreef Flashwin het volgende:
[..]
quote:Waarom ben je dan hier?Op zondag 24 oktober 2010 03:52 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ik vertrouw al die partijen niet meer, allemaal kapitalisten en leugenaars...volksvertegenwoordigers mijn aars...noem het maar volk-verneders
quote:ben al bezig om te vertrekken dude, eerst werken en dan dingen kopen waarbij je daar alsnog inkomen hebt
quote:Een kudde geiten lan? om the hoeden in Anatolie?Op zondag 24 oktober 2010 03:56 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ben al bezig om te vertrekken dude, eerst werken en dan dingen kopen waarbij je daar alsnog inkomen hebt
quote:En jij gelooft dat het in turkije anders zal zijn met zulke partijen? Dat het geen kapitalisten en leugenaars zijn?Op zondag 24 oktober 2010 03:56 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ben al bezig om te vertrekken dude, eerst werken en dan dingen kopen waarbij je daar alsnog inkomen hebt
quote:Weet je het zeker? Turkije is ook in beweging; de voorsprong die je in Nederland hebt opgebouwd is over een paar jaar ook verloren; genoeg hoog opgeleide Turken in Nederland en Duitsland die weer terug gaan naar Turkije om een bestaan op te bouwen.Op zondag 24 oktober 2010 03:56 schreef Yondaime het volgende:
[..]
quote:mensen als jij heb ik niks tegen...jij bent inmiddels een persoon met ervaring en verstand...Op zondag 24 oktober 2010 04:56 schreef EricOscuro het volgende:
Mja Yondaine; Ik wilde erg positief op jouw bericht reageren (ook al was het wel jammer dat jij je verlaagde tot dezelfde retoriek als de PVV om bekent staat).
Maar dat je in de discussie mensen met wat kritiek direct als domme PVV' ers weg zet...![]()
En eerlijk is eerlijk... het klopt wel dat Turken qua nationalistische trots net Amerikanen zijn. Niet erg hoor, maar in Nederland zijn we dat niet zo gewend. Ja trots kunnen we wel zijn op Nederland, maar eigenlijk laten we dat alleen echt zien als het Nederlands elftal speelt.
En op jouw vraag of Turkije modern of Arabisch is (volgens ons)... Het is beiden! Het is een mooi land, met spectaculaire kusten in het noorden en veel lazy strandkusten in het zuiden... en een heleboel landschapstypes hier tussen in.
Ja, ik hou van Turkije, mijn vriendin en ik hebben plannen daar op termijn naar toe te emigreren.... Maar dat wil niet zeggen dat ik het daarom maar overal met je mee eens bent... en al zeker niet dat ik een PVV'er zou zijn (dom of intelligent).
En ja.. mensen die niet naar Turkije toe willen omdat ze bang zijn voor Turken.... hahaha, ik kende ook zo'n persoon. Hij was geen racist (qua overtuiging), maar hij was gewoon erg bang voor alles wat hij niet kende. Hij werkte bij mijn vader op de zaak, en op een gegeven moment gaf mijn vader alle werknemers een bedrijfstripje naar Turkije cadeau (van een week). Dat persoon ging ook mee... enorm zenuwachtig voor al die Turken die hem 'weet niet wat' aan konden doen. Maar op zijn 3e dag in Turkije was hij 100% van gedachten verandert... Na Nederlanders kwamen de Turken op een gedeelde 2e plaats te staan met Duitsers in zijn lijst met favoriete mensen hahaha!
Dus ik denk dat ik best via hem kan spreken als ik Turkije aan prijs. Mijn ervaring: Turken? Keiharde onderhandelaars, maar goudeerlijk als je per ongeluk teveel betaalt. Turken zijn net als de Joden en de 'vroegere Nederlanders' echte zakelijke onderhandelaars... Het lijkt daar wel een nationale sport om prijzen op de drijven of op af te dingen.... maar dan wel eentje met fair play. Als de prijs overeengekomen is, zullen de Turken (in Turkije) je niet bedonderen wanneer het hun duidelijk is dat je problemen hebt met de waarde van het Turkse geld. Tenminste mijn ervaring na vele vakanties in Turkije, is dat je ze doorgaans wel kunt vertrouwen na het onderhandelen!
quote:yup dat weet ik, maar ik ben nu momenteel hard aan het sparen om in turkije een winkel te starten...of een land te kopen om huurhuizen te bouwen...klinkt messchien onmogelijk maar turkije is alles mogelijk omdat het nu erg goedkoop is...de militaire dienst ben ik al vorig jaar gegaan voor een maand...Op zondag 24 oktober 2010 05:11 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Turkije is ook in beweging; de voorsprong die je in Nederland hebt opgebouwd is over een paar jaar ook verloren; genoeg hoog opgeleide Turken in Nederland en Duitsland die weer terug gaan naar Turkije om een bestaan op te bouwen.
Om terug te gaan zul je minstens 15 a 20 jaar in jouw expertise gebied moeten voorliggen op de rest van Turkije, om succes te hebben... of heel snel kunnen opereren (door veel geld te lenen van een bank).
Anyway; ik wens je het beste! Maar vertrek beter niet voor je zelf weet welke kant Turkije opgaat. Met een Turks paspoort geniet je weliswaar vele voordelen, maar moet jij niet nog enige tijd als soldaat doorbrengen in Turkije? Weet je zeker dat je voor Turkije wilt sterven?
Als jij nog geen dienst gedaan hebt in het Turkse leger, dan zul je eerst een paar jaar moeten dienen (wellicht in "Koerdistan.")
Een dubbel paspoort is nooit zonder consequenties..
En ja ik kan me voorstellen waarom jij naar Turkije wilt met al die Wilders fanaten...maar voor de meeste Turken ben jij een Europeaan... en anderen arabisten of Koerden (of een van die meer dan 20 groepen die een eigen staat claimen (of kunnen claimen) binnen Turkije!
Je moet wel een verdomd goed plan hebben om weer in Turkije geaccepteerd te worden.
quote:Nou, wat zeik je dan nog.Op zondag 24 oktober 2010 03:09 schreef Yondaime het volgende:
Meerderheid van de turkse bevolking is zelf ook tegen toetreding van EU...dus jullie Nee en wij Nee...
quote:Denk je echt dat dat in Turkije beter is?Op zondag 24 oktober 2010 11:38 schreef Yondaime het volgende:
maar vanwege dat het hier een land wordt waar alleen de rijken zullen overleven en profiteren...
quote:oh? heb je dan massaal turken zien protesteren? rellen? het is turkije en niet de turken...daarmee bedoel ik de regering...Op zondag 24 oktober 2010 12:18 schreef StevenPaul het volgende:
[..]
Nou, wat zeik je dan nog.Turken voelen zich altijd zo lekker op hun teentjes getrapt als er gezegd wordt dat Europa hun niet wil vanwege de cultuur, en dan gebruikt elke Turk dit uiteindelijk als excuus.
quote:denkt? uuuh het is 100% beter....je bent daar niet alles verplicht zoals verzekering, vergunning aanvragen landbouw...stroom water goedkoop, levensmiddelen zijn goedkoop....huizen bouwen is goedkoop noem maar op...Op zondag 24 oktober 2010 12:21 schreef StevenPaul het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat in Turkije beter is?
quote:niet in huis maar wel in de tuin...huis bewakenOp zondag 24 oktober 2010 12:29 schreef Aloulou het volgende:
Ah, prat op gaan modern te zijn en vooral erg Westers. Dat je vrouwen er halfnaakt bij lopen, TV doodgegooid wordt met idolen die erbij lopen alsof ze in de sauna zijn en natuurlijk consumeren zoals dat hier gebeurt want die economie moet draaiende blijven. Hebben deze Turken ook vaak honden in huis?
quote:Ben jij een allochtoon?Op zondag 24 oktober 2010 03:19 schreef Flashwin het volgende:
[..]
quote:Ik denk dat hij het goed bedoelt.
quote:Dit is echt zo'n polderturk topic.Op zondag 24 oktober 2010 12:33 schreef IHVK het volgende:
Arabisch en modern zijn niet in tegenspraak met elkaar.
Verder heb ik weinig te zeggen omdat dit een een té typisch topic is.
quote:Geen dankOp zondag 24 oktober 2010 15:18 schreef Flashwin het volgende:
Bedankt Trigger...dat had ik lang opgespaard.
quote:Oh ja en dit als een product zien van homo's die muziek maken is nogal een belediging voor (Turkse) homo's in de muziekindustrieOp zondag 24 oktober 2010 03:09 schreef Yondaime het volgende:
Geloof je niet dat er homo's mogen muziek maken?
hier heb ik wat voor je maar het is schandelijk en schadelijk...maar dik humor over bananen...
quote:Moar like Haifa KahbeOp zondag 24 oktober 2010 15:01 schreef Triggershot het volgende:
Als schaarsgeklede vrouwen op tv een argument is voor moderniteit en Arabisch, dan loopt De Arabische wereld nou niet echt achter hoor
quote:Blijft een lekker nummer natuurlijkOp zondag 24 oktober 2010 15:52 schreef Landysh het volgende:
[..]
Dude, serieus, ik dacht er net over om die te plaatsen!
quote:Op zondag 24 oktober 2010 16:00 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wat een toffe muziek. Helaas versta ik er niets van.
quote:Dank je, ik zal eens gaan luisteren.Op zondag 24 oktober 2010 16:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik vertaal wel voor je vanavond ofzo
quote:Wat ben je zelf dan?Op zondag 24 oktober 2010 16:07 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dank je, ik zal eens gaan luisteren.
Ik luister heel graag arabesk (voornamelijk Turkstalig) maar ook af en toe Raï. Helaas spreek ik geen Turks of Arabisch.
Heb op school alleen Nederlands, Duits, Frans en Engels geleerd.
quote:'Gewoon' Nederlands.
quote:Niet perse, TS koppelt de moderniteit van Turkije aan de dingen wat er in de samenleving en media voorkomt, onderbouwt dit met een tal van voorbeelden van youtube, daarmee wil ik aangeven dat hij niet lijkt te weten hoe de Arabische wereld in elkaar zit en lijkt hij net 'zo' betweterig en generaliserend als de PVVers die hij veracht.Op zondag 24 oktober 2010 16:06 schreef helldeskr het volgende:
we gaan voorbij aan de eigenlijke discussie
quote:Ik snap het.Op zondag 24 oktober 2010 16:12 schreef Gulo het volgende:
[..]
'Gewoon' Nederlands.
Maar dergelijke muziek heeft me altijd al aangesproken. Een goede vriendin van mijn moeder is met een Turk getrouwd, daar kwam ik als klein kind veel over de vloer (tot dat ze verhuisde) en daar werd veel Arabesk geluisterd.
Toen ik als 12jarige voor het eerst een televisie op mijn slaapkamer kreeg, keek ik ook altijd naar TRT int. voor de muziekprogramma's enzo.![]()
Toen kwam internet, en kwam ik nog meer in aanmerking met Arabesk en ben ik het alleen maar meer gaan waarderen.
quote:Ik had al een hekel aan turkije voor Geert Wilders uberhaupt bekend wasOp zondag 24 oktober 2010 03:09 schreef Yondaime het volgende:
Geachte dames en heren, natuurlijk hallo domme pvv'ers en of Turkije niet kenners,
quote:Prima, laten we hopen dat Brussel dat nou eindelijk ook eens zo ziet. We zitten met het overschot aan eigen werklozen in Nederland nou niet bepaald te wachten op de toestroom van honderdduizenden zogenaamde "kennismigranten" uit turkije (lees: spotgoedkope arbeidskrachten) als half Nederland mete pensioen gaat, waardoor onze eigen werklozen ondanks de historisch grote vraag naar personeel alsnog met lege handen blijven staan.Meerderheid van de turkse bevolking is zelf ook tegen toetreding van EU...dus jullie Nee en wij Nee...
quote:Mijn zaad.Op zondag 24 oktober 2010 15:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen dank
Hoe bedoel je opgespaard?
quote:er zijn weinig allo's die op de PVV zullen stemmenOp zondag 24 oktober 2010 03:19 schreef Flashwin het volgende:
[..]
quote:Moet je niet in Alanya komen, het Rotterdam van turkijeOp zondag 24 oktober 2010 13:23 schreef Gulo het volgende:
Ik vind Turkije een prachtig land, en de Turken een prima volk.
quote:Dat soort bestemming mijd ik sowieso natuurlijk. Ben een paar keer in Istanbul geweest, en dat vond ik echt fantastisch. Turkije is sowieso een heel divers land, met een prachtige natuur.Op zondag 24 oktober 2010 16:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Moet je niet in Alanya komen, het Rotterdam van turkije
Toen ik er op vakantie was werd ik werkelijk op elke straathoek aangesproken met "hey my friend where are you from", bij allerlei bazaartjes aangeklampt of ik iets wilde kopen, lastig gevallen bij restaurantjes enz.
En als dat nou alles was had ik er niet zoveel problemen mee. Maar je wordt als toerist ook consequent bedonderd waar je bij staat. Vraag je niet van tevoren hoeveel een maaltijd kost en is er geen prijslijst? Reken er maar op dat je teveel betaalt! Een ritje met de taxi? Spreek maar een prijs af, anders word je afgezet!
Verder heb ik er zat te maken gehad met criminaliteit, van ordinaire wisseltrucs in een taxi tot lui die je mee een steegje in willen trekken. Van handelaren die zogenaamd geen wisselgeld hebben tot hotelmedewerkers die het geld voor de postzegels in eigen zak stoppen en de kaarten weggooien.
Dat was dan wel een tijd geleden, maar voor mij geen turkije meer. Wat een crapuul
Dus niks racisme en "domme PVV stemmer", maar wijs geworden uit eigen ervaring. Kruip nu maar gauw terug onder die steen achter je half afgebouwde hotel.
quote:Overal waar toeristen komen, word je uitgeknepen. Ze zien je alleen maar als een zak met geld. Dat is de mentaliteit daar gewoon. In turkije ben je welkom om het geld er naartoe te brengen, niet om het er te halen. Waarom zou het omgekeerd dan wel voor de turken hier zo moeten zijn?Op zondag 24 oktober 2010 16:35 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat soort bestemming mijd ik sowieso natuurlijk. Ben een paar keer in Istanbul geweest, en dat vond ik echt fantastisch. Turkije is sowieso een heel divers land, met een prachtige natuur.
Ik hoop mijn volgende vakantie naar het zwarte zeegebied/Kaçkar gebergte te gaan.
[ afbeelding ]
quote:Het type toeristen dat naar kustgebieden "all-in" op vakantie gaat vraagt er ook om. Deze mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en profiteren van de armoede in dergelijke gebieden.Op zondag 24 oktober 2010 16:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Overal waar toeristen komen, word je uitgeknepen. Ze zien je alleen maar als een zak met geld. Dat is de mentaliteit daar gewoon. In turkije ben je welkom om het geld er naartoe te brengen, niet om het er te halen. Waarom zou het omgekeerd dan wel voor de turken hier zo moeten zijn?
quote:Ga anders een keer naar het binnenland (en dan niet de steden) iedereen zal je gratis eten en onderdak aanbieden.Op zondag 24 oktober 2010 16:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Overal waar toeristen komen, word je uitgeknepen. Ze zien je alleen maar als een zak met geld. Dat is de mentaliteit daar gewoon. In turkije ben je welkom om het geld er naartoe te brengen, niet om het er te halen. Waarom zou het omgekeerd dan wel voor de turken hier zo moeten zijn?
quote:En een mooi meisje.Op zondag 24 oktober 2010 15:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Blijft een lekker nummer natuurlijk
quote:Tuurlijk. Als je toerist bent, vraag je er gewoon om. Gewoon op vakantie gaan? Komop zeg, wat denk je wel! Je laten beroven zul je!Op zondag 24 oktober 2010 16:52 schreef Gulo het volgende:
Het type toeristen dat naar kustgebieden "all-in" op vakantie gaat vraagt er ook om. Deze mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en profiteren van de armoede in dergelijke gebieden.
quote:Ik heb het liefste dat die "slaafjes" zo ver mogelijk bij me vandaan blijven. Ze klampen de toeristen zelf aan, daar vragen ze echt niet zelf om. En wat voor ons een euro is, is voor hen een half dagsalaris.Meestal zijn dit ook vervelende toeristen die het nodig vinden om te benadrukken dat het "allemaal geen drol kost". Van die mensen die het maar wat leuk vinden als iemand voor een paar euro een slaafje voor hun speelt.
quote:Ja lol. Maar je vergeet dat ook de vaste lasten daar maar een fractie zijn van hier.Ook wel eens meegemaakt dat zo'n toerist dan daar aan een schoonmaker vroeg wat deze verdiende. En het antwoord dan beantwoord met iets in de trant van, haha daar hoef ik maar een dag voor te werken.
quote:Ja, en dat is het grootste deel, dat gewoon een leuke vakantie wil zonder overal lastig gevallen en bedonderd te worden. Die mensen moet je met rust laten want die spekken de economie.Nu ja, nu stel ik het een beetje zwart-wit misschien, er zullen ook vast wel fatsoenlijke all-in toeristen zijn, maar toch.
quote:Ik heb het niet over geld verdienen. Ik heb het over het lastig vallen, het naar binnen trekken, het bedonderen en afzetten, het liegen over prijzen en soms ronduit beroven.En dat mensen daar geld proberen te verdienen met toerisme is toch niet meer dan logisch? Dat gebeurt hier toch ook?
quote:Ja leuk, maar daar kom je dus gewoon niet als standaard toerist. En de gebieden waar na verloop van tjid wel de toeristen doordringen raken vanzelf ook weer verziekt.Op zondag 24 oktober 2010 17:00 schreef IHVK het volgende:
Ga anders een keer naar het binnenland (en dan niet de steden) iedereen zal je gratis eten en onderdak aanbieden.
quote:Nee? Volgens mij krijgen ze hier uitkering van wieg tot graf.En kom nou als je hier geen geld hebt kijkt er ook niemand maar je om.
quote:ik ben tegen mhp....Op zondag 24 oktober 2010 15:01 schreef Triggershot het volgende:
Als schaarsgeklede vrouwen op tv een argument is voor moderniteit en Arabisch, dan loopt De Arabische wereld nou niet echt achter hoor
Vervang de OP met MHP (turkse nationalisten ) ipv PVV en het is van toepassing op jou, domme MHPers die weinig over de Arabische wereld weten.
quote:nee, er zijn gewoon domme mensen, mensen die denken dat turken uit mongolie komt...foutOp zondag 24 oktober 2010 15:31 schreef zarGon het volgende:
Waar komt toch de behoefte vandaan voor sommige Turken om topics als deze te openen? Wat denk je hier nou mee te bereiken man. En dan nog op zo'n manier waarbij je kwaadspreekt over andere groepen. Voel je je te goed voor de Arabieren? En denigrerend doen over PVV'ers en PVV-stemmers is wel heel simpel, janksnor.
quote:Blabla, je doet net zo hard mee aan de mensen die je verwijt achterlijke denkbeelden over Turkije te hebben. Laat staan dat je een fatsoenlijke zin in het Nederlands kan schrijven, ik mag hopen dat je Turks niet net zo slecht isOp zondag 24 oktober 2010 19:42 schreef Yondaime het volgende:
[..]
nee, er zijn gewoon domme mensen, mensen die denken dat turken uit mongolie komt...fout
turkije een arabisch land is...fout...omdat er men een islam in turkije heeft betekent niet dat turkije arabisch is...wil je nu zeggen dat bosniers of kosovaars ook arabisch land is? ten tweede, turken dragen echt geen jurken zoals de arabieren en marokkanen doen...meer een doedelzak achtige broek
quote:ik geef toe dat mijn nederland niet (meer) goed is, sinds ik nu 6 talen ken....maar is dat enige waar jij om druk maak? triest hoor...Op zondag 24 oktober 2010 19:46 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Blabla, je doet net zo hard mee aan de mensen die je verwijt achterlijke denkbeelden over Turkije te hebben. Laat staan dat je een fatsoenlijke zin in het Nederlands kan schrijven, ik mag hopen dat je Turks niet net zo slecht is.
quote:Hayir. Tesjekkur ederimOp zondag 24 oktober 2010 19:46 schreef wikwakka2 het volgende:
ik mag hopen dat je Turks niet net zo slecht is.
quote:Waarom is Arabisch zijn een beschuldiging?Op zondag 24 oktober 2010 19:51 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ik geef toe dat mijn nederland niet (meer) goed is, sinds ik nu 6 talen ken....maar is dat enige waar jij om druk maak? triest hoor...
oh doe ik net zo hard mee? vertel eens, ik denk eerder dat ik gewoon correctie aan geeft hier voor die valse beschuldiging...
quote:Op zondag 24 oktober 2010 19:51 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ik geef toe dat mijn nederland niet (meer) goed is, sinds ik nu 6 talen ken....maar is dat enige waar jij om druk maak? triest hoor...
oh doe ik net zo hard mee? vertel eens, ik denk eerder dat ik gewoon correctie aan geeft hier voor die valse beschuldiging...
quote:Dat klopt wel hoor.Op zondag 24 oktober 2010 19:42 schreef Yondaime het volgende:
[..]
nee, er zijn gewoon domme mensen, mensen die denken dat turken uit mongolie komt...fout
turkije een arabisch land is...fout...omdat er men een islam in turkije heeft betekent niet dat turkije arabisch is...wil je nu zeggen dat bosniers of kosovaars ook arabisch land is? ten tweede, turken dragen echt geen jurken zoals de arabieren en marokkanen doen...meer een doedelzak achtige broek
quote:Op zondag 24 oktober 2010 20:42 schreef Landysh het volgende:
[..]
Jij bent waarschijnlijk gewoon een donme pic.![]()
quote:Een domme pik?Op zondag 24 oktober 2010 20:42 schreef Landysh het volgende:
[..]
Dat klopt wel hoor.
Maar jij waarschijnlijk niet. Jij bent waarschijnlijk gewoon een donme pic.![]()
quote:Ja, het "ara" gedeelte.Op zondag 24 oktober 2010 19:52 schreef IHVK het volgende:
Is er iets mis met de Arabieren volgens jou dan?
quote:Wat niet wegneemt dat we die lui niet bij de EU moeten willen.Op zondag 24 oktober 2010 23:28 schreef 0013379 het volgende:
De meerderheid van de turken is gewoon Islamitisch en een kleine minderheid is modern/seculier. Maar deze kleine groep heeft wel de meeste macht.
quote:Deze post is nog dommer dan de post van TS. Alsof islamitisch in tegenspraak is met modern/seculier.Op zondag 24 oktober 2010 23:28 schreef 0013379 het volgende:
De meerderheid van de turken is gewoon Islamitisch en een kleine minderheid is modern/seculier. Maar deze kleine groep heeft wel de meeste macht.
quote:Hoe is Islam niet precies in tegenspraak met seculier?Op maandag 25 oktober 2010 14:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Deze post is nog dommer dan de post van TS. Alsof islamitisch in tegenspraak is met modern/seculier.
En dan al helemaal in Turkije.
quote:Als de meerderheid van een bevolking op een Islamitische partij stemt, die vervolgens wetten wilt (her)invoeren waarbij de seculieren massaal protesteren dan is er idd sprake van tegenspraak.Op maandag 25 oktober 2010 14:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Deze post is nog dommer dan de post van TS. Alsof islamitisch in tegenspraak is met modern/seculier.
En dan al helemaal in Turkije.
quote:Ataturk en Inonu zagen dit wel in strijd met de Islam en hebben alles op alles gedaan om islam uit publieke en politieke domein te weren, tot 2003 is dit niet anders geweest. Als je de bronnen van de Islam aanhaalt, dus hadith en koran is het al helemaal een verloren verzoening.Op maandag 25 oktober 2010 16:19 schreef IHVK het volgende:
Islamitisch=moslim
In Turkije wordt moslim zijn niet gezien als in tegenspraak met seculier zijn.
Even los van het feit of dit volgens de 'ware' islam wel of niet kan.
quote:Als er momenteel iets gaande is in Turkije, dan is het wel een opleving van de Islamisering, dat gaat veel mensen ook wel eens voorbij.Op maandag 25 oktober 2010 18:15 schreef XtremeNL het volgende:
Turkije geeft een beeld van de Islam wat een boel lijkt op het christendom van pak hem beet 70 jaar geleden in Nederland;
Veel mensen heten Christen/Moslim, minder daarvan gaan zondag/vrijdag naar de kerk/moskee, nog minder volgen streng alle regels, en nog minder zijn het 100% met de regels eens.
Maar die Nuance gaat aan veel mensen voorbij.
quote:Dat is best wel jammer, misschien toch maar een bom erop dan.Op maandag 25 oktober 2010 18:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als er momenteel iets gaande is in Turkije, dan is het wel een opleving van de Islamisering, dat gaat veel mensen ook wel eens voorbij.
quote:Omdat ze in levenswijze verschillen van jou?Op maandag 25 oktober 2010 18:17 schreef XtremeNL het volgende:
[..]
Dat is best wel jammer, misschien toch maar een bom erop dan.
quote:Uiteraard, verschillende levensvisie's kunnen we niet hebben op de wereld, dat maakt het zo chaotisch.Op maandag 25 oktober 2010 18:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat ze in levenswijze verschillen van jou?
quote:Kunnen we dan de lijn doortrekken en concluderen dat Wilders wel gelijk heeft als hij ondemocratische maatregelen wil treffen om een religie die per definitie in strijd is met democratie te beperken en niet de kans te geven diezelfde Nederlandse democratie ooit de mond te snoeren (door bijv een groter wordende Islamitische gemeenschap in NL)?Op maandag 25 oktober 2010 18:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ataturk en Inonu zagen dit wel in strijd met de Islam en hebben alles op alles gedaan om islam uit publieke en politieke domein te weren, tot 2003 is dit niet anders geweest. Als je de bronnen van de Islam aanhaalt, dus hadith en koran is het al helemaal een verloren verzoening.
quote:Dat maakt de wereld creatief en boekt vooruitgang door van elkaar te leren en profiteren, maar je ziet dat niet iedereen er van heeft geprofiteerd op intellectueel gebied helaas.Op maandag 25 oktober 2010 18:19 schreef XtremeNL het volgende:
[..]
Uiteraard, verschillende levensvisie's kunnen we niet hebben op de wereld, dat maakt het zo chaotisch.
quote:Niets mis met chaos. Uit chaos ontstaat leven, uit orde gewoonte.Op maandag 25 oktober 2010 18:19 schreef XtremeNL het volgende:
[..]
Uiteraard, verschillende levensvisie's kunnen we niet hebben op de wereld, dat maakt het zo chaotisch.
quote:Democratie is wat anders dan secularisme, maar verder zou ik het een 'democraat' niet kwalijk kunnen nemen dat hij 'ondemocratische' elementen wil terugdringen, evenmin met een kapitalist en een communist, liberaal en despoot etc.Op maandag 25 oktober 2010 18:21 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kunnen we dan de lijn doortrekken en concluderen dat Wilders wel gelijk heeft als hij ondemocratische maatregelen wil treffen om een religie die per definitie in strijd is met democratie te beperken en niet de kans te geven diezelfde Nederlandse democratie ooit de mond te snoeren (door bijv een groter wordende Islamitische gemeenschap in NL)?
quote:Dietsland.Op maandag 25 oktober 2010 18:24 schreef Lekiamh het volgende:
Het interesseert me verder niet, zolang ze de EU maar niet inkomen.
quote:Nationalisme.
quote:Je hebt gelijk!Op maandag 25 oktober 2010 18:29 schreef misteriks het volgende:
turkije is simpelweg onintressant ; zijn bevolking die wegvlucht is misplaatst trots op het moederland en de gemiddelde shoarmazaak ziet er vies en ouderwets uit
quote:Doorgaans wordt in het Westen met democratie een moderne democratie bedoeld, seculier en vaak liberaal.Op maandag 25 oktober 2010 18:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Democratie is wat anders dan secularisme, maar verder zou ik het een 'democraat' niet kwalijk kunnen nemen dat hij 'ondemocratische' elementen wil terugdringen, evenmin met een kapitalist en een communist, liberaal en despoot etc.
quote:Ja, omdat Turkije oninteressant is, is Europa verdeeld in een wel / niet toelating, wordt er constant dingen aan Turkije belooft, geschonken en gegeven in ruil voor EU 'klare' lidmaatschap, daarom worden er zoveel tops georganiseerd, mijn god zeg.Op maandag 25 oktober 2010 18:29 schreef misteriks het volgende:
turkije is simpelweg onintressant ; zijn bevolking die wegvlucht is misplaatst trots op het moederland en de gemiddelde shoarmazaak ziet er vies en ouderwets uit
quote:Turkije is voor velen - waaronder de EU - economisch interessant, cultureel gezien daarentegen niet.Op maandag 25 oktober 2010 18:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, omdat Turkije oninteressant is, is Europa verdeeld in een wel / niet toelating, wordt er constant dingen aan Turkije belooft, geschonken en gegeven in ruil voor EU 'klare' lidmaatschap, daarom worden er zoveel tops georganiseerd, mijn god zeg.
quote:ik geef toe dat men Turkije ah lijntje houdt ; en dat is niet netjes; want iedereen weet dat Turkije nooit bij de EU zal komen. Merkel en Sarkozy zeggen al nee , en er is nog veel meer tegenwind op komst. Niets tegen goed nabuurschap ; maar ik ben geen familie van een TurkOp maandag 25 oktober 2010 18:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, omdat Turkije oninteressant is, is Europa verdeeld in een wel / niet toelating, wordt er constant dingen aan Turkije belooft, geschonken en gegeven in ruil voor EU 'klare' lidmaatschap, daarom worden er zoveel tops georganiseerd, mijn god zeg.
quote:Doorgaan wordt er in het Westen gemakshalve zoveel hernoemd om een beleid in / uit te voeren, simpelweg omdat het zo uitkomt, weinig Christelijke landen in tegenstelling tot Islamitische landen worden als voorbeeld gehaald als dat het niet compatibel is me democratie. De VS is ook zo christelijk als het maar kan, desondanks stelt niemand dat het niet ondemocratisch is vanwege religieus invloed op grote schaal. In mijn ogen is dus secularisme dan ook niet gelijk aan democrati(e)sering.Op maandag 25 oktober 2010 18:31 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Doorgaans wordt in het Westen met democratie een moderne democratie bedoeld, seculier en vaak liberaal.
Dus niet in de letterlijke zin des woords en daarmee beperkend tot het taalkundige aspect van demos.
quote:Als jij er heilig van overtuigd bent dat X schade brengt aan Y en jij toevallig lid bent van Y, kan ik je het weinig kwalijk nemen dat jij X bestrijd, of je hier ook gelijk in hebt is een geheel ander verhaal en discussie, wel geloof ik net zoals Wilders dan Islam en secularisme niet samengaan. Wel een Islam met democratie, net zoals dit het geval is met het Christendom en democratie, geloof ik ook niet dat Christendom en secularisme samengaan.Maar jij stelt hier het democraten dus niet kwalijk nemen dat zij in Nederland Islam beperken en terugdringen omdat ze volgens jou gelijk hebben dat democratie en Islam per definitie onverenigbaar zijn.
quote:Ja, met een toelichting: Als de meerderheid hiervoor kiest, is het een democratische beslissing.Begrijp jij dan ook ondemocratische beslissingen als gevolg van deze overtuiging dat Nederland geen nieuwe migranten met Islam als geloof toelaten omwille van het waarborgen van de democratie en dus ondemocratische elementen niet meer zal toelaten?
quote:Een verdeelde huis kan niet staan oftewel:Op maandag 25 oktober 2010 18:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat maakt de wereld creatief en boekt vooruitgang door van elkaar te leren en profiteren, maar je ziet dat niet iedereen er van heeft geprofiteerd op intellectueel gebied helaas.
quote:Niet alleen economisch, maar ook strategisch vanwege haar geografische ligging. Een stabiel Turkije als buffer is zeer relevant voor de veiligheid van de EU grenzen.Op maandag 25 oktober 2010 18:35 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Turkije is voor velen - waaronder de EU - economisch interessant, cultureel gezien daarentegen niet.
quote:De tering, ik had gehoopt dat je ondertussen wel doorhad dat ik sarcastisch was.Op maandag 25 oktober 2010 18:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat maakt de wereld creatief en boekt vooruitgang door van elkaar te leren en profiteren, maar je ziet dat niet iedereen er van heeft geprofiteerd op intellectueel gebied helaas.
quote:Wishfullthinking, als de gevolgen van een niet-lidmaatschap zwaarder wegen dan een lidmaatschap wordt Turkije vandaag al lid.Op maandag 25 oktober 2010 18:36 schreef misteriks het volgende:
[..]
ik geef toe dat men Turkije ah lijntje houdt ; en dat is niet netjes; want iedereen weet dat Turkije nooit bij de EU zal komen. Merkel en Sarkozy zeggen al nee , en er is nog veel meer tegenwind op komst. Niets tegen goed nabuurschap ; maar ik ben geen familie van een Turk
quote:Dat verklaart haar lidmaatschap bij de NAVO, maar de strategische argument is onderhevig aan de economische reden om Turkije toe te laten treden bij de EU.Op maandag 25 oktober 2010 18:40 schreef Triggershot het volgende:
Niet alleen economisch, maar ook strategisch vanwege haar geografische ligging. Een stabiel Turkije als buffer is zeer relevant voor de veiligheid van de EU grenzen.
quote:Onzin. Alsof dat onze probleem is dat ze niet stabiel zijn.Op maandag 25 oktober 2010 18:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Niet alleen economisch, maar ook strategisch vanwege haar geografische ligging. Een stabiel Turkije als buffer is zeer relevant voor de veiligheid van de EU grenzen.
quote:'Een huis met verschillende stevige pilaren kan blijven staan'Op maandag 25 oktober 2010 18:40 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Een verdeelde huis kan niet staan oftewel:
"A house divided cannot stand" - Abraham Lincoln (1809-1865)
wat een vrije vertaling is.
quote:Er is er chaos omdat er corruptie, wantoestanden en geen centraal macht is wat haar punten kan opleggen, niet omdat iedereen verschillende opvattingen heeft.Maar mijn punt is dat over bepaalde dingen mensen het wel met elkaar eens moeten zijn. Kijk eens naar sommige Afrikaanse landen zoals Congo of Kenya, daar is het een chaos omdat niemand het eens kan zijn met elkaar over zelfs een paar basis regels/gewoontes/begrippen. Vandaar.
quote:Ja joh, sarcasme druipt er vanaf.Op maandag 25 oktober 2010 18:41 schreef XtremeNL het volgende:
[..]
De tering, ik had gehoopt dat je ondertussen wel doorhad dat ik sarcastisch was.
quote:Jij snapt het niet.Op maandag 25 oktober 2010 18:45 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Onzin. Alsof dat onze probleem is dat ze niet stabiel zijn.
"Al heeft de aap een gouden ring,
zo blijft het toch een lelijk ding"
Heb je dit Nederlandse spreekwoord ooit gehoord? Het betekent dat je Turkije niet kan opschonen door gewoon een mooie bloemenkrans erom heen te slingeren - door hen in te sluiten in de EU. Want de mensen die daar wonen blijven aan achterlijke regels kleven, en dat krijg je hen niet zomaar vanaf.
quote:Wat meer is of belangrijker is daar ga ik niet over, noch sluit jouw voorbeelden de mijne uit of andersom, wat ik wel zeg is dat Turkije wereldwijd niet oninteressant is, naast en met economische doeleinden.Op maandag 25 oktober 2010 18:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat verklaart haar lidmaatschap bij de NAVO, maar de strategische argument is onderhevig aan de economische reden om Turkije toe te laten treden bij de EU.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 18:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Een huis met verschillende stevige pilaren kan blijven staan'
Triggershot 1988 - 2058
quote:Het trieste is dat er blijkbaar genoeg mensen die mening echt hebben, waardoor het niet meer overduidelijk sarcastisch gezegd word.Op maandag 25 oktober 2010 18:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja joh, sarcasme druipt er vanaf.
quote:Uh ja, je wilt EU zijnde geen instabiel buurland waar extremisten of imperialisten aan de macht komen die een dreiging zijn voor de veiligheid en belangen van de EU.Op maandag 25 oktober 2010 18:45 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Onzin. Alsof dat onze probleem is dat ze niet stabiel zijn.
quote:Nee, ik wist niet eens dat Nederland spreekwoorden had, een ware openbaring."Al heeft de aap een gouden ring,
zo blijft het toch een lelijk ding"
Heb je dit Nederlandse spreekwoord ooit gehoord?
quote:Niemand zei dan ook dat het 'zomaar' gebeurt, niet ik, noch de EU, een deel van de EU ziet er wel potentie in wanneer ze voldoen aan een aantal voorwaarden en hervormingen getuige de onderhandelingen, een ander deel weer niet. Het is niet zo dat sommige rassen en afkomsten zijn verheven boven de ander waardoor men zou kunnen stellen dat Fransen, Britten, Italianen, Grieken etc wel capabel zijn tot dergelijke veranderingen en Turken en moslims niet.Het betekent dat je Turkije niet kan opschonen door gewoon een mooie bloemenkrans erom heen te slingeren - door hen in te sluiten in de EU. Want de mensen die daar wonen blijven aan achterlijke regels kleven, en dat krijg je hen niet zomaar vanaf.
quote:Mijn voorbeelden? Welke? Ik stel enkel dat Turkije voor velen economisch interessant is, cultureel gezien daarentegen niet. Daar is niets aan gelogen. Jij stelt dat Turkije ook door haar strategische ligging interessant is, in mindere mate waar, alleen is die strategische aspect wel onderhevig aan het economische. Je schijnt daarbij te vergeten dat de grenzen van de EU al enigszins gewaarborgd zijn, gezien de lidmaatschap van Turkije bij de NAVO.Op maandag 25 oktober 2010 18:48 schreef Triggershot het volgende:
Wat meer is of belangrijker is daar ga ik niet over, noch sluit jouw voorbeelden de mijne uit of andersom, wat ik wel zeg is dat Turkije wereldwijd niet oninteressant is, naast en met economische doeleinden.
quote:Kom toch op, heb je helemaal geen enkele besef van wereldnieuws of kennis?Op maandag 25 oktober 2010 18:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Een huis met verschillende stevige pilaren kan blijven staan'
Triggershot 1988 - 2058
Alsof het kabinet, de EU, NAVO, VN niet verdeeld zijn, kom nou.
[..]
Er is er chaos omdat er corruptie, wantoestanden en geen centraal macht is wat haar punten kan opleggen, niet omdat iedereen verschillende opvattingen heeft.
quote:Wij kunnen dat niet afdwingen zelfs bij EU lidmaatschap. De EU heeft niet zulke strenge regels waar wij ons mee kunnen bemoeien met de interne aangelegenheden van een soevereine staat. Het is eerder jou die het niet snapt.Op maandag 25 oktober 2010 18:47 schreef XtremeNL het volgende:
[..]
Jij snapt het niet.
Turkije ligt tussen Europa en een groot deel van de wereld in, wanneer de EU bij turkije kan afdwingen dat ze hun grenzen potdicht houden, is Europa een boel tuig kwijt.
quote:Ja, de opnoeming van economie interpreteerde ik als een voorbeeld, onterecht?Op maandag 25 oktober 2010 18:53 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mijn voorbeelden? Welke? Ik stel enkel dat Turkije voor velen economisch interessant is, cultureel gezien daarentegen niet.
quote:Dat klopt.Daar is niets aan gelogen.
quote:Tevens zei ik in een eerder reactie ook dat ik niet ging over wat meer en minder relevant is voor de andere partijen.Jij stelt dat Turkije ook door haar strategische ligging interessant is, in mindere mate waar, alleen is die strategische aspect wel onderhevig aan het economische.
quote:Ja, daarom is ook een stabiel Turkije zeer relevant, relevanter vanwege haar geografische ligging dan een stabiele ik noem maar wat Kazakistan, Mongolië etc.Je schijnt daarbij te vergeten dat de grenzen van de EU al enigszins gewaarborgd zijn, gezien de lidmaatschap van Turkije bij de NAVO.
quote:Dat is dezelfde populistische rommel-propaganda waarmee linkse politici NL zo naar de afgrond hebben geholpen.Op maandag 25 oktober 2010 18:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uh ja, je wilt EU zijnde geen instabiel buurland waar extremisten of imperialisten aan de macht komen die een dreiging zijn voor de veiligheid en belangen van de EU.
[..]
quote:Een centraal bestuur is pas centraal wanneer de machthouders in staat zijn de eigen bevolking in toom te houden in leiden, als mijn macht zich beperkt tot mijn hoofdstad en elders in het land zijn er andere militanten die de dienst uit maken valt mijn centraal gezag op betreffend regionaal niveau in het niet he?Op maandag 25 oktober 2010 18:55 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Kom toch op, heb je helemaal geen enkele besef van wereldnieuws of kennis?
De Congo heeft wel een centrale bestuur, en dat is ook al zo jarenlang. Het komt eerder erop neer dat de machthouders niet meer in staat zijn de macht te houden doordat de eigen bevolking hun macht niet erkent, en de daarmee komende regels, wetten, en concessies niet accepteert. Vandaar dat het zo chaotisch is. De wantoestanden zijn de oorzaak van de chaos, niet het resultaat.
Je kan al de mooie regeringen en instellingen hebben wat je wilt, maar als de mensen gewoon niet overweg kunnen, baat dat jou niks.
quote:Ja joh, vooral denken in termen van zwart-wit, links vs rechts ipv op inhoud in te gaan.Op maandag 25 oktober 2010 19:01 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat is dezelfde populistische rommel-propaganda waarmee linkse politici NL zo naar de afgrond hebben geholpen.
quote:Het is ook hetzelfde wat rechts-populististen zeggen trouwens, er van uitgaande dat moslims terroristen en imperialisten zijn.Op maandag 25 oktober 2010 19:01 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat is dezelfde populistische rommel-propaganda waarmee linkse politici NL zo naar de afgrond hebben geholpen.
quote:En waar denkt je dan dat die chaos vandaan voortvloeit?Op maandag 25 oktober 2010 19:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een centraal bestuur is pas centraal wanneer de machthouders in staat zijn de eigen bevolking in toom te houden in leiden, als mijn macht zich beperkt tot mijn hoofdstad en elders in het land zijn er andere militanten die de dienst uit maken valt mijn centraal gezag op betreffend regionaal niveau in het niet he?
quote:Je snapt het toch niet. Je blijft netjes de randen eromheen lopen, terwijl je het echte vlees van de zaak wat er in het midden zit heel probeert te mijden.Op maandag 25 oktober 2010 19:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja joh, vooral denken in termen van zwart-wit, links vs rechts ipv op inhoud in te gaan.
quote:Daarover verschillen we ook niet in mening, doet niets af aan het idee dat jouw 'centraal' gezag niet centraal voor mij is als ik verantwoording schuldig ben aan andere sjakies in mijn dorp.Op maandag 25 oktober 2010 19:16 schreef vergezocht het volgende:
[..]
En waar denkt je dan dat die chaos vandaan voortvloeit?
Misschien wantrouwen, ontkenning, afwijzing door de burgers van de eigen staatswetten? Just a suggestion, hoor.
quote:Afkraken? Jij duwt mij in een hokje van links, noemt het propaganda, al vooringenomen dat ik het niet zal snappen, selectief ben ipv gewoon in te gaan op wat ik zeg.Op maandag 25 oktober 2010 19:19 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Je snapt het toch niet. Je blijft netjes de randen eromheen lopen, terwijl je het echte vlees van de zaak wat er in het midden zit heel probeert te mijden.
Kies niet selectief een of andere woord uit mijn reacties om mij vervolgens daarop te gaan afkraken, maar probeer eens de hele post tegelijk door te nemen.
En in dit geval moet je het maar met mij eens zijn, dat jouw propanganda-stijl al te vaak eerder is voorgekomen in onze politiek en dat zijn wij Nederlanders toch volledig beu.
quote:Huh? Dat zeg ik de hele tijd al.Op maandag 25 oktober 2010 19:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarover verschillen we ook niet in mening, doet niets af aan het idee dat jouw 'centraal' gezag niet centraal voor mij is als ik verantwoording schuldig ben aan andere sjakies in mijn dorp.
quote:Kom toch nou niet met die vieze accusaties alsof jij zo'n zielige alles-ondernemende onschuldige allochtoon bent die gemarginaliseerd wordt door wij grote Boze Nederlanders. Want dat argument gaat niet meer op. De rollen zijn nu eenmaal omgekeerd, en jullie moeten ook verantwoordelijkheid nemen voor de welvaart van het land want dat zijn jullie inderdaad wel: OOK STAATSBURGERS.Op maandag 25 oktober 2010 19:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Afkraken? Jij duwt mij in een hokje van links, noemt het propaganda, al vooringenomen dat ik het niet zal snappen, selectief ben ipv gewoon in te gaan op wat ik zeg.
PS: Ik ben ook een Nederlander. Jij bent niet meer 'wij' Nederlanders dan iemand zoals ik met mijn opvattingen.
quote:Geef je nu niet wel toe dat links ons land onderhand heeft verkloot?Op maandag 25 oktober 2010 19:26 schreef Triggershot het volgende:
Oké vergezocht, je hebt gelijk, mijn excuses, ik liep en loop er omheen met linkse propaganda en zal het niet snappen ben ik bang, het spijt me.
quote:Excuses aanvaard, maar jongens er is werk aan de winkel.Op maandag 25 oktober 2010 19:26 schreef Triggershot het volgende:
Oké vergezocht, je hebt gelijk, mijn excuses, ik liep en loop er omheen met linkse propaganda en zal het niet snappen ben ik bang, het spijt me.
quote:De zwaarste tijden voor de boeg?Op maandag 25 oktober 2010 19:32 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Excuses aanvaard, maar jongens er is werk aan de winkel.
Laten we hand in hand als een verenigd volk verder, en niet elkaar isoleren, of het onschuldige slachtoffer proberen uit te hangen. De zwaarste tijden zijn ons voor de boeg.
quote:ivm de economische crisis dan he, die zich ook lekker voltrekt op het wereldtoneel.Op maandag 25 oktober 2010 20:50 schreef XtremeNL het volgende:
[..]
De zwaarste tijden voor de boeg?
Ik geef toe dat de 90's beter waren, maar ik ben banger voor een totalitaire regering dan Islamieten of andere medelanders.
quote:"Turken aller landen, geef elkaar de poot, dan heb je een verzameling, gek en idioot"Op maandag 25 oktober 2010 19:32 schreef vergezocht het volgende:
Laten we hand in hand als een verenigd volk verder, en niet elkaar isoleren, of het onschuldige slachtoffer proberen uit te hangen. De zwaarste tijden zijn ons voor de boeg.
quote:Tegenwoordig worden Turken platgegooid met Tattoo's en oorringen bij mannen + halfnaakte dames op KanalD, Star, Atv, ShowTv. Allemaal "toevallig" dé propaganda kanalen van Kemalisten bij uitstek. Dat noemen ze "modern". Ik noem het achteruitgang.Op zondag 24 oktober 2010 12:29 schreef Aloulou het volgende:
Ah, prat op gaan modern te zijn en vooral erg Westers. Dat je vrouwen er halfnaakt bij lopen, TV doodgegooid wordt met idolen die erbij lopen alsof ze in de sauna zijn en natuurlijk consumeren zoals dat hier gebeurt want die economie moet draaiende blijven. Hebben deze Turken ook vaak honden in huis?
quote:Er zal geen Nederlander om verhongeren.Op maandag 25 oktober 2010 23:28 schreef vergezocht het volgende:
[..]
ivm de economische crisis dan he, die zich ook lekker voltrekt op het wereldtoneel.
quote:Zo vanneh mensen de Turkije niet kennen zijn dom?Op zondag 24 oktober 2010 03:09 schreef Yondaime het volgende:
Geachte dames en heren, natuurlijk hallo domme pvv'ers en of Turkije niet kenners,
Ik ben een Turk, ik erger me eraan dat veel mensen die niet naar Turkije zijn gegaan of niet kennen (of niet willen kennen) zich gaan baseren op ottomaanse tijd en media....
ik wil hier even hier duidelijk maken:
Turkije is de schakel tussen West-Europa en het Nabije en Midden-Oosten. Turkije is een land met een overweldigende mix van culturele invloeden.
Turkije is net japan, het is westers land aan het worden maar de oude traditie, kleding en muziek blijft meereizen...
de Turkije-niet-kenners die denken dat dames in Turkije niet geschaars mogen kleden?
wat is dit? het zijn ook nog eens mooie dames
Tuba buyukustun (foto model en actresse)
[ afbeelding ]
Bengu (popsangster)
[ afbeelding ]
muziek video's waarbij schaargeklede dames in Turkije:
Gemaakt in de 90'ste
Bengu
geloof je niet in die ghetto ass shaking in de turkse muziekvideo's?
geen probleem hier heb ik wat.....
Geloof je niet in rock muziek wereld in Turkije?
geen probleem hier heb ik wat
geloof je niet in turkse emo-band
hier heb ik wat....
Geloof je niet dat er homo's mogen muziek maken?
hier heb ik wat voor je maar het is schandelijk en schadelijk...maar dik humor over bananen...
wat ik jullie wil wijsmaken is, ga niet dingen zeggen waarvan je niet weet...we noemen dat vooroordelen...zo is die ene dombo wilders ook....
ten tweede, ik ben een turkse moslims...het kan me geen barst schelen wat die turken in Turkije allemaal doen...ze laten immers de moslims vaak met rust en wij hun...de turkse moslims denken zo "laat die mensen maar doen wat ze doen, laat Allah maar oordelen over hun lot en dat doen wij niet" de turken die niet moslims zijn die denken "zolang de islam niet ons samenleving belemmert is er niks aan de hand"
Meerderheid van de turkse bevolking is zelf ook tegen toetreding van EU...dus jullie Nee en wij Nee...
not exactly...mensen die dingen zeggen over Turkije (negatiefs) terwijl ze nog nooit naar Turkije zijn geweest zijn domquote:Op woensdag 27 oktober 2010 15:42 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Zo vanneh mensen de Turkije niet kennen zijn dom?
Het doet me goed te lezen dat je wel om kan gaan met kritiek, maar naar mijn mening had Godwin ook een nettere reactie verdient. Ik heb me weliswaar niet in zijn achtergrond verdiept, maar hij gaf een reactie die mij niet direct aan een PVV'er deed denken.quote:Op zondag 24 oktober 2010 11:30 schreef Yondaime het volgende:
[..]
mensen als jij heb ik niks tegen...jij bent inmiddels een persoon met ervaring en verstand...![]()
het maakte me gewoon chagrijnig als mensen zonder bij na te denken iets zeggen wat totaal het tegenovergestelde is...ik ben trots op mijn land inderdaad...niet op de regering natuurlijk...de turkse regering is ook niet helemaal 100% ok maar ze houden tenminste de laaginkomende en inflatie's betaalbaar
Over dat laatste; noch een Europeaan, noch een Aziaat... je kunt het ook positief zeggen; je bent beide. Dat biedt je al weer veel meer kansen op de arbeidsmarkt.quote:Op zondag 24 oktober 2010 11:38 schreef Yondaime het volgende:
[..]
yup dat weet ik, maar ik ben nu momenteel hard aan het sparen om in turkije een winkel te starten...of een land te kopen om huurhuizen te bouwen...klinkt messchien onmogelijk maar turkije is alles mogelijk omdat het nu erg goedkoop is...de militaire dienst ben ik al vorig jaar gegaan voor een maand...
nee, ik ga niet weg vanwege wilders fanaten...maar vanwege dat het hier een land wordt waar alleen de rijken zullen overleven en profiteren....elk jaar hebben ze een smoes om iets te verhogen en komen ze altijd makkelijk mee weg....werk vinden op mijn diploma's niveau (ICT) zullen ze me hier niet nodig hebben, want aan werk kwam ik toch nooit in dat sector....
yup ik wil in Turkije sterven, wil de Nederlanders niet van last zijn en tenminste wil ik graag begraven worden naast me opa en oma![]()
ik ben geen arabist...ik ben een turk...ik ben noch een europeaan noch een aziaat...
Ik zal het proberen, maar over de laatste zin die je zei over niet weggaan is niet waarquote:Op zondag 31 oktober 2010 01:52 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Over dat laatste; noch een Europeaan, noch een Aziaat... je kunt het ook positief zeggen; je bent beide. Dat biedt je al weer veel meer kansen op de arbeidsmarkt.
En ja, ik geloof wel in jouw kansen in Turkije betreft huurwoningen... ik heb zelf een HBO opleiding in de vastgoed genoten, de kansen in Turkije zijn groot... niet meer zo groot als in de jaren '90 toen alles nog veel goedkoper was... maar het is nog steeds een aantrekkelijke markt. En als iemand met ook een Turkse nationaliteit ben je niet gebonden aan de regel dat je tenminste een Turkse (zakelijk) partner moet hebben die ook nog eens 1/3e eigenaar moet zijn binnen de onroerend goed sector.
Wat ik alleen niet snap is dat je nooit werk gevonden hebt in Nederland binnen jouw vakgebied. Maar misschien woon je in de verkeerde regio... als ik bijvoorbeeld kijk naar de Marokkanen dan doe die het bijvoorbeeld heel goed in de stad Groningen. Suggestie; probeer het eens een tijdje in het noorden... hier hebben we geen tot weinig problemen met moslim jongeren, waardoor er hier ook meer kansen zijn voor mensen met een moslim achtergrond. Mja, het werkt beide kanten op. Ik zou zeggen probeer het eens een tijdje hier. Wie weet heb je dan dat spaargeld wat eerder binnen... en wie weet, wil je dan niet eens meer weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |