quote:verheerlijken? het is jammer dat jij geen trots in je vaderland hebt...Op zondag 24 oktober 2010 03:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Nuja ik ben danwel geen Turk maar kom er ieder jaar en beheers de taal en Turkije is eigenlijk een semi-Arabische staat hoor als je die paar beschaafde mensen in Izmir en Istanboel even vergeet.
Ook heb ik een hekel aan het verheerlijken van Turkije waar Turken zich schuldig aan blijven maken.
quote:dus jij bent 1 van die domme pvv'erOp zondag 24 oktober 2010 03:16 schreef Flashwin het volgende:
Wie is nou dom? In arabische landen zijn er ook zat moderne aspecten te vinden.
Verder zit je gehele openingspost vol met aannames en generalisaties. In dat opzicht verschil je weinig met een "domme pvv'er".
Maar goed...veel succes met dit topic
quote:Niet echt, ben een pvda stemmende allochtoon.Op zondag 24 oktober 2010 03:17 schreef Yondaime het volgende:
[..]
dus jij bent 1 van die domme pvv'er
quote:Het is triest om te zien hoe weinig kennis je hebt over de geschiedenis van je eigen volk.Op zondag 24 oktober 2010 03:15 schreef Yondaime het volgende:
[..]
semi-arabische staat? alleen de geloof is gewoon overgenomen van de arabieren...de arabieren en turken zijn ander volk....
quote:Op zondag 24 oktober 2010 03:22 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het is triest om te zien hoe weinig kennis je hebt over de geschiedenis van je eigen volk.
quote:het is triest dat je te snel conclusie trekt without research....tuurlijk waren ottomanen moslims maar de gedrag verschilt enorm....Op zondag 24 oktober 2010 03:22 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Het is triest om te zien hoe weinig kennis je hebt over de geschiedenis van je eigen volk.
quote:Ik ookOp zondag 24 oktober 2010 03:19 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Niet echt, ben een pvda stemmende allochtoon.
quote:Ben er maar trots opOp zondag 24 oktober 2010 03:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ik stem geen PvdA maar ben wel een allochtoon
quote:ik vertrouw al die partijen niet meer, allemaal kapitalisten en leugenaars...volksvertegenwoordigers mijn aars...noem het maar volk-vernedersOp zondag 24 oktober 2010 03:19 schreef Flashwin het volgende:
[..]
quote:Waarom ben je dan hier?Op zondag 24 oktober 2010 03:52 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ik vertrouw al die partijen niet meer, allemaal kapitalisten en leugenaars...volksvertegenwoordigers mijn aars...noem het maar volk-verneders
quote:ben al bezig om te vertrekken dude, eerst werken en dan dingen kopen waarbij je daar alsnog inkomen hebt
quote:Een kudde geiten lan? om the hoeden in Anatolie?Op zondag 24 oktober 2010 03:56 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ben al bezig om te vertrekken dude, eerst werken en dan dingen kopen waarbij je daar alsnog inkomen hebt
quote:En jij gelooft dat het in turkije anders zal zijn met zulke partijen? Dat het geen kapitalisten en leugenaars zijn?Op zondag 24 oktober 2010 03:56 schreef Yondaime het volgende:
[..]
ben al bezig om te vertrekken dude, eerst werken en dan dingen kopen waarbij je daar alsnog inkomen hebt
quote:Weet je het zeker? Turkije is ook in beweging; de voorsprong die je in Nederland hebt opgebouwd is over een paar jaar ook verloren; genoeg hoog opgeleide Turken in Nederland en Duitsland die weer terug gaan naar Turkije om een bestaan op te bouwen.Op zondag 24 oktober 2010 03:56 schreef Yondaime het volgende:
[..]
quote:mensen als jij heb ik niks tegen...jij bent inmiddels een persoon met ervaring en verstand...Op zondag 24 oktober 2010 04:56 schreef EricOscuro het volgende:
Mja Yondaine; Ik wilde erg positief op jouw bericht reageren (ook al was het wel jammer dat jij je verlaagde tot dezelfde retoriek als de PVV om bekent staat).
Maar dat je in de discussie mensen met wat kritiek direct als domme PVV' ers weg zet...![]()
En eerlijk is eerlijk... het klopt wel dat Turken qua nationalistische trots net Amerikanen zijn. Niet erg hoor, maar in Nederland zijn we dat niet zo gewend. Ja trots kunnen we wel zijn op Nederland, maar eigenlijk laten we dat alleen echt zien als het Nederlands elftal speelt.
En op jouw vraag of Turkije modern of Arabisch is (volgens ons)... Het is beiden! Het is een mooi land, met spectaculaire kusten in het noorden en veel lazy strandkusten in het zuiden... en een heleboel landschapstypes hier tussen in.
Ja, ik hou van Turkije, mijn vriendin en ik hebben plannen daar op termijn naar toe te emigreren.... Maar dat wil niet zeggen dat ik het daarom maar overal met je mee eens bent... en al zeker niet dat ik een PVV'er zou zijn (dom of intelligent).
En ja.. mensen die niet naar Turkije toe willen omdat ze bang zijn voor Turken.... hahaha, ik kende ook zo'n persoon. Hij was geen racist (qua overtuiging), maar hij was gewoon erg bang voor alles wat hij niet kende. Hij werkte bij mijn vader op de zaak, en op een gegeven moment gaf mijn vader alle werknemers een bedrijfstripje naar Turkije cadeau (van een week). Dat persoon ging ook mee... enorm zenuwachtig voor al die Turken die hem 'weet niet wat' aan konden doen. Maar op zijn 3e dag in Turkije was hij 100% van gedachten verandert... Na Nederlanders kwamen de Turken op een gedeelde 2e plaats te staan met Duitsers in zijn lijst met favoriete mensen hahaha!
Dus ik denk dat ik best via hem kan spreken als ik Turkije aan prijs. Mijn ervaring: Turken? Keiharde onderhandelaars, maar goudeerlijk als je per ongeluk teveel betaalt. Turken zijn net als de Joden en de 'vroegere Nederlanders' echte zakelijke onderhandelaars... Het lijkt daar wel een nationale sport om prijzen op de drijven of op af te dingen.... maar dan wel eentje met fair play. Als de prijs overeengekomen is, zullen de Turken (in Turkije) je niet bedonderen wanneer het hun duidelijk is dat je problemen hebt met de waarde van het Turkse geld. Tenminste mijn ervaring na vele vakanties in Turkije, is dat je ze doorgaans wel kunt vertrouwen na het onderhandelen!
quote:yup dat weet ik, maar ik ben nu momenteel hard aan het sparen om in turkije een winkel te starten...of een land te kopen om huurhuizen te bouwen...klinkt messchien onmogelijk maar turkije is alles mogelijk omdat het nu erg goedkoop is...de militaire dienst ben ik al vorig jaar gegaan voor een maand...Op zondag 24 oktober 2010 05:11 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Turkije is ook in beweging; de voorsprong die je in Nederland hebt opgebouwd is over een paar jaar ook verloren; genoeg hoog opgeleide Turken in Nederland en Duitsland die weer terug gaan naar Turkije om een bestaan op te bouwen.
Om terug te gaan zul je minstens 15 a 20 jaar in jouw expertise gebied moeten voorliggen op de rest van Turkije, om succes te hebben... of heel snel kunnen opereren (door veel geld te lenen van een bank).
Anyway; ik wens je het beste! Maar vertrek beter niet voor je zelf weet welke kant Turkije opgaat. Met een Turks paspoort geniet je weliswaar vele voordelen, maar moet jij niet nog enige tijd als soldaat doorbrengen in Turkije? Weet je zeker dat je voor Turkije wilt sterven?
Als jij nog geen dienst gedaan hebt in het Turkse leger, dan zul je eerst een paar jaar moeten dienen (wellicht in "Koerdistan.")
Een dubbel paspoort is nooit zonder consequenties..
En ja ik kan me voorstellen waarom jij naar Turkije wilt met al die Wilders fanaten...maar voor de meeste Turken ben jij een Europeaan... en anderen arabisten of Koerden (of een van die meer dan 20 groepen die een eigen staat claimen (of kunnen claimen) binnen Turkije!
Je moet wel een verdomd goed plan hebben om weer in Turkije geaccepteerd te worden.
quote:Nou, wat zeik je dan nog.Op zondag 24 oktober 2010 03:09 schreef Yondaime het volgende:
Meerderheid van de turkse bevolking is zelf ook tegen toetreding van EU...dus jullie Nee en wij Nee...
quote:Denk je echt dat dat in Turkije beter is?Op zondag 24 oktober 2010 11:38 schreef Yondaime het volgende:
maar vanwege dat het hier een land wordt waar alleen de rijken zullen overleven en profiteren...
quote:oh? heb je dan massaal turken zien protesteren? rellen? het is turkije en niet de turken...daarmee bedoel ik de regering...Op zondag 24 oktober 2010 12:18 schreef StevenPaul het volgende:
[..]
Nou, wat zeik je dan nog.Turken voelen zich altijd zo lekker op hun teentjes getrapt als er gezegd wordt dat Europa hun niet wil vanwege de cultuur, en dan gebruikt elke Turk dit uiteindelijk als excuus.
quote:denkt? uuuh het is 100% beter....je bent daar niet alles verplicht zoals verzekering, vergunning aanvragen landbouw...stroom water goedkoop, levensmiddelen zijn goedkoop....huizen bouwen is goedkoop noem maar op...Op zondag 24 oktober 2010 12:21 schreef StevenPaul het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat in Turkije beter is?
quote:niet in huis maar wel in de tuin...huis bewakenOp zondag 24 oktober 2010 12:29 schreef Aloulou het volgende:
Ah, prat op gaan modern te zijn en vooral erg Westers. Dat je vrouwen er halfnaakt bij lopen, TV doodgegooid wordt met idolen die erbij lopen alsof ze in de sauna zijn en natuurlijk consumeren zoals dat hier gebeurt want die economie moet draaiende blijven. Hebben deze Turken ook vaak honden in huis?
quote:Ben jij een allochtoon?Op zondag 24 oktober 2010 03:19 schreef Flashwin het volgende:
[..]
quote:Ik denk dat hij het goed bedoelt.
quote:Dit is echt zo'n polderturk topic.Op zondag 24 oktober 2010 12:33 schreef IHVK het volgende:
Arabisch en modern zijn niet in tegenspraak met elkaar.
Verder heb ik weinig te zeggen omdat dit een een té typisch topic is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |