abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 oktober 2010 @ 04:52:16 #176
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87925664
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 21:38 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik geloof dat deze reactie eerder voortkomt uit een vooroordeel dan uit een conclusie van wat je gelezen hebt. Ik zie hier weinig reacties die abortus als doodzonde benoemen maar des te meer beargumenteerde adviezen en overpeinzingen.
Sorry, maar dat zijn echt leugens. Het overgrote deel van de reacties is vooral emotioneel gemotiveerd en beschuldigt de TS van onvolwassenheid, er worden weer de nodige mythies rondgestrooid over hoeveel kind een embryo al zou zijn (bij een aantal kun je het woord 'embryo' niet gebruiken zonder dat er gereageerd wordt met 'Het is je zoon of dochter verdomme! :( '), de stabiliteit van de relatie van TS, hun inkomens en hun toiekomstverwachtingen worden weggerelativeerd ('ach, als het maar een dak boven zijn hoofd krijgt, dan komt het wel goed!'), er wordt hel en verdoemenis gepredikt ('dat zullen de ouders van je vriendin je nooit vergeven'/'je vriendin zal er haar leven lang last van houden als ze abortus laat plegen') etc. etc.

Daar is helemaal niets beargumenteerds aan, dat is gewoon emotionele chantage. Als ik in zijn situatie zou zitten en een vriend/familielid die ik om raad zou vragen zou me op zo'n manier proberen te beinvloeden dan was ik meteen klaar met die persoon. :{w.

quote:
Daarnaast staan hier helemaal niet alleen reacties van dames maar ook veel van mannen. Als TS materieel gezien (daar is iedereen het wel over eens) een voldoende toekomst kan bieden voor het kind, én gevoelsmatig neigt naar het houden van het kind, vind ik het niet vreemd dat de meeste posters hier aangeven dat het kind wel degelijk een toekomst heeft en wijzen op het risico op psychische problemen later wanneer je het besluit te aborteren terwijl je er niet 100% gevoelsmatig achterstaat.
Dat is juist het punt, toen TS begon te posten was het vooral dikke twijfel. Maar hou dat maar eens vol tegen de anti-abortusbrigade die vervolgens op gang kwam, natuurlijk veranderde TS zijn toon op basis van die posts, hij zit ten slotte vol met twijfel. Bovendien, als hij dat niet had gedaan was hij als onmens weggezet en het topic uitgejaagd. :'). Sorry, maar op iemand inpraten met emotionele argumenten en vervolgens bij een eerste teken van twijfel zeggen 'zie je wel! :D' is geen 'disucssie op basis van argumenten' :').

Hoe dan ook, ik hoop dat TS en vriendin de rust vinden om een weloverwogen beslissing te nemen. Dat is de beste garantie op de juiste beslissing in de zin dat ze er geen spijt van krijgen in de toekomst.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_87925701
TS, succes met wat jullie ook mogen beslissen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_87925746
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
Ik heb nog nooit ouders gehoord met spijt dat ze een kind hebben laten komen. Wel hoor je ouders met spijt van het aborteren van een kind.

Nou, ik ken wel degelijk mensen die spijt hebben van hun beslissing om kinderen te
nemen, maar dit soort dingen wordt meestal niet van de daken geschreeuwd.

Het is namelijk eerder zo dat mensen zich schamen om er voor uit te komen dat ze hun
kind(eren) liever niet hadden gehad.

En TS, je moet je best wel een beetje schamen vind ik, de manier waarop jij en je vriendin over abortus praten. Het gaat om een leven, maar jullie doen net of het over een aanschaf bij Ikea gaat. Ik zou zeggen lees de topics hier op fok van de ouders die niet zwanger kunnen worden, misschien veranderd dat je kijk op hoe kostbaar zo'n leven eigenlijk is.

Waarom moet TS zich schamen?
Moeten al die mensen die geen kinderen willen zich dan ook niet schamen?
Zij doen immers jarenlang hun best om NIET zwanger te worden, is dat dan geen
grote zonde in jouw ogen?

Wat heeft TS te maken met de ouders die niet zwanger kunnen worden?
Dat is naar voor die ouders, heel naar zelfs, maar ik zie geen enkele reden dat
TS het kind maar moet houden omdat andere mensen niet zwanger kunnen worden.

-edit- En TS, je zegt dat het "jullie" beslissing is/ moet zijn. Maar op het moment dat jouw vriendin kiest om "het" te houden, ik hoop dat je haar die vrijheid geeft, dan heb je je daarbij neer te leggen. Wat wil je dan, haar dwingen? :{w

Ik heb nergens gelezen dat TS zijn vriendin wil dwingen, ik lees alleen maar TS en zijn
vriendin niet echt van plan waren om ooit aan kinderen te beginnen, zeker de vriendin
van TS niet.

Een kind ''neem'' je niet voor ''even'' maar voor je leven lang, het zal vanaf de dag dat het
geboren wordt (en soms al eerder) de rest van je leven beinvloeden, mogen ze dan
even goed nadenken en twijfelen zeg...

Als je wel eens om je heen kijkt denk ik wel eens dat er meer mensen hadden moeten
zijn die beter over hun beslissing van wel of geen kinderen hadden nagedacht.

Verder wil ik TS en zijn vriendin alleen maar heel veel sterkte en wijsheid toewensen met het nemen
van deze beslissing. Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk ! Ik heb geen kinderen, nooit gewild, maar zelfs
ik zou niet weten wat te doen in deze situatie, gelukkig heb ik nooit in die situatie gezeten, maar ik
kan me de twijfels heel goed voorstellen. In de Op lijkt het misschien wel erg veel om financiele
reden te gaan, zo op het eerste gezicht, maar ik denk dat er veel diepere redenen achter de
twijfels zitten anders hadden TS en zijn vriendin waarschijnlijk allang gezegd, ah... fuck it, we laten het
lekker komen en dan zien we wel weer verder...

Maar dan kan je dus NOOIT meer terug en nu nog wel.

TS sterkte!
## I seek not to know the answers, but to understand the questions.##
Grasshopper Dialog
  maandag 25 oktober 2010 @ 09:22:09 #179
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87926929
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 03:38 schreef helpless28 het volgende:

Als ik alles op een rijtje zet dan hebben wij wel een goede basis om het kind liefde te geven en er voor te zorgen dat het in een goed milieu gaat opgroeien! Dit besef heb ik gekregen door vele meningen en ervaringen van de reactie's op deze topic!

Met de dag gaan wij het steeds meer eigen voelen en word het gevoel steeds sterker dat wij de natuur(het lot) zijn gang moeten laten gaan. Wij gaan onszelf nu steeds meer egoistischer voelen als wij er niet voor zouden gaan!

Wat ik ook veel heb gelezen en gehoort is dat het 'ouder' worden wel komt gedurende de zwangerschap.
Gezien het feit dat ons gevoel ook zegt de embryo te houden en dat wij bijna zeker kunnen zeggen dat wij spijt zullen krijgen als wij de natuur niet zijn gang hadden laten gaan denk ik dat wij er toch voor gaan het te houden!

TS, zal ik dan en de ruziënde mensen negeren en de eerste zijn met felicitaties?? :@

Gefeliciteerd! Je wordt papa. *O*

Ik ben zelf ook een ongelukje, en voor zover ik weet ( :') ) hebben mijn ouders nooit spijt gehad. Het is anders gegaan dan je had gehoopt, maar jullie komen er wel uit met zijn drietjes. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 25 oktober 2010 @ 09:51:20 #180
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87927496
Wouw! GEFELICITEERD w/
De beslissing waar ik op hoopte ( en eigenlijk ook wel verwachtte)

Ongepland staat niet gelijk aan ongeliefd.
Ik denk dat jullie kind een goede basis krijgt bij jullie.
Geniet er van. ( en twijfel of alles wel goed komt kent ieder zwanger stel, gewoon doen,en alles komt goed)
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:01:00 #181
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87927721
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

TS, zal ik dan en de ruziënde mensen negeren en de eerste zijn met felicitaties?? :@

Gefeliciteerd! Je wordt papa. *O*

Ik ben zelf ook een ongelukje, en voor zover ik weet ( :') ) hebben mijn ouders nooit spijt gehad. Het is anders gegaan dan je had gehoopt, maar jullie komen er wel uit met zijn drietjes. :)
Echt waar, dat kan ook alleen een vrouw zijn, eerst een paar posts met een hele uitgesproken mening plaatsen en als er dan mensen met een andere mening op ingaan snel over 'ruziende mensen' beginnen. :'). Dit is nou een discussie GWS, geen 'ruzie'.

Ik hoop dat TS en vriendin verstandig genoeg zijn om niet alleen op een paar mensen in een forum af te gaan, of die nu positief of negatief adviseren, maar het er met een professionele derde over hebben.
Fotoboek
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:01:45 #182
11682 Moonah
Jolie femme
pi_87927744
Van het weekend heb ik dit topic al gelezen en het blijft me een beetje bij. Dus toch een reactie.

TS, je schrijft ergens dat jullie zelf allebei een nare jeugd hebben gehad. Zijn jullie momenteel bezig eea te verwerken? Heb je therapie oid? Of voel je het meer als "Ik heb een hoop gemist en wil dat graag inhalen?"
Want als het dat laatste betreft wil ik je uit de droom helpen, dat kan nl niet. Je bent nu volwassen met alle verantwoordelijkheden die daarbij horen. Inhalen van je jeugd is hoe dan ook onmogelijk.
Maar als jullie in een therapeutisch proces zitten lijkt het me anders. Als je eenmaal een kind hebt is het lastiger om je daar voor de volle 100% op te focussen. Dan lijkt het me handiger om dat eerst af te ronden, alvorens een kind te krijgen.

Wellicht een punt om mee te nemen in jullie overweging. Sterkte.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:03:19 #183
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87927802
En eigenlijk hoop ik dat als TS toch tot abortus besluit hij dat hier komt melden. En ook komt melden dat ze er toch wel heel blij mee zijn. Al is het alleen maar om jullie stelletje pro-life-activisten te stangen. :').
Fotoboek
pi_87927924
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:03 schreef keesjeislief het volgende:
En eigenlijk hoop ik dat als TS toch tot abortus besluit hij dat hier komt melden. En ook komt melden dat ze er toch wel heel blij mee zijn. Al is het alleen maar om jullie stelletje pro-life-activisten te stangen. :').
ik ben niet noodzakelijkerwijs tegen abortus hoor. misschien moest je eens even zelf in de spiegel kijken en je afvragen waarom je in vredesnaam zo vreselijk tegen bent. want je beschuldigd mensen hier van blind tegen abortus zijn maar zelf ben je evengoed blind voor abortus.

@ts
zoals ik al eerder zei: hulde voor het feit dat jullie samen zorgvuldig nadenken eer dat je een beslissing neemt, wat die beslissing dan ook moge zijn. maar ik begrijp dat felicitaties op zijn plaats zijn: gefeliciteerd met jullie zwangerschap! het nkomt allemaal heus wel goed :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87927977
Dappere keuze! Gefeliciteerd! En spannend natuurlijk!
Ik ken meer mensen in mijn omgeving in dezelfde situatie. Ze zijn door hun omgeving ook enorm geholpen met spullen en financien toen ze ervan hoorden. Hebben ook enorm moeten wennen. Maar zouden het achteraf niet anders willen. Het is een enorm cliche antwoord; maar liefde kunnen geven aan een kind is het belangrijkste wat er is. Financien is ook belangrijk uiteraard. Maar de kinderen van mensen die ik ken in een vergelijkbare situatie zijn niet zielig en worden erg leuke kinderen/mensen.
Adoptie was trouwens geen optie? (heb niet alle reactie gelezen)

quote:
Op maandag 25 oktober 2010 03:38 schreef helpless28 het volgende:

[..]

Met de dag gaan wij het steeds meer eigen voelen en word het gevoel steeds sterker dat wij de natuur(het lot) zijn gang moeten laten gaan. Wij gaan onszelf nu steeds meer egoistischer voelen als wij er niet voor zouden gaan!

Wat ik ook veel heb gelezen en gehoort is dat het 'ouder' worden wel komt gedurende de zwangerschap.
Gezien het feit dat ons gevoel ook zegt de embryo te houden en dat wij bijna zeker kunnen zeggen dat wij spijt zullen krijgen als wij de natuur niet zijn gang hadden laten gaan denk ik dat wij er toch voor gaan het te houden!

Wij zullen uiteraard nog een gesprek voeren met een dokter en ook zullen wij contact opnemen met een proffesionele derde zoals een maatschappelijk werker of een psycholoog!

maandag 25 oktober 2010 @ 10:30:38 #186
12913 GreatWhiteSilence
pi_87928462
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 10:01 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Echt waar, dat kan ook alleen een vrouw zijn, eerst een paar posts met een hele uitgesproken mening plaatsen en als er dan mensen met een andere mening op ingaan snel over 'ruziende mensen' beginnen. :'). Dit is nou een discussie GWS, geen 'ruzie'.

Ik hoop dat TS en vriendin verstandig genoeg zijn om niet alleen op een paar mensen in een forum af te gaan, of die nu positief of negatief adviseren, maar het er met een professionele derde over hebben.
Sorry, maar als er woorden als 'godverdomme' gebruikt worden, noem ik dat geen discussie meer... :{w Bovendien heb je de verkeerde voor je, ik heb helemaal geen uitgesproken mening geplaatst, ik vind dat in een topic als deze niet passen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:31:57 #187
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87928502
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:08 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ben niet noodzakelijkerwijs tegen abortus hoor. misschien moest je eens even zelf in de spiegel kijken en je afvragen waarom je in vredesnaam zo vreselijk tegen bent. want je beschuldigd mensen hier van blind tegen abortus zijn maar zelf ben je evengoed blind voor abortus.
Niets van waar, rabiate onzin, ik heb TS alleen verteld goed na te denken en geen advies gegeven. Juist in tegenstelling tot de pro-life-fundamentalisten die nu op de banken staan omdat ze denken dat TS z'n beslissing al heeft genomen. Want he, of er een verstandige beslissing wordt genomen waar hij en vriendin voldoende over nagedacht hebben is niet belangrijk (die tijd heeft TS sinds het openen van dit topic natuurlijk nog niet gehad/genomen), nee, zolang het kind maar komt, dat is het heilige doel. :').
Fotoboek
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:38:20 #188
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87928661
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:30 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Bovendien heb je de verkeerde voor je, ik heb helemaal geen uitgesproken mening geplaatst, ik vind dat in een topic als deze niet passen.
Niet liegen, lees de 4 of 5 posts die je geplaatst hebt maar terug, ze wijzen allemaal richting houden van het kind.
Fotoboek
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:39:26 #189
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87928691
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:31 schreef keesjeislief het volgende:
Niets van waar, rabiate onzin, ik heb TS alleen verteld goed na te denken en geen advies gegeven.
Nou klaar, hou er dan over op. Wat een gezeur om niks zeg. Gefrustreerd mannetje ben je dat zijn gelijk wil behalen, bah.
I intend to be formidably armed
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:46:30 #190
12913 GreatWhiteSilence
pi_87928906
quote:
13.gif Op maandag 25 oktober 2010 10:38 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Niet liegen, lees de 4 of 5 posts die je geplaatst hebt maar terug, ze wijzen allemaal richting houden van het kind.
' Wijzen in de richting van' is geen 'uitgesproken mening', en nu houd ik er inderdaad over op.
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:54:53 #191
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_87929113
Proficiat, geniet ervan.
Prrrrr
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:58:09 #192
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87929193
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:39 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Nou klaar, hou er dan over op. Wat een gezeur om niks zeg. Gefrustreerd mannetje ben je dat zijn gelijk wil behalen, bah.
Dit is een discussieforum, kan gebeuren dat mensen een andere mening hebben, zeker als het om zo'n cruciale beslissing als het krijgen van een kind gaat. Tough luck.

quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

' Wijzen in de richting van' is geen 'uitgesproken mening', en nu houd ik er inderdaad over op.
Een stuk of 5 posts met de voordelen van 'zwart' posten als de vraag 'zwart of wit' is is gewoon een uitgesproken mening hoor.
Fotoboek
pi_87929827
helpless28
Pfff dit laat zelfs mij even reageren, de grootste meelurker op fok die er bestaat.
Net als jij zijn wij er ook net achter gekomen dat ik zwanger ben (nu 8.5 week).
Het was een verrassing en wij hebben er ook goed over na moeten denken. Dus dan krijg je even simpel gezegd een voor en tegenlijstje. Wij zijn al jaren samen en wonen samen in een eengezinswoning, dus ruimte genoeg en genoeg vertrouwen in onze relatie. We hebben alle twee een modaal inkomen en kunnen het goed redden. Ik kan makkelijk 4 x 9 werken en mijn partner kan ook een dag inleveren , verder hebben we beide lieve ouders die hun kleinkind ook een dagje in week op willen vangen. Je zou zeggen geen probleem allemaal, maar de grootste vraag is;ben je er klaar voor?
Wij zijn 22 en 25 jaar oud, niemand in onze vriendenkring heeft kinderen, dus wij zouden zeker de eerste zijn.
Wij houden van reizen en hebben dit jaar voor het eerst een grote reis kunnen maken. Wij waren al aan het dromen van Cambodja volgend jaar,
Maar kom op, wat is er klaar voor zijn? Zijn mensen er uberhaupt een keer echt klaar voor? Is het niet ontzettend egoistisch om een kindje weg te laten halen als er geen groter argument is dan: we zijn er nog niet klaar voor. Je loopt bijna tegen de dertig, als je er nu niet klaar voor ben, wanneer dan wel? Wij wilden reizen.. Nou nu zal dat over 20 jaar moeten (even simpel gezien), wij wilden een nieuwe auto... nu zal dat een oudere auto worden waar we voorlopig in kunnen rijden. Een kindje heeft liefde nodig, voeding en een dak boven zijn of haar hoofd. Denk een van de drie niet te kunnen geven, dan is het een discussie waard, maar ik denk dat je wel weet dat je dat wel kan.
Het is absoluut geen verwijt naar jullie toe, maar ik zou het knap vinden als je dat kan na een echo met een kloppend hartje.
pi_87931552
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 11:17 schreef miss_liss het volgende:
helpless28
Pfff dit laat zelfs mij even reageren, de grootste meelurker op fok die er bestaat.
Net als jij zijn wij er ook net achter gekomen dat ik zwanger ben (nu 8.5 week).
Het was een verrassing en wij hebben er ook goed over na moeten denken. Dus dan krijg je even simpel gezegd een voor en tegenlijstje. Wij zijn al jaren samen en wonen samen in een eengezinswoning, dus ruimte genoeg en genoeg vertrouwen in onze relatie. We hebben alle twee een modaal inkomen en kunnen het goed redden. Ik kan makkelijk 4 x 9 werken en mijn partner kan ook een dag inleveren , verder hebben we beide lieve ouders die hun kleinkind ook een dagje in week op willen vangen. Je zou zeggen geen probleem allemaal, maar de grootste vraag is;ben je er klaar voor?
Wij zijn 22 en 25 jaar oud, niemand in onze vriendenkring heeft kinderen, dus wij zouden zeker de eerste zijn.
Wij houden van reizen en hebben dit jaar voor het eerst een grote reis kunnen maken. Wij waren al aan het dromen van Cambodja volgend jaar,
Maar kom op, wat is er klaar voor zijn? Zijn mensen er uberhaupt een keer echt klaar voor? Is het niet ontzettend egoistisch om een kindje weg te laten halen als er geen groter argument is dan: we zijn er nog niet klaar voor. Je loopt bijna tegen de dertig, als je er nu niet klaar voor ben, wanneer dan wel? Wij wilden reizen.. Nou nu zal dat over 20 jaar moeten (even simpel gezien), wij wilden een nieuwe auto... nu zal dat een oudere auto worden waar we voorlopig in kunnen rijden. Een kindje heeft liefde nodig, voeding en een dak boven zijn of haar hoofd. Denk een van de drie niet te kunnen geven, dan is het een discussie waard, maar ik denk dat je wel weet dat je dat wel kan.
Het is absoluut geen verwijt naar jullie toe, maar ik zou het knap vinden als je dat kan na een echo met een kloppend hartje.
Gefeliciteerd en jullie zijn vast geweldige ouders :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:16:12 #195
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87931755
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 03:38 schreef helpless28 het volgende:

[..]

Het is nog geen zoon en ook nog geen dochter en levensvatbaar word bedoeld met 26 weken en niet met 2 weken!
Je hebt het nog steeds niet door he? Je ziet het nog steeds als die klomp cellen maar dit is wel jou toekomstig kind. Dat is het nu al en niet pas bij 26 weken. Het is weliswaar dan nu niet levensvatbaar maar ik heb toch het gevoel dat jij totaal verkeerd naar het kind kijkt.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:22:08 #196
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87931938
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 04:52 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Sorry, maar dat zijn echt leugens. Het overgrote deel van de reacties is vooral emotioneel gemotiveerd en beschuldigt de TS van onvolwassenheid, er worden weer de nodige mythies rondgestrooid over hoeveel kind een embryo al zou zijn (bij een aantal kun je het woord 'embryo' niet gebruiken zonder dat er gereageerd wordt met 'Het is je zoon of dochter verdomme! :( '), de stabiliteit van de relatie van TS, hun inkomens en hun toiekomstverwachtingen worden weggerelativeerd ('ach, als het maar een dak boven zijn hoofd krijgt, dan komt het wel goed!'), er wordt hel en verdoemenis gepredikt ('dat zullen de ouders van je vriendin je nooit vergeven'/'je vriendin zal er haar leven lang last van houden als ze abortus laat plegen') etc. etc.

Daar is helemaal niets beargumenteerds aan, dat is gewoon emotionele chantage. Als ik in zijn situatie zou zitten en een vriend/familielid die ik om raad zou vragen zou me op zo'n manier proberen te beinvloeden dan was ik meteen klaar met die persoon. :{w.
[..]

Dat is juist het punt, toen TS begon te posten was het vooral dikke twijfel. Maar hou dat maar eens vol tegen de anti-abortusbrigade die vervolgens op gang kwam, natuurlijk veranderde TS zijn toon op basis van die posts, hij zit ten slotte vol met twijfel. Bovendien, als hij dat niet had gedaan was hij als onmens weggezet en het topic uitgejaagd. :'). Sorry, maar op iemand inpraten met emotionele argumenten en vervolgens bij een eerste teken van twijfel zeggen 'zie je wel! :D' is geen 'disucssie op basis van argumenten' :').

Hoe dan ook, ik hoop dat TS en vriendin de rust vinden om een weloverwogen beslissing te nemen. Dat is de beste garantie op de juiste beslissing in de zin dat ze er geen spijt van krijgen in de toekomst.
Ze hebben twee inkomens dus daar ligt al een financiële basis lijkt mij. Het enige wat eigenlijk echt een vraagteken voor mij is of de relatie inderdaad stabiel genoeg is.
C'est la vie
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 12:53:14 #197
5428 crew  miss_sly
pi_87932923
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 12:16 schreef heloef het volgende:

[..]

Je hebt het nog steeds niet door he? Je ziet het nog steeds als die klomp cellen maar dit is wel jou toekomstig kind. Dat is het nu al en niet pas bij 26 weken. Het is weliswaar dan nu niet levensvatbaar maar ik heb toch het gevoel dat jij totaal verkeerd naar het kind kijkt.
Ik moet me toch even mengen, want ik vind jou en keesjeislief nogal vervelend.

Hij kijkt niet verkeerd naar het kind, hij kijkt anders naar de zwangerschap. En dat is zijn goed recht, net zoals het jouw goed recht is om het als kind te zien.

Feit is dat het nog niet levensvatbaar is, en dat een abortus fysiek gezien redelijk simpel kan zijn. Feit is ook dat zwanger zijn vaak iets meer dan alleen rationele overwegingen met zich mee brengt. En feit is ook dat het al wel een jongen of meisje is, maar dat dat nog niet te zien is.

KOrtom jij en keesjeislief staan lijnrecht tegenover elkaar. Prima, dat mag. En ja, dat is een discussieforum waar je je mening mag geven. Je kunt je alleen afvragen of het heel erg nodig is om een topic als dit te laten verzanden in een pro- en anti-abortus topic met alle goede en minder goede argumenten die je kunt bedenken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 25 oktober 2010 @ 12:56:31 #198
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_87933046
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 12:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij kijkt niet verkeerd naar het kind, hij kijkt anders naar de zwangerschap. En dat is zijn goed recht, net zoals het jouw goed recht is om het als kind te zien.

Feit is dat het nog niet levensvatbaar is, en dat een abortus fysiek gezien redelijk simpel kan zijn. Feit is ook dat zwanger zijn vaak iets meer dan alleen rationele overwegingen met zich mee brengt. En feit is ook dat het al wel een jongen of meisje is, maar dat dat nog niet te zien is.

KOrtom jij en keesjeislief staan lijnrecht tegenover elkaar. Prima, dat mag. En ja, dat is een discussieforum waar je je mening mag geven. Je kunt je alleen afvragen of het heel erg nodig is om een topic als dit te laten verzanden in een pro- en anti-abortus topic met alle goede en minder goede argumenten die je kunt bedenken.
:Y
  maandag 25 oktober 2010 @ 13:00:03 #199
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87933165
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 12:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je hebt gelijk :Y
C'est la vie
pi_87934545
Ik denk niet dat het overdreven is dit te bespreken met anderen, oa een psychiater. Wij weten immers niets af van jullie verleden en hoe jullie nu in het leven staan, behalve van wat je op het forum met ons deelt. Hoe meer informatie jullie nu inwinnen en hoe meer jullie erover praten en het een plek in jullie leven geven hoe meer profijt jullie hiervan zullen hebben. (zowel jullie als het kindje) Schroom je ook niet om hulp in te schakelen als de kleine er is he. Zo hebben wij de verloskundigepraktijk de 1ste week vaak gebelt (midden in de nacht... :P) met vragen over de kleine. Je kind wordt nu eenmaal niet geboren met een gebruiksaanwijzing op zak en vader/moeder zijn leer je gaandeweg. (maar met een flinke dosis moeder/vaderliefde en duidelijke uitleg en hulp van de kraamzorg de 1ste week kom je er wel) Gefeliciteerd! en veel geluk en mooie jaren toegewenst! (:
Miss-liss ook jij gefeliciteerd. (:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')