abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:19:14 #151
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87909305
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:09 schreef keesjeislief het volgende:
Je had dit beter niet in OUD kunnen posten TS, de meesten hier zijn (fanatiek) ouder of hebben een (hele dringende) kinderwens. Uit de meeste reacties spreekt ook dat abortus als een doodzonde wordt beschouwd, en er zijn nogal wat dames hier er niet vies van om je half emotioneel te chanteren. De andere kant van de medaille, namelijk de problemen die ontstaan als blijkt dat jullie eigenlijk niet aan een kind toe zijn - het is ten slotte een levensgroot offer dat je moet brengen, zowel financieel (in de loop van de tijd) als persoonlijk - wordt voor het gemak even overgeslagen. Er zijn genoeg kinderen geboren in instabiele situaties waarin het allemaal niet lukt, met weinig anders dan een hoop ellende voor zowel kind als ouders tot gevolg. Het is wel zo eerlijk om dat ook even aan te kaarten, lijkt me.

Ik vind het erg verstandig van jullie dat jullie goed willen nadenken over wat te doen. Je posts wekken wel een beetje de indruk dat je het moeilijk vindt om lijn te krijgen in je gedachten, ik denk dat jullie er goed aan zouden doen om professionele hulp te zoeken (misschien gewoon de huisarts) om een paar goede gesprekken te hebben o.l.v. een onafhankelijke derde. Dat kan erg helpen voor jullie zelf helder te krijgen wat jullie willen. Succes hoor! :).
Ik heb geen kinderwens (laat me eerst maar eens sex hebben :') ) Maar ik vind TS nog al overdrijft als het om secundaire dingen gaat. Natuurlijk kan er van alles mis gaan maar echt niet omdat dingen als de tuin en de zolder niet af zijn. Maar zoals jij al adviseert gewoon gaan praten met iemand die onafhankelijk in de situatie staat.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_87909377
Ik wordt ook papa over 3,5 maand, ook 28 jaar, ook ongepland, maar wij gaan het houden *O*
Ik denk dat je er nooit voor klaar bent als man zijnde..
het komt denk ik nooit op een goed moment, je twijfelt altijd of je goed genoeg bent om een kind op te voeden, maar ik denk dat ieder weldekend persoon zijn kind alles kan geven wat ze nodig hebben.
Nothing to see here, carry on
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:26:13 #153
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_87909714
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:19 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik heb geen kinderwens (laat me eerst maar eens sex hebben :') ) Maar ik vind TS nog al overdrijft als het om secundaire dingen gaat. Natuurlijk kan er van alles mis gaan maar echt niet omdat dingen als de tuin en de zolder niet af zijn. Maar zoals jij al adviseert gewoon gaan praten met iemand die onafhankelijk in de situatie staat.
Volgens mij gaat het TS ook niet per se om al die bijkomende zaken maar is het meer de paniek die toeslaat bij zoiets onverwachts en groots. Zij moeten uitvissen hoe ernstig die paniek is en of ze een stabiel thuis kunnen vormen voor een (per definitie) aandacht- en energievretend kind imho.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:51:43 #154
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87911071
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:26 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het TS ook niet per se om al die bijkomende zaken maar is het meer de paniek die toeslaat bij zoiets onverwachts en groots. Zij moeten uitvissen hoe ernstig die paniek is en of ze een stabiel thuis kunnen vormen voor een (per definitie) aandacht- en energievretend kind imho.
Natuurlijk is er paniek dat is niet meer dan logisch bij een onverwachte zwangerschap. Maar zoals ik het zie kunnen ze een stabiel gezin vormen voor het kind. Ik kan niet bij hun in de keuken kijken maar het lijkt dat de randvoorwaarden er zijn dus een inkomen, een fatsoenlijk huis enz.
C'est la vie
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:38:55 #155
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_87914147
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:09 schreef keesjeislief het volgende:
Je had dit beter niet in OUD kunnen posten TS, de meesten hier zijn (fanatiek) ouder of hebben een (hele dringende) kinderwens. Uit de meeste reacties spreekt ook dat abortus als een doodzonde wordt beschouwd, en er zijn nogal wat dames hier er niet vies van om je half emotioneel te chanteren. (.....)
Ik geloof dat deze reactie eerder voortkomt uit een vooroordeel dan uit een conclusie van wat je gelezen hebt. Ik zie hier weinig reacties die abortus als doodzonde benoemen maar des te meer beargumenteerde adviezen en overpeinzingen. Daarnaast staan hier helemaal niet alleen reacties van dames maar ook veel van mannen. Als TS materieel gezien (daar is iedereen het wel over eens) een voldoende toekomst kan bieden voor het kind, én gevoelsmatig neigt naar het houden van het kind, vind ik het niet vreemd dat de meeste posters hier aangeven dat het kind wel degelijk een toekomst heeft en wijzen op het risico op psychische problemen later wanneer je het besluit te aborteren terwijl je er niet 100% gevoelsmatig achterstaat.
pi_87916850
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:34 schreef helpless28 het volgende:
[..]
Je mag natuurlijk vinden wat je vind en je mening uiten maar probeer dan op zijn minst mijn verhaal goed te lezen.
Ik hoop dat jij hetzelfde doet.
quote:
Ik heb het niet over advies vragen! En ik maak al helemaal geen kind dood!
Ik weet dat het iets is wat een kind kan gaan worden en ook dat het zich aan het ontwikkelen is! Dat maakt het ook juist zo moeilijk!
Als jij dit topic goed had gelezen wist je namelijk dat "het" zoals je het zo mooi noemt, reeds armpjes, benen, vingers, tenen, ogen, oren, werkende hersenen en gevoel heeft! En over een week kan bewegen. En dat noem je dan een "het"?! :o LOL, als ik van te voren wist dat ik zulke ouders zou krijgen..... :')
quote:
Ik begrijp ondertussen dat een ideale situatie niet echt bestaat, ik ben wel van mening dat als dit een jaar later was gebeurd dat wij er waarschijnlijk beter voor hadden gestaan!
Ja en, wat wil je hier in godsnaam mee zeggen? Je wilt je "het" nu laten aborteren om het over een jaar, of 2 wel te gaan proberen? Nou sorry, maar dat vind ik echt zwaar kansloos als dat zo mocht zijn.
quote:
het is niet zozeer een materialistische kwestie!
Waarom noem je dan voornamelijk materiële zaken in je startpost??? :?
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:29:57 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_87917225
werkende hersenen :'), wees eens niet zo'n dom wijf.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:31:17 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_87917314
En niet zo zeiken over mensen die de materiele kwestie belangrijk vinden. Twintig jaar na de invoering van abortus zijn de gewelddadige misdaadcijfers gekelderd, puur en alleen omdat er nu veel minder ongewenste kinderen voor galg en rad opgroeien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_87918293
Wel een kutsituatie, elke dag dat je erover nadenkt is weer een dag meer kind, en tegelijkertijd moet je dit soort zaken meestal niet overhaast beslissen....... En volgens mij ben je ook nog bang hoe de omgeving reageert? Weten jouw en haar ouders het al? En wat zeggen die ervan?
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:51:28 #160
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87918388
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:49 schreef Mercer het volgende:
Wel een kutsituatie, elke dag dat je erover nadenkt is weer een dag meer kind, en tegelijkertijd moet je dit soort zaken meestal niet overhaast beslissen....... En volgens mij ben je ook nog bang hoe de omgeving reageert? Weten jouw en haar ouders het al? En wat zeggen die ervan?
De ouders van zijn vriendin zullen het in ieder geval niet leuk vinden.
C'est la vie
pi_87920640
Mercer, Volgens mij snap jij het echt niet! En die foto van een voorbeeld hoe het moet zijn is een voorbeeld van 8 weken!
Met 6 weken heeft het een klein hartje die net is begonnen met slaan maar nog niet voor de bloedsomloop zorgt. Ook heeft het nog geen hersenen en de armpjes en beentjes beginnen wel te komen maar is nog niet echt aanwezig! Wat een onzin kraam je uit! En het heeft gevoel???

Volgens mij heb ik jou persoonlijk aangesproken of een gevoelige snaar bij jou geraakt waardoor jij niet meer een objectief antwoord kan geven! Sorry daarvoor! Maar reageer dan niet, of anders normaal wat ergens op slaat!

Sorry hoor, ik vind elke mening een belangrijke mening maar die van jou slaat echt nergens op en je snapt er echt 'nog steeds' niks van!

Ouders zijn de eventuele toekomstige opa en oma van het kind en dan zou hun mening gepaard met enige emotie en dus niet echt objectief zijn! Dus nee, ik laat familie nog buiten beschouwen.

Laat ik 'het' dan een menslijke embryo noemen en absoluut geen kind! Pas vanaf de 8e week spreken wij van een foetus. En dan pas krijgt hij structuur en gaan de functie langzaam 1 voor 1 werken maar bij 6 weken dus echt niet!

Stukje tekst van wikipedia:
De foetale fase begint acht weken na de bevruchting. Alle belangrijke lichaamsstructuren, zoals handen, voeten, het hoofd, de organen en de hersenen, zijn al aanwezig maar ze groeien verder en worden steeds functioneler. Een foetus is niet zo kwetsbaar door omgevingsfactoren als een embryo.....

Maar ik heb deze topic niet geopend om jou uit te gaan leggen hoe het allemaal in elkaar zit!

[ Bericht 12% gewijzigd door helpless28 op 25-10-2010 00:11:15 ]
pi_87921004
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:07 schreef helpless28 het volgende:
Maar nu word het wel steeds lastiger om het eventueel weg te laten halen!
Ik kan er bijna niet meer aan denken!
en hierom zou ik het niet doen.
Dit vergeef je jezelf nooit.
pi_87922784
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:45 schreef helpless28 het volgende:
Mercer, Volgens mij snap jij het echt niet! En die foto van een voorbeeld hoe het moet zijn is een voorbeeld van 8 weken!
Nou, ik snap het meer dan prima. Jij wil jezelf voor de gek houden, dat het kind een stuk minder ver ontwikkeld is, als de feiten doen spreken, zwart op wit. De foto is van 6 weken oud. Als je de link klikt zie je dat ook duidelijk staan. "A six-week-old human embryo. Photograph: Getty Images". Mee eens dat het 6 weken is? Goedzo!
quote:
Met 6 weken heeft het een klein hartje die net is begonnen met slaan maar nog niet voor de bloedsomloop zorgt. Ook heeft het nog geen hersenen en de armpjes en beentjes beginnen wel te komen maar is nog niet echt aanwezig! Wat een onzin kraam je uit! En het heeft gevoel???
Dit zegt me, dat je of geen engels kan lezen, of totaal niet hebt gelezen wat er gequote stond in jouw topic. In deze link staat toch echt zéér duidelijk, dat een kind van 6 weken reeds armpjes, benen, vingers, tenen, ogen, oren, werkende hersenen("brainwaves") en gevoel heeft! En over een week kan bewegen.

Dus ja, als er één iemand de feiten hier op een rijtje heeft ben ik het wel. Ik snap niet dat je dat vervolgens niet leest. En mij notabene beschuldigd dat ik het niet snap? Als je geen Engels kan lezen oké, maar ik kan dat wel. En ik zeg je exact wat er in het Engels staat.
quote:
[quote]Volgens mij heb ik jou persoonlijk aangesproken of een gevoelige snaar bij jou geraakt waardoor jij niet meer een objectief antwoord kan geven! Sorry daarvoor! Maar reageer dan niet, of anders normaal wat ergens op slaat!
Je raakt mij totaal niet, als jij dat kind wil laten weghalen, het is mijn kind niet. Dus nee, je hebt geen gevoelige snaar geraakt. De enige snaar die je raakt, is dat je je feiten niet op een rijtje hebt. Niet de moeite neemt om een verhaal in jouw eigen topic te lezen om te zien hoever jouw kind in ontwikkeling is. En vervolgens mij, totaal niet onderbouwd, gaat beschuldigen dat ik de feiten niet weet.
quote:
Stukje tekst van wikipedia:
De foetale fase begint acht weken na de bevruchting. Alle belangrijke lichaamsstructuren, zoals handen, voeten, het hoofd, de organen en de hersenen, zijn al aanwezig maar ze groeien verder en worden steeds functioneler. Een foetus is niet zo kwetsbaar door omgevingsfactoren als een embryo.....

Maar ik heb deze topic niet geopend om jou uit te gaan leggen hoe het allemaal in elkaar zit!
Ja en? Feit blijft dat het embryo na 6 weken armpjes, benen, vingers, tenen, ogen, oren, werkende hersenen("brainwaves") en een soort van "gevoel" heeft. En over een week kan bewegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mercer op 25-10-2010 00:50:48 ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 00:46:58 #164
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87923019
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 00:41 schreef Mercer het volgende:

[..]

Nou, ik snap het meer dan prima. Jij wil jezelf voor de gek houden, dat het kind een stuk minder ver ontwikkeld is, als de feiten doen spreken, zwart op wit. De foto is van 6 weken oud. Als je de link klikt zie je dat ook duidelijk staan! "A six-week-old human embryo. Photograph: Getty Images". Mee eens dat het 6 weken is? Goedzo!
[..]

Dit zegt me, dat je of geen engels kan lezen, of totaal niet hebt gelezen wat er gequote stond in jouw topic. In deze link staat toch echt zéér duidelijk, dat een kind van 6 weken reeds armpjes, benen, vingers, tenen, ogen, oren, werkende hersenen("brainwaves") en gevoel heeft! En over een week kan bewegen.

Dus ja, als er één iemand de feiten hier op een rijtje heeft ben ik het wel. Ik snap niet dat je dat vervolgens niet leest. En mij notabene beschuldigd dat ik het niet snap? Als je geen Engels kan lezen oké, maar ik kan dat wel. En ik zeg je exact wat er in het Engels staat.
[..]

Je raakt mij totaal niet, als jij dat kind wil laten weghalen, het is mijn kind niet. Dus nee, je hebt geen gevoelige snaar geraakt. De enige snaar die je raakt, is dat je je feiten niet op een rijtje hebt. Niet de moeite neemt om een verhaal in jouw eigen topic te lezen om te zien hoever jouw kind in ontwikkeling is. En vervolgens mij, totaal niet onderbouwd, gaat beschuldigen dat ik de feiten niet weet.
[..]

Ja en? Feit blijft dat het embryo na 6 weken armpjes, benen, vingers, tenen, ogen, oren, werkende hersenen("brainwaves") en een soort van "gevoel" heeft. En over een week kan bewegen.
Hier schieten we natuurlijk geen reet mee op wie er nou wel of geen gelijk heeft. TS het is heel simpel "het" is niet zomaar iets (als het nou nu levensvatbaar is of over twee weken) het is godverdomme je zoon of dochter!
C'est la vie
  maandag 25 oktober 2010 @ 00:50:47 #165
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_87923148
mercer en TS, jullie meningsverschil over de levensduur van de embryo op het plaatje zou er mee te maken kunnen hebben dat de meting daarvan niet altijd op dezelfde manier gedaan wordt. strikt genomen zou je moeten tellen vanaf de dag van de bevruchting. een (in NL althans) veel gebruikte telling is echter vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, waardoor je er 'gratis' twee weken bij krijgt. ik weet niet precies welke telling jullie hanteren, maar wellicht speelt dit dus een rol.

abortus lijkt me altijd een heel moeilijk besluit, ik ben blij dat ik er nooit toe heb hoeven overgaan. maar ik vind ook dat ieder mens als basis toch wel op z'n minst een gewenste start zou moeten hebben, dus een kind wel laten komen is ook niet iets wat je zo makkelijk even kunt besluiten lijkt me. goed dat jullie er niet zo lichtvaardig over beslissen, en eerst even heel goed alle emotionele & rationele dingen op een rijtje zetten. sterkte met het vinden van de juiste keuze! laat je niet teveel opnaaien door wat anderen vinden.
in de haak.
  maandag 25 oktober 2010 @ 00:57:11 #166
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87923377
De link die je laat zien is wel erg vooringenomen he @Mercer.

Uit een iets neutralere site
:Het zenuwstelsel begint zich te vormen door zenuwcellen, die contact met elkaar maken. De zenuwcellen vermeerderen heel snel. In een paar seconden komen er zo’n duizend zenuwcellen bij. De hersenen zijn in de 8e week nog maar zwak ontwikkeld.
Let op hier hebben ze t dus over ACHT WEKEN en niet over 6
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_87923990
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 00:57 schreef KarinJ. het volgende:

:Het zenuwstelsel begint zich te vormen door zenuwcellen, die contact met elkaar maken. De zenuwcellen vermeerderen heel snel. In een paar seconden komen er zo’n duizend zenuwcellen bij. De hersenen zijn in de 8e week nog maar zwak ontwikkeld.
Vooringenomen? Het zijn feiten. Geen enkele site kan het zich veroorloven om onwaarheden te gaan publiceren, dan kom je volgens mij ook nooit zo hoog in de Google lijst. En het is niet één site, hieronder is weer van een andere site, wordt hetzelfde gezegd. Dus ja, dan zouden ze die video's getruucd moeten hebben? Dat gaat me wel erg ver, zoiets kan je niet maken, en lijkt mij heel sterk.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mercer op 25-10-2010 01:22:48 ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 01:22:39 #168
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_87924131
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:28 schreef helpless28 het volgende:
Gister hebben wij een echo laten maken in het ziekenhuis en het komt er op neer dat zij ongeveer 6 weken zwanger is.
dat is biologisch gezien helemaal niks, klompje cellen dat je niet eens kunt zien en in het meest riante geval pas 2 weken ingenesteld is.

quote:
Er is een reorganisatie op komst waardoor ik vrees voor mijn baan en ook mijn vriendin is net begonnen met haar nieuwe baan en zit nog in haar proeftijd.
goede reden om er dan ook vanaf te zien.

quote:
Bij haar sollicitatie heeft ze gezegd dat zij geen kinderwens had en misschien dat zij daar ook onder andere de keus op haar hebben laten vallen en dan zou ze nu aankomen met: Ik ben zwanger! In haar proeftijd!
je hoeft niks te zeggen en je kunt er ook niet om ontslagen worden als je later (na einde van de proeftijd) alsnog zwanger blijkt te zijn (sterker nog, zwangerschap is een van de gronden voor een ontslagverbod, ook in de tijd van het zwangerschapsverlof); sowieso zie je het (als leek) bij de eerste zwangerschap bij de gemiddelde vrouw pas na een maand of 6-7, soms nauwelijks tot in de 8ste maand.

quote:
Hieronder een paar regels waarom ik neig het weg te laten halen (ook als mijn vriendin het er mee eens is natuurlijk)
als jullie het allebei niet willen, doe er dan niet zo moeilijk over; we hebben het niet over post-natale abortus van een 3-jarige o.i.d.

dat is mijn advies.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_87924206
Misschien dat die zes weken dus niet de zes weken zijn. Dan is het misverstand wel te verklaren. :')
  maandag 25 oktober 2010 @ 01:27:37 #170
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_87924247
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 00:57 schreef KarinJ. het volgende:

we hebben het over een BEGIN van celmigratie en niet over de vorming van een zelfbewust brein (wat overigens bij een mens al sowieso niet het geval is tot een half jaar na geboorte op zijn vroegst).

een embryo van 8 weken heeft geen enkel gevoel of wat dan ook, het enige wat er zichtbaar levend is is een (autonoom) kloppend hart als motor voor de groei naar een compleet wezen; die 8 weken zwangerschap wordt trouwens niet gerekend vanaf de innesteldatum, dus zelfs die celmigratie van neuronale lijstcellen is dan nog niet aan de orde bij een zwangerschapsduur van 8 weken (je zit immers nog weken daarvoor).
  maandag 25 oktober 2010 @ 01:28:21 #171
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_87924266
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:51 schreef heloef het volgende:

[..]

De ouders van zijn vriendin zullen het in ieder geval niet leuk vinden.
lekker boeiend, het is niet hun beslissing.
  maandag 25 oktober 2010 @ 01:33:15 #172
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_87924371
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
Ik heb nog nooit ouders gehoord met spijt dat ze een kind hebben laten komen. Wel hoor je ouders met spijt van het aborteren van een kind.
duidelijk dat je je voor de dagelijkse realiteit dus afsluit, niet alles loopt zoals het in de Libelle en Bouquet-reeks staat. :{w

quote:
-edit- En TS, je zegt dat het "jullie" beslissing is/ moet zijn. Maar op het moment dat jouw vriendin kiest om "het" te houden, ik hoop dat je haar die vrijheid geeft, dan heb je je daarbij neer te leggen. Wat wil je dan, haar dwingen? :{w
TS moet zich dan maar beraden of hij nog wel wat te zoeken heeft in zo'n relatie, als je vooraf met elkaar daaromtrent afspraken maakt en achteraf ineens een prelude op de baby blues intreden, zeker als dat bijvoorbeeld financieel niet te dragen is; je hebt zelf ook nog een leven en het gaat hier niet om post-natale abortus van een 3-jarige, zoals ik eerder al zei.

een hompje cellen zonder enige betekenis en a priori al 35% kans dat het zichzelf aborteert in het eerste trimester (alleen al).
  maandag 25 oktober 2010 @ 01:34:42 #173
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_87924399
ik dacht trouwens, gelet op de topic titel, dat TS in dubio was over of hij zijn zwangere vriendin zou houden.
  maandag 25 oktober 2010 @ 01:49:57 #174
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87924653
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 01:34 schreef dr.dunno het volgende:
ik dacht trouwens, gelet op de topic titel, dat TS in dubio was over of hij zijn zwangere vriendin zou houden.
Daar leek het inderdaad nogal op ja :P
C'est la vie
pi_87925561
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 00:46 schreef heloef het volgende:

[..]

Hier schieten we natuurlijk geen reet mee op wie er nou wel of geen gelijk heeft. TS het is heel simpel "het" is niet zomaar iets (als het nou nu levensvatbaar is of over twee weken) het is godverdomme je zoon of dochter!
Het is nog geen zoon en ook nog geen dochter en levensvatbaar word bedoeld met 26 weken en niet met 2 weken!

Ik heb steeds de neiging om mensen te verbeteren! Ik kan mij enorm opwinden dat er mensen zoals Heloef en Mercer zijn!

Het maakt voor ons echt niet uit of het nu levensvatbaar is of niet, of het nu hersens heeft of niet en of het nu gevoel heeft of niet! Wij hebben wel gevoel! En het heeft ook betrekking op onze toekomst en verdere leven!
En natuurlijk het leven van de nu nog geen kind, zoon of dochter!
'Het' zit er nu wel en als wij (of het lichaam) er verder niks aan doen dan zou het wel een zoon of een dochter kunnen worden! Dit vind ik gewoon te belangrijk om maar even kort een beslissing over te nemen!

Wij vinden het gewoon heel erg moeilijk! Alles wat leeft of wil gaan leven of dit probeerd is niet iets om zomaar een beslissing over te nemen zonder echt heel diep over na gedacht te hebben!
Er zit een menslijke embryo wat over 32 weken (gezien vanaf nu na de bevruchting) een kind kan gaan worden en die beslissing ligt nu in onze handen!
Als je een keuze maakt dan moet je die kunnen onderbouwen en er dan vervolgens 100% voor gaan! Dan kun je er zoals ik het zie ook geen spijt van krijgen!

Ik vind dat als je een weloverwogen keus gaat maken om het te proberen om kinderen te krijgen je in de belangrijkste opzichten moet voldoen om het kind te onderhouden en het kind een goede toekomst te bieden!

Voordat wij wisten dat zij zwanger was hebben wij altijd gezegd dat wij het weg zou laten halen omdat wij er nog niet 'klaar' voor waren! Maar nu het ons dan ook daadwrekelijk gebeurd besef je ineens dat het toch heel moeilijk is! Wij zijn toch veel gevoeliger dan wij dachten! En ineens besef je wat voor belangrijks je voor handen hebt.

Als ik alles op een rijtje zet dan hebben wij wel een goede basis om het kind liefde te geven en er voor te zorgen dat het in een goed milieu gaat opgroeien! Dit besef heb ik gekregen door vele meningen en ervaringen van de reactie's op deze topic!

Met de dag gaan wij het steeds meer eigen voelen en word het gevoel steeds sterker dat wij de natuur(het lot) zijn gang moeten laten gaan. Wij gaan onszelf nu steeds meer egoistischer voelen als wij er niet voor zouden gaan!

Wat ik ook veel heb gelezen en gehoort is dat het 'ouder' worden wel komt gedurende de zwangerschap.
Gezien het feit dat ons gevoel ook zegt de embryo te houden en dat wij bijna zeker kunnen zeggen dat wij spijt zullen krijgen als wij de natuur niet zijn gang hadden laten gaan denk ik dat wij er toch voor gaan het te houden!

Wij zullen uiteraard nog een gesprek voeren met een dokter en ook zullen wij contact opnemen met een proffesionele derde zoals een maatschappelijk werker of een psycholoog!

Voor sommige is dit wat overdreven maar wij willen gewoon alles uitsluiten om deze enorme belangrijke beslissing niet zomaar te nemen...

Ook een reden dat ik deze topic heb geopend is dat het oplucht het gewoon van mij af te schrijven over hoe ik en wij er over denken. Iedereen heeft zijn eigen mening en ik stel het zeer op prijs dat er ook mensen zijn die hun ervaringen met mij ons willen delen. bedankt!

[ Bericht 1% gewijzigd door helpless28 op 25-10-2010 03:47:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')