abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87888532
Ik heb nog nooit ouders gehoord met spijt dat ze een kind hebben laten komen. Wel hoor je ouders met spijt van het aborteren van een kind.

En TS, je moet je best wel een beetje schamen vind ik, de manier waarop jij en je vriendin over abortus praten. Het gaat om een leven, maar jullie doen net of het over een aanschaf bij Ikea gaat. Ik zou zeggen lees de topics hier op fok van de ouders die niet zwanger kunnen worden, misschien veranderd dat je kijk op hoe kostbaar zo'n leven eigenlijk is.

-edit- En TS, je zegt dat het "jullie" beslissing is/ moet zijn. Maar op het moment dat jouw vriendin kiest om "het" te houden, ik hoop dat je haar die vrijheid geeft, dan heb je je daarbij neer te leggen. Wat wil je dan, haar dwingen? :{w

[ Bericht 21% gewijzigd door Mercer op 24-10-2010 10:43:18 ]
pi_87888601
Citaat: Ik wilde wel kinderen maar nu nog niet en mijn vriendin wilde nooit kinderen,
Gezien je vriendin zou ik er niet aan beginnen (oftwewel het zo snel mogelijk laten eindigen .
Ik maak in de vriendenkring momenteel zo'n zelfde situatie me, alleen hebben die het wel laten komen .
Paar jaar later breekt het moeder op ,en de breuk word over de kinderen uitgevochten .
Dan maar een schuldgevoel over een pluisje lijkt me ,de toekomst is te onzelker voor het kind.
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:26:47 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_87888864
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 02:40 schreef KarinJ. het volgende:
Een van mijn stelregels voor mijn leven is:

Bij twijfel.....niet doen.

(En nee, ik ben niet tegen abortus, maar als een kind ergens een goede kans heeft op een goed leven, dan is het wel bij jullie zo te lezen :) )
Ze twijfelen over wel of niet houden. Of over wel of niet weghalen.
Dus wat dan precies niet doen? Houden? Of weghalen?
pi_87889116
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
En TS, je moet je best wel een beetje schamen vind ik, de manier waarop jij en je vriendin over abortus praten. Het gaat om een leven, maar jullie doen net of het over een aanschaf bij Ikea gaat. Ik zou zeggen lees de topics hier op fok van de ouders die niet zwanger kunnen worden, misschien veranderd dat je kijk op hoe kostbaar zo'n leven eigenlijk is.
Bedankt voor je reactie.

Maar als jij vind dat wij zo over arbortus praten als een aanschaf bij Ikea dan spijt mij dat, maar ik zie het absoluut niet zo!
Al mijn berichten verwijzen naar het feit dat wij het er heel erg moeilijk mee hebben en wel zeker bewust zijn van het feit dat het zich aan het ontwikkelen is naar iets wat levensvatbaar word.(26 weken)
Dat maakt het ons zo moeilijk!

Als het een aanschaf van Ikea was geweest dan hadden wij het in eerste instantie al niet genomen!

Wat ik al eerder aangaf is dat wij geschrokken zijn van de plaatjes/foto's van 6 weken na een bevruchting. En dan het besef dat dat in haar buik zit! Het voelt inderdaad niet goed om dat weg te halen maar de overweging is er wel gezien de gedachten en omstandigehden die eerder in mijn berichten worden aangegeven!
Tot 12 weken zou haar lichaam het ook zelf kunnen afstoten!

Ik wil geen verkeerde indruk achter laten en excusus voor de mensen die ik hier eventueel mee raak!

Wij wilden het niet en krijgen het en mensen die het graag willen kunnen het misschien niet krijgen....
De wereld is hier en daar een beetje oneerlijk verdeeld....Wij hebben daar geen grip op.

Ik begrijp dat er mensen zijn die geen of lastig kinderen kunnen krijgen en dat deze mensen zich kwaad kunnen maken op mensen zoals ons waarbij dit in een ´ongelukje´ gebeurd.
Wij kunnen er niks aan doen helaas maar nu het er eenmaal aan zit te komen kunnen wij er wel wat aan doen. (of niet).

[ Bericht 13% gewijzigd door helpless28 op 24-10-2010 10:47:01 ]
pi_87889185
quote:
Ik heb nog nooit ouders gehoord met spijt dat ze een kind hebben laten komen. Wel hoor je ouders met spijt van het aborteren van een kind.

Ik denk dat die ouders er echt wel zijn.. Maar dat toegeven is ook zo iets he.
En nu snap ik in deze situatie abortus ook totaal niet. Maar ik vind hem er niet makkelijk over praten..

Ik ben het met de vele andere eens dat alle tegen argumenten zo van tafel te vegen zijn..
Succes met het maken van de keuze!
  zondag 24 oktober 2010 @ 10:46:31 #106
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87889219
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:41 schreef helpless28 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie.

Maar als jij vind dat wij zo over arbortus praten als een aanschaf bij Ikea dan spijt mij dat, maar ik zie het absoluut niet zo!
Ja kijk, je zegt wel een paar keer dat je het heel moeilijk vind enzo. Maar uit de rest van je tekst blijkt dat niet echt. Verder maakt het mij geen bal uit wat je doet. Ik ben niet principieel tegen abortus ofzo.
Het enige wat ik duidelijk probeer te maken is dat iets altijd 2 kanten heeft.
pi_87889267
Ja, maar het is nu al levensvatbaar. Niet over 26 weken. Als je nu niets doet, hebben jullie straks een kind, dat noem ik levensvatbaar. Stel dat je het nu laat weghalen, wanneer zijn jij en vriendin er dan wel aan toe?

En wat wil jouw vriendin? Als zij alleen de beslissing zou moeten nemen, als jij zou zeggen het is jouw lichaam, dus ook jouw keuze. Wat zou dan de beslissing worden?
pi_87889271
Heel erg offtopic... Maar hoe kan je in hemelsnaam met 28 jaar nog zo onvolwassen zijn?

Wat de keuze zelf. In principe ben ik niet altijd even happig op abortus. Maar als ik kijk naar hoe je jezelf omschrijft (wat ik dan wel weer heel integer van je vindt) lijkt het mij in dit geval het beste.
Profiel opgeheven.
pi_87889336
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:En TS, je moet je best wel een beetje schamen vind ik, de manier waarop jij en je vriendin over abortus praten. Het gaat om een leven, maar jullie doen net of het over een aanschaf bij Ikea gaat.
Een leven dat er pas toe doet als er besloten wordt het zich te laten ontwikkelen tot een persoon. Op het moment is het slechts een hersenloos klompje cellen zonder gevoelens, dromen, gedachtes enzovoorts. En als er besloten wordt tot abortus is dat ook alles wat verloren zou gaan.

Het blijft echter een moeilijke keuze, wat gevoelens zijn niet rationeel.
pi_87889549
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:46 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja kijk, je zegt wel een paar keer dat je het heel moeilijk vind enzo. Maar uit de rest van je tekst blijkt dat niet echt.
Ik kan je vertellen dat ik er heel slecht van slaap en mijn vriendin ook!

En het enige waar wij aan denken is: wat kunnen wij het eventuele kind bieden. Kunnen wij geven wat een kind nodig heeft! Kunnen wij veranderen en er na uit kijken om een kind te krijgen. Ik wil het beste voor een kind!
Uit mijn verleden is alles niet gemakkelijk gegaan en daar heb ik af en toe nog last van!

Ik wil dat eventueel ons kind hier geen last van krijgt!

Naar al de berichten die wij tot nu toe gelezen hebben (op een paar na) is het besef gekomen dat wij wel de ruimte hebben!
En dat de meeste praktische redenen inderdaad maar van tijdelijke aard zijn!
Hier mag het dan ook niet aan liggen.

Wij neigen naar het houden van maar nog wel met een lichte twijfel. De dokter heeft ook gezegd dat als je twijfelt dat je het niet weg moet laten halen.

Toch met dat ene berichtje gelezen te hebben dat het toch voor komt dat je toch enige spijt kan krijgen naar het houden van een kind terwijl je eigenlijk niet wilt!

Je kunt zoiets niet van te voren zeggen en mijn gevoel zegt houden en mijn vriendin haar gevoel zegt ook houden.

Meer weet ik er nog niet over te zeggen...Helder denken word al moeilijker met weinig slaap...
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:13:12 #111
304638 KarinJ.
droom je leven, leef je droom
pi_87889727
Brighteyes als je de rest van mijn reacties hebt gelezen dan had je wel begrepen dat ik in hun situatie niet voor abortus ben.

Ik ken een stel dat ook ongepland zwanger werd. Hun levens omstandigheden waren stukke minder dan die van TS. Geen huis,geen werk ( Nee ook geen uitkering), kortom de slechts mogelijke situatie om een kind te krijgen.
Toch kozen ze voor het kind.
Nu een aantal jaren later : Een vrolijk gelukkig kind, een eigen huis, een autotje voor de deur, allebei werk wat ze leuk vinden..........nooit gedacht, toch gekregen.
TS's startpositie is al zooo veel beter!

Een abortus onderga je niet zomaar, dat geeft diepe wonden.
Ik ben bang dat die misschien wel een grotere, negatieve, invloed op hun relatie zal krijgen dan dat ze zich nu realiseren.
wees als een zalm, zwem tegen de stroom in
pi_87889755
Dit is een menselijk embryo van zes weken trouwens, dan weten we iig waar we het over hebben.
pi_87889768
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 10:49 schreef Bierie het volgende:
Heel erg offtopic... Maar hoe kan je in hemelsnaam met 28 jaar nog zo onvolwassen zijn?

Maar als ik kijk naar hoe je jezelf omschrijft (wat ik dan wel weer heel integer van je vindt) lijkt het mij in dit geval het beste.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn om een zo goed mogelijke beeld te krijgen van de situatie.

Onvolwassen? Nee! Ik ben het daar niet mee eens maar ik weet ook niet precies waar je het vandaan haalt?
Puur naar hoe ik mijzelf omschrijf? Wat is dan wel volwassen, wat is daar de definitie van?
Ik probeer heel open te zijn juist!

Het is inderdaad off topic.

Antwoord op een vorige vraag:
Als mijn vriendin de keuze alleen moest maken was het net zo onzeker geweest. Zij wil het in princiepe niet weg laten halen omdat zij het voelt en de kwaaltjes ervan heeft. Haar woorden zijn: Ik voel het ontwikkelen en ik wil niet dat iemand daar aan komt, het liefst laat ik het zitten en dat het ook niet meer groeit! De foto's zijn confronterend geweest, ook voor haar en dat maakt het lastig.

Die foto hebben wij inderdaad ook gezien maar de dokter en de verpleger zeiden dat het er niet zo uit ziet. Op een echo zie je alleen maar een ringentje.(inwendige echo)Op dit plaatje is het 1.5cm klein.
pi_87889778
Een kind krijgen doe je ook niet zomaar...
Als dat niet goed loopt kan het ook diepe wonden geven plus een heel verdrietig kind.
pi_87890030
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:14 schreef Mercer het volgende:
Dit is een menselijk embryo van zes weken trouwens, dan weten we iig waar we het over hebben.
[ afbeelding ]
Neenee, als je wil dat we weten waar we het over hebben moet je er wel alles over vertellen en niet alleen een plaatje laten zien. Ontwikkeling, wat het kan, wat het niet kan enzovoorts.
  zondag 24 oktober 2010 @ 11:43:31 #116
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87890439
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 11:27 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Neenee, als je wil dat we weten waar we het over hebben moet je er wel alles over vertellen en niet alleen een plaatje laten zien. Ontwikkeling, wat het kan, wat het niet kan enzovoorts.
Zo heel veel kan het nog niet, maar het hartje klopt wel al. Het heeft ook al een soort van tandjes in de kaken, en het heeft een eigen bloedgroep.

bron
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87894047
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 11:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Voila! ;)
http://lmgtfy.com/?q=human+embryo+6+weeks
pi_87894118
quote:

Waarom betalen ze dan zo verrot slecht hun alimentatie,of is er altijd ruzie over wie de kinderen het weekend moet nemen .

Wel de lusten ,.....?
pi_87894622
quote:
You missed the point it seems ;)
Point was: Hoe iets eruit ziet zegt best weinig over wat het is. Plaatjes plaatsen terwijl je dondersgoed weet dat ze nietszeggend zijn in de hoop mensen te beïnvloeden is als zodanig nogal... tsja.
pi_87895333
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 13:49 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
You missed the point it seems ;)
Point was: Hoe iets eruit ziet zegt best weinig over wat het is. Plaatjes plaatsen terwijl je dondersgoed weet dat ze nietszeggend zijn in de hoop mensen te beïnvloeden is als zodanig nogal... tsja.
Je punt is toch dat je ook de tekst erbij wil zien? Klik de link en je komt bij de informatie. En de reden dat ik die hier niet geplaatst had, is omdat ik ook nog andere dingen te doen heb. En ik vind die foto aardig veelzeggend. Dat is mijn mening, en als je het er niet mee eens bent prima, maar ga mij niet beschuldigen van iets dat niet waar is. Ik laat feiten zien. Plaatje heb je gezien, speciaal voor jou meneer de tekst.(die ik juist weggelaten had, omdat dat waarschijnlijk nóg confronterender is.)
quote:
The second month
Growing

The embryo increases in size from 5mm at four weeks to 4Omm by the end of the eighth week. The baby in the womb is usually measured from the top of the head to the bottom of the spine (crown-rump lengths).

Hands and feet
By the sixth week from fertilisation tiny fingers appear, followed within days by the toes. By the seventh week the baby has individual fingerprints; no two sets of fingerprints are ever the same. Even in utero the baby has unique characteristics.

Eyes and ears
By six weeks the eyes which appeared in simple form in the first month develop lens and retina; the eyelids start to take shape.
The ears continue to develop: by seven weeks the outer ear is present, and the inner ear, with its hearing and balancing mechanisms, is well established (see page 15 'Hearing')
Movements
Spontaneous movements begin at seven weeks:

"By 45 days, about the time of the mother's second missed period, the baby's skeleton is complete in cartilage, not bone, at first; ... he makes the first movements of his body and new-grown limbs, although it will be another 12 weeks before his movements are strong enough to be transmitted through the insensitive uterus to be detected by the mother's sensitive abdominal wall."4

Brain function
Brain waves have been recorded by EEG (electro- encephalograph) in the human embryo 40 days after fertilisation.5

Response to touch
Human embryos of five weeks gestational age have been seen to move away from an object touching the mouth area. The sensitive area extends to include the rest of the face in the sixth and seventh weeks and the palms of the hands and soles of the feet in the eighth and ninth weeks respectively.6

A British study shows that the baby's movements begin at the same time as sensory nerves begin to grow into the spinal cord in the second month of pregnancy; the nerve fibres respond to touches to the skin and movement of the limbs: at this stage the baby's sensory nerves "appear to be more sensitive than those of the adult or newborn baby."7
http://www.spuc.org.uk/ethics/abortion/human-development

[ Bericht 0% gewijzigd door Mercer op 24-10-2010 14:17:46 ]
pi_87895722
abortus = moord

Maarja we leven nu eenmaal in een consumptiemaatschappij dus een tuin opknappen is belangrijker dan het leven van een kind. Volwassen mensen die om dit soort redenen abortus plegen mogen wat mij betreft gelijk gecastreerd/steriliseerd worden.
pi_87897478
Ik wil TS en vriendin het advies geven om er met een 3e over te praten dat kan de huisarts zijn. Maar ook iemand van de rutgerstichting oid. Vertel hun duidelijk wat jullie beweegredenen zijn en vraag geen voor- en tegens.

Ik wens jullie veel succes in deze toch moeilijke keuze.
  zondag 24 oktober 2010 @ 15:13:17 #123
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87897861
Vijf pagina's en ik heb nog geen enkele keer een hele goede andere optie gehoord namelijk adoptie.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  zondag 24 oktober 2010 @ 15:14:44 #124
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_87897902
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 14:17 schreef Tahiti het volgende:
abortus = moord

Maarja we leven nu eenmaal in een consumptiemaatschappij dus een tuin opknappen is belangrijker dan het leven van een kind. Volwassen mensen die om dit soort redenen abortus plegen mogen wat mij betreft gelijk gecastreerd/steriliseerd worden.
Je schetst de situatie totaal verkeerd. Hij vind zijn tuin echt niet belangrijker dan dat kind. :')
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_87898003
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:13 schreef heloef het volgende:
Vijf pagina's en ik heb nog geen enkele keer een hele goede andere optie gehoord namelijk adoptie.
Ja, omdat het misschien een slechte optie is? :') Je maakt een gezin er ongetwijfeld erg blij mee, maar om een kind 9 maanden te dragen en dan af te staan....... daar zijn weinig moeders goed in volgens mij. Dus ja, de vraag is of dat uberhaupt wel een optie is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')