quote:Ze twijfelen over wel of niet houden. Of over wel of niet weghalen.Op zondag 24 oktober 2010 02:40 schreef KarinJ. het volgende:
Een van mijn stelregels voor mijn leven is:
Bij twijfel.....niet doen.
(En nee, ik ben niet tegen abortus, maar als een kind ergens een goede kans heeft op een goed leven, dan is het wel bij jullie zo te lezen)
quote:Bedankt voor je reactie.Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
En TS, je moet je best wel een beetje schamen vind ik, de manier waarop jij en je vriendin over abortus praten. Het gaat om een leven, maar jullie doen net of het over een aanschaf bij Ikea gaat. Ik zou zeggen lees de topics hier op fok van de ouders die niet zwanger kunnen worden, misschien veranderd dat je kijk op hoe kostbaar zo'n leven eigenlijk is.
quote:Ik denk dat die ouders er echt wel zijn.. Maar dat toegeven is ook zo iets he.Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
Ik heb nog nooit ouders gehoord met spijt dat ze een kind hebben laten komen. Wel hoor je ouders met spijt van het aborteren van een kind.
En TS, je moet je best wel een beetje schamen vind ik, de manier waarop jij en je vriendin over abortus praten. Het gaat om een leven, maar jullie doen net of het over een aanschaf bij Ikea gaat. Ik zou zeggen lees de topics hier op fok van de ouders die niet zwanger kunnen worden, misschien veranderd dat je kijk op hoe kostbaar zo'n leven eigenlijk is.
quote:Ja kijk, je zegt wel een paar keer dat je het heel moeilijk vind enzo. Maar uit de rest van je tekst blijkt dat niet echt. Verder maakt het mij geen bal uit wat je doet. Ik ben niet principieel tegen abortus ofzo.Op zondag 24 oktober 2010 10:41 schreef helpless28 het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.
Maar als jij vind dat wij zo over arbortus praten als een aanschaf bij Ikea dan spijt mij dat, maar ik zie het absoluut niet zo!
quote:Een leven dat er pas toe doet als er besloten wordt het zich te laten ontwikkelen tot een persoon. Op het moment is het slechts een hersenloos klompje cellen zonder gevoelens, dromen, gedachtes enzovoorts. En als er besloten wordt tot abortus is dat ook alles wat verloren zou gaan.Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:En TS, je moet je best wel een beetje schamen vind ik, de manier waarop jij en je vriendin over abortus praten. Het gaat om een leven, maar jullie doen net of het over een aanschaf bij Ikea gaat.
quote:Ik kan je vertellen dat ik er heel slecht van slaap en mijn vriendin ook!Op zondag 24 oktober 2010 10:46 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja kijk, je zegt wel een paar keer dat je het heel moeilijk vind enzo. Maar uit de rest van je tekst blijkt dat niet echt.
quote:Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn om een zo goed mogelijke beeld te krijgen van de situatie.Op zondag 24 oktober 2010 10:49 schreef Bierie het volgende:
Heel erg offtopic... Maar hoe kan je in hemelsnaam met 28 jaar nog zo onvolwassen zijn?
Maar als ik kijk naar hoe je jezelf omschrijft (wat ik dan wel weer heel integer van je vindt) lijkt het mij in dit geval het beste.
quote:Neenee, als je wil dat we weten waar we het over hebben moet je er wel alles over vertellen en niet alleen een plaatje laten zien. Ontwikkeling, wat het kan, wat het niet kan enzovoorts.Op zondag 24 oktober 2010 11:14 schreef Mercer het volgende:
Dit is een menselijk embryo van zes weken trouwens, dan weten we iig waar we het over hebben.
[ afbeelding ]
quote:Zo heel veel kan het nog niet, maar het hartje klopt wel al. Het heeft ook al een soort van tandjes in de kaken, en het heeft een eigen bloedgroep.Op zondag 24 oktober 2010 11:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Neenee, als je wil dat we weten waar we het over hebben moet je er wel alles over vertellen en niet alleen een plaatje laten zien. Ontwikkeling, wat het kan, wat het niet kan enzovoorts.
quote:Voila!Op zondag 24 oktober 2010 11:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Neenee, als je wil dat we weten waar we het over hebben moet je er wel alles over vertellen en niet alleen een plaatje laten zien. Ontwikkeling, wat het kan, wat het niet kan enzovoorts.
quote:Waarom betalen ze dan zo verrot slecht hun alimentatie,of is er altijd ruzie over wie de kinderen het weekend moet nemen .Op zondag 24 oktober 2010 10:02 schreef Mercer het volgende:
Ik heb nog nooit ouders gehoord met spijt dat ze een kind hebben laten komen. Wel hoor je ouders met spijt van het aborteren van een kind.
quote:You missed the point it seemsOp zondag 24 oktober 2010 13:32 schreef Mercer het volgende:
[..]
Voila!![]()
http://lmgtfy.com/?q=human+embryo+6+weeks
quote:Je punt is toch dat je ook de tekst erbij wil zien? Klik de link en je komt bij de informatie. En de reden dat ik die hier niet geplaatst had, is omdat ik ook nog andere dingen te doen heb. En ik vind die foto aardig veelzeggend. Dat is mijn mening, en als je het er niet mee eens bent prima, maar ga mij niet beschuldigen van iets dat niet waar is. Ik laat feiten zien. Plaatje heb je gezien, speciaal voor jou meneer de tekst.(die ik juist weggelaten had, omdat dat waarschijnlijk nóg confronterender is.)Op zondag 24 oktober 2010 13:49 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
You missed the point it seems![]()
Point was: Hoe iets eruit ziet zegt best weinig over wat het is. Plaatjes plaatsen terwijl je dondersgoed weet dat ze nietszeggend zijn in de hoop mensen te beïnvloeden is als zodanig nogal... tsja.
quote:http://www.spuc.org.uk/ethics/abortion/human-developmentThe second month
Growing
The embryo increases in size from 5mm at four weeks to 4Omm by the end of the eighth week. The baby in the womb is usually measured from the top of the head to the bottom of the spine (crown-rump lengths).
Hands and feet
By the sixth week from fertilisation tiny fingers appear, followed within days by the toes. By the seventh week the baby has individual fingerprints; no two sets of fingerprints are ever the same. Even in utero the baby has unique characteristics.
Eyes and ears
By six weeks the eyes which appeared in simple form in the first month develop lens and retina; the eyelids start to take shape.
The ears continue to develop: by seven weeks the outer ear is present, and the inner ear, with its hearing and balancing mechanisms, is well established (see page 15 'Hearing')
Movements
Spontaneous movements begin at seven weeks:
"By 45 days, about the time of the mother's second missed period, the baby's skeleton is complete in cartilage, not bone, at first; ... he makes the first movements of his body and new-grown limbs, although it will be another 12 weeks before his movements are strong enough to be transmitted through the insensitive uterus to be detected by the mother's sensitive abdominal wall."4
Brain function
Brain waves have been recorded by EEG (electro- encephalograph) in the human embryo 40 days after fertilisation.5
Response to touch
Human embryos of five weeks gestational age have been seen to move away from an object touching the mouth area. The sensitive area extends to include the rest of the face in the sixth and seventh weeks and the palms of the hands and soles of the feet in the eighth and ninth weeks respectively.6
A British study shows that the baby's movements begin at the same time as sensory nerves begin to grow into the spinal cord in the second month of pregnancy; the nerve fibres respond to touches to the skin and movement of the limbs: at this stage the baby's sensory nerves "appear to be more sensitive than those of the adult or newborn baby."7
quote:Je schetst de situatie totaal verkeerd. Hij vind zijn tuin echt niet belangrijker dan dat kind.Op zondag 24 oktober 2010 14:17 schreef Tahiti het volgende:
abortus = moord
Maarja we leven nu eenmaal in een consumptiemaatschappij dus een tuin opknappen is belangrijker dan het leven van een kind. Volwassen mensen die om dit soort redenen abortus plegen mogen wat mij betreft gelijk gecastreerd/steriliseerd worden.
quote:Ja, omdat het misschien een slechte optie is?Op zondag 24 oktober 2010 15:13 schreef heloef het volgende:
Vijf pagina's en ik heb nog geen enkele keer een hele goede andere optie gehoord namelijk adoptie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |