abonnement Unibet Coolblue
pi_87865873
Hallo, ik ben 28 jaar 'jong' en ben nu ongeveer 14 maanden met mijn huidige vriendin die nu ongepland zwanger is geworden van mij!

Zij en ik zitten heel erg in twijfel wat te doen met dit 'gegeven'!

Gister hebben wij een echo laten maken in het ziekenhuis en het komt er op neer dat zij ongeveer 6 weken zwanger is.

Ik wilde wel kinderen maar nu nog niet en mijn vriendin wilde nooit kinderen, welke nu niet niet meer zo sterk haar mening vertegenwoordigd! Wat moeten we nu??!!

Ik heb een lijstje gemaakt met voors en tegens en het komt er rationeel gezien op neer dat er meer tegens zijn. Maar tellen die tegens zo zwaar om het dan maar niet te doen? Om het 'maar' weg te laten halen...

Mijn gevoel spreekt mij overigens wel tegen.
Wij wonen nog maar net 4 maanden in een eensgezinswoning.

Er is een reorganisatie op komst waardoor ik vrees voor mijn baan en ook mijn vriendin is net begonnen met haar nieuwe baan en zit nog in haar proeftijd. Bij haar sollicitatie heeft ze gezegd dat zij geen kinderwens had en misschien dat zij daar ook onder andere de keus op haar hebben laten vallen en dan zou ze nu aankomen met: Ik ben zwanger! In haar proeftijd!

Hieronder een paar regels waarom ik neig het weg te laten halen (ook als mijn vriendin het er mee eens is natuurlijk)

-financieel zitten wij erg slecht, en hebben nog geen reserve op kunnen bouwen.
-Ik denk dat er veel vrije tijd verloren gaat om mijzelf verder te ontplooien en cursussen te volgen en op het niveau blijf hangen wat misschien ten nadele komt voor de toekomst.
-We hebben nu nog allebei een baan maar de toekomst is onzeker wat dat betreft.
-Het huis is nog niet eens helemaal af (tuin,zolder,inboedel, accessoires) Wij slapen al 4maand op een rotbed waar wij allebei een zere rug van krijgen maar zelfs dit kunnen wij nu nog niet vervangen.
-Wij zijn eigenlijk in het begin van ons samenleven en willen nog zoveel.
-Binnen nu en 2 jaar zou er zeker een nieuwe auto moeten komen omdat deze op raakt en veel omkosten krijgt.
-Ik heb niet geheel een makkelijk leven gehad en ik ben dit deels nog aan het verwerken (wel al heel ver) maar ik wil voor mijn gevoel alles af hebben voor dat ik aan nieuws kan beginnen.
-Ik ben ook wat bijgelovig en ik denk dat dit 'het' lot is of zo en als wij de natuur in de weg staan om het weg te laten halen dan is dat niet zonder gevolgen ben ik bang??
-Het overvalt ons enorm! Als wij er voor kiezen de embryo te houden dan wil ik het kind ook alles kunnen geven wat het nodig heeft!

Het is nu 6 weken en als ik de plaatjes en de verhalen erbij lees dan is het zich al heel snel aan het ontwikkelen met een kloppend hartje en al! Dit maakt het ook erg moeilijk! Gevoelsmatig.


Rationeel gezien wil ik het laten weghalen maar mijn gevoel en die van mijn vriendin spreekt wat tegen.

Graag hoor ik jullie mening.

[ Bericht 4% gewijzigd door helpless28 op 25-10-2010 00:21:23 ]
pi_87865920
Weg ermee.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_87865941
zo te lezen kunnen jullie geen toekomst voor het kind garanderen.....
pi_87865942
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:30 schreef Paaskonijn het volgende:
Weg ermee.
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_87865973
quote:
14.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 14:30 schreef Paaskonijn het volgende:
Weg ermee.
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 14:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
zo te lezen kunnen jullie geen toekomst voor het kind garanderen.....
pi_87865985
Ik denk dat je alleen aan kinderen moet beginnen als je er 100% van overtuigd bent dat je dat wil. Dat ben je niet, dus in mijn ogen is het simpel...
pi_87866086
Zie bovenstaande reacties.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:38:16 #8
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87866165
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
zo te lezen kunnen jullie geen toekomst voor het kind garanderen.....
Ach dat valt ook wel weer mee. Ze hebben nog 34 weken om hun leven te organiseren.
Als je moet wachten op het perfecte moment om aan kinderen te beginnen, dan kun je lang wachten.
Een kinderkamer hoeft ook niet zoveel te kosten.
Wanneer een vrouw zwanger is mag ze volgens mij niet ontslagen worden. Tsja niet helemaal netjes maar als proeftijd over is en ze vertelt het dan is er volgens mij niet zoveel aan te doen.

Het glas is alleen half vol als je er zo tegen aan kijkt.
Maar then again, als jullie echt niet willen en je denkt dat je relatie bestand is tegen zo iets.
Dan kun je misschien beter voor abortus gaan.
Je bent er vroeg bij, dus je hebt nog wel even om na te denken.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:39:10 #9
271779 wetirowsu
oud wit meissie met hart
pi_87866191
Te egocentrisch koppel voor kinderen.
Er zullen altijd bezwaren tegen kinderen zijn in deze relatie.
Aborteren maar.
Doe dit kind jullie onvolwassenheid niet aan...
go with the flow
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:43:04 #10
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_87866358
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:39 schreef wetirowsu het volgende:
Te egocentrisch koppel voor kinderen.
Er zullen altijd bezwaren tegen kinderen zijn in deze relatie.
Aborteren maar.
Doe dit kind jullie onvolwassenheid niet aan...
Oh wow, ze reflecteren even op hun eigen situatie om te beslissen of ze nu een kind kunnen grootbrengen en ze zijn egocentrisch. Ik vind het 't meest onzelfzuchtige wat je kunt doen.
En ik meen toch meer onvolwassenheid te zien bij een 16jarige chick die koste wat kost d'r foutje wil houden en daarmee haar complete educatie de goot in pleurt. Ze zou nog wat kunnen leren van de volwassenheid en het rationele denken van TS.
Maarja ik feed the troll waarschijnlijk. :*
pi_87866462
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:28 schreef helpless28 het volgende:
Ik wilde wel kinderen maar nu nog niet en mijn vriendin wilde nooit kinderen, welke nu niet niet meer zo sterk haar mening vertegenwoordigd!
Wat bedoel je nou, dat zij nu twijfelt of dat ze geen duidelijke mening heeft?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:55:46 #13
271779 wetirowsu
oud wit meissie met hart
pi_87866692
Nee, dat is de hormonenstorm die je aan het begin van je zwangerschap hebt.
Je gaat twijfelen aan je eigen waarheden.
go with the flow
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:00:18 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_87866834
Ik zou de vriendin NIET houden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_87866884
quote:
1.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 15:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zou de vriendin NIET houden.
want?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_87866935
Over de proeftijd van je vriendin hoeven jullie je iig niet druk te maken. Je bent voorlopig nog niet verplicht te melden dat ze zwanger is. En dat zou ik ook maar gewoon niet doen, de kans op einde tijdens de proeftijd is dan erg groot. Ze hoeft pas 3 maanden voor de vermoedelijke bevaldatum te melden dat ze zwanger is (niet dat het dan niet allang zichtbaar is, maar goed, zo luidt de wetgeving).
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:04:48 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_87866943
Oh. het gaat om het kind. :@ Bij twijfel: Niet doen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:11:11 #18
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87867117
Rationeel gezien zou je nooit een kind kunnen nemen/krijgen (of in jullie geval, houden).

Maar de belangrijkste vraag is dit: zijn jullie in staat dit kind voedsel, een dak boven het hoofd, zorg, onderwijs etc. en vooral liefde te geven? Als een kind een keuze heeft tussen een huis dat 'af' is een een omhelzing, dan denk ik dat het kind voor het laatste kiest. Waar een wil is, is er vrijwel altijd een weg. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_87867433
Het is nog geen kind en daar bewust van zijn willen wij nu een beslissing nemen.
Misschien heeft het lot al wel beslist en moeten wij het zo laten.

Ik wil wel kinderen maar dan alleen als alles om ons heen in orde is zeg maar. Ik verdien niet slecht en mijn vriendin ook niet. Mocht ik mijn baan houden of een andere baan kunnen krijgen dan is dat al uit de weg. Ik ben redelijk geschoold maar dat zegt tegenwoordig niks.

Nu mijn vriendin zwanger is spreken de hormonen tegen.. Zij kan nu al niet denken aan het gevoel dat zij het weg laat halen maar ook om het te houden spreekt niet met haar mee...Moeilijk!

Wij zijn niet arm maar gezien de verhuizing en wat complicatie's uit het verleden en een grote reparatie aan de auto hebben wij nu geen buffer meer en daar moeten wij ons nu weer mee bezig gaan houden!

Wij hebben wel fatsoenlijke meubels en alle andere gebruiklijke atributen alleen is de aankleding/accesoires niet af. De tuin moet ook nog gebeuren maar dat was de palnning voor volgend jaar (voorjaar)...

We twijfelen omeen zo goed mogelijke keuze te kunnen maken voor ons maar eventueel ook voor het kind.

Als wij een keus maken dan gaan wij ook voor 100% met deze keus mee en zullen wij zeker well iefde kunnen geven aan ' ons' kind. Maar voor dat, nu dit!
pi_87867474
maak een keus de rest komt allemaal goed. ook met kinderen kun je sparen een andere auto kopen enz enz. het is maar net hoe je wilt leven.
mama van 3 kids!
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:37:34 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87867767
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:23 schreef helpless28 het volgende:
Het is nog geen kind en daar bewust van zijn willen wij nu een beslissing nemen.
Misschien heeft het lot al wel beslist en moeten wij het zo laten.

Ik wil wel kinderen maar dan alleen als alles om ons heen in orde is zeg maar. Ik verdien niet slecht en mijn vriendin ook niet. Mocht ik mijn baan houden of een andere baan kunnen krijgen dan is dat al uit de weg. Ik ben redelijk geschoold maar dat zegt tegenwoordig niks.

Nu mijn vriendin zwanger is spreken de hormonen tegen.. Zij kan nu al niet denken aan het gevoel dat zij het weg laat halen maar ook om het te houden spreekt niet met haar mee...Moeilijk!

Wij zijn niet arm maar gezien de verhuizing en wat complicatie's uit het verleden en een grote reparatie aan de auto hebben wij nu geen buffer meer en daar moeten wij ons nu weer mee bezig gaan houden!

Wij hebben wel fatsoenlijke meubels en alle andere gebruiklijke atributen alleen is de aankleding/accesoires niet af. De tuin moet ook nog gebeuren maar dat was de palnning voor volgend jaar (voorjaar)...

We twijfelen omeen zo goed mogelijke keuze te kunnen maken voor ons maar eventueel ook voor het kind.

Als wij een keus maken dan gaan wij ook voor 100% met deze keus mee en zullen wij zeker well iefde kunnen geven aan ' ons' kind. Maar voor dat, nu dit!
Ja kijk als je ooit kinderen wil, maar nu nog niet en je vriendin krijgt mama gevoelens.
Hoeveel spijt gaat jullie dan hebben achteraf. Omdat je geen buffer hebt van een 10k op de bank om eventueel kapotte wasmachine mee te betalen? Denk je dat jullie relatie het overleefd?

En zoals al gezegd, als je vriendin haar proeftijd uitzit zit ze gebakken tot 8 weken? na de bevalling.

Ik vind 28 wel mooie leeftijd voor kinderen. Dan ben je ongeveer 50 als je kind 20 is.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:40:34 #22
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87867845
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:25 schreef Popples het volgende:
maak een keus de rest komt allemaal goed. ook met kinderen kun je sparen een andere auto kopen enz enz. het is maar net hoe je wilt leven.
Juist!

Ik vind geld zo'n none issue.

Ook dat gezeur over accessoires in huis enzo. Kom op je hebt nog 34 weken om het allemaal te fixen.
Kinderkamer + alle inrichting in nette staat is te doen voor 500 euro.
De eerste jaren kost een kind helemaal niet zoveel wat luiers enzo.

Maarja het is wel een handenbindertje. Je kunt niet meer alles doen wat je wil zomaar (hoewel dat met 1 kind nog mee valt). Het zet je manier van leven wel even op zijn kop.
Als dat nou een reden was, maar accessoires of geld. neuh
pi_87868030
Je woont in een eengezinswoning? Back to basics (flatje) dan maar? Regel een goedkoop woning (huur, tijdelijk). Je bent niet de enige die een kind op aarde brengt zonder voldoende financien, deal with it. Het begin zal een beetje moeilijk worden, maar later komen jullie er vast wel uit (economie trekt langzamerhand weer aan).
Failure is success if we learn from it.
pi_87868074
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:40 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Juist!

Ik vind geld zo'n none issue.

Ook dat gezeur over accessoires in huis enzo. Kom op je hebt nog 34 weken om het allemaal te fixen.
Kinderkamer + alle inrichting in nette staat is te doen voor 500 euro.
De eerste jaren kost een kind helemaal niet zoveel wat luiers enzo.

Maarja het is wel een handenbindertje. Je kunt niet meer alles doen wat je wil zomaar (hoewel dat met 1 kind nog mee valt). Het zet je manier van leven wel even op zijn kop.
Als dat nou een reden was, maar accessoires of geld. neuh
Dit dus.
Failure is success if we learn from it.
pi_87868123
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 14:28 schreef helpless28 het volgende:



Hieronder een paar regels waarom ik neig het weg te laten halen (ook als mijn vriendin het er mee eens is natuurlijk)





:') lijkt me wel zo handig om het alleen weg te laten halen als je vriendin het er ook mee eens is,
anders wordt het zo'n gespartel...
## I seek not to know the answers, but to understand the questions.##
Grasshopper Dialog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')