abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87853637
Afgelopen woensdag had ik mijn knie verdraaid waardoor ik de komende weken niet kan sporten en ook niet naar de sportschool, afijn , ik bel dus de sportschool en die vragen om een dokters verklaring. Vervolgens bel ik de huisarts die mij verteld dat alleen een onafhankelijke arts die kan geven. Maar waar vind je die dan? Moet je die uit eigen zak betalen?
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:42:21 #2
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87853714
gewoon naar een andere huisarts gaan. Wat dat kost weet ik niet, maar dat weet die huisarts zelf dan wel weer.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Redactie Frontpage vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:45:00 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_87853834
Wat een onzin dat je huisarts dat niet wil geven. Dat is toch degene die jou behandeld heeft?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:46:50 #4
13250 Lod
Sapere aude!
pi_87853916
Waar heeft de sportschool in vredesnaam een doktersverklaring voor nodig :? . Zal hun toch een zorg zijn, zolang je je contributie maar betaald...
GNU Terry Pratchett
pi_87853972
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:46 schreef Lod het volgende:
Waar heeft de sportschool in vredesnaam een doktersverklaring voor nodig :? . Zal hun toch een zorg zijn, zolang je je contributie maar betaald...
Zodat ik het abonnement tijdelijk kan stop zetten, dacht dat dat er wel uit te halen was
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:50:08 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_87854034
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_87854191
quote:
Nee dit is Plan A maar aangezien plan B niet werkt moet ik weer terugvallen op Plan A
pi_87854362
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:45 schreef Innisdemon het volgende:
Wat een onzin dat je huisarts dat niet wil geven. Dat is toch degene die jou behandeld heeft?
Huisartsen geven geen doktersverklaringen, mogen ze niet ivm beroepsgeheim geloof ik. Ze mogen zelfs als iemand belt niet bevestigen of iemand ziek is, hooguit of iemand inderdaad een afspraak had.

Arbo-arts zou het misschien wel kunnen?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:12:34 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87854947
Het klopt dat de huisarts dit niet doet.

Van de KNMG:

quote:
De KNMG heeft als standpunt dat een behandelend arts geen verklaringen afgeeft over een eigen patiënt, waarbij hij/zij een oordeel geeft over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Voorbeelden daarvan zijn: is iemand in staat te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen, is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte?

Dergelijke verklaringen mogen alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts (dus niet de ‘eigen’ dokter). Zo’n arts kan een eigen beoordeling maken van uw situatie. Als dat nodig is, kan die arts, met uw toestemming, ook nog extra informatie opvragen bij uw behandelend arts(-en).

De twee belangrijkste redenen voor dit standpunt zijn:

De KNMG vindt het belangrijk dat de behandelend arts zich kan concentreren op uw behandeling en een goede vertrouwensrelatie met u kan opbouwen. Uw arts moet dan niet in allerlei belangenconflicten raken. Om dit te voorkomen moet er een scherpe grens zijn tussen de behandeling en het beoordelen of u voor bepaalde voorzieningen in aanmerking kunt komen. Op deze manier staat niets u in de weg om uw arts alle informatie te geven die noodzakelijk is voor uw behandeling.

Daarnaast is uw behandelend arts vaak niet op de hoogte van de criteria die worden gehanteerd voor het al dan niet toewijzen van bepaalde voorzieningen. Daardoor is het vaak niet mogelijk om een goed oordeel te geven. Het is ook in uw belang dat de arts die de geneeskundige verklaring afgeeft goed weet welke punten wel en niet van belang zijn bij de beoordeling.

Wat kunt u nu nog doen?

U kunt navragen bij de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt of u niet kunt volstaan met een verklaring van uzelf over uw gezondheidstoestand, eventueel in de vorm van een in te vullen vragenlijst.
U kunt uw arts vragen om een afschrift van uw medisch dossier waarin bepaalde belangrijke feiten over uw gezondheidstoestand staan vermeld (bijvoorbeeld de uitslag van een looptest, de uitslag van een meting van uw gezichtsvermogen etc) en die toesturen aan de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt.
U kunt zich voor de noodzakelijke beoordeling wenden tot een arts waarbij u niet onder behandeling staat. Deze kan met uw toestemming ook feitelijke informatie over uw gezondheidstoestand bij de behandelend arts opvragen en deze informatie bij zijn/haar beoordeling betrekken.
Bron: http://knmg.artsennet.nl/(...)-eigen-patienten.htm
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Redactie Frontpage zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:31:45 #10
38148 crew  Innisdemon
pi_87855801
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 00:12 schreef eleusis het volgende:
Het klopt dat de huisarts dit niet doet.

Van de KNMG:
[..]

Bron: http://knmg.artsennet.nl/(...)-eigen-patienten.htm
duidelijk

ARBO-arts op je werk?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_87856566
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:53 schreef Vragende het volgende:

[..]

Nee dit is Plan A maar aangezien plan B niet werkt moet ik weer terugvallen op Plan A
:')
Meestal doe je eerst plan A en als die niet werkt ga je naar plan B, niet andersom
New in town
pi_87859039
ik werk in een luxe sportschool en het enige wat wij vragen voor een bevriezing is een briefje al is het van de assisistente waar op staat dat je voorlopig niet kunt sporten.
Dus hoe moeilijk kan het zijn?
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_87859080
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 23:45 schreef Innisdemon het volgende:
nee. ts probeert de boel op te lichten en zn huisarts wil er niet aan meewerken.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_87860027
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 03:25 schreef Flashwin het volgende:

[..]

nee. ts probeert de boel op te lichten en zn huisarts wil er niet aan meewerken.
Donder op idioot, denk je dat ik het leuk vind op geblesseerd te zijn.

Projecteer jezelf niet op mij
pi_87860116
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 03:16 schreef candygirl het volgende:
ik werk in een luxe sportschool en het enige wat wij vragen voor een bevriezing is een briefje al is het van de assisistente waar op staat dat je voorlopig niet kunt sporten.
Dus hoe moeilijk kan het zijn?
Dit is waarom mensen verklaringen blijven vragen aan de huisarts!

Een huisarts dient een persoon te zijn waar je een behandelrelatie mee hebt. Om die relatie goed te houden is het een slecht idee dit soort verklaringen af te geven, de patient kan bv. financieel voordeel eruit halen. Dit is niet goed voor de artspatientrelatie. Daardoor is binnen de knmg afgesproken dat zo'n verklaring niet afgegeven wordt. Wel kan de arts een bewijs van bezoek afgeven, maar daar geen oordeel over geschiktheid aan verbinden.
Is een sportschoolarts geen idee hiervoor? Dat zou moeten kunnen in een luxe sportschool...
pi_87872616
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 09:34 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit is waarom mensen verklaringen blijven vragen aan de huisarts!

Een huisarts dient een persoon te zijn waar je een behandelrelatie mee hebt. Om die relatie goed te houden is het een slecht idee dit soort verklaringen af te geven, de patient kan bv. financieel voordeel eruit halen. Dit is niet goed voor de artspatientrelatie. Daardoor is binnen de knmg afgesproken dat zo'n verklaring niet afgegeven wordt. Wel kan de arts een bewijs van bezoek afgeven, maar daar geen oordeel over geschiktheid aan verbinden.
Is een sportschoolarts geen idee hiervoor? Dat zou moeten kunnen in een luxe sportschool...
bij sport school arts zullen de meeste mensen uit privacy redenenen niet vertellen waarom ze niet meer kunnen sporten.
En een huisarts behoort ook geen briefje te schrijven als diegene wel kan sporten, zo simpel is het volgens mij
pi_87872883
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:11 schreef candygirl het volgende:

[..]

bij sport school arts zullen de meeste mensen uit privacy redenenen niet vertellen waarom ze niet meer kunnen sporten.
En een huisarts behoort ook geen briefje te schrijven als diegene wel kan sporten, zo simpel is het volgens mij
Het is niet volgens de regels van het knmg om zo'n verklaring af te geven. Je huisarts behandelt je, maar doet geen uitspraak over (on)mogelijkheid tot het verrichten van bepaalde zaken en daaruit voortkomende kosten of baten. Doet hij of zij dat wel, dan kan zo'n uitspraak namelijk invloed hebben op de behandelrelatie met de patient. Daarom juist zou een onafhankelijke arts hiervoor ingeschakeld moeten worden. Een dure sportschool als waarvoor jij werkt zou prima iemand hiervoor en kunnen huren.
Hoeveel huisartsen geven wel zo'n briefje af bij jullie dan? Dat mag dus niet!
pi_87873422
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:19 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is niet volgens de regels van het knmg om zo'n verklaring af te geven. Je huisarts behandelt je, maar doet geen uitspraak over (on)mogelijkheid tot het verrichten van bepaalde zaken en daaruit voortkomende kosten of baten. Doet hij of zij dat wel, dan kan zo'n uitspraak namelijk invloed hebben op de behandelrelatie met de patient. Daarom juist zou een onafhankelijke arts hiervoor ingeschakeld moeten worden. Een dure sportschool als waarvoor jij werkt zou prima iemand hiervoor en kunnen huren.
Hoeveel huisartsen geven wel zo'n briefje af bij jullie dan? Dat mag dus niet!
Alle huisartsen doen dit. Maar klanten hebben er ook geen financieel voordeel bij.
het is een bevriezing ,dus die maanden komt die gene toch aan het betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')