Die interessante technische studie? Of toch maar die vrijetijdskunde?
Doe maar vrijetijdskunde, dan weet ik zeker dat ik alle vakken in een keer haal.
Echt helemaal in een vak duiken? Of het afraffelen en zes halen? En niet meer weten waar het over ging op het moment dat je de tentamenzaal weer uit bent?
Doe maar die zes, dan heb ik die in de pocket en kan ik tijd besteden aan andere vakken.
Dat lastige wiskunde vak doen? Omdat het over fundamentele vragen gaat? Dom, dom, dom, je gaat toch niet vrijwillig een risico op vertraging lopen?

Hier, ze bieden dit semester ook een managmentvak aan.
Alleen het noodzakelijke doen? Of zelf verder de stof in duiken? Extra curriclulaire activiteiten? Een vak volgen dat niet meetelt voor je EC?
Hou op met die onzin!
Want oh wee als je langer dan een jaar uitloopt: Dan mag je drieduizend euro extra betalen. Met dank aan dit kabinet. En daar zit je zo aan, door roostertechnische redenen en ingangseisen. Haal je vak A niet, dan mag je B en C ook niet doen, en vak A is pas volgend jaar weer.
Ik weet dat jullie het allemaal fluitend doen, maar niet iedereen is hoogbegaafd of doet een alfa studie. Ik merk bij mijzelf dat ik steeds calculerender te werk ga..
Samenvatting klacht: Studenten worden steeds meer gedwongen calculerend te studeren.
De verliezer: onze honger naar kennis, onze academische houding. Winnaar, met stip op een: de zesjescultuur.
Maar Henk en Ingrid zijn tevreden: geen belastinggeld meer naar vage intellectuele hobby's.
[ Bericht 0% gewijzigd door LesStroud op 22-10-2010 23:22:04 ]