abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94594637
wie gaat er naar het nose tot tail evenement in mei?
pi_94594925
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:37 schreef piepkuiken21 het volgende:
wie gaat er naar het nose tot tail evenement in mei?
Ik weet het nog niet helemaal, het zou eerst hier in de buurt worden gehouden, maar die locatie gaat toch niet door.
Nu is het nog even aankijken, er gaan wel wat bekenden iig.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 13:16:29 #78
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_94595953
Briketten zaten inderdaad bij mijn nieuwe starter. Ik gebruik zelf eigenlijk nooit briketten, vind houtskool leuker en lekkerder.

Die groene pepers komen uit een potje bij de mexicaanse spullen uit de Jumbo. Als jouw Jumbo die niet heeft moet je er om vragen. dan heb je ze zeker een week later.

O, ja, Ik ben er bij bij het nose to tail. Ga waarschijnlijk paling roken dan.
Schranseman heeft honger en vertelt erover op http://www.brambbq.nl
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:27:53 #79
58874 macferret
http://spiffsbbq.nl
pi_94616606
Damn, ik eet geen paling, alleen als die bij schransemans vandaan komt, en ik ga het nose to tail niet redden... damn damn
pi_94616943
aanrader:

hamburgers gemaakt van rundergehakt met een sjalotje, wat peper en zout, eierdooier en wat broodkruim gevuld met gorgonzola O+ :9
Ja doei.
  vrijdag 25 maart 2011 @ 21:37:42 #81
58874 macferret
pi_94617214
quote:
voor wanneer kan ik reserveren? :9~
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator vrijdag 25 maart 2011 @ 23:30:52 #83
45833 crew  Fogel
pi_94623576
Mijn BBQ is nog niet sneeuwvrij, maar zogauw die dat is, begint mijn seizoen :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_94630605
macferret, die haas ziet er goed uit, maar wat zit er nu op ?
pi_94633531
Vandaag wordt het Puerco Pibil,
een stuk procureur klein gesneden, en dat wordt zo in het bananenblad klaargemaakt.
De anatto zaadjes waren nog lastig te vinden, ik moest er een week of twee naar zoeken

De bbq gaat zo rond twaalf uur aan :)

edit, het kan erop

beetje appelhout voor de rook

[ Bericht 10% gewijzigd door Xlarge op 26-03-2011 12:51:48 ]
pi_94648207
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:48 schreef Schranseman het volgende:
Antwoord op de vraag van paarse kiwi:

Geen BBQ nog maar wel een rookoven. Iemand daar goede ideeen voor? BBQ recepten die ook prima met de rookoven gaan?

(of ga ik nu wel heel erg offtopic?.. )

Hey Paarse Kiwi. Bijna alle BBQ recepten die je indirect maakt kunnen in de rookoven. Ik doe het zelf al een poosje. Een rookoven is wel wat lastiger te regelen, maar als je een staand model hebt gaat veel goed. Ik heb wat recepten en tips op mijn website staan (zie sig)
Om hier nog even op door te gaan, ik zag bij een tuincentrum een "smoker" staan van een euro of 40/50. Low budget dus, van het type watersmoker (als ik brambbq.nl mag geloven)
Nu valt dat natuurlijk in het niet bij de echte jongens, maar zou je met zo'n ding nog een beetje kunnen spelen om te zien of het bevalt.
En zo ja, wat kun je er mee? :) Ik begrijp lang en laag koken (low 'n slow), maar waar moetik dan aan denken, spareribs die nu een uur of 4/5 in de oven gaan? Maar dan in dat ding met het added benefit van een rook smaak?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:21:28 #87
58874 macferret
pi_94650950
@xlarge, ossenhaas, in een jasje van heel fijngehakte kastanje champignons.
Hoe was je pibil? heb het ooit 1x proberen te maken, maar dat was een major fail.... helemaal uitgedroogd.
pi_94702465
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:21 schreef macferret het volgende:
Hoe was je pibil? heb het ooit 1x proberen te maken, maar dat was een major fail.... helemaal uitgedroogd.
Bij mij helaas toch ook een beetje uitgedroogd, ik had hem toch korter moeten doen ;(
Ach ja, weer wat geleerd voor de volgende keer.
  maandag 28 maart 2011 @ 11:10:08 #89
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_94706074
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:14 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Om hier nog even op door te gaan, ik zag bij een tuincentrum een "smoker" staan van een euro of 40/50. Low budget dus, van het type watersmoker (als ik brambbq.nl mag geloven)
Nu valt dat natuurlijk in het niet bij de echte jongens, maar zou je met zo'n ding nog een beetje kunnen spelen om te zien of het bevalt.
En zo ja, wat kun je er mee? :) Ik begrijp lang en laag koken (low 'n slow), maar waar moetik dan aan denken, spareribs die nu een uur of 4/5 in de oven gaan? Maar dan in dat ding met het added benefit van een rook smaak?
Als je die smoker nu koopt kan je er een seizoen plezier van hebben. Maar die dingen hebben nogal dunne wandjes en zijn dus erg lastig op temp te houden, terwijl dat is waar je een smoker voor koopt. Maar om een keer te proberen kan geen kwaad. Besef wel dat als je het leuk vind je erg snel een stevigere wil. Een ProQ bijvoorbeeld, die zijn trouwens erg betaalbaar
  maandag 28 maart 2011 @ 15:34:53 #90
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_94716146
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:26 schreef Yu-Kee het volgende:
Aaah, ik wil ook weer gaan barbecuen :D, maar mijn vriend wil dat helaas pas als het minimaal 18 graden is.

Mij maakt het niet uit, gewoon lekker warm bij de barbecue met je winterjas aan. :)
Dan doe je het toch zonder je vriend zijn hulp? :P
pi_94716887
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:10 schreef Schranseman het volgende:

[..]

Als je die smoker nu koopt kan je er een seizoen plezier van hebben. Maar die dingen hebben nogal dunne wandjes en zijn dus erg lastig op temp te houden, terwijl dat is waar je een smoker voor koopt. Maar om een keer te proberen kan geen kwaad. Besef wel dat als je het leuk vind je erg snel een stevigere wil. Een ProQ bijvoorbeeld, die zijn trouwens erg betaalbaar
Is zo'n ProQ vergelijkbaar met een weber smoker??
  maandag 28 maart 2011 @ 15:55:23 #92
334475 Yu-Kee
De oesters van...
pi_94717131
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 15:34 schreef Redcoon het volgende:
Dan doe je het toch zonder je vriend zijn hulp? :P
Ja maar, we barbecuen meestal met z'n 2-en. Het is niet zo dat we voor elke barbecue allemaal mensen uitnodigen, aangezien we in de zomer 1 a 2 keer per week barbecuen.

En om dan in m'n eentje te gaan barbecuen... :') Maar vorige week woensdag heb ik hem dan tóch zo ver gekregen! O+
pi_94763993
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 11:10 schreef Schranseman het volgende:

[..]

Ga er ook niet vanuit dat hij het langer dan 6 maanden uithoudt, of hij roest van ellende uit elkaar, of ik stap inderdaad over naar een beter versie, maar heb 'm toch gekocht om eens te kijken of het was is, alvorens meer dan een paar honderd euro uit te geven.

Heb 'm net in elkaar gezet, maar moet nog even kijken wat waar voor dient :) Deksel en bodem met houtskool plaat spreekt voor zich, maar waarom twee roosters met onder het onderste rooster een schaal? (vooral die schaal). Maar eens op het net zoeken naar tips en instructies :)

-EDIT-
Ik zie dat die schaal is om water in te doen, neem aan tegen het vet en om de temperatuur wat stabieler te krijgen en ik heb twee roosters om simpelweg twee keer meer te koken...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:19:28 #94
58874 macferret
pi_94776507
2 roosters om idd meer te kunnen roken
bak is ten eerste een hitte schild, zo heb je dus niet de vlammen op je eten, maar gaat de hitte indirect langs de schaal. schaal kan je idd vullen met water, dit om de temperatuur beter te regelen, nadeel is alleen dat al het vet in deze bak drupt en zich vermengt met water, erg leuk om schoon te maken. Ik heb er geen water in, maar een terra cotta schaal (tuincentrum) ingepakt in alluminiumfolie, de schaal is dikwandig en houdt dus ook goed temperatuur vast en schoonmaken is een kwestie van folie weggooien en nieuwe folie om de schaal te doen.

o ja, de barbecook is niet geweldig, maar is wel makelijk dubbel te vouwen (past ie beter in de grijze bak) de ProQ is een veel betere smoker en redelijk goed te vergelijken met de weber variant.
pi_94777154
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:19 schreef macferret het volgende:
2 roosters om idd meer te kunnen roken
bak is ten eerste een hitte schild, zo heb je dus niet de vlammen op je eten, maar gaat de hitte indirect langs de schaal. schaal kan je idd vullen met water, dit om de temperatuur beter te regelen, nadeel is alleen dat al het vet in deze bak drupt en zich vermengt met water, erg leuk om schoon te maken. Ik heb er geen water in, maar een terra cotta schaal (tuincentrum) ingepakt in alluminiumfolie, de schaal is dikwandig en houdt dus ook goed temperatuur vast en schoonmaken is een kwestie van folie weggooien en nieuwe folie om de schaal te doen.

o ja, de barbecook is niet geweldig, maar is wel makelijk dubbel te vouwen (past ie beter in de grijze bak) de ProQ is een veel betere smoker en redelijk goed te vergelijken met de weber variant.
Het is ook meer een testje of me het bevalt om in plaats van de oven 5 uur aan te hebben, ik mijn ribben e.d. nu in tuin klaar maak. Bevalt het, dan komt er snel een betere voor in de plaats, maar moet ook mijn wederhelft overtuigen om een paar honderd euro te spenderen aan een bbq en de snelste manier is een goede maaltijd voor te schotelen :)
Uiteindelijk komt er een groot groen ei in de tuin, maar die uitgave kan ik mijzelf nog niet uitleggen :D
C. Sagan
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:41:42 #96
71048 Tokay
makes your day!
pi_94777925
quote:
@macferret, mag ik vragen wat er in die rode schaal zit op foto 6? Een aardappel-bijgerechtje?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:44:17 #97
58874 macferret
pi_94778073
Logisch, het heeft er natuurlijk ook mee te maken hoe vaak je iets gebruikt. BGE is iets geweldigs, maar staat (nog) niet op mijn verlanglijstje, ik ben nog heel blij met mijn 4 (oh dat klinkt ineens best veel) webers.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:47:08 #98
58874 macferret
pi_94778256
yep, aardappels, eigengemaakte bacon, kruiden, ui lekker laten garen en als het klaar is gaat er een sausje van wochestershire, mayo en mosterd overheen, heerlijk!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:55:50 #99
71048 Tokay
makes your day!
pi_94778784
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:47 schreef macferret het volgende:
yep, aardappels, eigengemaakte bacon, kruiden, ui lekker laten garen en als het klaar is gaat er een sausje van wochestershire, mayo en mosterd overheen, heerlijk!
Klinkt erg goed!
Die aardappels, moeten die een beetje voorgekookt, of gaan ze rauw in blokjes de schaal in?
En welke kruiden gebruik je?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:26:36 #100
58874 macferret
pi_94780859
Nou vooruit dan maar!
uit het big bob gibson's bbq boek (een must have!)
grilled potato salad

8 dikke plakken bacon
een paar rode aardappels rauw in blokjes gesneden (met schil)
1 grote ui in repen gesneden
rub:
1 theelepel zout
1 ruime theelepel zwarte peper
1 theelepel parika
1 theelepel knoflookpoeder
1/4 theelepel gedroogde thym
1/4 theelepel gedroogde rozemarijn
1/8 theelepel selderijzaad (laat ik vaak weg, heb ik niet in huis)

bak de plakken bacon goed uit in een koekepan
verwijder de bacon en doe de aardappels en de ui in de koekepan (niet meer op het vuur) en roer dit goed door het baconvet.

meng alle kruiden in een schaaltje en voeg hier de aardappels en ui aan toe en meng dit goed door mekaar. het mengsel (zonder de bacon, die laat je gewoon op het aanrecht staan) doe je in een pannetje en zet het op het bbq rooster, boven de kooltjes, temperatuur van de bbq ong 225C voor ong 30 minuten, om de 5 a 10 minuten goed doorroeren. (hoe kleiner de aardappels zijn gesneden, hoe eerder gaar uiteraard)

Ondertussen snij je de bacon in kleine stukjes en meng je alvast de dressing

Dressing
5,5 eetlepel mayonaise
2 eetlepels dijon mosterd
2 theelepels worchestershire saus

Als de aardappels gaat zijn, meng je de bacon er door heen en de dressing.
Meestal heb je niet alle dressing nodig, je kan het ook zonder dressing serveren en iedereen zelf de dressing toe laten voegen

eet smakelijk!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:44:26 #101
71048 Tokay
makes your day!
pi_94782175
Bedankt dat je de moeite hebt genomen het recept uit te schrijven, macferret!
Zaterdag wordt het heerlijk barbecueweer, dus dan ga ik dit gerechtje maken. :Y)
  woensdag 30 maart 2011 @ 06:53:10 #102
58874 macferret
pi_94795882
no problem, , vind het ook een beetje flauw om gelijk mensen naar mijn blog door te verwijzen!
en daar staat hij trouwens nog niet op...
pi_94859390
Mensen, ik ben op zoek naar goeie visbbq-recepten :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:36:56 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94859740
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:28 schreef PdeHoog het volgende:
http://www.visrecepten.nl(...)ten_pi4[showUid]=183 lijkt mij wel lekker. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_94860033
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:36 schreef golfer het volgende:

[..]

http://www.visrecepten.nl(...)ten_pi4[showUid]=183 lijkt mij wel lekker. :9
:D _O- Die stond hoog op mijn lijstje :P Ik kan alleen ff geen makreel vinden denk ik :Y) Iig staat het niet op de lijst met producten van de visboer die ik wilde gaan bezoeken.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:50:23 #106
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94860355
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:43 schreef PdeHoog het volgende:

:D _O- Die stond hoog op mijn lijstje :P Ik kan alleen ff geen makreel vinden denk ik :Y) Iig staat het niet op de lijst met producten van de visboer die ik wilde gaan bezoeken.
De viszaak (la pecherie) in Bloemendaal heeft het wel, hoor. *)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_94860544
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:50 schreef golfer het volgende:

[..]

De viszaak (la pecherie) in Bloemendaal heeft het wel, hoor. *)
Haal jij ze dan? :P Of moet ik zaterdag nog gaan boodschappen doen? :P

ik ga ook nog wel ff ergens anders kijken ;) Hoop alleen dat ze nog vers zijn als ik ze vanavond of morgenavond haal
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:59:37 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94860825
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:54 schreef PdeHoog het volgende:

Haal jij ze dan? :P Of moet ik zaterdag nog gaan boodschappen doen? :P
Ik haal ze niet
quote:
ik ga ook nog wel ff ergens anders kijken ;) Hoop alleen dat ze nog vers zijn als ik ze vanavond of morgenavond haal
Je kunt ze echt het beste vers pas op zaterdag kopen. (En we hebben niet zo'n visklem/rooster)
Poef.....gone! ©golfer
pi_94860926
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:59 schreef golfer het volgende:

Je kunt ze echt het beste vers pas op zaterdag kopen. (En we hebben niet zo'n visklem/rooster)
Hmm...geen idee of me dat gaat lukken. Eerst maar eens kijken waar ik ze hier in de buurt vind. En zo'n klem was niet nodig volgens het recept. In water gedompeld keukentouw moet het ook doen!
  donderdag 31 maart 2011 @ 17:05:52 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94861102
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 17:02 schreef PdeHoog het volgende:

Hmm...geen idee of me dat gaat lukken. Eerst maar eens kijken waar ik ze hier in de buurt vind. En zo'n klem was niet nodig volgens het recept. In water gedompeld keukentouw moet het ook doen!
Oké. Keukentouw hebben we.
Poef.....gone! ©golfer
pi_94978016
Gisteren weer gebbq'ed. B-)

zondag 3 april 2011 @ 14:47:18 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94978237
quote:
17s.gif Op zondag 3 april 2011 14:40 schreef Landysh het volgende:
Gisteren weer gebbq'ed. B-)

Wij ook. o.a.:

Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 april 2011 @ 17:52:17 #113
128548 pavv
The computer says NO
pi_95031214
flink veel (kokos?) briketten onder die visjes! zal goed heet geweest zijn?

Weber compact 47?
  maandag 4 april 2011 @ 19:01:47 #114
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95034581
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:52 schreef pavv het volgende:
flink veel (kokos?) briketten onder die visjes! zal goed heet geweest zijn?

Weber compact 47?
Ja, op beide vragen. :Y
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 april 2011 @ 19:02:55 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95034636
-fout-
Poef.....gone! ©golfer
pi_95318365
*schop*

ook weer lekker barbecueën deze week! Morgen en zondag!

Morgen met vis (zalmkebabs en wat gambaspiezen denk ik) en zondag uitgebreider :9
Ja doei.
pi_95845631
Zondag ook weer bbq-en. Nog geen al te uitbundige dingen. Dat komt later in de zomer. Als ik in mijn eigen huis woon met mijn eigen bbq spullen.
pi_95845967
Ik heb zo'n vermoeden dat half Nederland zondag de bbq aanmaakt!

Wij hebben in de planning: sate van kip, biefreepjes met groenten van de tepanyakiplaat en iets van vis.

Voor erbij aardappelsalade (rozeval), pesto, picco de gallo, bonensalade, brood, pita, vers fruit en verse knoflooksaus.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  vrijdag 22 april 2011 @ 12:07:10 #119
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95846318
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 11:57 schreef Tezz het volgende:
Ik heb zo'n vermoeden dat half Nederland zondag de bbq aanmaakt!

:Y
Hier wel, in ieder geval. :9
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 22 april 2011 @ 22:34:19 #120
128548 pavv
The computer says NO
pi_95870887
vandaag de Hanos leeg gekocht voor maandag

op het program:

Hollands Lamsrack
warmgerookte zalm
grote black tiger shrimps
eendenborstfilet
en Bistecca alla Fiorentina

en wat ABT's en wat ander groenvoer

gaat wel goed komen... :Y
  vrijdag 22 april 2011 @ 22:35:37 #121
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_95870956
Mijn slager had spiesjes van Ibericovarken in de aanbieding, die kon ik natuurlijk niet liggen laten. :9
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 22 april 2011 @ 22:37:07 #122
128548 pavv
The computer says NO
pi_95871042
hmmm iberico!

had vorige week Iberico Babyback ribs.... goddelijk spul, zeker na een uurtje of 5/6 op de Weber.
pi_95881496
we lachen ons dood, jeetje

[ Bericht 85% gewijzigd door Mirjam op 23-04-2011 11:14:27 ]
Nothing to see here, carry on
pi_95882517
Welke briketten zijn aan te raden?

Die ik laatst had gebruikt waren na een uurtje al weg.
Geen referral hier.
  zaterdag 23 april 2011 @ 11:24:36 #125
128548 pavv
The computer says NO
pi_95882922
ik heb goede ervaringen met kokosbriketten

en dan met name ecobrasa en Dammers (allebei lastig te krijgen, zie bbqforum.nl)

de kokosbriketten van de Sligro zijn schijnbaar ook wel goed evenals de kokosbriketten van de intratuin (fire-up)
pi_95886878
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 11:04 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Welke briketten zijn aan te raden?

Die ik laatst had gebruikt waren na een uurtje al weg.
Zoals Pavv al vertelde is Ecobrasa erg fijn, je moet ze alleen el bestellen, wij laten meestal een pallet komen , en dat dan met een groepje.
Ze zijn wel iets duurder, maar ze gaan wel lang mee
  zaterdag 23 april 2011 @ 16:53:29 #127
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_95890623
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:28 schreef PdeHoog het volgende:
Forel, schijfje citroen erin en in alufolie erop.
pi_95914713
Ik heb gisteren een brikettenstartet van Weber gekregen.
Past goed bij mijn appelgroen Weber O+ :

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:41:11 #129
58874 macferret
pi_96188690
mooi groene weber!

wordt er niet meer ge bbq't?
  zaterdag 30 april 2011 @ 22:50:22 #130
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_96189192
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:41 schreef macferret het volgende:

Morgen weer. :9
Poef.....gone! ©golfer
pi_96189335
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 22:41 schreef macferret het volgende:
mooi groene weber!

vandaag even niet, héél veel wind recht op 't balkon :')

hopelijk na ons tripje weer, woensdag ofzo :)
Ja doei.
pi_96189773
Ik kreeg vandaag het brandhout op de barbecue slecht aan met spiritus dus dacht ik creatief te zijn door wasbenzine te gebruiken. BAD BAD IDEA! Ik had 20 cl op het hout gemorst door te hard in de fles te knijpen en stak het spul aan met een aansteker maar dat gaf zeker een steekvlam van 2 meter. Volgende keer maar weer aanmaakblokjes gebruiken. :')
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_96189990
Ik zat laatst te kijken voor een mobiele barbecue om handig mee te nemen met de auto en kwam op dit leuke exemplaar. Zou zo iets praktisch zijn of niet? Het is wel lekker inklapbaar...

http://www.esbit.net/prod(...)stainless-steel.html
Greece
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 23:10:35 #134
91830 MaximusTG
pi_96190209
Lijkt me prima, in principe kan je op elke bak met een rooste bbqen. Lijkt me alleen niet handig om achteraf weer op te vouwen. Moet ie eerst schoon...
pi_96190661
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:10 schreef MaximusTG het volgende:
Lijkt me prima, in principe kan je op elke bak met een rooste bbqen. Lijkt me alleen niet handig om achteraf weer op te vouwen. Moet ie eerst schoon...
De bak is wel dicht van onder dus dat hoeft niet al te veel troep te geven maar het is inderdaad wel punt van zorg.
Greece
  zaterdag 30 april 2011 @ 23:26:59 #136
128548 pavv
The computer says NO
pi_96191008
Ik weet niet hoe groot je auto is, maar de Weber Go Anywhere is wat mij betreft de beste mobiele BBQ die er is...

Dat opvouwen is wel leuk, maar hoe doe je dat als je klaar bent met grillen en weer weg wil...dan moet ie eerst afkoelen en schoon... Bovendien is het een hibachi-model, zonder deksel en dan beperk je jezelf tot het grillen/cremeren van kleine spiesjes en worstjes....

Ik ga dus voor deze:

bovendien kun je daarin een boel zaken stoppen die je toch wil meenemen naar je BBQ-plek zoals een zakje kolen/briketten, wat tangen, rookhout, aanmaakblokjes, snijplankje, etc...
pi_96192960
We hebben thuis een Weber, maar op vakantie nemen we deze mee:

Ideaal. Mijn O+ weet er zelfs een soort bbqstarter effect mee te bewerkstelligen door de aanmaakblokjes onder het rekje waar de kolen op liggen te doen, zodat hij snel goed op temperatuur is. En je kunt er nog wat in mee nemen, tasje is geloof ik zelfs een koeltas maar dusdanig hebben we hem nooit gebruikt. Maar er zitten standaard aanmaakblokjes, saté stokjes en busjes met bbq-rubs in ^O^
We hebben hem ooit in GB gekocht voor een paar pond en een half jaar later bleken ze ook hier te koop voor ongeveer 15,-
  zondag 1 mei 2011 @ 08:20:23 #138
58874 macferret
pi_96198089
spiritus, wasbenzine OMG idd gebruik ind aanmaakblokjes, veel veiliger, en zoals een van mijn grote voorbeelden zegt, waarom gooi je niet gelijk de spiritus of wasbenzine op het vlees.... dat proef je echt terug.

de go anywhere is idd een superding, maar wordt niet meer gemaakt, winkels zijn hun laatste voorraad aan het verkopen, maar er is geen opvolger dus gaat de prijs ook niet omlaag, je kan marktplaats in de gaten houden.

zondag 1 mei 2011 @ 08:42:37 #139
58874 macferret
pi_96198215
hier weer wat foto's

maisbrood, bonen en beenham

Kibbeling, recept Reitse Spanninga, vis in bierbeslag in de wok op de weber

lam mechouie, dat is zoooo lekker!

Procureur (varkensschouder) lapjes

worst gesmoord in appelcider, daarna gegrilt, met zelf gemengde mosterd en gekarameliseerde uien op brood

simpele slavink, met HP guinness saus (had ik gekregen, echt geweldig spul!)

mijn nieuwe to go grill, een smokey joe on steroids, deze heeft een rooster van 47cm
pi_96200091
En straks weer BBQ-en *O*
pi_96212046
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 08:42 schreef macferret het volgende:
hier weer wat foto's
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

worst gesmoord in appelcider, daarna gegrilt, met zelf gemengde mosterd en gekarameliseerde uien op brood
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

mijn nieuwe to go grill, een smokey joe on steroids, deze heeft een rooster van 47cm
[ afbeelding ]
Sodemieters _O_ :9 O+
pi_96212225
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 16:48 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Sodemieters _O_ :9 O+
zoiets ja :o
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 1 mei 2011 @ 17:06:32 #143
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_96212671
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 08:42 schreef macferret het volgende:
hier weer wat foto's
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ohhhh! :9
pi_96217929
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:28 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het is ook meer een testje of me het bevalt om in plaats van de oven 5 uur aan te hebben, ik mijn ribben e.d. nu in tuin klaar maak. Bevalt het, dan komt er snel een betere voor in de plaats, maar moet ook mijn wederhelft overtuigen om een paar honderd euro te spenderen aan een bbq en de snelste manier is een goede maaltijd voor te schotelen :)
Uiteindelijk komt er een groot groen ei in de tuin, maar die uitgave kan ik mijzelf nog niet uitleggen :D
Om mezelf maar te quoten, de eerste test is achter de rug met gemengd resultaat. Het grote probleem was dat ik, als ik de thermometer mag geloven, de temperatuur op de plek van het vlees niet hoog genoeg krijg. Deze bleef rond de 100 graden hangen i.p.v. 120. Had een half uur van te voren de weber starter gevuld met een (weber)briket of 20/30 en deze na dat half uur op een flink gevulde onaangestoken kooltjes gedumpt (volgend de minion methode). Daarna de bak met warm/kokend water gevuld en een uur gewacht.
Toen een klein handje rookhout op de kooltjes en het vlees op het bovenste rooster. Het ging om een simpele varkensrollade van de AH, de avond ervoor in de koelkast gelegd met mosterd en een BBQ rub.
Uiteindelijk was hij wel gaar (na 3 uur) en ook zeker wel lekker (proefde een rooksmaakje, had een prima rookkring), maar ik zie mij niet op deze manier 5 lang mijn babybacks bbq'en.

Het enige schuifje dat het onding bezit stond geheel open, heb halverwege nog een lading briketten toegevoegd (denk dat er 5 kilo doorheen gegaan is). Toen ik het ding voor het eerst proefdraaide zonder vlees en zonder bak water werd de temperatuur veel hoger, maar toen had ik wel het idee dat ik harder door de briketten heen ging..

Dus wie heeft een leuk adres voor een goedkopere weber smokey mountain ;)
C. Sagan
  maandag 2 mei 2011 @ 17:10:25 #145
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_96256202
quote:
Dus wie heeft een leuk adres voor een goedkopere weber smokey mountain ;)
Helaas verkeerde kant van de zomer nu. Ik heb mijn WSM is september voor 180 euro (40% korting) op kunnen halen bij een Intratuin.
pi_96257145
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:10 schreef Schranseman het volgende:

[..]

Helaas verkeerde kant van de zomer nu. Ik heb mijn WSM is september voor 180 euro (40% korting) op kunnen halen bij een Intratuin.
Mmm, dan bbq ik nog wel deze zomer op mijn kogeltje en pruts is wat aan met die lowbudget smoker..

Nooit aan gedacht dat bbq's natuurlijk na de zomer wel eens in de aanbieding zouden gaan..
C. Sagan
  dinsdag 3 mei 2011 @ 07:38:55 #147
16632 Xlarge
========
pi_96283416
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 17:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Mmm, dan bbq ik nog wel deze zomer op mijn kogeltje en pruts is wat aan met die lowbudget smoker..

Nooit aan gedacht dat bbq's natuurlijk na de zomer wel eens in de aanbieding zouden gaan..
Vooral de showmodellen bij bv. de Intratuin doen het dan goed, je kan er zelfs wat extra vanaf praten
pi_96284245
ondanks dat ik zelf nog geen bbq heb volg ik dit topic voor de heerlijke foto's

toch even een vraag aan macferret: waar krijg ik die HP Guinness sauce????
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_96292895
Ik heb een Weber Smokey Joe thuis.
Ik zou graag een thermometer in het deksel hebben zoals andere Weber modelen dat hebben.

Is dat mogelijk om te maken? Of kan ik het beste een vleesthermometer van Weber kopen?
pi_96292962
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 13:42 schreef Gardo het volgende:
Ik heb een Weber Smokey Joe thuis.
Ik zou graag een thermometer in het deksel hebben zoals andere Weber modelen dat hebben.

Is dat mogelijk om te maken? Of kan ik het beste een vleesthermometer van Weber kopen?
http://noexcusesbbq.com/archives/2315
http://www.virtualweberbullet.com/moretherm.html
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')