quote:
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 15:49 schreef blckbb het volgende:
Hoe doen jullie in een band eigenlijk de microfoonversterking als ik vragen mag? Aan een hoevel Watt speaker heb je genoeg?
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 16:52 schreef Dribbel_ het volgende:
Misschien toch maar weer eens kijken voor een draadloze set. Ik wil er wel 1 met een receiver in stompbox formaat zodat hij in m'n fligthcase kan. Ik heb die gezien van line 6 maar zijn er meer opties die jullie kennen ?
quote:Hangt er vanaf hoeveel vermogen je te gebruiken versterker is.
quote:Nou de zang moet gewoon een beetje boven de gitaar (en met name) drum-geluid uit kunnen komen, daar willen we ook best een aparte versterker voor kopen.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:13 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoeveel vermogen je te gebruiken versterker is.
quote:Zanginstallatie van 100 watt (transistor) is meestal wel voldoende.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:20 schreef blckbb het volgende:
[..]
Nou de zang moet gewoon een beetje boven de gitaar (en met name) drum-geluid uit kunnen komen, daar willen we ook best een aparte versterker voor kopen.
quote:100 watt? echt zoveelOp zaterdag 23 oktober 2010 17:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zanginstallatie van 100 watt (transistor) is meestal wel voldoende.
quote:Laat even weten of dat wat is, mocht je het kopen.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:23 schreef blckbb het volgende:
[..]
100 watt? echt zoveel
http://www.thomann.de/nl/tamp_pa_4080.htm kan het ook met zoiets? Microfoontje erbij, kan zelfs nog een keyboard en/of extra versterking voor gitaar/bas/drum aan?
quote:Hmja, deze is 85, dus scheelt niet zoveel. Maar dit is een prima klein setje voor in de oefenruimte. Bedenk wel dat je nog speakerstandaards nodig hebt, zeker voor zang is het wel lekker als die van wat hoger komt.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:23 schreef blckbb het volgende:
[..]
100 watt? echt zoveel
http://www.thomann.de/nl/tamp_pa_4080.htm kan het ook met zoiets? Microfoontje erbij, kan zelfs nog een keyboard en/of extra versterking voor gitaar/bas/drum aan?
quote:Ligt er een beetje in welke mate we een zanger/zangeres aan de band toevoegenOp zaterdag 23 oktober 2010 17:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Laat even weten of dat wat is, mocht je het kopen.
quote:Tsja, ik verwacht niet dat we al heel snel groots gaan optredenOp zaterdag 23 oktober 2010 17:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hmja, deze is 85, dus scheelt niet zoveel. Maar dit is een prima klein setje voor in de oefenruimte. Bedenk wel dat je nog speakerstandaards nodig hebt, zeker voor zang is het wel lekker als die van wat hoger komt.
Het enige voordeel van een zwaardere set is dat je die ook kan gebruiken voor iets grotere optredens.
quote:Tsja.. Dan word het even afwachten.. Denk niet dat we op heel korte termijn echt gaan optreden, en anders kan het altijd nog gekocht worden. Denk dat we met deze set + de versterkers die we hebben best in een kroegje kunnen spelen.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:29 schreef The_Dean het volgende:
Zalen huren vaak inderdaad... de meeste kroegen hebben helemaal niks.
quote:Op zaterdag 23 oktober 2010 17:36 schreef Dribbel_ het volgende:
Twijfelgevalletje bij die set. Maar voor de oefenruimte moet het goed komen![]()
quote:Zonder zang, dat wil ik de mensen niet aan doen :p Maar ik wil sowieso een mic, mijn akoestische heeft ook geen pick-upOp zaterdag 23 oktober 2010 12:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Wil je alleen gitaar opnemen of ook zang. Als het voor gitaar is kan je een toneport kiezen, dan heb je neit eens een mic nodig dan kan je direct je geluid opnemen op de computer
quote:Er zitten 8 xlr ingangen op, maar we oefenen met een elektronisch drumstel dus dan hebben we aan 2 lijntjes genoeg. Wel handig dat ik eventueel een akoestisch drumstel zelf zou kunnen opnemen, heb daar ook nog wel een microfoonsetje voor liggen.
quote:Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal aan de lage kant.Op zaterdag 23 oktober 2010 17:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Zanginstallatie van 100 watt (transistor) is meestal wel voldoende.
quote:OPGENOMEN? ANDERS GELOOF IK HET NIET!!! IK HOU JE LINKDUMPTOPIC IK DE GATEN!!!!Op zaterdag 23 oktober 2010 19:35 schreef Braddie het volgende:
Ik heb net serieus met een vriend van me bij mij thuis wat gejammed..
Hij had een drumstel mee genomen(ja een acoustische Mapex) en ik had alleen de Microcube, dus ik had al zoiets van, NEEEE...... KUT!!.
Maar hij komt er nèt boven uit, echt lachen.. aangezien dat cubeje als 2 watt staat aangegeven in de Handleiding..
quote:Ga eens kijken voor je.Op zaterdag 23 oktober 2010 20:43 schreef guitarist het volgende:
[..]
OPGENOMEN? ANDERS GELOOF IK HET NIET!!! IK HOU JE LINKDUMPTOPIC IK DE GATEN!!!!
quote:StoerOp zondag 24 oktober 2010 02:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Blijf dit een toffe foto vinden
[ afbeelding ]
quote:Wat doe jij nog op man.
quote:Net terug van gig. Nu ook slapen
quote:Hm, ik moet vandaag ook nog solderen nu je het zegt...Op zondag 24 oktober 2010 10:54 schreef Witchfynder het volgende:
Ik moet solderen, maar ik heb geen ziiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiin.
quote:
quote:Waar zijn je laatste 2 snaren dan?
quote:KwijtOp zondag 24 oktober 2010 12:01 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Waar zijn je laatste 2 snaren dan?
quote:Niet zo lullig doen, het is een meisje, het moet te moeilijk worden!Op zondag 24 oktober 2010 12:01 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Waar zijn je laatste 2 snaren dan?
quote:Haha gaan we weer, ben ik nog steeds de enige vrouw in dit topic?Op zondag 24 oktober 2010 12:02 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Niet zo lullig doen, het is een meisje, het moet te moeilijk worden!
quote:Ik geloof het niet.
quote:Zelfs op zondagmorgen verloochen ik het niet alles met een kritische blik te bekijken.
quote:Thanks Ares!Op zondag 24 oktober 2010 12:07 schreef Aresdreams het volgende:
sommige zijn blijkbaar nog niet toe aan vrouwen in dit topic
welcome back dupje
quote:Ik weet zeker dat ik in totaal meer snaren dan jij kan bespelenOp zondag 24 oktober 2010 12:08 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Zelfs op zondagmorgen verloochen ik het niet alles met een kritische blik te bekijken.
quote:Ik ben bang van wel. Af en toe laat L.no zich even zien, maar mag zij zich officieel al 'gitarist' noemen? Zij is meer guilty by association (Dean).Op zondag 24 oktober 2010 12:03 schreef Dupje het volgende:
[..]
Haha gaan we weer, ben ik nog steeds de enige vrouw in dit topic?
quote:Je kunt toch geen harp spelen?Op zondag 24 oktober 2010 12:09 schreef Dupje het volgende:
[..]
Thanks Ares!
[..]
Ik weet zeker dat ik in totaal meer snaren dan jij kan bespelen
quote:Ayca is toch ook een vrouw?Op zondag 24 oktober 2010 12:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel. Af en toe laat L.no zich even zien, maar mag zij zich officieel al 'gitarist' noemen? Zij is meer guilty by association (Dean).
quote:Is er een gevoelige snaar geraaktOp zondag 24 oktober 2010 12:09 schreef Dupje het volgende:
Ik weet zeker dat ik in totaal meer snaren dan jij kan bespelen
quote:Nee dat kan ik niet. Wel bas, gitaar en cello. Dat zijn in totaal 14 snaren
quote:Daar kan ik niet tegenopOp zondag 24 oktober 2010 12:14 schreef Dupje het volgende:
[..]
Nee dat kan ik niet. Wel bas, gitaar en cello. Dat zijn in totaal 14 snaren
quote:Weet ik veel?
quote:Tegelijk?Op zondag 24 oktober 2010 12:14 schreef Dupje het volgende:
[..]
Nee dat kan ik niet. Wel bas, gitaar en cello. Dat zijn in totaal 14 snaren
quote:Waar zijn alle vrouwelijke gitaristen dan?Op zondag 24 oktober 2010 12:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel. Af en toe laat L.no zich even zien, maar mag zij zich officieel al 'gitarist' noemen? Zij is meer guilty by association (Dean).
quote:Als je hebt over een piano, die kan ik ook nog bespelenOp zondag 24 oktober 2010 12:16 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Tegelijk?![]()
Want anders heb ik 180 snaren!
quote:Tja, teveel autisten in dit topicOp zondag 24 oktober 2010 12:07 schreef Aresdreams het volgende:
sommige zijn blijkbaar nog niet toe aan vrouwen in dit topic
welcome back dupje
quote:Gitaar/bas is veel belangrijker, klopt.Op zondag 24 oktober 2010 12:16 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Weet ik veel?
Ik vind geslacht niet zo boeiend eigenlijk!
quote:Nee, ik heb het niet over een piano, het is een gitaristentopic!Op zondag 24 oktober 2010 12:18 schreef Dupje het volgende:
[..]
Als je hebt over een piano, die kan ik ook nog bespelen
quote:Op zondag 24 oktober 2010 12:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Tja, teveel autistenin dit topicop fok.
quote:Ik raak gewoon zo moedeloos van actieve electronicaOp zondag 24 oktober 2010 11:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hm, ik moet vandaag ook nog solderen nu je het zegt...
Ook weinig zin.
quote:Maar hoe dan 180 snaren? Gewoon 30 verschillende gitaren?Op zondag 24 oktober 2010 12:19 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet over een piano, het is een gitaristentopic!
quote:Ik bracht een kleine nuance toe. Dat vind ik fijn.Op zondag 24 oktober 2010 12:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is voor mij nagenoeg hetzelfde.
quote:Ik ben bang dat dat het is...Op zondag 24 oktober 2010 12:21 schreef Dupje het volgende:
[..]
Maar hoe dan 180 snaren? Gewoon 30 verschillende gitaren?
quote:
quote:Ik kom maar op 48 snarenOp zondag 24 oktober 2010 12:21 schreef Dupje het volgende:
[..]
Maar hoe dan 180 snaren? Gewoon 30 verschillende gitaren?
quote:Als je ze daarna netjes weer schoonmaakt, geen probleem
quote:Kan iemand mij ff een honkbalknuppel lenen om TeleSlet een dreun te geven?Op zondag 24 oktober 2010 12:43 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als je ze daarna netjes weer schoonmaakt, geen probleem
quote:Is een Gretsch ook goed?Op zondag 24 oktober 2010 12:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Kan iemand mij ff een honkbalknuppel lenen om TeleSlet een dreun te geven?.
quote:Leuke bas
quote:Basmeisje
quote:Op zondag 24 oktober 2010 12:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Leuke bas![]()
Bassiste mag er ook wel wezen![]()
Enne, ik kan geen welcome back zeggen, ik ben een newbie hier en jij was er vast eerder/langer.
Maar anywho hai
quote:Dank beiden!
quote:Twaalf uur ofzo spelen... en daarna ben je snel laat thuis, vooral als je blijft hangen om de laatste band ook nog even te zien.
quote:Je weet waar ik woonOp zondag 24 oktober 2010 10:54 schreef Witchfynder het volgende:
Ik moet solderen, maar ik heb geen ziiiiiiiiihiiiiiiiiiiiiiin.
quote:Ik wil ook nog eens een goede, maar duurOp zondag 24 oktober 2010 11:05 schreef TeleluvR het volgende:
Vandaag een goede camera lenen om te kijken hoe foto's maken van gitaren daarmee gaat. Dan misschien tegen de kerst een goede camera kopen!
quote:Goed plan... goed brakOp zondag 24 oktober 2010 11:39 schreef TeleluvR het volgende:![]()
![]()
![]()
Om te starten!
Een prachtige bierpul gevuld met koffie!
quote:Je weet waar ik woonOp zondag 24 oktober 2010 11:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hm, ik moet vandaag ook nog solderen nu je het zegt...
Ook weinig zin.
quote:Je weet waar ik woonOp zondag 24 oktober 2010 11:46 schreef TeleluvR het volgende:
Ik moet ook nog solderen, maar ik heb niet eens een bout
quote:Dat komt nog welOp zondag 24 oktober 2010 12:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
quote:Sorry hoor, ik ben gewoon blij dat je fretboard goed onderhoud!Op zondag 24 oktober 2010 12:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Kan iemand mij ff een honkbalknuppel lenen om TeleSlet een dreun te geven?.
quote:Long time no see trouwens... jij deed toch een muzikale opleiding? Hoe gaat het daarmee?
quote:Klopt, muziektherapie. Ben afgestudeerd afgelopen juniOp zondag 24 oktober 2010 13:02 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Long time no see trouwens... jij deed toch een muzikale opleiding? Hoe gaat het daarmee?
quote:GefeliciteerdOp zondag 24 oktober 2010 13:05 schreef Dupje het volgende:
[..]
Klopt, muziektherapie. Ben afgestudeerd afgelopen juniEn ben nu verder aan het studeren, hele andere richting zonder muziek. Dus moet maar eens wat mogelijkheden voor muziekmaken gaan opzoeken...
quote:Dankje!Op zondag 24 oktober 2010 13:09 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Muziektherapie... dus als ik psychische problemen heb, kom jij met een muzikale oplossing?
quote:Ik begrijp het. Lijkt me wel erg stoerOp zondag 24 oktober 2010 13:12 schreef Dupje het volgende:
[..]
Dankje!
Haha ja zoietsNaja, muziek is het middel om dingen in de therapie te bereiken. Onderwerpen als samenwerken, communiceren, jezelf laten zien, leiding geven ed kunnen in de muziek geobserveerd en geoefend worden. Bij muziektherapie wordt ervanuit gegaan dat het gedrag in de muziek congruent is aan het gedrag buiten de muziek. Stel je hebt een heel verlegen persoon, die zal niet snel het drumstel kiezen als instrument. Is moeilijk uit te leggen verder, maar ik vind het een mooie manier!
Plus, er valt niks te manipuleren. Er is niks goed of fout binnen de muziek.
quote:Is het ookOp zondag 24 oktober 2010 13:25 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Lijkt me wel erg stoer
quote:Zie mij maar als een groupie van Dean en fan van sommige gitaristen (en bassisten) hier.Op zondag 24 oktober 2010 12:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |