Hmm... hoe kan het zijn dat de hele werking van de helm weg is dan?quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:56 schreef fs180 het volgende:
Is niet te zeggen zonder de helm te testen, en dat kun je alleen op bepaalde punten doen.
Zelf check ik het dmv de spanning; tik op de helm en je voelt/hoort hem een beetje trillen..
Als hij niet trilt is hij zonder meer stuk, de hele werking van de helm is dan weg.. Maar elke helm reageert anders dus je moet het eigenlijk voor en na het vallen doen
Boetes voor ondeugelijk helm zul je er trouwens niet voor krijgen, dan moet je het echt bont gaan maken
Een helm is meer dan een schaal om je heen.. De helm is gemaakt om een enorme klap op de vangen, en die spanning op de binnenschaal helpt daarmee.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:42 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Hmm... hoe kan het zijn dat de hele werking van de helm weg is dan?
Want die van mij trilt niet meer voor zover ik kan zien na een redelijke val (50km/u, je ziet op de helm en vizier zelfs een soort glijd-schade), maar als ik nu nog een keer zou vallen dan heb ik toch nog alsnog die helm op, hoe kan hij dan opeens "niet meer werken"?
Tja, dat komt de veiligheid ook niet echt ten goede gok ik.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
Whahaha...
Ik kan me nog herinneren dat we vroeger (toen ik nog een brommer had als dagelijks vervoer) op school hele voetbalwedstrijden hielden met helmen.
Ach, ik leef nog steeds.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tja, dat komt de veiligheid ook niet echt ten goede gok ik.
Het foam van binnen is "plat", het vangt dus geen klap meer op. De spanning is van de schaal, die zal dus breken als je valt...quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:42 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Hmm... hoe kan het zijn dat de hele werking van de helm weg is dan?
Want die van mij trilt niet meer voor zover ik kan zien na een redelijke val (50km/u, je ziet op de helm en vizier zelfs een soort glijd-schade), maar als ik nu nog een keer zou vallen dan heb ik toch nog alsnog die helm op, hoe kan hij dan opeens "niet meer werken"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |