quote:De man van de fietsenmaker - waar de scooter vandaan komt en waar de schade-expert een kijkje gaat nemen- had nog enige hoop. Maar dat is meer hoop dan ik heb. Het voorwiel lijkt wat uit het lood te staan en er zit een gat ter hoogte van de buddy seat van 30x30 ofzo, alleen de voorkant is (links) eigenlijk nog intact.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:30 schreef fs180 het volgende:
[..]
Is total ja. Een simple kap kost je snel al honderden euros.
quote:Bij autoverzekeringen bestaan wel waardetabellen, dacht ik. Gebruik daarvan is voor zover ik weet echter niet verplicht. Het eerste aanbod dat een verzekeraar doet is meestal de dagwaarde, maar daarvoor heb je nog geen gelijkwaardige scooter. Aangezien ook een verzekeraar niet teveel zin heeft in een hoop gedoe, kun je vaak door je kont in de krib te gooien en op tijd er weer uit te halen een iets hoger bedrag scoren.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:33 schreef Stokstaart het volgende:
Is er niet zoiets als een vast % van de (dag)waarde die uitgekeerd word ?
quote:Wat een prut advies.Op vrijdag 22 oktober 2010 14:58 schreef Alicey het volgende:
Ga in ieder geval niet in op het eerste aanbod dat de verzekeraar je doet.
quote:Dat sowieso want het is een goede zaak. En we hebben er niet alleen onze scooter, maar ook mijn VanMoof-fiets gekocht. En allerlei accessoires.Op zaterdag 23 oktober 2010 12:36 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wat een prut advies.
Advies: wacht even de verzekeraar af. Grote kans dat ze gewoon 100% vergoeden, omdat er slechts 350 km op de teller staat. 2e hands scooters zijn erg waardevast over het algemeen. Voorbeeldje: Ivetje haar scooter hebben we gekocht voor 1599, en 2 jaar later met 10.000 km op de teller verkocht voor 1100 euro. Dat is een afschrijving van € 0,0459 per kilometer. Als ik dat doortrek naar jullie scooter, dan kom je op een afschrijving van 17 euro. Dat is natuurlijk 3x niks
Misschien wel handig om bij dezelfde winkel een nieuwe scooter te kopen, aangezien je nu een goede klant bent geworden met 2 scooters in een maand tijdDaar zit vast iets extra voordeel in, waarmee je de uiteindelijke schade kan beperken tot 0.
quote:Gewoon helemaal gereparareerd?Op dinsdag 26 oktober 2010 12:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De schade is zo'n 980 euro, over een week of twee kunnen we weer rijden
quote:Mooi.Op dinsdag 26 oktober 2010 13:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
"Dan issie weer als nieuw", aldus de man van de winkel.
quote:Maar nog altijd met een schadeverledenOp dinsdag 26 oktober 2010 13:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
"Dan issie weer als nieuw", aldus de man van de winkel.
quote:Maar natuurlijk... ga maar met 2 identieke scooters naar een handelaar/winkelier en ruil ze in. Eentje met herstelde schade (maar wel zichtbaar), de andere geheel zonder schadeverleden. Welk zal het minst opbrengen?Op dinsdag 26 oktober 2010 15:55 schreef Isegrim het volgende:
Overdrijven is ook een vak natuurlijk.
We hebben (op de maat na) twee identieke, nieuwe helmen. Dus dat huis tuin en keukentestje kunnen we alsnog wel doenquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:56 schreef fs180 het volgende:
Is niet te zeggen zonder de helm te testen, en dat kun je alleen op bepaalde punten doen.
Zelf check ik het dmv de spanning; tik op de helm en je voelt/hoort hem een beetje trillen..
Als hij niet trilt is hij zonder meer stuk, de hele werking van de helm is dan weg.. Maar elke helm reageert anders dus je moet het eigenlijk voor en na het vallen doen
Boetes voor ondeugelijk helm zul je er trouwens niet voor krijgen, dan moet je het echt bont gaan maken
Ja, want het is zonde een nieuwe helm te kopen als het niet nodig is, en het is niet tof met een helm rond te rijden die de volgende keer geen bescherming zal biedenquote:Op dinsdag 9 november 2010 16:56 schreef Isegrim het volgende:
Was het echt nodig om dat met de rest van de wereld te delen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |