Inleiding/SpelregelsWe bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp; het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen vermoordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.
In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)
Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij de spelleiders). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester door het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) krijgen, die zullen voorkomen dat de burgemeester ‘s nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelyncht worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.
De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelyncht worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelyncht. Dit moet binnen 12 uur na de nachtpost worden aangekondigd worden door de burgemeester.
Wanneer de maffia in de nacht dorpsbewoners heeft vermoord, zal er een verhaal komen waarin aanwijzingen verstopt zitten over de maffialeden. De dorpsleden moeten deze hints ontrafelen, om er zo de maffialeden te vinden en te lynchen. De hints worden gehaald uit de ava’s, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft, en wordt slechts gekeken naar de eerste pagina van de posthistory.
's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen de Spelleiders een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op de tijd: tijdens de nacht dienen alle speciale rollen hun PM binnen 4 uur doorgestuurd hebben, zodat de overgang kan plaatsvinden. Daarop volgt de overgang weer naar de dag. De eerste dag verkiest men de burgemeester, de uitslag van de verkiezing zal bekend zijn zodra iedereen gestemt heeft, waarna meteen de nacht ingaat. (waarin de speciale rollen hun PM’s kunnen sturen naar de spelleider.) De uitslag van de nacht dan zo snel mogelijk bekend worden, waarna de dag weer zal ingaan en de dorpsbewoners aan de slag moeten om de hints op te lossen! Und so weiter!
De hints zitten verstopt in het verhaal van de nacht (het verhaal over de dorpslynch bevat dus geen hints), en verwijzen naar de maffialeden die aan het moorden zijn geweest. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.
Tijdens de dag zal er iemand gelyncht worden door het dorp, n.a.v. de kills van ’s nachts. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.
Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle maffia dood is
Stemregels:1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld:
”##Ik stem voor Piet.” Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt. Wanneer je alleen zegt te stemmen maar het lijstje niet overneemt en aanvult, telt je stem niet mee.
2. Je mag niet stemmen a lá
"Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten:
”##unvote Jan, ##vote Piet”3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelyncht worden.
5. Je
MOET stemmen, uiterlijk binnen 48 uur. Maar je dorpsgenoten zullen er blij van worden als je eerder stemt.
6. Je mag je stem niet terugtrekken, wijzigen mag zo lang de lynch nog niet geweest is.
Algemene gameregels:1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. Ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit.
DeadlinesDe lynch zal plaatsvinden zodra iedereen gestemd heeft en er 15 minuten geen wijzigingen hebben plaatsgevonden. De SL maakt de Dorpsoudste-stem ook met de Lynch bekend.
Na de Lynch krijgen alle levende mensen een PM en moeten de nachtvaardigheden zo snel mogelijk binnen zijn. Voor de maffialeden geldt: een PM met daarin de personen die vermoord worden, alsmede door welke maffialeden zij vermoord worden.
Rollen:Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt, mocht je daarna nog vragen hebben over je rol
stel ze dan in PM naar de spelleiders:
SPOILER
CaLeX
HEY!
![TLnight.png]()
Charmed Angel liep langs de lange muur aan de rand van het dorp, sinds dat haar ouders gescheiden waren, liep ze deze route vaak. De route liep langs haar oude ouderlijk huis en het nieuwe huis van haar moeder. Een half jaar geleden had zij een ander ontmoet en was daar mee samen gaan wonen. Charmed Angel kon er nog niet echt mee omgaan.
Toen ze langs het nieuwe huis liep, zag ze die nieuwe man het vuilnis buitenzetten. Ineens kwam de woede weer omhoog, bij hun eerste ontmoeting was ze hem te lijf gegaan en had zijn gezicht helemaal opengekrabd. Het resultaat was gelukkig nog zichtbaar.
Ze rende erheen, maar struikelde over haar eigen benen en kwam ongelukkig terecht, de nieuwe man heeft haar nog proberen te reanimeren maar het mocht niet baten,
Charmed Angel (Spion) was er niet meer.
Sheepcidus huilde. Hij was aan de kant gezet door een meisje die niet met de kalender kom omgaan. Dikke tranen vielen op zijn shirt, maar het kon Sheepcidus niets meer schelen. Zijn dag was verpest. Hij had zin om te snijden, hetgeen hij ook direct ging doen.
Hij wist niet, dat even verderop een maffialid zich klein had gemaakt in de kast. Toen Sheepcidus naar de badkamer ging, stond de mobster op en liep hem achterna. De mob riep heel hard ‘boe!’. Sheepcidus schrok zo, dat het mes diep in zijn pols verdween. Voordat Sheepcidus neer viel, kon hij zich nog omdraaien en zien wie hem zo had laten schrikken. Eenmaal gevallen op de grond, stierf
Sheepcidus (dorp)een langzame dood. De mob bleef er even bijstaan, want hij was er niet helemaal gerust op. Sowieso vond hij het al vervelend dat dit slachtoffer zichzelf eigenlijk om het leven had gebracht, en hij eigenlijk niet nodig was geweest.
Iets meer dan anderhalf jaar geleden was het nu al, sinds hij had gereageerd op die contact advertentie. Hij was de vraag naar een hitman bijna alweer vergeten. Niet het gevoel, want het gevoel van willen moorden zal hem altijd bijblijven, daar had hij zich al bij neergelegd. Vanmiddag was Ang3l zijn uitgroei aan het bijwerken, toen hij ineens een hitkrant op zijn schoot geworpen kreeg. Terwijl hij het las, zag hij dat bepaalde woorden en letters gearceerd waren. Hij besloot het nog eens van voren te lezen, toen zag hij het. Op de voorpagina stond Hitman ipv Hitkrant, en in de colofon stond alles uitgelegd.
Het waren de maffia en ze volgde hem al sinds hij gereageerd had. Hij las een naam en wist dat het tijd was om zich te bewijzen, met een snelle beweging pakte hij een schaar en stak
Ang3l (Maffia) met 16 steken dood.
Achter het kippenhok verschanste zich een tamelijk een eenzaam lid van de maffia, die daar ook al tijden kippeneitjes en een incidentele irritante haan zat te eten. Plots verslikte de mob zich in een eierschaal en proestte het uit.
Hij was al gedwongen hier dagen te posten, maar niemand, maar dan ook niemand kwam hem gezelschap houden en nu ook nog dit! Meteen sloeg hij zijn hand voor zijn mond, maar Timmmmm had hem al gehoord.
Timmmmm liep voorzichtig naar buiten met een koekenpan in de hand. De maffia zag hem aankomen, maar besloot zijn slag te slaan. Timmmmm wist natuurlijk al lang dat er hanen en eieren verdwenen. Hij was erop gespitst eindelijk de vos te pakken te krijgen. Timmmmm liep achter het hok om en struikelde over de voet van de maffia.
Timmmmm draaide zich om en keek recht in het gezicht van een maffialid. ‘Huh, wat doe jij hier ?’ vroeg Timmmmm. De maffia bracht een aantal vingers voor zijn mond: ‘Ssst… Straks horen ze ons nog !’ Timmmmm keek verbaast , wat bedoelde deze maffia ? Maar voordat Timmmmm het wist, spuugde de mob zijn eierschaal in de mond van
Timmmmm (rechercheur), waarop deze zich dodelijk verslikte.
Hintvrij: hij/zij verhaal en succes
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.