quote:Wiens plan?Op donderdag 21 oktober 2010 17:35 schreef Nectar het volgende:
nee maar ik bedoel dat dat eigenlijk het plan is , maar dat je dan toch voor die kant kan kiezen
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 17:35 schreef Nectar het volgende:
nee maar ik bedoel dat dat eigenlijk het plan is , maar dat je dan toch voor die kant kan kiezen
quote:Dat is inderdaad het idee.
quote:Dus dan zeg je indirect dat geschiedenis, aardrijkskunde en dat soort dingen op de universiteit niet nodig zijn omdat dat niet het plan van vwo is?
quote:nee maar dat het meer iets lager is eigenlijkOp donderdag 21 oktober 2010 17:38 schreef Lutte het volgende:
[..]
Dus dan zeg je indirect dat geschiedenis, aardrijkskunde en dat soort dingen op de universiteit niet nodig zijn omdat dat niet het plan van vwo is?
quote:datOp donderdag 21 oktober 2010 17:40 schreef Nectar het volgende:
[..]
nee maar dat het meer iets lager is eigenlijk
de echte vwos studeren in beta vakken (natuurkunde, scheikunde, biologie, etc!)|
en de havos die doen maar dat lagere gedoe ak enzo
of heb ik de plank compleet mis geslagen
quote:Ja dat heb je. Ik zit nu zelf in gymnasium 5 (wel natuur) maar er doen ook genoeg mensen maatschappij. En het is even moeilijk, want ik kan geen 20 klimaten uit mijn hoofd leren en zij kunnen de pH niet uitrekenen.Op donderdag 21 oktober 2010 17:40 schreef Nectar het volgende:
[..]
de echte vwos studeren in beta vakken (natuurkunde, scheikunde, biologie, etc!)|
quote:Nee klopt.Op donderdag 21 oktober 2010 17:40 schreef Nectar het volgende:
[..]
quote:Ja.Op donderdag 21 oktober 2010 17:40 schreef Nectar het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 17:56 schreef Ireyon het volgende:
TS heeft het goed begrepen, Bèta-studies zijn de enige fatsoenlijke studies. De volledige alpha-kant van universitaire studies bestaat niet uit studies maar uit hobbies.
quote:Aangezien je al moeite heb met het woord 'alfa' en het Nederlandse meervoud van 'hobby', denk ik niet dat ik al te veel waarde hoef te hechten aan je post.Op donderdag 21 oktober 2010 17:56 schreef Ireyon het volgende:
TS heeft het goed begrepen, Bèta-studies zijn de enige fatsoenlijke studies. De volledige alpha-kant van universitaire studies bestaat niet uit studies maar uit hobbies.
quote:Ik denk dat het sarcastisch was, aangezien iedereen wel snapt dat TS de plank misslaat.Op donderdag 21 oktober 2010 18:21 schreef netflanders het volgende:
[..]
Aangezien je al moeite heb met het woord 'alfa' en het Nederlandse meervoud van 'hobby', denk ik niet dat ik al te veel waarde hoef te hechten aan je post.
quote:Wiskunde komt ook voldoende aan bod bij alpha studies hoor.Op donderdag 21 oktober 2010 18:23 schreef Thomas B. het volgende:
Gelukkig is dat niet te bedoeling, want ik heb een enorme wiskundedeuk. Had het niet lang volgehouden op een beta-studie.
quote:Daarom ben ik ook de gamma-kant opgegaanOp donderdag 21 oktober 2010 18:24 schreef Mandal het volgende:
[..]
Wiskunde komt ook voldoende aan bod bij alpha studies hoor.
quote:Ineloquent? Lol. Dat is geen Nederlands woord. Jij bent dus niet eloquent.
quote:Wat denk je zelf?Op donderdag 21 oktober 2010 17:40 schreef Nectar het volgende:
[..]
quote:Goed opgezochtOp donderdag 21 oktober 2010 18:44 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ineloquent? Lol. Dat is geen Nederlands woord. Jij bent dus niet eloquent.
quote:Google is echt superbeta. Dat mag ook wel eens gezegd worden.Op donderdag 21 oktober 2010 18:58 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Goed opgezochtEn dan betweterig doen... Cool he, dat Google andere suggesties geeft
quote:Heel het internet is superbèta. Alle techniek is superbèta.Op donderdag 21 oktober 2010 19:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Google is echt superbeta. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
quote:Huh wat? Is gewoon heel geen Nederlands woord heurOp donderdag 21 oktober 2010 18:58 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Goed opgezochtEn dan betweterig doen... Cool he, dat Google andere suggesties geeft
quote:Een vuilnisman kan niet zonder chirurg en andersom. Wil nog niet zeggen dat 't qua niveau gelijk is.Op donderdag 21 oktober 2010 19:44 schreef Ruuddd het volgende:
Alfa kan niet zonder bèta en andersom. En de beweringen dat Alfa geen kant is voor studie, maar enkel voor hobby e.d. is echt gebaseerd op niets. Als je geen nuttige toevoegingen heb voor de TS zeg dan niets!
quote:Ja, je kan het gewoon nietOp donderdag 21 oktober 2010 19:48 schreef idiot---boy het volgende:
ik zit op gymnasium en ik ga lekker talen kiezenfuck off met natuurkunde, wiskunde en al die shit
quote:wat niet?Op donderdag 21 oktober 2010 19:55 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Ja, je kan het gewoon nietWeer zo eentje.
quote:Dan hoor je geen vwo te doenOp donderdag 21 oktober 2010 18:23 schreef Thomas B. het volgende:
Gelukkig is dat niet te bedoeling, want ik heb een enorme wiskundedeuk. Had het niet lang volgehouden op een beta-studie.
quote:hou jij je bek maar, natuurkunde.wiskunde nerdje, jij weet vast niet eens waar je eht over hebt, veel plezier nog he met dat makkelijke vmbo van je
quote:OMG wat ben jij zwart wit zeg!! Heb je onderzoek gedaan ofzo?! Alsof je met talen niks kan: je kan dan bijv. internationaal werk gaan doen. Misschien zit er wel een kern van waarheid in, maar vorm dan niet alles naar jouw mening maar naar de waarheid. Moeilijk is dat heOp donderdag 21 oktober 2010 18:33 schreef Lindstrøm. het volgende:
Veruit de meeste mensen op het VWO doen een N profiel. Bij mijn voormalige middelbare school lag dat in de verhouding 80-20. Niveauverschil merk je zeer makkelijk.. Beta's zijn echte allrounders... ze kiezen het meest uitgebreide pakket. (alle vakken zijn mogelijk; van natuurkunde tot economie tot talen)
Alfa's kiezen alleen een M-pakket omdat ze niet anders kunnen. Meestal zeggen ze 'omdat ik geen interesse heb'. Ja hoor.. als je iets makkelijk kan en met dat diploma ook nog alle vervolgstudies kan doen, ga je dat echt niet kiezen 'omdat je het niet leuk vindt'. Ineloquente personen.
Alfa's.. het is gewoon zo, ik wil niet bashen, maar dit zijn de feiten.
quote:Oh whoop-dee-fucking-doo. Een taal is een hobbie, prima dat je daar graag veel tijd aan besteed maar het stelt niks voor vergeleken met de bètastudies waar we alle vooruitgang aan te danken hebben. Techniek en medicijnen zijn nuttiger dan een rijke Spaanse woordenschat.Op donderdag 21 oktober 2010 20:22 schreef idiot---boy het volgende:
[..]
OMG wat ben jij zwart wit zeg!! Heb je onderzoek gedaan ofzo?! Alsof je met talen niks kan: je kan dan bijv. internationaal werk gaan doen.
quote:Ondanks dat men weinig heeft aan het onderzoek dat ik doe op het moment (pathologieën op menselijke skeletten van duizenden jaren oud), ben ik het helemaal met Ireyon eens.Op donderdag 21 oktober 2010 20:54 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Oh whoop-dee-fucking-doo. Een taal is een hobbie, prima dat je daar graag veel tijd aan besteed maar het stelt niks voor vergeleken met de bètastudies waar we alle vooruitgang aan te danken hebben. Techniek en medicijnen zijn nuttiger dan een rijke Spaanse woordenschat.
quote:Lindstrøm heeft gelijk.Op donderdag 21 oktober 2010 20:22 schreef idiot---boy het volgende:
[..]
OMG wat ben jij zwart wit zeg!! Heb je onderzoek gedaan ofzo?! Alsof je met talen niks kan: je kan dan bijv. internationaal werk gaan doen. Misschien zit er wel een kern van waarheid in, maar vorm dan niet alles naar jouw mening maar naar de waarheid. Moeilijk is dat he
quote:Daar kan ik nog in komen, maar dé echte pretstudies als vrijetijdskunde moeten echt geschrapt worden.Op donderdag 21 oktober 2010 19:53 schreef Tauchmeister het volgende:
VWO is Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs.
Economie en Rechtsgeleerdheid bijvoorbeeld zijn toch echt wetenschappen, volgens mij.
quote:Hallo Henk, leuk dat je jezelf in een doodlopende steeg navigeert.Op donderdag 21 oktober 2010 19:48 schreef idiot---boy het volgende:
ik zit op gymnasium en ik ga lekker talen kiezenfuck off met natuurkunde, wiskunde en al die shit
quote:Nee, klopt.. deed laatst mn vmbo-examen en daar vroegen ze hoeveel printjes ik kon maken als ik 6 euro had en het 0,05 euro per printje kost. Helaas had ik hem fout want ik deed (6+0,05)/ 0,05 omdat ik dacht dat er voor elk printje 0,05 borg wordt gerekend.Op donderdag 21 oktober 2010 20:15 schreef idiot---boy het volgende:
[..]
hou jij je bek maar, natuurkunde.wiskunde nerdje, jij weet vast niet eens waar je eht over hebt, veel plezier nog he met dat makkelijke vmbo van je
quote:Ok internationaal werk.. even denken hoor.. werken bij een multinational! Even kijken.. wat heb ik daarvoor nodig.. o ja.. denkvermogen. Mooi dat je het allemaal kan verstaan, maar wat je er mee aanmoet... ?! Inderdaad... je hebt geen flauw idee.Op donderdag 21 oktober 2010 20:22 schreef idiot---boy het volgende:
[..]
OMG wat ben jij zwart wit zeg!! Heb je onderzoek gedaan ofzo?! Alsof je met talen niks kan: je kan dan bijv. internationaal werk gaan doen. Misschien zit er wel een kern van waarheid in, maar vorm dan niet alles naar jouw mening maar naar de waarheid. Moeilijk is dat he
quote:Ik hoor ook regelmatig dat mensen bèta kiezen omdat ze geen alfa kunnen... Dus krijgen we de discussie dan ook lekker andersom?Op donderdag 21 oktober 2010 22:10 schreef Lindstrøm. het volgende:
Je doet alleen alfa als je geen bèta kan
quote:begin maar.Op donderdag 21 oktober 2010 22:17 schreef FedExpress het volgende:
[..]
Ik hoor ook regelmatig dat mensen bèta kiezen omdat ze geen alfa kunnen... Dus krijgen we de discussie dan ook lekker andersom?
quote:Veertiende denk ik. In de derde klas moet je kiezen voor een profiel. Vaak zit er op het VWO ook een stromingsjaar aan vast, maar dat ene jaar uitstel maakt niet zoveel uit.Op donderdag 21 oktober 2010 21:43 schreef Tauchmeister het volgende:
Afgezien van de vraag of de bètavakken nuttiger zijn dan alfavakken, is het toch eigenlijk belachelijk dat je met het huidige systeem meestal op je dertiende of veertiende moet kiezen hoe de rest van je leven er min of meer uit gaat zien als het gaat om je studie en je verdere carrière. Ik vind dat je het iemand die een pretpakket kiest niet eens kwalijk kunt nemen, zeker als je nauwelijks begeleiding krijgt bij het maken van een keuze.
quote:Ik ken genoeg mensen die slecht zijn in Engels, Duits en Frans en om die reden maar bètavakken hebben gekozen. Maar goed, dat zal je vast weer ontkennen.
quote:Maar toch worden die mensen genaaid door hun scholen omdat ze minimaal één pretvak of zelfs talen moeten kiezen. Dat leidt behoorlijk af...Op donderdag 21 oktober 2010 22:17 schreef FedExpress het volgende:
[..]
Ik hoor ook regelmatig dat mensen bèta kiezen omdat ze geen alfa kunnen... Dus krijgen we de discussie dan ook lekker andersom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |