quote:Op donderdag 21 oktober 2010 16:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Kunnen ze niet, doen ze ook niet voor zover ik kan zien. Jammer genoeg maakt de Pricewatch geen verschil tussen de GeForce 320M en de GeForce GT 320M, terwijl het compleet verschillende GPU's zijn die niets met elkaar te maken hebben.
Dan nog is de enige laptop met een Core i-processor en 1 van die twee GPU's in de pricewatch een 17" Core i7 HP, en dat ding heeft volgens mij een GT 320M als dedicated kaart.
http://tweakers.net/price(...)PHYP992KPcdykaptv2Cw
quote:Nee, maar het ging wel even erg veel over de iPhone, iPod, iPad en iOS, ipv Mac OS X, iLife, iWork of de Macs zelf.
quote:Dat zou best kunnen. Even googlen zou al snel duidelijkheid kunnen geven over poorten die de ISP blokkeert.Op donderdag 21 oktober 2010 17:44 schreef n8n het volgende:
Nieuwe ISP, firewall op de modem en Mac zijn uitgeschakeld, toch werken een hoop poorten niet meer. Zijn deze dan door de ISP geblokkeerd of is er nog een andere mogelijkheid?
quote:Podcast is in iTunes binnen te hengelen: http://www.apple.com/podcasts/apple_keynotes/apple_keynotes.xmlOp donderdag 21 oktober 2010 17:46 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Kan je ergens de presentatie downloaden? ik kan niet voorruit spoelen in de online versie
quote:Heb je er nog een router tussenhangen? En weet je 100% zeker dat het modem alle poorten doorlaat? In sommige modems kan je dat uberhaupt niet instellen.Op donderdag 21 oktober 2010 17:44 schreef n8n het volgende:
Nieuwe ISP, firewall op de modem en Mac zijn uitgeschakeld, toch werken een hoop poorten niet meer. Zijn deze dan door de ISP geblokkeerd of is er nog een andere mogelijkheid?
quote:Die heb ik ook maar eens gedownloadt, werkt alleen niet op mijn iPadOp donderdag 21 oktober 2010 17:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Podcast is in iTunes binnen te hengelen: http://www.apple.com/podcasts/apple_keynotes/apple_keynotes.xml
quote:een usb stick met een boot erop voor geprogrammeerdOp donderdag 21 oktober 2010 19:15 schreef koffiekoekje het volgende:
Iemand een idee wat de "Software Reinstall Drive" doet? Of is het gewoon een usb stick?
[ afbeelding ]
quote:Maar... maar Youtube!!Op donderdag 21 oktober 2010 19:38 schreef KingOfMars het volgende:
iLife 11 geinstalleerd, alleen iPhoto nog maar echt geprobeerd maar werkt allemaal prima zo te zien.
En in navolging van hoe His Steveness het gehad zou willen hebben alles wat met Flash te maken heeft van m'n MBP gekiept. Werd gek van die trage Flash plugin en ClickToFlash leek ook alleen maar in de weg te zitten ofzo. Eens kijken of ik het ga missen.
quote:HTML 5.
quote:Ah ipv SL dvds dusOp donderdag 21 oktober 2010 19:18 schreef Tazar_Yoot het volgende:
[..]
een usb stick met een boot erop voor geprogrammeerd
quote:Ook wel belachelijk dat als je een programma wil verwijderen, je eerst een ander programma moet downloadenOp donderdag 21 oktober 2010 19:47 schreef KingOfMars het volgende:
Voor de geinteresseerden: http://kb2.adobe.com/cps/(...)rob1=uninst,os=m10.6,
quote:Een korte zoektocht levert al snel wat voorbeelden op die bewijzen dat een ix met een losse grafische chip wel kan.Op donderdag 21 oktober 2010 16:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Kunnen ze niet, doen ze ook niet voor zover ik kan zien. Jammer genoeg maakt de Pricewatch geen verschil tussen de GeForce 320M en de GeForce GT 320M, terwijl het compleet verschillende GPU's zijn die niets met elkaar te maken hebben.
Dan nog is de enige laptop met een Core i-processor en 1 van die twee GPU's in de pricewatch een 17" Core i7 HP, en dat ding heeft volgens mij een GT 320M als dedicated kaart.
quote:Prutsers!Groot veiligheidslek in FaceTime voor de Mac
De beta van FaceTime voor de Mac die gisteren gelanceerd is heeft een probleem en niet zo’n kleintje ook. In de beta-versie zit een veiligheidslek waardoor je Apple ID gegevens van andere gebruikers kan zien maar je kan ze ook aanpassen. Voorlopig dus maar even niet meer gebruiken totdat Apple met een update komt…
Steve Jobs introduceerde gisteren FaceTime voor de Mac. Gratis beschikbaar als beta versie voor gebruikers van Mac OS X v10.6.4 Snow Leopard of nieuwer. Met FaceTime voor de Mac kan je nu ook “videobellen” met andere Mac (MacBook, iMac) gebruikers maar ook met gebruikers van de iPhone 4 en de nieuwe iPod touch.
De beta-versie (13,4MB) van FaceTime is gratis te downloaden via Apple maar wacht nog even tot de volgende update tot het probleem verholpen is.
quote:Tja... Beta heOp donderdag 21 oktober 2010 21:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.mobilemac.nl/m(...)acetime-voor-de-mac/
[..]
Prutsers!
Neem aan dat dit snel gedicht wordt (als 't dat niet al is).
quote:Maar wel een enorm overtrokken security verhaal weer. Als een kwaad willend iemand fysieke toegang heeft tot je unlocked Mac dan heb je hele andere problemen dat dit Facetime dingetje.
quote:Apple is beter in PhotoshopOp donderdag 21 oktober 2010 22:14 schreef katerwater het volgende:
[ afbeelding ]
Slogan uit de belgische verkiezingen 2007:
[ afbeelding ]
quote:Dat verwacht je dan weer nietOp donderdag 21 oktober 2010 22:14 schreef katerwater het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:De doelgroep is ook veeleisenderOp donderdag 21 oktober 2010 22:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Apple is beter in Photoshop
quote:Hot corner instellen voor desktop in sys prefs.Op donderdag 21 oktober 2010 22:20 schreef Graseter het volgende:
Hoe ga ik naar desktop. (Alles minimaliseren)
quote:Dan gaat ie naar Exposes.Op donderdag 21 oktober 2010 22:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Of Command - F3 (fn - F11 bij oude toetsenborden?). Ik heb zelf de functies van Exposé toegewezen aan de extra knoppen op mijn muis.
quote:Ik denk dat het dichtste dan nog in de buurt komt achter elkaar Command - Option - H (voor Hide Others) gevolgd door Command - H (voor Hide [current app]).Op donderdag 21 oktober 2010 22:28 schreef Graseter het volgende:
Ik bedoel niet dat alle schermpjes naar de rand van mijn scherm gaan zodat je net nog een randje ziet maar dat je gewoon alles minimaliseert.
quote:Wist niet eens dat die al uit was. Even kopen in deOp donderdag 21 oktober 2010 22:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
NYT:
Office for Mac Isn’t an Improvement
quote:Officieel komt ie volgende week uit, geloof ik.Op donderdag 21 oktober 2010 22:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wist niet eens dat die al uit was. Even kopen in dePirateApp Store dan maar.
quote:Dat klinkt niet positief. Maar ja, Office 2008 is ook niet best.Op donderdag 21 oktober 2010 22:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
NYT:
Office for Mac Isn’t an Improvement
quote:Sowieso, zonder Flash hadden we genoeg gehad met een 500Mhz single core processor en dan zou Safari nog als een zonnetje draaien..Op donderdag 21 oktober 2010 19:38 schreef KingOfMars het volgende:
iLife 11 geinstalleerd, alleen iPhoto nog maar echt geprobeerd maar werkt allemaal prima zo te zien.
En in navolging van hoe His Steveness het gehad zou willen hebben alles wat met Flash te maken heeft van m'n MBP gekiept. Werd gek van die trage Flash plugin en ClickToFlash leek ook alleen maar in de weg te zitten ofzo. Eens kijken of ik het ga missen.
quote:Ho even, ik maak helemaal geen vergelijking!Op donderdag 21 oktober 2010 21:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die Dell is 2x zo zwaar als de 11" MB Air (zo zwaar als een 13" MacBook Pro!) en 2x zo dik (op het dikste punt van de Air, en de Dell lijkt niet af te lopen). Grafische performance is wel wat beter ja.
Die Asus komt qua gewicht en afmetingen erg in de buurt van de 13" MacBook Pro, maar heeft mindere performance voor zowel de processor als de videochip,
Hetzelfde geldt voor de HP: dezelfde afmetingen als een 13" MacBook Pro maar dan dikker en nagenoeg even zwaar, ook met mindere performance.
Het zijn allemaal prima laptops, maar ze vallen niet in de niche die de MacBook Air wil vullen, en ze daarmee vergelijken is dus ook niet eerlijk.
quote:Kan dus wel.Kunnen ze niet, doen ze ook niet voor zover ik kan zien.
quote:Goede vraagOp donderdag 21 oktober 2010 23:21 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat ik me dan afvraag: ben je dan niet zonder je toestemming je online status continu aan het doorgeven aan de wereld? Met andere woorden: kan je zien of mijn computer al dan niet aanstaat door me te proberen te bellen?
quote:Gewoon een stock foto.Op donderdag 21 oktober 2010 22:14 schreef katerwater het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Command + F3Op donderdag 21 oktober 2010 22:20 schreef Graseter het volgende:
quote:
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 22:28 schreef Graseter het volgende:
Ik bedoel niet dat alle schermpjes naar de rand van mijn scherm gaan zodat je net nog een randje ziet maar dat je gewoon alles minimaliseert.
quote:Dat punt van 'm over het Ribbon systeem is wat mij betreft aardige onzin. Het Ribbon systeem is perrrrfect. Het is even wennen, je weet niet 1,2,3 waar alles zit als je een oudere word gewend bent heb je het helemaal door dan is het wel snel en gaaf.Op donderdag 21 oktober 2010 22:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat klinkt niet positief. Maar ja, Office 2008 is ook niet best.
quote:Ik had liever gezien dat Office for Mac zich meer aan de Apple Human Interface Guidelines zou houden en zich meer als andere Mac apps zou gedragen.Much of the work Microsoft has done is to make the Mac version of Office look and work more like the Windows versions.
quote:Ik snap dat het lastig is dat de discussie in de vorige thread begon, maar nu ben je me woorden in de mond aan het leggen die ik niet gezegd heb. Het ging zo:Op vrijdag 22 oktober 2010 00:03 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Ho even, ik maak helemaal geen vergelijking!
Ik ga even in op de opmerking dat de combinatie ix processor + dedicated graphics niet kan.
[..]
Kan dus wel.
En als apple een macbook air in elkaar had geschroefd met een i5 er in had ik het interessant gevonden (met of zonder dedicated graphics), nu niet.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 16:41 schreef Brombaard het volgende:
[..]
Vreemd verhaal, want waarom kunnen andere fabrikanten dan wel laptops verkopen met een Geforce 320M en een i3?
quote:Ik geloof dat ik voldoende heb aangetoond dat ze dat inderdaad niet kunnen, en niet doen.Op donderdag 21 oktober 2010 16:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
quote:And allow me to blow away any chance of surprise and tell you right up front that my experiences with Windows Phone over the past several months has led me to one very clear conclusion: Regardless of my need to cover the platform as a job requirement of sorts, I will be using Windows Phone going forward. This is the system I prefer, honestly and openly, and I feel as strongly about this as I did about the inevitability of Windows 95 over 15 years ago or the righteousness of NT over 10 years ago. The quality of Microsoft's work varies from product to product, and certainly my enthusiasm can wane depending on what we're talking about. But I have very rarely ever been this excited about any technology
product, from Microsoft or anywhere else, or in its ability to transform a market that has grown very stale with copycat features and products. Windows Phone is not just another smart phone. It's a revolution. It's right. Heck, it makes me smile. I want it to make you smile too.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 11:04 schreef KingOfMars het volgende:
Nog iemand geinteresseerd in wat Paul Thurrott te zeggen heeft over WP7?.
quote:Oh, dat gaat vast wel lukkenI want it to make you smile too.
quote:Ja, SSD FTW. Wil ik eigenlijk ook nog wel in m'n MBP.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
quote:Das rap.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:18 schreef Dark_Angelus het volgende:
quote:Ben ik met je eens...maar 25 euro voor een aardige update van een mooi stukje software...mwah, ik zou het niet doen. Het enige wat ik er echt tof aan vind is de fullscreen modus van iPhoto.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:31 schreef nelisb het volgende:
Wat is nou 25 euro voor een mooi stukje software? Mn Imac is pas 11 maand oud, daar komt voorlopig geen nieuwe voor.
quote:"cmd+optios + een klick op je desktop" (alleen blijft finder wel open als deze een venster open heeft staan)
quote:iMovie blocks studio names in new trailers
Perhaps its testament to the quality of the iMovie '11 trailers that Apple is blocking the use of big name studios in the titles. Ironic since Apple provides templates that ape the Paramount snow-capped mountain (pictured after the break) and familiar Universal Studios globe. So don't try to enter those studio names into the title sequence -- the words "Paramount" and "Universal" will be replaced with hyphens. We suspect other studios are affected as well. Hard to say if this is Apple's doing or the studios as both are notoriously controlling. We'd laugh if only we could stop crying.
quote:Die reacties
quote:Het zijn fraai vormgegeven spullen, maar ik zie het toch meer als gadgets of Ferrari's. Leuk voor de mensen die willen laten zien dat ze geld hebben, maar een gewone <vul maar in> doet het werk ook, en meestal net zo goed.
Daarnaast staat het keurslijf dat je gedwongen wordt aan te doen me niet echt aan. (Flash en dergelijke.)
quote:Goed doordachte, relevante reacties daar
quote:Door Asteryz, dinsdag 19 oktober 2010 21:17
Een Hype hangt af van het kader. Als je in de geschiedenis van de aarde kijkt zijn religies ook maar een hype ze bestaan slechts de afgelopen 3000 jaar! Als je het echter bekijkt in een mensen leven zijn religies een vast iets.
quote:http://www.everydaysoftware.net/showdesktop/Op vrijdag 22 oktober 2010 13:22 schreef koffiekoekje het volgende:
"cmd+optios + een klick op je desktop" (alleen blijft finder wel open als deze een venster open heeft staan)
Anders kan het niet volgens mij
quote:Option + Command + M (IIRC).Op donderdag 21 oktober 2010 22:20 schreef Graseter het volgende:
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 14:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Goed doordachte, relevante reacties daar![]()
[..]
quote:Hier ook binnenOp vrijdag 22 oktober 2010 12:21 schreef nelisb het volgende:
Brievenbus denk ik, gezien de envelop. Mijn collega heeft de post ontvangen vandaag.
quote:18,4" scherm
quote:Blijft een Fugly log ding natuurlijk zeker met die uitstekels die vast speakers moeten voorstellen..Op vrijdag 22 oktober 2010 14:56 schreef jakkop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit ziet er blijkbaar beter uit dan een MacBook
quote:Je weet toch dat Tweakers een Steve Ballmer fanclub bolwerk is?Op vrijdag 22 oktober 2010 15:51 schreef Tijn het volgende:
Het blijft treurig volk, die Tweakers. Afgeven op Apple dat het te duur zou zijn, maar zelf wel 200,- euro aan een videokaart uitgeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |