Ik heb naar ik weet er nooit wat voor hoeven doen, althans niets anders als WETEN dat ik het kan.
Het is voor mij doodnormaal en altijd te doen.
Het gekke is alleen dat het niet heel scherp werkt overdag als ik bezig ben met dingen.
Dan zit ik er nog wel eens een kwartier naast.
Maar savonds als ik naar bed ga, of als ik gewoon zin heb om overdag wat bij te slapen, visualiseer ik een klok voor me.
Die klok, met digitale cijfers in mn hoofd zie ik dan op een bepaald stip staan.
En als ik dat heb gezien, even een 10 seconden werk voor ik slaap. Word ik gewoon echt wakker op dat tijdstip.
Altijd heeft gewerkt, iedere keer als ik het probeer. Zelfs de meest absurde tijden, zoals om 0234 snachts.. ik word wakker op die minuut!!
Kennen jullie dat ook? Of iets aanverwants?
quote:
Op maandag 27 mei 2002 19:51 schreef DuchessX het volgende:* sprakeloos is
quote:Geen probleem..... sterker nog ik heb het gevoel dat ik me er nu net op heb ingesteld
Op maandag 27 mei 2002 19:47 schreef vosss het volgende:
0123 zou een bizarrerderre(?!) tijd zijn
Ik denk er gewoon ff aan dat ik om XX.XX wakker moet worden en that's it (hoewel, ik word altijd een kwartier te vroeg wakker )
kan natuurlijk ook door me ritme komen vroeger kon ik het namenlijk wel
quote:Nou ik wil het nu wel ff probere ik hoop dat ik het heb
Op maandag 27 mei 2002 19:46 schreef Bastard het volgende:
Ik heb sinds zo lang ik me kan herrineren de mogelijkheid om voor mezelf een wekker te zetten.
Niks digitaal maar gewoon in mn hoofd!Ik heb naar ik weet er nooit wat voor hoeven doen, althans niets anders als WETEN dat ik het kan.
Het is voor mij doodnormaal en altijd te doen.Het gekke is alleen dat het niet heel scherp werkt overdag als ik bezig ben met dingen.
Dan zit ik er nog wel eens een kwartier naast.Maar savonds als ik naar bed ga, of als ik gewoon zin heb om overdag wat bij te slapen, visualiseer ik een klok voor me.
Die klok, met digitale cijfers in mn hoofd zie ik dan op een bepaald stip staan.
En als ik dat heb gezien, even een 10 seconden werk voor ik slaap. Word ik gewoon echt wakker op dat tijdstip.
Altijd heeft gewerkt, iedere keer als ik het probeer. Zelfs de meest absurde tijden, zoals om 0234 snachts.. ik word wakker op die minuut!!Kennen jullie dat ook? Of iets aanverwants?
quote:Tis echt reuze makkelijk, je moet je er alleen ff op zetten!
Op maandag 27 mei 2002 20:27 schreef Koffieboon het volgende:[..]
Nou ik wil het nu wel ff probere ik hoop dat ik het heb
eigenlijk nog nooit gebrobeerd
Ik ben trouwens de enige in het gezin die dat kan.
Overdag een dutje doen, dan werkt het ook, maar niet op de minuut af.
Gewoon in jezelf afspreken, om noem een tijd, moet ik wakker worden en het lukt.
Maar zo specifiek als Bastard, dus op de minuut, da's wel heel speciaal.
quote:nee hoor, ik kan het ook
Op maandag 27 mei 2002 20:48 schreef yvonne het volgende:
Ik ben trouwens de enige in het gezin die dat kan.
quote:Man, jij slaapt nog door als de fanfare aan je hoofd staat te toeteren
Op maandag 27 mei 2002 20:57 schreef iteejer het volgende:[..]
nee hoor, ik kan het ook
alleen draai ik me altijd direct weer om
quote:
Op maandag 27 mei 2002 21:01 schreef yvonne het volgende:[..]
Man, jij slaapt nog door als de fanfare aan je hoofd staat te toeteren
quote:Das nu juist het gekke, het kost geen moeite.
Op maandag 27 mei 2002 20:48 schreef yvonne het volgende:Maar zo specifiek als Bastard, dus op de minuut, da's wel heel speciaal.
quote:Iets aanverwants.
Op maandag 27 mei 2002 19:46 schreef Bastard het volgende:
Ik heb sinds zo lang ik me kan herrineren de mogelijkheid om voor mezelf een wekker te zetten.
Niks digitaal maar gewoon in mn hoofd!Ik heb naar ik weet er nooit wat voor hoeven doen, althans niets anders als WETEN dat ik het kan.
Het is voor mij doodnormaal en altijd te doen.Het gekke is alleen dat het niet heel scherp werkt overdag als ik bezig ben met dingen.
Dan zit ik er nog wel eens een kwartier naast.Maar savonds als ik naar bed ga, of als ik gewoon zin heb om overdag wat bij te slapen, visualiseer ik een klok voor me.
Altijd heeft gewerkt, iedere keer als ik het probeer. Zelfs de meest absurde tijden, zoals om 0234 snachts.. ik word wakker op die minuut!!Kennen jullie dat ook? Of iets aanverwants?
'T scheelt (bijna) nooit meer dan 10 minuten....
quote:Is toch ook heel scherp!
Op dinsdag 28 mei 2002 10:14 schreef MAY-be het volgende:[..]
Iets aanverwants.
Als ik op 'n bepaalde tijd wakker wil/moet worden, dan wordt ik dat meestal vlak voor m'n wekker afgaat. Idd ook absurde tijden, ook als je net 3 uur ligt te pitten.
Ook vragen mensen me vaak hoe laat het is. Eerste keer "gok" ik.... bijvoorbeeld half zeven. Ohnee sorry... vijf voor half zeven...'T scheelt (bijna) nooit meer dan 10 minuten....
Is het nog gelukt trouwens koffieboon?
quote:
Op dinsdag 28 mei 2002 10:17 schreef Bastard het volgende:[..]
Is het nog gelukt trouwens koffieboon?
Die staat zeg maar links achter mij ... zo ver dat ik er uit moet komen om hem ook uit te zetten.
Nee, ik stap in bed savonds en neem een tijd in mn hoofd. En om deze tijd word ik wakker !
quote:Ik heb geen wekker in de buurt van m'n bed. Om de tijd te kunnen zien moet ik opstaan, om de boxen, tafel en bank heenlopen en dan zie ik het pas. Heb ik expres gedaan, anders kruip ik te makkelijk weer m'n bed in en de ervaring leert dat ik dan te laat kom op m'n werk
Op woensdag 29 mei 2002 21:51 schreef athlonkmf het volgende:
Heb je een wekker naast je bed of zo?
In Kijk werd uitgelegd dat sommige mensen gewoon eventjes wakker worden en naar de wekker kijken, maar hier niks van herinneren en dus toch op tijd wakker worden. Was een experiment: haalden ze op een gegeven moment de wekker weg en gordijnen dicht, en ze werden niet meer exact op tijd wakker.
quote:Dan moet je je meer openstellen voor het geluid van je wekker. Ook jij kunt het horen, als je maar wilt.
Op donderdag 20 juni 2002 02:59 schreef wouterheid het volgende:
Ben jaloers.
Word vaak zat 2 uur nadat de wekker afgegaan is wakker.
Ik kan me ook voornemen om 10 minuten te slapen, en, sure enough, 10 minuten nadat ik in slaap gevallen ben wordt ik weer wakker. Verslapen gebeurt mij dus echt NOOIT.
quote:Ik ook nooit!
Op donderdag 20 juni 2002 13:43 schreef Nijntjuh het volgende:
Ik kan me ook voornemen om 10 minuten te slapen, en, sure enough, 10 minuten nadat ik in slaap gevallen ben wordt ik weer wakker. Verslapen gebeurt mij dus echt NOOIT.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |