abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87790723
Rijnmond meldt speurhonden en een ruimere afzetting . Iedereen onder het puin vandaan (waarschijnlijk)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87790783
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:34 schreef Stali het volgende:

[..]

Het komt hier al vaker voorbij. Wat is een stempel in de bouw?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:36:23 #103
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87790796
quote:

[..]

In plaats van meteen te vragen zou je ook zelf even kunnen googlen. Is een hele goede levenshouding: zelf zoeken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:36:51 #104
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_87790813
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:35 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Foto doet het niet, het is toch een stut? Die er voor zorgt dat tijdens de bouw de boel niet instort.
be nice or go away
pi_87790816
Lijkt 'goed' af te lopen in dit geval (als in geen doden), ziet er voor mij erg instabiel uit die hele contructie...
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:37:02 #106
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_87790817
quote:

[..]

Aangezien de foto van DeRakker. het niet doet: gewoon een stut, een tijdelijke steun om spullen omhoog te houden totdat de constructie zo gemaakt is dat de stempel niet meer nodig is.
pi_87790846
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:32 schreef DeRakker. het volgende:
Logisch nadenken.
Ze waren bezig met vloer storten, dus vloer heeft nog geen maximale krachtopname.
Dan vangen de stempels het gewicht van de vloer op zodat het niet instort.
Tot de vloer helemaal is uitgehard, kan het de uitgerekende kracht aan.. en de stempels weg.
Een betonvloer is nooit helemaal uitgehard, na 28 dagen heeft het slechts zijn berekende sterkte bereikt. ;).
Dat die stempels er staan om de uithardende vloer te dragen snapt iedereen, maar je kunt niet op basis van een paar foto's zeggen dat er te weinig stempels stonden, mijns inziens.
Er kan bijvoorbeeld ook onzorgvuldig gestort zijn, waardoor er teveel beton (en dus) gewicht op een bepaald punt van de steigers terecht kwam.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_87790858

raar dat ie t niet deed... deze wel?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:38:46 #109
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_87790882
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:38 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]

raar dat ie t niet deed... deze wel?
^O^ Die wel.
be nice or go away
pi_87790909
Ah, duidelijk. Begrijp het verhaal over wat er gebeurd zou kunnen zijn nu beter. Bedankt.
pi_87790928
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Een betonvloer is nooit helemaal uitgehard, na 28 dagen heeft het slechts zijn berekende sterkte bereikt. ;).
Dat die stempels er staan om de uithardende vloer te dragen snapt iedereen, maar je kunt niet op basis van een paar foto's zeggen dat er te weinig stempels stonden, mijns inziens.
Er kan bijvoorbeeld ook onzorgvuldig gestort zijn, waardoor er teveel beton (en dus) gewicht op een bepaald punt van de steigers terecht kwam.
Teveel storten op 1 plek?
Het word gewoon gemeten of het de goede hoogte heeft met storten...
pi_87790930
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:36 schreef warhamstr het volgende:
Lijkt 'goed' af te lopen in dit geval (als in geen doden), ziet er voor mij erg instabiel uit die hele contructie...
Nee hoor, aangezien hij niet meer aan het instorten is, is-ie juist weer stabiel.
pi_87790958
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:39 schreef Stali het volgende:
Ah, duidelijk. Begrijp het verhaal over wat er gebeurd zou kunnen zijn nu beter. Bedankt.
sla er vier weg en je hebt die balk (of de vloer die daar op zou liggen) met een beetje pech in je nek.
pi_87790977
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:40 schreef DeRakker. het volgende:
Teveel storten op 1 plek?
Het word gewoon gemeten of het de goede hoogte heeft met storten...
Ja, dat weet ik, maar als je aan het storten bent, kan het zijn dat de slurf van de betonpomp net niet in een bepaalde hoek kan komen, dan stort je het dus op een andere plek en hark je het bijvoorbeeld naar waar het wel moet wezen. En dán kijk je met een laser of het hoog genoeg is.
Als voorbeeld, het is allemaal pure speculatie.
pi_87791014
God :') ''stortte als en lucifer doosje in elkaar!!111!!!'' Focus verslaggever ooit een LUCIFERDOOSJE in zien storten???
pi_87791049
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik, maar als je aan het storten bent, kan het zijn dat de slurf van de betonpomp net niet in een bepaalde hoek kan komen, dan stort je het dus op een andere plek en hark je het bijvoorbeeld naar waar het wel moet wezen. En dán kijk je met een laser of het hoog genoeg is.
Als voorbeeld, het is allemaal pure speculatie.
Kan me niet voorstellen, je gaat er met een trilnaad in..
Komt het beton vanzelf in alle hoeken.
pi_87791094
quote:
Vier slachtoffers zijn naar verschillende ziekenhuizen overgebracht, een vijfde gewonde is ter plaatse behandeld.

De hulpdiensten gaan er vanuit dat er geen slachtoffers meer onder het puin liggen. Voor alle zekerheid worden speurhonden ingezet om eventuele vermisten te zoeken.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 13:45:20 #118
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87791116
quote:
Meters dikke betonplaten van wel 30 cm meter dik
:')
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87791120
RTV aanzet
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_87791162
Denk dat het geluk is geweest dat de beton net gestort was, massief betonnen platen zijn een stuk dodelijker.

en kan RadioRijnmond niet even een goede verslaggever daarheen sturen? Wat een senstatiewhore!
pi_87791172
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:43 schreef DeRakker. het volgende:

Kan me niet voorstellen, je gaat er met een trilnaad in..
Komt het beton vanzelf in alle hoeken.
Neen, dat lukt maar ten dele.
pi_87791177
Laat me raden: dezelfde aannemer als de Noord-Zuidlijn? _O-

Kneuterig Nederland. :') w/
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_87791239
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:46 schreef El_Matador het volgende:

Ach, hier wordt tenminste nog íets gebouwd, in landen als bijvoorbeeld Spanje niet.
pi_87791376
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ach, hier wordt tenminste nog íets gebouwd, in landen als bijvoorbeeld Spanje niet.
Oh jawel. Door de crisis wat minder, maar er zijn de laatste jaren 4 mooie torens in Madrid verrezen. Rijdt de metro in Amsterdam al? Zijn de carpoolstroken al bevolkt? Die geweldige HSL die toppie zoeft? _O- _O- _O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_87791399
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:46 schreef El_Matador het volgende:

In andere landen gebeuren dit soort ongelukken inderdaad helemaal nooit.
pi_87791401
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:46 schreef warhamstr het volgende:
Denk dat het geluk is geweest dat de beton net gestort was, massief betonnen platen zijn een stuk dodelijker.

en kan RadioRijnmond niet even een goede verslaggever daarheen sturen? Wat een senstatiewhore!
Behalve met opruimen, al dat beton droogt nu op als 1 grote klont met wapening...
Leuke kostenpost...
pi_87791464
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh jawel. Door de crisis wat minder, maar er zijn de laatste jaren 4 mooie torens in Madrid verrezen. Rijdt de metro in Amsterdam al? Zijn de carpoolstroken al bevolkt? Die geweldige HSL die toppie zoeft? _O- _O- _O-
Ze zijn daar al 120 jaar bezig met een of ander raar kerkje te bouwen, dat ze ophouden met siesta te houden en doorwerken.
pi_87791494
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:51 schreef k_man het volgende:

[..]

In andere landen gebeuren dit soort ongelukken inderdaad helemaal nooit.
In Nederland heeft men er een handje van. Was er niet al iets met de Bijenkorf in Amsterdam een paar maanden terug?

Je moet gewoon toegeven dat het in Nederland langzaam, veeeeuls te duur en superknullig gebeurt. :W

pi_87791495
Johnny Cash op Rijnmond
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_87791526

pi_87791559
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In Nederland heeft men er een handje van. Was er niet al iets met de Bijenkorf in Amsterdam een paar maanden terug?

Je moet gewoon toegeven dat het in Nederland langzaam, veeeeuls te duur en superknullig gebeurt. :W
Misschien omdat we op moeras gebied bouwen?
Bijna helft van het geld gaat op in funderingen...
pi_87791582
AAAARGH, niet weer dat luciferdoosje! het zijn Luciferhoutjes.... |:(
pi_87791648
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:55 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Misschien omdat we op moeras gebied bouwen?
Bijna helft van het geld gaat op in funderingen...
Dat is geen reden. Gedegen bodemonderzoek doet een hoop. Het is de fase erna. Aannemers zijn natuurlijk ook over het algemeen tuig. Niet voor niets dat die hele vastgoedbende crimineel is. Prijsafspraken, vriendjespolitiek, het is een grote maffiose bende in Nederland in de bouwwereld.

pi_87791657
quote:

Nee en nee.
pi_87791747
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is geen reden. Gedegen bodemonderzoek doet een hoop. Het is de fase erna. Aannemers zijn natuurlijk ook over het algemeen tuig. Niet voor niets dat die hele vastgoedbende crimineel is. Prijsafspraken, vriendjespolitiek, het is een grote maffiose bende in Nederland in de bouwwereld.
Je werkt er zelf in?
pi_87791790
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Je werkt er zelf in?
Dagelijks storten er bouwwerken in.... dat zie je toch zelf ook wel??
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_87791793
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja onderzoek en alles is klaar?
Net als die tunnel... je boort in een moeras....

Geeft wel wat meer problemen dan ff onderzoekje en klaar.
pi_87791840
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:00 schreef Five_Horizons het volgende:

Dagelijks storten er bouwwerken in.... dat zie je toch zelf ook wel??
Ik durf de deur nauwelijks nog uit. De hele straat ligt er al vol mee.
pi_87791910
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik durf de deur nauwelijks nog uit. De hele straat ligt er al vol mee.
Ik zou juist de deur wel uit gaan, jou woning kan ook instorten ;)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 14:08:10 #140
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_87792097
Je zou denken dat ze in Rotterdam nu wel weten hoe je dingen moet bouwen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_87792099
Marokkaantje wordt aangehouden? :')
pi_87792423
Emoties lopen hoog op daar.
pi_87792480
Ik liep vanmorgen er nog langs, toen was alles nog heel. :')
pi_87792501
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:01 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja onderzoek en alles is klaar?
Net als die tunnel... je boort in een moeras....

Geeft wel wat meer problemen dan ff onderzoekje en klaar.
De techniek is er. Maar de kosten worden gemaakt op de aannemers, niet op het bodemonderzoek. Dat is de grote fout.

pi_87792507
Hm, ik begin over een halfuur m'n dienst op de SEH, ben benieuw of er nog een hoop lichtgewonden achteraan komen.
pi_87792550
Heerlijk dat Rotterdamse radiotaaltje :')
pi_87792751
Een alleszeggend plaatje (imo..):

http://www.rtl.nl/%28/act(...)estort-rotterdam.xml
pi_87792801
Feyenoord till I die
pi_87792809
quote:

[..]

Wat heeft dat te maken met dit incident?
Er gebeuren hier in de bouw gewoon weinig ongelukken. Dat er nu al zo'n drama wordt gemaakt is hier een feit van. Er gebeurd gewoon bijna niks in dit land. Ben blij!
pi_87792830
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 14:23 schreef Timmos het volgende:
Een alleszeggend plaatje (imo..):

[ afbeelding ]

http://www.rtl.nl/%28/act(...)estort-rotterdam.xml
Levend (gelukkig!) Mikado! *O*

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')