abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 oktober 2010 @ 08:55:02 #1
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_87782628
Hier verder over speelgoed!

Mijn laatste vraag uit het vorige topic was: Ticootje, speelde je kindje voor de tweede verjaardag al veel met Duplo of hebben jullie erop gegokt dat ze het leuk zou vinden?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_87783510
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
Zet het lijstje dan eens neer. ;)
Rijgkralen, kleurboek Hema, dekbedovertrek, Duplo, regenlaarsjes maat 24, dvd Zandkasteel, gereedschap, overall, houten of vilten fruit/groente, kookspulletjes, constructiespeelgoed, auto's, klei. knutselspul, cd kinderliedjes/K3/Zandkasteel, Megablocks of andere grote blokken, spelletjes (kleurentorentje, nijntje reuzenkwartet, jumbolino, knappe koppen, ludamino, djeco/habo spelletjes), speeltentje.

Moet ik me erg schamen voor de lange lijst?
  donderdag 21 oktober 2010 @ 09:42:57 #3
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_87783605
Ja, goed topic! Ik heb net even naar die Kapla-plankjes zitten kijken en dat is wel mooi spul zeg! Ik ben op het moment bezig met een verlanglijstje voor Stef's eerste verjaardag en ik weet het niet zo goed, mensen nog tips? Is een (jongens)pop misschien ook leuk? Ik vind het moeilijk, Stef is echt hélemaal into de blokjes, de vormpjes uit zijn blokkenstoof en de babylego speelt hij echt elke dag mee.. De verleiding is dus erg groot om vooral andere dingen met blokken te vragen (er staat nu duplo op het lijstje en ik wil eigenlijk ook misschien wel dat Kapla erop zetten), maar dat is zo eentonig he? Hij heeft alleen ook genoeg andere dingen (tuimelaars, auto's, ballen, twee dingen met muziek en lampjes, flessen met kralen erin, boekjes, noem maar op) maar uiteindelijk pakt hij dus altijd weer blokjes.. Wat is wijsheid?

Hij vind de houten puzzel trouwens ook erg leuk, Bodpa! Hij kruipt de hele dag rond met Nijntje's kleertjes in zijn mond :D
3!
pi_87783761
Hier was de Duplo trein echt een grote hit. Daar speelt hij echt elke dag wel even mee. Hij speelt sowieso veel met Duplo. Flapjesboeken zijn leuk, badspeelgoed.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 09:50:43 #5
95408 Incantrix
pi_87783798
Ohja, thnx! Vandeweek waren we op de verjaardag van zijn vriendje S. en die had ook een enorme bak duplo gekregen. Stef is werkelijk de héle middag met die duplo in de weer geweest O+ Ik laat de duplo er gewoon op en overleg nog even met lief over die kapla..
3!
pi_87783862
Kapla lijkt me nog best moeilijk eigenlijk. Maar misschien vergis ik me, ik heb er nooit mee gespeeld. ;)

-edit- ik heb t nagevraagd, het is vanaf o is t leuk. dus t komt ook bij ons op de lijst. :)

[ Bericht 32% gewijzigd door bodpa09 op 21-10-2010 10:05:03 ]
pi_87784158
Kapla heeft mijn moeder ook, en ik zie Ko daar echt nog niet mee spelen, dat is volgens mij voor wat grotere kindjes. Het zijn hele dunne blokjes.
Ik vond het voor mezelf al een uitdaging om daar iets leuks van de bouwen. :D

Ko speelt hier heel veel met van die bakjes. Vooral als er water in kan. :P

En dingen die geluid/muziek maken. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:07:38 #8
95408 Incantrix
pi_87784249
Ow, ik had een site gevonden waarop stond dat het ook al leuk is voor baby's en dreumessen.. Dan laten we dat nog even schieten, thnx :)

Die bakjes heeft Stef ook, Oeke, en ook hier zijn ze een enorme hit! Stef kruipt er graag mee rond en dan houdt hij het bakje vast in zijn mond, dan ziet hij eruit als een varkentje O+ Maar je brengt me wel op een idee, een mooi groot opblaasbaar zwembad voor in de tuin lijkt me ook wel wat hoewel dat nu natuurlijk níet te krijgen zal zijn..
3!
pi_87784759
Wij hebben de gok genomen, maar in de kerk speelt ze ook vaak met de duplo. Samen vliegtuigen bouwen vindt ze echt leuk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87785234
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:07 schreef Incantrix het volgende:
Ow, ik had een site gevonden waarop stond dat het ook al leuk is voor baby's en dreumessen.. Dan laten we dat nog even schieten, thnx :)
Oh, misschien kan het wel hoor. Maar hier zou het vooral kauwmateriaal worden ben ik bang en daarom zou ik er mee wachten tot 2 of 3 ofzo.
Ko heeft wel van die grote blokken, die zijn erg leuk, daar kan je hele hoge torens mee bouwen.
quote:
Die bakjes heeft Stef ook, Oeke, en ook hier zijn ze een enorme hit! Stef kruipt er graag mee rond en dan houdt hij het bakje vast in zijn mond, dan ziet hij eruit als een varkentje O+ Maar je brengt me wel op een idee, een mooi groot opblaasbaar zwembad voor in de tuin lijkt me ook wel wat hoewel dat nu natuurlijk níet te krijgen zal zijn..
haha, daar is het niet echt het seizoen voor.
Ko gaat ook echt los op een pianootje wat we hebben.

Dit is Ko niet by the way. :7
En mijn broer heeft hem voor zijn verjaardag een grote bus van Megablocks gegeven en daar heeft hij heel lang mee gespeeld. Dat was de hit van het feest.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_87785541
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 09:38 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Rijgkralen, kleurboek Hema, dekbedovertrek, Duplo, regenlaarsjes maat 24, dvd Zandkasteel, gereedschap, overall, houten of vilten fruit/groente, kookspulletjes, constructiespeelgoed, auto's, klei. knutselspul, cd kinderliedjes/K3/Zandkasteel, Megablocks of andere grote blokken, spelletjes (kleurentorentje, nijntje reuzenkwartet, jumbolino, knappe koppen, ludamino, djeco/habo spelletjes), speeltentje.

Moet ik me erg schamen voor de lange lijst?
Mooie lijst! Goede inspiratie. :P
Voor Tyler zoek ik naar een garage denk ik. En dan moet er ook nog sintspeelgoed komen en schoencadeautjes.
Al hem ik voornamelijk voor Kim al veel gekocht ondertussen voor de sint.
Lastig vind ik het nog steeds. Sint en dan 6 dec Kim jarig en 8 dec Tyler jarig. Veel cadeau's achter elkaar dus.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 11:12:43 #12
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_87786046
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:28 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben de gok genomen, maar in de kerk speelt ze ook vaak met de duplo. Samen vliegtuigen bouwen vindt ze echt leuk.
Leuk :). En met Duplo is het natuurlijk ook zo, dat mocht je kind het toch niet leuk vinden, je er op Marktplaats of de rommelmarkt heel makkelijk van af komt ;). Is wel iets waar ik eerder meer zou gokken dan met barbies.

F vindt Duplo nog steeds leuker dan Lego :') maar misschien komt daar wel verandering in als ze dat Lego Creationary krijgt ;)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 21 oktober 2010 @ 11:33:08 #13
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87786662
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:55 schreef p_iglet het volgende:
4 poppen in korte tijd... Daar kan dat kind van 1 toch nooit tegelijk mee spelen :?
Ze krijgt nu een kinderwagen en 3 poppen van haba, met sinterklaas een paard erbij (althans dat is de planning, dat duurt nog even en ik wil nog wat andere winkeltjes bekijken).

We wisselen trouwens altijd met speelgoed, de kinderen wat bakken met speelgoed beneden, speelgoed op de slaapkamer (waar ze in principe alleen even voor het slapengaan mee spelen of bij het wakker worden) en de rest staat op zolder. Dat wisselen we af en werkt uitstekend bij onze zoon.

En af en toe verkopen we wat of geven we het aan het leger des heils.

quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 11:12 schreef MaLo het volgende:
Is wel iets waar ik eerder meer zou gokken dan met barbies.
In barbies zit ik niet helemaal, maar mijn vrouw heeft alles van Sindy uit de jaren 70 verzameld en daar gaat echt veel geld in om. Dit gaat vooral via ebay en er worden voor oudere poppen echt letterlijk honderden euro's betaald. Bij die zoektochten kwamen we ook wel barbies tegen en die verkopen best goed (ook recente modellen) mits ze er goed uitzien. Volgens mij loopt al het speelgoed wel goed op de 2e hands sites en anders zijn er rommelmarkten waar ze straks als ze wat ouder zijn op kunnen gaan staan.

Maar eigenljik zijn we nooit bezig met de restwaarde als we wat kopen.

[ Bericht 15% gewijzigd door kahlanamnell op 21-10-2010 11:39:38 ]
I intend to be formidably armed
pi_87787406
Wolf houdt van dingen die geluid of muziek maken, zoiets lijkt me wel heel leuk voor een 1e verjaardag
http://www.intertoys.nl/s(...)umenten-569683.html?

of geluidblokken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87789330
Die geluidsblokken zijn heel mooi poppejans, echt super stevig.
pi_87796764
Net nog een setje poppenkleertjes voor sinterklaas gekocht, het loont toch wel om de kruidvat/trekpleister e.d. aanbiedingen in de gaten te houden ^O^
Over de kassa twijfel ik nog wel even verder ;)
Vind nu eigenlijk al wel dat ik redelijk wat heb, zeker met wat er nog van opa en oma bij komt (geen idee hoeveel ofzo hoor). Heb nu 5 dingen, waarvan 2 wat grotere kado's (little people boerderij en postbus).
pi_87798397
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 08:55 schreef MaLo het volgende:
Mijn laatste vraag uit het vorige topic was: Ticootje, speelde je kindje voor de tweede verjaardag al veel met Duplo of hebben jullie erop gegokt dat ze het leuk zou vinden?
Ach, uiteindelijk is het toch allemaal een gok? Ik vind het vrij moeilijk te voorspellen waar veel of weinig mee gespeeld gaat worden.

Ivan is nog geen jaar oud en is nu al gek op Duplo. Hij doet er natuurlijk nog niet mee wat oudere kinderen ermee doen, maar het zijn voor hem gewoon blokken (waar hij net als Stef gek op is) die hij ook nog eens van elkaar kan halen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87806696
Esmee is ook gek op Lego, Linde vindt het eigenlijk wat minder leuk.

Deze heeft Esmee voor haar verjaardag gekregen van mijn schoonouders en ze blijft het zo leuk vinden. Grappig want ik zou het zelf nooit gekocht hebben omdat ik dacht dat ze er snel op uitgekeken zou zijn

pop-up toy
Maak de poppetjes aan het dansen...Deze vrolijke mannetje hebben ieder een eigen kleurtje. Stop ze in het houten huisje, druk erop en.. ze springen er weer uit.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:22:43 #19
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_87807262
Hier is duplo ook een hit! Het is voorál leuk om de doos in één keer op de kop te gooien en er daarna doorheen te 'zwemmen' of te fietsen met de loopfiets :X *O*
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:22:53 #20
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_87807272
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 11:56 schreef Poppejans het volgende:
\
of geluidblokken
[ afbeelding ]
Let wel even op bij de geluidsblokken. Heb ze vorige jaar gekocht voor mijn neefje voor 30 euro en een paar maanden later zag ik ze bij toysxl liggen voor 8 euro. Ze zijn wel superleuk!

MaLo, mijn dochter (in december wordt ze 2) vind Duplo sinds een paar weken helemaal leuk. Torens bouwen van de blokjes en dan de diertjes erop zetten. Op haar verjaardagslijstje staan ook Duplodingetjes.

Ludamino staat hier ook op de lijst en voor haar verjaardag krijgt ze van ons een houten keukentje van Djeco, een houten theeserviesje + kookschortje, wantjes en vilten eten van opa en oma, waarschijnlijk een glijbaan van andere opa en oma en verder heb ik nog veel op de lijst staan.

o.a. :Schoonmaakset (kind vind het nou eenmaal leuk om te vegen als ik aan het stofzuigen ben), Rupsje nooit genoeg boek,tuinsetje van Jip en Janneke, domino,puzzels met echte stukjes (dus geen knopjes),duplo kip in hokje, duplo vliegtuig, ketting en armbandjes,slee, hippyskippy
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:38:13 #21
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87807994
voor bij de keukentjes kan je leuk houten eten kopen dat met klitteband aan elkaar zit, dan kunnen ze met een mesje tomaten snijden bijvoorbeeld.
I intend to be formidably armed
  donderdag 21 oktober 2010 @ 22:46:23 #22
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_87814008
Thomas heeft voor zijn verjaardag duplo gekregen, maar dat is nu nog voornamelijk timmer-materiaal. Die staat dus achter in de speelkamer. Wat wel echt een hit is, zijn schuimrubber blokken. Zowel bij Intertoys als Bart Smit heb ik ze gezien, een tas vol voor een paar euro. En ik heb geen buikpijn meer als hij ermee op de salontafel loopt te timmeren.

Ik heb ooit (ooit...) een soort van regenboog-dinges gezien om mee te spelen. Ongeveer zoiets, maar dan zeg maar groot genoeg om op/in te zitten. Maar dat kan ik nergens meer vinden. Help?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 22:52:40 #23
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_87814278
Zulke dingen hebben ze meestal bij speciale kinderkamerwinkels.
Of woonstore & loods 5, daar zie je van de aparte speelgoed.

Ik heb het zelf nog nooit gezien, lijkt me wel leuk.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 23:00:01 #24
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_87814551
Ik google me een breuk maar ik kan ze niet meer terugvinden :'(
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_87814891
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 23:00 schreef Ca.ra het volgende:
Ik google me een breuk maar ik kan ze niet meer terugvinden :'(
http://www.grimms.eu/en/include.php?path=start.php

Misschien bedoel je iets hiervandaan :) ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')