abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90051699
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:30 schreef Jetfly het volgende:

[..]

Als?
Via Nyenrode?
junior staff audit
icm Nyenrode ja!
pi_90058751
BSc zeker?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_90060081
Het grootste verschil tussen deze bedrijven, is van wat ik heb gehoord, voornamelijk het soort mensen dat er werken.Bij PwC is het vrij corporaal heb ik gehoord, Iemand hier ervaring mee of die het kan bevestiging?
  zondag 19 december 2010 @ 22:40:57 #144
167595 mirved
Infobesitas
pi_90150397
KPMG is heel erg formeel en ik zou er nooit voor willen werken. PWC/Deloitte heeft dat minder in mijn ogen. E&Y weet ik niet.

Dit kan ook weer per kantoor heel erg verschillen en is puur mijn mening.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_90151132
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:40 schreef Jetfly het volgende:
BSc zeker?
Yes!
pi_90166506
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 22:52 schreef guessyess het volgende:

[..]

Yes!
Heb je hiervoor een opleiding moeten doen of gewoon direct vanuit de middelbare met HAVO of VWO?
pi_90167386
@icecold: je kan alleen met een vwo diploma instromen in de BSc op nyenrode. of evt met een hbo P
pi_90168379
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 11:13 schreef Jetfly het volgende:
@icecold: je kan alleen met een vwo diploma instromen in de BSc op nyenrode. of evt met een hbo P
Heb mijn P al 2 jaar op zak, ben ff mn opleiding aan het afmaken voordat ik aan zo iets begin. Wist voor ik mijn huidige opleiding koos niet dat ik geinteresseerd was in Accountancy. Dus eerst ff deze HBO afmaken en dan ga ik zoiets doen.
pi_90176897
Ben je dan van plan om BSc te gaan doen of misschien in te stromen in de pre-master van de UvA? Welke opleiding doe je eigenlijk?

En even een algemene vraag. Hebben alle accountants een druk leven? Dus zoveel uren werken in de weke? 50+.. Van de velen hoor ik dat ze best veel uren maken.. Kan je er bijv. niet voor kiezen om wat minder te werken o.i.d. (in loondienst!)

Groetjes!
pi_90177119
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:36 schreef Jetfly het volgende:
Ben je dan van plan om BSc te gaan doen of misschien in te stromen in de pre-master van de UvA? Welke opleiding doe je eigenlijk?

En even een algemene vraag. Hebben alle accountants een druk leven? Dus zoveel uren werken in de weke? 50+.. Van de velen hoor ik dat ze best veel uren maken.. Kan je er bijv. niet voor kiezen om wat minder te werken o.i.d. (in loondienst!)

Groetjes!
Ik doe de opleiding Bedrijfsmanagement en Techniek, daar zit te weinig financien in om direct door te stromen naar een pre master finance. Helaas. Dus ga denk ik een BSc doen, het liefst bij een bedrijf en dan 4 dagen werken 1 dag school aan bijvoorbeeld Nyeroden.

Oh en als je minder druk leven wil moet je gewoon bij de belastingdienst/overheid gaan werken. Heb je nog steeds een salaris dat dik boven modaal zit maar kun je lekker relaxed werken.
pi_90177195
quote:
Daar had ik het laatst met iemand over, hij zei dat accountants vooral veel uren maken in pak weg, november t/m feb. Dat is voor hun de drukste periode van het jaar. De rest van het jaar hebben ze minder werk.
  maandag 20 december 2010 @ 14:43:40 #152
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_90177295
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:42 schreef Walkerr het volgende:

[..]

Daar had ik het laatst met iemand over, hij zei dat accountants vooral veel uren maken in pak weg, november t/m feb. Dat is voor hun de drukste periode van het jaar. De rest van het jaar hebben ze minder werk.
Voordat ik antwoord geef en mirved boos op mij wordt. Hebben jullie het over AA of RA? :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_90177426
quote:
Voordat ik antwoord geef en mirved boos op mij wordt. Hebben jullie het over AA of RA?
Ik had het over RA;)
pi_90177662
Ik heb een vraagje over de studie, hoe zwaar is hij? Is er een hoog tempo? Erg wiskundig?
  maandag 20 december 2010 @ 14:50:10 #155
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_90177708
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:45 schreef Walkerr het volgende:

[..]

Ik had het over RA;)
Dan zijn de zomermaanden juist rustig, maar de andere maanden ben je vrij druk. In het najaar heb je namelijk de interim-controle en in het voorjaar ga je de feitelijke jaarrekeningcontrole uitvoeren. Juist vanaf februari heb je het heel druk als accountant. :) Maar het kan natuurlijk ook per kantoor schelen. Sommige klanten kan je ook later controleren in het jaar, maar sommige hebben toch wel 'snel' een accountantsverklaring nodig.
  maandag 20 december 2010 @ 14:51:32 #156
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_90177769
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:49 schreef IccceeeCold het volgende:
Ik heb een vraagje over de studie, hoe zwaar is hij? Is er een hoog tempo? Erg wiskundig?
Ik hoop in september te beginnen aan de opleiding, dus ik kan je nog niet gericht antwoorden, maar het is altijd vrij subjectief of het zwaar is. Wat ik van accountants hoorde op het kantoor waar ik stage liep, was het goed te doen :)
pi_90177835
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik hoop in september te beginnen aan de opleiding, dus ik kan je nog niet gericht antwoorden, maar het is altijd vrij subjectief of het zwaar is. Wat ik van accountants hoorde op het kantoor waar ik stage liep, was het goed te doen :)
Dat het zwaar is kan ik hebben, ik ben alleen geen ster in wiskunde. Financien daarintegen ben ik vrij goed in, maar dat econometrie gehalte kom ik lang niet aan.
  maandag 20 december 2010 @ 14:55:40 #158
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_90177991
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:52 schreef IccceeeCold het volgende:

[..]

Dat het zwaar is kan ik hebben, ik ben alleen geen ster in wiskunde. Financien daarintegen ben ik vrij goed in, maar dat econometrie gehalte kom ik lang niet aan.
Ik was vroeger heel erg slecht in wiskunde. En dan hebben we het over vmbo wiskunde :@ Op het HBO haalde ik een 8 voor levensverzekeringswiskunde. In andere woorden: alles is mogelijk _O-
pi_90178190
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:55 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik was vroeger heel erg slecht in wiskunde. En dan hebben we het over vmbo wiskunde :@ Op het HBO haalde ik een 8 voor levensverzekeringswiskunde. In andere woorden: alles is mogelijk _O-
Ja je hebt idd vele soorten wiskunde, zolang het maar niet die echte die hard wiskunde B is lukt mij het wel. :P
pi_90178214
quote:
k heb een vraagje over de studie, hoe zwaar is hij? Is er een hoog tempo? Erg wiskundig?
Ik heb vakken als financial acccounting en management accounting en ik vind het zelf niet wiskundig. Het is allemaal best goed te doen, goed onthouden welke methode je waar moet gebruiken. Als je dat weet is het een kwestie van rekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')