quote:Onzin natuurlijkOp donderdag 21 oktober 2010 17:59 schreef NightH4wk het volgende: Maar ok, in hun vocabulaire is dat natuurlijk wat anders.
quote:Nee, geen onzin, dat zijn dezelfde mensen die Investeren zeggen als ze met belastinggeld smijten bedoelen.
quote:Meid, tikje aangebrand vandaag? Ik had het tegen Eriksd die het had over maakbaarheidsgelover en de oertijd, dat vroeg om een reactie op basis van de politieke actualiteit en ik ben er van overtuigd dat Erik dat wel snapt.Op donderdag 21 oktober 2010 18:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Misschien moet je niet denken dat de ze bij VVD mijn helden zijn. Gegeven de invulling van de kamer ben ik niet ontevreden met dit kabinet, maar dat maakt het nog niet een goed kabinet.
quote:In een paarse variant had er wel serieus bezuinigd en hervormd kunnen wordenOp donderdag 21 oktober 2010 18:05 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Meer zat er niet in. Voordat er echt wat gebeurd moet de crisis een paar maten groter zijn.
quote:De VVD zou ook in Paars+ gezeten hebben hoor...Op donderdag 21 oktober 2010 18:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, zoals het afschaffen/verlagen van de HRA.
quote:Ach rechts Nederland zou iets met vingers moeten doen bij dit akkoordOp donderdag 21 oktober 2010 18:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Rutte I bestaat dan ook niet volledig uit VVD'ers. Had de VVD de absolute meerderheid gehad, dan hadden de plannen van Rutte I er heel anders uit gezien.
quote:Begin je nu weer met die rommel? Wat ben je toch ook een hopeloos kinderachtige user.Op donderdag 21 oktober 2010 18:21 schreef du_ke het volgende:
Dat ze bij de VVD niet jouw helden zijn wist ik al lang jij bent immers een PVV-VVD-SGP flipflopper. Die zullen al snel afgeschrikt zijn door het laatste restje liberaliteit in de VVD
quote:Volgens mij had de PvdA in haar programma nog meer aan echte bezuinigingen staan als dit kabinet gaat uitvoeren...Op donderdag 21 oktober 2010 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, geen onzin, dat zijn dezelfde mensen die Investeren zeggen als ze met belastinggeld smijten bedoelen.
quote:ModOp donderdag 21 oktober 2010 18:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Begin je nu weer met die rommel? Wat ben je toch ook een hopeloos kinderachtigeuser.
quote:Zo wil dan ook geen enkele partij het doen.Op donderdag 21 oktober 2010 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Afschaffen van de HRA is gewoon een belastingverhoging als je de inkomstenbelasting niet verlaagd.
quote:Je vraagt wat, ik geef een onderbouwd antwoord. Is het weer niet goedOp donderdag 21 oktober 2010 18:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Begin je nu weer met die rommel? Wat ben je toch ook een hopeloos kinderachtige user.
quote:En je punt is? Denk je dat er een ander regeerakkoord mogelijk was? Bij Coalities moet je altijd compromissen sluiten.Op donderdag 21 oktober 2010 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij had de PvdA in haar programma nog meer aan echte bezuinigingen staan als dit kabinet gaat uitvoeren...
Rutte moet het hebben van lastenverhogingen en kaasschaven omdat hij geen keuzes durft te maken...
quote:En dan zeiken mensen over mijn D/T foutenOp donderdag 21 oktober 2010 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zo wil dan ook geen enkele partij het doen.
quote:Die indruk heb ik ook enigszins..Op donderdag 21 oktober 2010 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij had de PvdA in haar programma nog meer aan echte bezuinigingen staan als dit kabinet gaat uitvoeren...
Rutte moet het hebben van lastenverhogingen en kaasschaven omdat hij geen keuzes durft te maken...
quote:Ja de huidige crisis was de kans om de verzorgingsstaat eindelijk eens klaar te maken voor de 21e eeuw. Deze kans heeft men laten lopen om maar met Geertje te mogen spelen...Op donderdag 21 oktober 2010 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je punt is? Denk je dat er een ander regeerakkoord mogelijk was? Bij Coalities moet je altijd compromissen sluiten.
quote:dan was het een ander compromis geweest, maar ja, de PvdA heeft zich onmogelijk gemaakt, dus daar was geen regering mee mogelijk.Op donderdag 21 oktober 2010 18:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja de huidige crisis was de kans om de verzorgingsstaat eindelijk eens klaar te maken voor de 21e eeuw. Deze kans heeft men laten lopen om maar met Geertje te mogen spelen...
Ik ben er van overtuigd dat Rutte in een ander kabinet een akkoord had kunnen bedingen waarin AOW, WW en ontslagrecht serieus hervormd zouden gaan worden, dan had hij wel een hervorming van de HRA moeten slikken.
quote:Welke partijen willen de HRA dan afschaffen zonder elders belastingen te verlagen?Op donderdag 21 oktober 2010 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dan zeiken mensen over mijn D/T fouten
quote:Dat zijn geen verlagingen van de inkomstenbelasting...Op donderdag 21 oktober 2010 18:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Welke partijen willen de HRA dan afschaffen zonder elders belastingen te verlagen?
GL wil huurwaardeforfait en overdrachtsbelasting afschaffen.
SP en PvdA willen de HRA niet volledig afschaffen.
Doel je misschien op de PvdD of CU? Volgens mij gaan die ook niet zo ver...
quote:En is dat in proportie op de nette bezuiniging?Op donderdag 21 oktober 2010 18:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Welke partijen willen de HRA dan afschaffen zonder elders belastingen te verlagen?
GL wil huurwaardeforfait en overdrachtsbelasting afschaffen.
SP en PvdA willen de HRA niet volledig afschaffen.
Doel je misschien op de PvdD of CU? Volgens mij gaan die ook niet zo ver...
quote:Een compromis waar ons land wel echt wat aan gehad had in plaats van het maar doorschuiven van keuzes..Op donderdag 21 oktober 2010 18:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dan was het een ander compromis geweest, maar ja, de PvdA heeft zich onmogelijk gemaakt, dus daar was geen regering mee mogelijk.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En is dat in proportie opde nette bezuinigingforse belastingverhoging?
quote:ok dan wil GL de HRA op lange termijn afschaffen zonder de IB te verlagen maar met het verlagen van andere belastingen zodat je er netto niet bepaald op achteruit gaat.Op donderdag 21 oktober 2010 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zijn geen verlagingen van de inkomstenbelasting...
quote:Dat is een leugen, als je de HRA afschaft betaal je meer belastingen. Het afschaffen van de overdrachtsbelasting is fictief, omdat het pas gerealiseerd wordt als je je huis verkoopt.Op donderdag 21 oktober 2010 18:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
ok dan wil GL de HRA op lange termijn afschaffen zonder de IB te verlagen maar met het verlagen van andere belastingen zodat je er netto niet bepaald op achteruit gaat.
Dan verlaag je de IB niet maar behoud je een regeling die huizenbezitters een beetje helpt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |