Eerlijk gezegd lijkt het mij geen boeiend verhaal. Eerder een gevalletje 'inspelen op een hype'.quote:On a fall night in 2003, Harvard undergrad and computer programming genius Mark Zuckerberg sits down at his computer and heatedly begins working on a new idea. In a fury of blogging and programming, what begins in his dorm room soon becomes a global social network and a revolution in communication. A mere six years and 500 million friends later, Mark Zuckerberg is the youngest billionaire in history... but for this entrepreneur, success leads to both personal and legal complications.
Veelbelovend.quote:Review Roger Ebert
"The Social Network" is a great film not because of its dazzling style or visual cleverness, but because it is splendidly well-made. Despite the baffling complications of computer programming, web strategy and big finance, Aaron Sorkin's screenplay makes it all clear, and we don't follow the story so much as get dragged along behind it. I saw it with an audience that seemed wrapped up in an unusual way: It was very, very interested.
Zijn reviews altijdquote:
Ja, ik had het al gezien. Maar films bereiken geen 100%. Er is altijd wel een reviewer die perse de rotte tomaat wil zijn.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ondertussen toch een paar rotten reviews op RT, waaronder uiteraard Armond White, zelfs aangevuld met een verhaal voor zijn criticasters. Hij heeft wel een paar keer een punt, maar hij brengt het niet altijd even sympathiek.
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ondertussen toch een paar rotten reviews op RT, waaronder uiteraard Armond White, zelfs aangevuld met een verhaal voor zijn criticasters. Hij heeft wel een paar keer een punt, maar hij brengt het niet altijd even sympathiek.
Het leukste is wanneer hij er compleet onzinnige dingen gaat bijsleuren om zijn kennis te tonen. De Eifeltoren-scene uit G.I.Joe (die hij trouwens wel goed vond) deed hem aan het werk van Godard denken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 15:45 schreef Toad het volgende:
[..]
![]()
Haha, ik ben het nooit met hem eens. Dus dat is een goed teken voor deze film.Wel een toffe dude verder.
Klinkt goed. Ik ga 'm denk ik wel meteen kijken als 'ie hier draait.quote:
Als mensen zien dat er achter een business model als dit potentiële miljoenen zitten zeker wel.quote:Op maandag 4 oktober 2010 23:19 schreef TC03 het volgende:
Ben wel benieuwd, het oprichten van een website kan toch niet zó dramatisch zijn...
Nou, vertel.quote:
Veel te vroeg, joh.quote:
ah ! Vandaar: error error errorquote:
iddquote:Op maandag 4 oktober 2010 23:19 schreef TC03 het volgende:
Ben wel benieuwd, het oprichten van een website kan toch niet zó dramatisch zijn...
28stequote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:43 schreef Marlbora het volgende:
Weet iemand wanneer de film ook in Nederland te zien is? Op de officiële website staat Nederland er namelijk niet bij....
(Ik download nooit films).
Ik heb hem gezien, een van de beste films die ik in tijden heb gezien, het laat je echt met een satisfied gevoel achter. Zelf Justin T. zet een uitstekende rol neer. Ongelofelijk.quote:'The Social Network' vertelt het verhaal van Eduardo Saverin en Mark Zuckerberg, twee vrienden die samen op Harvard studeren. Ze hebben weinig vrienden en willen niets liever dan cool gevonden worden. Terwijl Eduardo probeert acceptatie te verkrijgen via de half geheime "Final Clubs" hackt Mark in de computers van Harvard om foto's van meisjes te bekijken en te verspreiden. Hoewel hij ervoor van school getrapt wordt beseffen ze dat ze op iets groots gestuit zijn. Zo werd de eerste versie van Facebook geboren.
Niet overslaan, zeker nietquote:Op woensdag 20 oktober 2010 14:52 schreef rishi120 het volgende:
Ja? Ik was van plan deze over te slaan!
Biosje pakken dan maar!
In de bioscoop onder het genot van een drankje!quote:
Streamen naar de tv natuurlijk.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 15:19 schreef rishi120 het volgende:
[..]
In de bioscoop onder het genot van een drankje!
Daar waar je gaat genieten van een film... niet thuis achter de PC...
quote:Geen idee, ik heb hem in Amersfoort gezien en ik wist niet eens dat hij zo nieuw wasOp woensdag 20 oktober 2010 16:11 schreef Waalwijker het volgende:
Hij draait deze week al in Amersfoort terwijl de premiere de 28ste is. Iemand een verklaring?
quote:Als voorpremière inderdaad. Maar hij komt morgen pas uit.
quote:jij hebt echt teveel van die foute reclames gezien. Ik kijk echt alles gedownload: 100% kwaliteit, beste beeld etc.Op woensdag 20 oktober 2010 15:19 schreef rishi120 het volgende:
[..]
In de bioscoop onder het genot van een drankje!
Daar waar je gaat genieten van een film... niet thuis achter de PC...
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:')
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 21:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]En de film duurt al twee uur! Maar die vliegen inderdaad om. Best knapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Stoere jongen hoor...Op donderdag 28 oktober 2010 14:50 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
jij hebt echt teveel van die foute reclames gezien. Ik kijk echt alles gedownload: 100% kwaliteit, beste beeld etc.
Ik ga best geregeld naar de bioscoop maar vooral het geluid is echt slecht aangezien het gewoon stereo is.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 14:50 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
jij hebt echt teveel van die foute reclames gezien. Ik kijk echt alles gedownload: 100% kwaliteit, beste beeld etc.
Ik ga best geregeld naar de bioscoop maar vooral het geluid is echt slecht aangezien het gewoon stereo is.
quote:Het voelt als 1 uurOp donderdag 28 oktober 2010 21:23 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
En de film duurt al twee uur! Maar die vliegen inderdaad om. Best knap
quote:Ik vond die een stuk minder hoorOp vrijdag 29 oktober 2010 11:41 schreef rubje het volgende:
Ook ik heb de film inmiddels op dvd gezien en ik vond het niet echt byzonder.
Beetje standaard film die iig minder boeide dan bijvoorbeeld Pirates of Silicon Valley.
Dat gevoel had ik ook! Ineens kwam het einde met de tekst van wat er uit de rechtzaak kwam, en ik dacht 'huh, hij moet nog een uur!'. Terwijl ik van veel mensen hoorde dat het langdradig was. Niet dus.quote:Op donderdag 28 oktober 2010 21:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het voelt als 1 uur
ja je gaat er toch vanuit dat een zanger niet kan acteren.. maar goed, hij blijft aantonen dat ie het wel kan.quote:Op maandag 1 november 2010 10:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond het een topfilm, beste die ik dit jaar al heb gezien (Inception, Kick-Ass en Scott Pilgrim vond ik niet helemaal aan hun sowieso wat overdreven hype voldoen)
Goede muziek, knap acteerwerk en vooral een erg sterk script. Regie was ook goed, maar nergens opvallend of erg aanwezig, wat op zich ook wel een talent is. Iig. herpakt Fincher zich (voor mij dan toch) na Benjamin Button wat ik eigenlijk een pompeuze misser vond.
Ik begrijp trouwens niet goed waarom er bij Timberlake steeds moet gezegd worden dat zelfs hij goed is. Het is zeker niet zijn eerste acteerrol en in zijn vorige rollen was hij ook gewoon altijd goed (soms waren de films wat matiger, maar dat was niet zijn schuld). Ik had mijn vragen bij Eisenberg, die speelt altijd hetzelfde personage, maar die is hier echt wel goed en bewijst mijn ongelijk.
Ik ben best wel een grote fan van Sorkin en wist na 2 minuten al dat ik de film geweldig zou vinden (wat bij Sorkin altijd het geval is).
Klopt, dat begint me ook al een beetje te storen. In de film Alpha Dog had JT een grote rol en hij deed dat met verve.quote:Op maandag 1 november 2010 10:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik begrijp trouwens niet goed waarom er bij Timberlake steeds moet gezegd worden dat zelfs hij goed is. Het is zeker niet zijn eerste acteerrol en in zijn vorige rollen was hij ook gewoon altijd goed (soms waren de films wat matiger, maar dat was niet zijn schuld).
kwam ik ook pas later achter. Maar er kunnen toch niet 2 personen zijn met allebij zo'n geniale stemquote:Op maandag 1 november 2010 17:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die tweeling werd trouwens gespeeld door 1 acteur, dat had ik helemaal niet door.
Je bedoelt dus een acteur en een soort stuntdubbel die zijn lichaam beschikbaar stelde? Zo hebben ze dat idd aangepakt ja.quote:Op maandag 1 november 2010 22:25 schreef emss het volgende:
Ik dacht wel dat het 2 acteurs waren, maar dat het hoofd van de ene digitaal op het lichaam van de ander is geplakt.
...met dezelfde techniek waarmee ze Brad Pitts tronie hebben geplakt op diverse oude en jonge gezichten in The Curious Case of Benjamin Button, Finchers vorige film.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:59 schreef skudkind het volgende:
[..]
Je bedoelt dus een acteur en een soort stuntdubbel die zijn lichaam beschikbaar stelde? Zo hebben ze dat idd aangepakt ja.
Het is helemaal in om "te ontvrienden"quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:54 schreef Dawnbreaker het volgende:
zit op dit soort film echt niet te wachten... ben nu al social media moe, na alle die sites en aps zoals cu2, hyves, partyflock, facebook, myspace, twitter, msn etc.
en nog ook nog als verfilming...
nah... kan een hele goede film worden, daar niet van, maar het onderwerp staat me erg tegen.
Ik vond juist na de pauze indrukwekkender dan d'r voorquote:Op woensdag 3 november 2010 23:14 schreef Bramaldo11 het volgende:
De makers zijn er goed in geslaagd om van een verhaal wat zich leent voor een documentaire een speelfilm te maken.
Op sommige momenten goed snel, zodat de vaart erin blijft, en paar zeer mooie party-scènes met goede muziek. Helaas zit wel het mooiste voor de pauze (als je die hebt), maar de humor die erin zit blijft de hele film door.
Beetje een Joran vd Sloot syndroom kwa persoonlijkheidquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:30 schreef Stansfield het volgende:
Ik vond het een erg goede film. En wat is die Sean Parker een irritant ventje.
Heeft fincher al kunnen oefenen met benjamin Button natuurlijkquote:Op maandag 1 november 2010 22:25 schreef emss het volgende:
Ik dacht wel dat het 2 acteurs waren, maar dat het hoofd van de ene digitaal op het lichaam van de ander is geplakt.
quote:
Vond ik ook wel, maar dat einde.....quote:Op zaterdag 6 november 2010 00:22 schreef speknek het volgende:
Ik vond hem echt fantastisch, een van de beste films van de laatste jaren. Heb een paar keer hardop gelachen, en nieuwe signature nu. Mijn vriendin vond de film zwaar klote. YMMV schijnbaar.
Idd, ik dacht dat het meer rechtszaak zou zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Trailer geeft een heel ander beeld.
Het einde op zich was prima, ik denk dat we allemaal gewoon lekker langer in de film wilden blijven en ons eruit gekegeld voelen. Compliment voor de film dus.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:13 schreef -Strawberry- het volgende:
Einde is echt bagger ja. Veel te abrupt.
Hadden ze echt veel beter kunnen doen, dit maakt wel een beetje de film kapot.
Nee het einde voelde zo gehaast. Dat heb ik altijd met van die eindes waarbij je tekst in het beeldscherm krijgt die je vertellen hoe het verder is gegaan.quote:Op zaterdag 6 november 2010 11:08 schreef skudkind het volgende:
[..]
Het einde op zich was prima, ik denk dat we allemaal gewoon lekker langer in de film wilden blijven en ons eruit gekegeld voelen. Compliment voor de film dus.
Welke dan? tips? Laatste tijd nogal uien in de bios namelijk.quote:Op zaterdag 6 november 2010 18:44 schreef Loodje het volgende:
Ik had er meer van verwacht na al dat hypen van de Amerikanen. Ik vond hem een beetje tegevallen. Geen slechte film, maar heb er recentelijk betere gezien
Het is idd een slecht filmjaar. Heb geloof ik maar 1 of 2 films gezien die ik echt geweldig vond. Kickass is daar een van. Inception was ook niet wat ik er van verwachtte, al moet je die wel in de bios zien eigenlijk.quote:Op zondag 7 november 2010 00:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Welke dan? tips? Laatste tijd nogal uien in de bios namelijk.
Kickass was inderdaad een film waarvan ik weinig verwachtte maar die me toch heel erg heeft verrast. Stuk minder kinderachtig en gewoon harde actie.quote:Op zondag 7 november 2010 01:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is idd een slecht filmjaar. Heb geloof ik maar 1 of 2 films gezien die ik echt geweldig vond. Kickass is daar een van. Inception was ook niet wat ik er van verwachtte, al moet je die wel in de bios zien eigenlijk.
Idd Inception was wel een film voor de bios maar sloeg mij niet zo achterover als toen ik The Matrix voor het eerst zag. Misschien is The Town wat maar ik twijfel nog. Bedankt voor de tip Kickassquote:Op zondag 7 november 2010 01:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het is idd een slecht filmjaar. Heb geloof ik maar 1 of 2 films gezien die ik echt geweldig vond. Kickass is daar een van. Inception was ook niet wat ik er van verwachtte, al moet je die wel in de bios zien eigenlijk.
Dat vind ik zo stom in die film. Je hoort dat hij met de muis klikt. Maar zn cursor staat niet op Refresh.quote:Op zondag 7 november 2010 13:42 schreef speknek het volgende:
Ik vond het einde ook prima, je ziet duidelijk dat ie een epiphany krijgt, dat zich vervolgens uit in het f5en van z'n vriendschapsverzoek. Dat zegt eigenlijk genoeg, veel meer hoef je dan niet meer te zien vond ik.
Die percentages waren gebaseerd op het aantal aandelen binnen het bedrijf en de hoeveelheid aandelen waren flink toegenomen waardoor die 35% opeens 0.3% was geworden. Zal wel juridisch dichtgetimmerd zijn hoorquote:Op zondag 7 november 2010 14:26 schreef Stefan het volgende:
Ik snap nog steeds niks van dat contract. Hoe kon hij van 35 procent ineens naar 0,3 procent gaan en dat dat nog eens rechtsgeldig was ook.
Het feit dat het schikking bedrag niet wordt genoemd geeft aan dat deze meneer zich geen zorgen hoeft te maken over zijn financiele toekomstquote:Op zondag 7 november 2010 14:38 schreef Stefan het volgende:
Ja, maar geen rechter zal Zuckerberg & Co er mee laten wegkomen. Hij was zelf ook een lul dat hij niet het contract las natuurlijk. Maar goed, hij kreeg naar verluidt een miljard dollar en 5 procent aandelen dus das niet verkeerd voor een paar duizend dollar investerig.
Hij had waarschijnlijk als enige een contract ondertekend waarbij hij die aandelen met anderen moest delen mocht daar sprake van zijn.quote:Op zondag 7 november 2010 14:26 schreef Stefan het volgende:
Ik snap nog steeds niks van dat contract. Hoe kon hij van 35 procent ineens naar 0,3 procent gaan en dat dat nog eens rechtsgeldig was ook.
Eigenlijk wel zijn eigen fout, maar vind die vergoeding wel terecht.quote:Op zondag 7 november 2010 14:38 schreef Stefan het volgende:
Ja, maar geen rechter zal Zuckerberg & Co er mee laten wegkomen. Hij was zelf ook een lul dat hij niet het contract las natuurlijk. Maar goed, hij kreeg naar verluidt een miljard dollar en 5 procent aandelen dus das niet verkeerd voor een paar duizend dollar investerig.
Wat had je verwacht dan? Het was eigenlijk wel precies wat ik verwacht had en zeker wat ik gehoopt had.quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:54 schreef -Strawberry- het volgende:
50 minuten aan het kijken, de film is nu al heel anders dan ik had gedacht.
Ah, ik kijk nooit trailers.quote:Trailer geeft een heel ander beeld.
Een enorme klootzak a la Gordon Gekko. Maar in feite was Zuckerberg gewoon een naieve nerd die door de juiste mensen werd geholpen. Denk zeker dat die Napsterdude belangrijk is geweest.quote:
Eerlijk gezegd kwam hij niet eens zo geniaal over. En je hoeft niet geniaal te zijn om Facebook uit te vinden. Het is eerder het idee en hoe het aan de man is gebracht.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:44 schreef robby0123 het volgende:
Zuckerberg kan een nerd zijn maar ik denk zeker niet dat je hem moet onderschatten. Zonder twijfel had hij de juiste mensen rondom zich maar de genialiteit van dit project heeft zijn naaste nog niet mogen ontmoeten. Facebook groeit razendsnel en ik denk dat dat nog een tijdje zal duren. Ik vraag me echt af hoeveel servers facebook nodig heeft om te draaien, dat moet ongelooflijk wezen.
Het idee is niet eens zo nieuw. Het gaat om het managen erna. Zorgen dat alles lekker loopt enz.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd kwam hij niet eens zo geniaal over. En je hoeft niet geniaal te zijn om Facebook uit te vinden. Het is eerder het idee en hoe het aan de man is gebracht.
Er is en was echt niets geniaals aan.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:44 schreef robby0123 het volgende:
Zuckerberg kan een nerd zijn maar ik denk zeker niet dat je hem moet onderschatten. Zonder twijfel had hij de juiste mensen rondom zich maar de genialiteit van dit project heeft zijn naaste nog niet mogen ontmoeten. Facebook groeit razendsnel en ik denk dat dat nog een tijdje zal duren. Ik vraag me echt af hoeveel servers facebook nodig heeft om te draaien, dat moet ongelooflijk wezen.
Het was een idee met de huidige waarde van tientallen miljarden. Waarom was dit er nog niet? het idee was dus geniaal (en nee, het facebook concept is heel anders da de andere sociale etwerksites van toen).quote:Op woensdag 10 november 2010 10:12 schreef NotYou het volgende:
[..]
Er is en was echt niets geniaals aan.
Het was er dus wel. Friendster, MySpace. Harvard had ook al een facebook.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:19 schreef Zith het volgende:
[..]
Het was een idee met de huidige waarde van tientallen miljarden. Waarom was dit er nog niet?
Nou ja, Google sla ik toch wel een stuk hoger aan, maar wellicht bedoel je alleen social networks.quote:Op woensdag 10 november 2010 09:44 schreef robby0123 het volgende:
Zonder twijfel had hij de juiste mensen rondom zich maar de genialiteit van dit project heeft zijn naaste nog niet mogen ontmoeten.
Dat dus. Over de achterliggende techniek had ik 't nog niet eens. Puur geluk en de juiste omgeving/contacten.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het was er dus wel. Friendster, MySpace.
Afgaande op de film heeft Facebook veel gehad aan Parker, meer dan aan die geldschietervriendquote:Op woensdag 10 november 2010 11:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat dus. Over de achterliggende techniek had ik 't nog niet eens. Puur geluk en de juiste omgeving/contacten.
Nee, facebook had een heel ander concept.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:20 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het was er dus wel. Friendster, MySpace. Harvard had ook al een facebook.
Myspace heeft zich daar vooral op gericht toen het aantal accounts erg terugliep (sinds rupert murdoch het gekocht heeft hyves-telegraaf effect). En facebook erg groeide.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:35 schreef frame-saw het volgende:
Ik vind MySpace voor geen meter op Facebook lijken. MySpace is niet zo gebruiksvriendelijk, draaide vooral om muziek, geen spelletjes, geen status updates, geen like-buttonetc.
Het idee is uiteraard hetzelfde in het beginsel, maar de uitwerking is zoveel beter. Ook de reclame is veel beter te verdragen bij FB.
Ik denk dat het deels genialiteit is, en deels de juiste mensen.
facebook moest het hebben van mondopmondreclame. Je moet iemand accepteren als vriend. Soort piramidespel. Plus dat je kon zien of iemand single was.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:47 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, facebook had een heel ander concept.
Verder moet er toch wel een reden zijn dat facebook nu de grootste is en miljarden waard is, en dat is niet 'geluk', maar puur toegevoegde waarde geven die tot dat moment nog niet aanwezig was.
Dat facebook miljarden waard is, is puur gevolg van de omvang van de userbase. Of er echt een meerwaarde was kan ik niet beoordelen, heb er zelf nooit gebruik van gemaakt. Maar dat Facebook qua functionaliteit/concept noemenswaardig boven de alternatieven uitstak durf ik te betwijfelen.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:47 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, facebook had een heel ander concept.
Verder moet er toch wel een reden zijn dat facebook nu de grootste is en miljarden waard is, en dat is niet 'geluk', maar puur toegevoegde waarde geven die tot dat moment nog niet aanwezig was.
Volgens de economische theorien bewijst de omvang en het intensieve gebruik de toegevoegde waarde. Men heeft maar een gelimiteerd aantal uren die ze ergens over moeten spenderen, en besluiten dit te spenderen aan facebook, en niet myspace.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:51 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat facebook miljarden waard is, is puur gevolg van de omvang van de userbase. Of er echt een meerwaarde was kan ik niet beoordelen, heb er zelf nooit gebruik van gemaakt. Maar dat Facebook qua functionaliteit/concept noemenswaardig boven de alternatieven uitstak durf ik te betwijfelen.
Yepquote:Op woensdag 10 november 2010 11:53 schreef Stefan het volgende:
Facebook gaat straks ook verdienen aan de content. De voorwaarden zijn nu zo dat als ik een foto maak en op facebook zet dat Zuckerberg het mag verkopen aan wie dan ook.
Nee, hij was ook een klootzak. Dat werd de eerste scene met zijn vriendin al duidelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:34 schreef Stefan het volgende:
[..]
Een enorme klootzak a la Gordon Gekko. Maar in feite was Zuckerberg gewoon een naieve nerd die door de juiste mensen werd geholpen. Denk zeker dat die Napsterdude belangrijk is geweest.
Ik weet niet of die 30% of wat hij had beter was geweest dan een miljard, maar lijkt me wel toch?quote:Op woensdag 10 november 2010 11:53 schreef Stefan het volgende:
Facebook maakt pas sinds vorig jaar winst geloof ik. Over 5 jaar is de winstverwachtig een miljard.
Die eduardo is er ook wel goed vanaf gekomen. Kreeg een miljard na de rechtszaak en dat voor 19.000 dollar.
Die 30 procent was beter geweest maar of ze zonder parker nu ook miljarden waard waren geweest is de vraag. Die eduardo is genaaid maar hij deed ook weinig (volgens de film)quote:Op woensdag 10 november 2010 11:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik weet niet of die 30% of wat hij had beter was geweest dan een miljard, maar lijkt me wel toch?
Als de trendsetters en later ook een groot deel van je vriendengroep er al zitten heb je elders maar weinig te zoeken. Toen de hype eenmaal op gang was, werd juist de userbase ook het grootste voordeel.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:53 schreef Zith het volgende:
[..]
Volgens de economische theorien bewijst de omvang en het intensieve gebruik de toegevoegde waarde. Men heeft maar een gelimiteerd aantal uren die ze ergens over moeten spenderen, en besluiten dit te spenderen aan facebook, en niet myspace.
1.000 dollar, die 18.000 kwam van een andere pipo.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:53 schreef Stefan het volgende:
Facebook maakt pas sinds vorig jaar winst geloof ik. Over 5 jaar is de winstverwachtig een miljard.
Die eduardo is er ook wel goed vanaf gekomen. Kreeg een miljard na de rechtszaak en dat voor 19.000 dollar.
Nee, die 18000 kwam ook van Eduardo. Of hij het ergens had geleend maakt niet uit, Eduardo pompte die 19000 erin, hoewel hij een gedeelte ook weer bevroor.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:58 schreef Arcee het volgende:
[..]
1.000 dollar, die 18.000 kwam van een andere pipo.
Die 18.000 was niet zijn eigen investering, niet zijn eigen geld.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:00 schreef Stefan het volgende:
Nee, die 18000 kwam ook van Eduardo. Of hij het ergens had geleend maakt niet uit, Eduardo pompte die 19000 erin, hoewel hij een gedeelte ook weer bevroor.
14 uur lang onderweg zijn voor reclame of wat was het vind ik niet niks.quote:Op woensdag 10 november 2010 11:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Die 30 procent was beter geweest maar of ze zonder parker nu ook miljarden waard waren geweest is de vraag. Die eduardo is genaaid maar hij deed ook weinig (volgens de film)
quote:Op woensdag 10 november 2010 12:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die Parker vond ik toch ook maar overkomen als een zelfvoldane opportunist met heel veel geblaat maar weinig inhoud, meeliftend op het succes van Zuckerberg. Uiteindelijk was Parker bij Napster ook "maar" de business-partner en niet het brein.
Kwam meer over als een soort bloedzuiger die van de ene op de andere sprong (weliswaar een heel slimme, want hij wist wel perfect wie hij moest gebruiken).
quote:Op zaterdag 13 november 2010 13:24 schreef vp-3 het volgende:
hallo,
is er iemand die toevallig zijn bioscoopkaartjes wil fotograferen en hier op fok wil zetten?
ik en een vriend moeten namelijk maandag naar de film zijn geweest voor school maar we hebben geen tijd om erheen te gaan dit weekend.
heel erg bedankt.
groetjes vp-3
hallo,
is er iemand die toevallig zijn bioscoopkaartjes wil fotograferen en hier op fok wil zetten?
ik en een vriend moeten namelijk maandag naar de film zijn geweest voor school maar we hebben geen tijd om erheen te gaan dit weekend.
heel erg bedankt.
groetjes vp-3
hallo,
heel erg bedankt.
groetjes vp-3
hallo,
heel erg bedankt.
groetjes vp-3
Waarom zou hij die van From Paris With Love pakken als hij The Social network moet zien?quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:08 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
![]()
Google even op bioscoopkaartjes en pak dan die van 'From Paris with Love'. Is wel redelijk recent. Ik hoop dat je in (de buurt van) Zutphen woont.
En anders maak je a) even 2 uurtjes vrij om naar de film te gaan, b) je koopt alleen het kaartje en zoekt het plot e.d. via internet op of, c) je maakt de opdracht niet
Photoshop jeweets.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:18 schreef Tim86 het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou hij die van From Paris With Love pakken als hij The Social network moet zien?
Ik dacht dat hij naar een film moest, niet per se deze. Maar na het bekijken van zijn postgeschiedenis 'moet' hij idd naar The Social Network.quote:Op zaterdag 13 november 2010 15:18 schreef Tim86 het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou hij die van From Paris With Love pakken als hij The Social network moet zien?
lolquote:Op zaterdag 13 november 2010 15:50 schreef speknek het volgende:
Ik heb al heel wat lamlendige pubers langs zien komen, maar 'geen tijd' hebben om twee uurtjes een film te kijken in het weekend slaat echt alles.
Leek in de film ook niet helemaal toeval te zijn dat ze toevallig aanbelden bij het huis waar Zuckerberg en z'n maatjes waren ingetrokken. Vond Parker verreweg het minst sympathieke personage.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Op het juiste moment meeliften op het succes van een ander.
OMG, ik kom er echt door dit bericht pas achter dat het Justin was.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:47 schreef DrDentz het volgende:
Ik vond het echt een toffe film.![]()
Justin Timberlake, wat een bazenacteur!
Inderdaad. Maar het toont wel aan dat hij beter acteerde dan menigeen vantevoren had verwacht.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
OMG, ik kom er echt door dit bericht pas achter dat het Justin was.
Dat is wel heel dom van me.Ik had dat meteen moeten zien.
Inderdaad, bijvoorbeeld: "Harry Mulisch overleden" Wees de eerste van je vrienden die dit leuk vindt!quote:Op zondag 21 november 2010 13:40 schreef speknek het volgende:
Het is ook handig dat je websites kunt sharen en liken.
Dan ben je een leek zonder verstand van internet, nofi verder...quote:Op zondag 21 november 2010 11:31 schreef hondebrok het volgende:
maar de film is dus gemaakt om de echte zuckerman te irriteren en te portreteren als een kwaadaardige nerd?
geniaal dat je met een idee een paar miljard verdient binnen no time.
vraag me af, is zuckerman ooit nog bij zijn liefje terug gekomen?
desondanks snap ik de populariteit niet van facebook.
het enige voordeel dat het heeft tov bijvoorbeeld hyves vind ik dat het internationaal is, meer niet.
Zo zie ik de film niet. En het lijkt me ook een slechte reden om een film te maken.quote:Op zondag 21 november 2010 11:31 schreef hondebrok het volgende:
maar de film is dus gemaakt om de echte zuckerman te irriteren en te portreteren als een kwaadaardige nerd?
En daarom zal ik nooit in mijn leven een Facebook account aanmaken. Zuckerberg kan de tyfus genietenquote:Op woensdag 10 november 2010 11:53 schreef Stefan het volgende:
Facebook gaat straks ook verdienen aan de content. De voorwaarden zijn nu zo dat als ik een foto maak en op facebook zet dat Zuckerberg het mag verkopen aan wie dan ook.
Je mag hem best slecht vinden natuurlijk, maar dat mag je wel even onderbouwen als je zo'n mening hebt!quote:
Ok !quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Je mag hem best slecht vinden natuurlijk, maar dat mag je wel even onderbouwen als je zo'n mening hebt!
Ja maar hoeveel diepgang biedt Facebook ..??quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:34 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ok !
Leuke, onderhoudende film. Maar zeer oppervlakkig, weinig diepgang over personages. Was benieuwd naar meer achterfrond info. Misschien had ik meer behoefte aan een docu
+ misschien te veel van verwacht![]()
Geenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:43 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja maar hoeveel diepgang biedt Facebook ..??
Als je je PC in je * stopt heul wat.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:43 schreef chufi het volgende:
[..]
Maar de film gaat niet over Facebook. De film gaat over de oprichters van Facebook. En die hebben zoals elk mens wel inhoud.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:43 schreef chufi het volgende:
[..]
quote:
Sorry zie nu je post pasquote:
Je spamt de mensen plat ofzo?quote:Op donderdag 7 april 2011 17:19 schreef Dropdown het volgende:
[..]
Sorry zie nu je post pas
Hoe ik het precies aanpak ga ik natuurlijk niet zeggen, maar het gaat gepaard met een stuk of 2000 neppe accounts, wat scripts en een creatief brein. Die 3 dingen zijn al 90% van een succes.
Straks dus.quote:21.35-22.30 uur 3DOC:HET BEDRIJF DAT
FACEBOOK HEET
Facebook neemt een nieuwe stap in de
ontwikkeling.De 27-jarige oprichter
Mark Zuckerberg heeft overname-
aanbiedingen afgewezen,zoals het aanbod
van $15 biljoen van Microsoft.
Lukt het Zuckerberg zijn idealistische
ideeën over een open wereld te
combineren met de zakelijke potentie
van Facebook? Hoe beïnvloedt Facebook
de manier waarop we relaties aangaan?
We kunnen contact leggen met bekenden
op grote afstand,maar wat is het effect
daarvan op onze relaties dichter bij
huis?
Achteraf een prima movequote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:18 schreef GroenerDanGras het volgende:
Nee zeggen tegen 15 miljard dollar..
Sja, het is nog steeds een websiite, ik had de helft al gepaktquote:
Mwoah, bij de beursgang zal het waarschijnlijk veel meer wordenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:48 schreef Stefan het volgende:
[..]
Sja, het is nog steeds een websiite, ik had de helft al gepakt
Ja, maar SteefChaser wil gewoon rentenieren van die 7.500.000.000 euro.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef iBenny het volgende:
Mwoah, bij de beursgang zal het waarschijnlijk veel meer worden
Herstel, dat zijn 5596659913,36 euroknallersquote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:05 schreef Stefan het volgende:
Ja, dat zijn 7.500.000.000 euroknallers
-1,2%quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:09 schreef Stefan het volgende:
[..]
Herstel, dat zijn 5596659913,36 euroknallers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |