abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88085659
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 20:59 schreef Ssserpente het volgende:
Zo gaat het hier ook, Linda. Lente wordt ook 's ochtends direct aangekoppeld. Lekker wakker worden idd. :O Maar ik geloof ook best dat ze zonder kan.

Hoeveel drinkt Lotte nog op een dag?
Ja, lekker he, gewoon nog even kunnen dommelen, ondanks dat je kind al wakker is O+

Ze drinkt al een hele tijd alleen nog 's ochtends bij het opstaan en 's avonds voor het slapen. Eventueel nog een keertje 's nachts.
Toen er een keer een oppas was 's avonds is ze ook lief gaan slapen en laatst 's ochtends dus ook niet gedronken, dus dat is wel fijn om te weten, dat dat kan (en ik plofte ook niet :P )
Lotte!
Noah!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:00:37 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88086516
Domperidon is vrij verkrijgbaar, maar is het toch verstandig om de huisarts in te lichten?
En hoeveel zou je moeten nemen? Waar kan ik dat terugvinden?
pi_88100110
Asy, ik herinnerde me, dat Wupwup in dit topic dit zei:

quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2010 16:39 schreef WupWup het volgende:

[..]

Meestal beginnen we met een dosis van 30 mg Domperidon, dus drie maal daags een tabletje van 10 mg. In sommige gevallen verhogen we de dosis naar 40 mg; vier maal per dag 1 tabletje van 10 mg. Bijsluiters van de apotheek geven vaak aan dat Domperidon dertig minuten voor de maaltijd moet worden ingenomen. Maar dit is omdat het wordt gebruikt bij spijsverteringsstoornissen. Je kunt de Domperidon om de acht uur innemen, wanneer het je het beste uit komt. Het is niet nodig om op te staan om het schema van om de acht uur innemen te handhaven. Het maakt niet uit.
http://www.borstvoeding.c(...)ig/domperidon-1.html

Jij ook succes!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:24:54 #179
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88116155
GWS, overweeg je dan niet om haar in een apart bed te laten slapen?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:21:08 #180
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88118198
Zodra haar toekomstige kamer is opgeknapt. Ons kennende duurt dat nog een jaar of vijf dus... :') Maar we hebben geen haast, dus.... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:46:03 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88119235
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 11:54 schreef Morretje het volgende:
Asy, ik herinnerde me, dat Wupwup in dit topic dit zei:
[..]

Dank je Morretje. Ik had inmiddels al het een en ander terug gevonden...

Hoe snel merk je resultaat van de domperidon?
pi_88124216
Even een suffe vraag, want ik vraag het me gewoon af, ik lek ineens weer best veel melk nu mijn baby 3 weken is, het is veel meer als in mijn eerste week,zou je dan nog kunnen beginnen met borstvoeding?
Hij heeft de eerste dag wel gedronken, maar daarna lukte het niet meer omdat ik ziek was en mijn baby teveel overstuur.
pi_88124566
Ja dat kan, Troeta, al is het wel veel moeilijker dan in de eerste dagen. Maar waarom probeer je het niet gewoon? Niet geschoten, altijd mis toch? Dat je lekt, lijkt mij aanleiding genoeg! Leg hem gewoon aan en kijk wat hij doet? Elke slok is prachtig toch? En misschien pakken jullie het ineens op en kan het meer dan dat worden?
Als je het echt graag wilt, zou ik de hulp van een lactatiekundige inroepen om je er bij te helpen met wat tips. Het is minder moeite om contact met een deskundige op te nemen dan nog jaren spijt te hebben, toch?

Ik lees hier heel graag terug hoe het gaat, Troeta. Succes!
pi_88124684
:Y Wat Mammietje zegt!! :Y
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 22:53:02 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88125093
Troeta, ik sluit me ook bij mammietje aan :Y
Gewoon proberen dus...
pi_88131167
Ik heb het geprobeerd en hij sabbelde een beetje, maar hij was te hongerig om het geduldig te proberen. Zijn hoofdje ging helemaal heen en weer, maar ik voelde wel wat in mijn borst.
Morgen ga ik hem gewoon de hele dag door aanleggen. Ben toch wel benieuwd en het lijkt me toch wel erg fijn.
Bedankt iig!
pi_88133632
Als dat echt graag wilt moet je even een laktatiekundige inschakelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 09:59:44 #188
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88134104
En proberen als hij niet heel erg hongerig is.
Gewoon bijv uurtje (of 2) na een voeding.
pi_88134302
Troeta, hier heeft Femke de eerste dagen wat aan de borst gezeten en toen een week lang niet (alles was kapot). Na 10 dagen ben ik toen weer begonnen om eens te proberen en dat ging goed. Door kv en bv te combineren zijn we dik 3 maanden doorgegaan. Ik denk dat als je echt 100% voor bv wil gaan je een lactatiedeskundige kunt inschakelen, maar ik was tevreden zo met het combineren. Denk dat ze de helft tot 1/3 bv heeft gedronken.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:58:06 #190
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88134983
Troeta, wat de andere dames ook zeggen :)
Verder wil ik je aanraden om op borstvoeding.com (of andere websites en filmpjes (aanleggen in het Engels is "latching") even heel goed kijken hoe het eruit ziet en hoe aanleggen werkt.
En uiteraard een lactatiekundige bellen, maar tot die tijd heb je al wat houvast, zeg maar.

Asy, werkt de domperidon al? Weigert Harry nog steeds?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_88137005
Bedankt dames, het is helaas wel minder geworden, maar ik ga het gewoon het hele weekend proberen.
Voor 100% hoeft voor mij niet, maar zoals jij het ongeveer doet Mereltje lijkt me toch wel erg leuk.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:43:04 #192
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88139301
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 10:58 schreef DaviniaHR het volgende:
Asy, werkt de domperidon al? Weigert Harry nog steeds?
Ik heb het idee van wel! Kan dat al zo snel?
Ik ga nu steeds op bed liggen om te voeden en dat gaat tot nu toe best goed! Ik denk omdat er meer/vlotter melk komt. Ik ga zo nog even een rondje kolven.
's Nachts gaat het in elk geval al heel erg veel beter (tenminste afgelopen nacht ;) ) *O*
  maandag 1 november 2010 @ 14:29:49 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88209349
En toen hebben we borstontsteking 84 afgewend. :{ (ik ben serieus de tel kwijt :') )
Ik word er zo schtijziek van iedere keer.

Een paar dagen slecht drinken, wellicht niet helemaal goed aanhappen, een keer verkeerd liggen (half op borst) en het is weer feest ;(

Gister kreeg ik ook al verhoging, maar goed nakolven met warm washandje, goed laten drinken en een sloot paracetamol en ibuprofen hebben een echt bo weten te voorkomen.
En geen productieverlies, gelukkig.

Naja, hopelijk was dit nu wel echt de laatste keer. Het is niet leuk zo ;(

Troeta, hoe is het bij jou?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_88209551
Ik ga hier maar eens meelezen. Ilse drinkt nu goed aan de borst. We hebben samen een slechte start gehad doordat we in het ziekenhuis gelegen hebben. Ik lag niet op een afdeling waar ze het gewend zijn om voldragen baby's te hebben. Er was bij de verpleegkundigen weinig kennis over bv. Iedere verpleegkundige legde het anders uit.
Ilse heeft in het ziekenhuis echt honger gehad.
Pas toen we na 2 nachten thuis waren en de kraam er was kreeg ik er ook weer vertrouwen in. Ilse is de eerste dagen behoorlijk afgevallen (8.5%) maar is dat nu weer compleet bijgegroeid. En dat alles op mijn bv *trots is*
*poef* nu is het weg
pi_88210328
Terecht trots Kaatje :Y

Even een vraag, hoe zit het nu met ibuprofen? Mag ik dit nu wel of niet? Wat ik begrepen dacht te hebben was dat het mocht, maar dat je baby 3 maanden of ouder moet zijn?
pi_88213209
Ibu mag toch volgens de lijst.
pi_88213661
Oké! Das fijn om te weten :Y Nu niet nodig, maar voor als enzo :)
pi_88213850
Ik had er nog niet van gehoord dat je kindje 3 maanden moet zijn... Ik heb er dus geen verstand van he, ik kijk alleen op de lijst.
  maandag 1 november 2010 @ 17:07:07 #199
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88214957
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 14:29 schreef DaviniaHR het volgende:
En toen hebben we borstontsteking 84 afgewend. :{ (ik ben serieus de tel kwijt :') )
Ik word er zo schtijziek van iedere keer.

Een paar dagen slecht drinken, wellicht niet helemaal goed aanhappen, een keer verkeerd liggen (half op borst) en het is weer feest ;(

Gister kreeg ik ook al verhoging, maar goed nakolven met warm washandje, goed laten drinken en een sloot paracetamol en ibuprofen hebben een echt bo weten te voorkomen.
En geen productieverlies, gelukkig.

Naja, hopelijk was dit nu wel echt de laatste keer. Het is niet leuk zo ;(

Troeta, hoe is het bij jou?
Wat naar dat jij daar zo snel last van krijgt! Ben erg blij dat ik geen BO heb gehad!

KJ welkom in dit topic!
pi_88215657
Die 3 maanden is mij ook niet bekend. Ibuprofen mag in ieder geval bij borstvoeding.

Ik krijg tegenwoordig applaus na het drinken :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')