abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:42:10 #51
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87731077
Ow, nog iets grappigs: ik zag Gonneke vandaag rijden toen ik van het werk naar huis reed. Die woont een piepklein dorp verderop :D
pi_87731310
Ik voel mijn tsr blijkbaar gewoon niet, want ik voel echt niks anders op het moment dat het begint te stromen zeg maar. Maar ik kolf dan ook niet 50cc in een paar minuten helaas.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:52:03 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87731548
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:46 schreef tessie het volgende:
Ik voel mijn tsr blijkbaar gewoon niet, want ik voel echt niks anders op het moment dat het begint te stromen zeg maar. Maar ik kolf dan ook niet 50cc in een paar minuten helaas.
je hebt idd ook mensen die het niet voelen.
en ik ben ook een melkkoe ):O
:P
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_87731876
Tessie, had jij niet ook een operatie gehad? Of vergis ik me nu? Ik dus wel en ik heb echt nooit een tsr gevoeld. En ik vraag me zelfs af of ik uberhaupt een tsr kreeg.
Wij hebben nu voor baby twee besloten dat we het compleet bv geven gaan loslaten. Ja, de eerste weken geef ik bv, maar het is nu wel bewezen dat mijn borsten te veel geleden hebben bij de operatie en dat ik dus niet volledig bv kan geven. Wij gaan er kv bijgeven.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87731985
Ik heb 3 operaties gehad Mefke, en allebei mijn tepels zijn er 2 keer helemaal afgeweest.
Maar hoe weet je dan of je wel een tsr hebt als je het niet voelt?
pi_87732166
ik heb altijd begrepen dat bij een tsr de melk ineens gaat lopen. Dat is bij mij nooit zo geweest, niet met kolven en kennelijk ook niet met live drinken want ik had dus zo'n uk met stille ondervoeding. Dat wil ik nu toch echt voorkomen, dus dan maar kv erbij.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_87733545
Ah oke, dan denk ik dat ik rechts wel een tsr heb, maar links niet. Als dat al kan haha!

Mef, kan me voorstellen dat je het nu anders wil doen ja. Eng zo'n stille ondervoeding. Omdat we ook echt niet wisten of er bij mij uberhaupt wat uit zou komen, en als er wat zou komen, hoeveel het dan zou zijn, hier dus gelijk begonnen met kolven. En afgekolfde melk aanvullen met kv. En het live drinken is alleen maar extra eigenlijk.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:20:08 #58
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87742393
overproductie=groenige poep met veel onverteerde stukjes. Hier gaf het ook krampjes (heel apart, toen Nathan na een kolfbeurt nog een keer aangelegd werd en ws dus achtermelk kreeg waren de krampjes meteen over).

Nathan leert hele nachten slapen. Nu gaf ik nog 7 a 8 voedingen op een dag maar op deze manier worden dat er denk ik 6. Gaat mijn productie daaronder lijden?
pi_87742786
Nee hoor Pessie, hij zal meer drinken per voeding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_87743559
Solagratia heftig :* Het lijkt me erg verstandig een lactatiekundige te raadplegen, een HA heeft vaak niet zoveel verstand van bv.
Ik vind je verhaal niet klinken alsof je last van overproductie hebt, eerder onderproductie omdat je schrijft dat ze nog een tijd blijft zuigen zonder veel te slikken. Wat je kunt proberen is op het moment dat ze meer zuigt dan slikt haar aan de andere borst aan te leggen en op die manier blijven wisselen tussen de borsten tot ze stopt met zuigen. Dat heet wisselvoeden en is een goede productie oppepper. Om ervoor te zorgen dat ze niet te vroeg stopt met zuigen, omdat ze in slaap valt, kun je haar prikkelen door haar vuistje open te maken en over haar handpalm te krabbelen, als dat niet werkt kun je ook over haar ruggegraat krabbelen (beetje gemeen maar werkt goed ;) )
's Nachts tussen 2-5 uur maak je meer prolactine aan, als je dan voedt werkt dat extra productieverhogend.
Wat je ook nog kunt doen is na iedere voeding nog even nakolven.

Mijn productie is toch gedaald doordat Niels zo weinig drinkt. Ik kolfde vannacht rechts 50 ml en links niets. Net heb ik syntocinon spray gehaald, kijken of dat nog wat doet. Dan ga ik vandaag maar kolven kolven kolven.
Niels drinkt overdag redelijk maar wel kort, 's nachts wil hij niet drinken. Schijnbaar heb ik de nachtvoedingen nog wel hard nodig om mijn productie op peil te houden.
Pff daar waar voeden eerst zo vanzelfsprekend was ben ik nu steeds bang dat hij het voor gezien houdt :'(

Wat nog suf was, toen ik het herhaalrecept voor de syntocinon spray aanvroeg werd ik even later teruggebeld door de HA assistente met de vraag hoe vaak ik het moest gebruiken op een dag en hoeveel ik per keer gebruikte. De apotheek had haar gebeld want ze wisten dat niet. Dus nu staat op de sticker precies wat ik vertelde :')
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:19:23 #61
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87745808
tessie, ik vroeg me idd af hoe het nu ging met de bv. :)
mss kan je syntocinon vragen bij de HA (neusspray!), en kijken of dat je productie verhoogt.
en over die 50cc per borst in een paar minuten, aviva klokt zo 200cc per voeding weg, en ik kolf meer dan dat. anna drinkt wrs 100cc per voeding totaal (bv + kv). Andere verhouding ;)
en wat mef schrijft over de tsr, herken ik ook. Eerst tintelt het (bij live voeden trouwens minder dan bij kolven) en daarna gaat Aviva als een idioot achter elkaar grote slokken nemen. Echt *glokgolkglokglok* achter elkaar door. Na een minuutje of zo wordt het wat rustiger.

Twinkly :D Lekker handig, je eigen receptje schrijven :')
waarom drinkt Niels zo slecht? Tandjespijn? of heb je geen aanwijsbare reden?

Ik heb ff een vraagje:
op het kdv drinkt Aviva 200cc melk en verder helemaal niets. Weigert water, weigert koude (afgekolfde) melk, weigert opgewarmde melk op een ander moment dan na de lunch. Dat geeft een totaal van 4 voedingen op zo'n dag. Met het volgende schema:
7:30u bv
9:30u fruithap
daarna slapen
11:30u lunch (boterhammen smeerkaas. ga nog wel vertellen dat ze ook choumous mag, en wat ze nog meer geven daar)
Aansluitend fles bv (of een half uurtje daarna) 200cc
Slapen
Na het slapen yoghurthapje met wat fruit, geloof ik
17:30u / 18:00u live bv bij ophalen van kdv (wil ze tegenwoordig maar 1 borst)
Thuis probeer ik soms andere borst, maar meer dan 3 slokken doet ze niet
19:00u / 19:30u Avondeten
20:00u bv

Dat is het.
En na 2 dagen kdv is ze verstopt. Ik dacht eerst dat het mss aan melk lag, en heb haar vorige week zaterdag een boterham smeerkaas gegeven en een flinke portie yoghurt erachteraan. Geen reactie.
Krijgt ze dan te weinig vocht binnen op zo'n dag?
En zo ja, wat doe ik eraan?

Bij schoonmoeder (vrijdag) krijgt ze 2 flessen van 200cc en dan iig 2 bv (ochtend en avond) en mss nog een keertje na het ophalen of zo. En in het weekend is ze nooit geconstipeerd.
pi_87746283
Hmm, als ze verstopt raakt klinkt het inderdaad alsof ze wat te weinig vocht binnenkrijgt. Maar ze eet haar fruithapje en yoghurt wel goed, kunnen ze daar dan niet wat meer water aan toevoegen?

Niels begon slecht te drinken toen hij zo verkouden was dat hij niet goed door zijn neus kon ademen en nu drinkt hij slecht door een tandje wat doorkomt. Hij lijkt ook echt een beetje bang voor de borst, vooral 's nachts :'(
Net kolfde ik met de spray, twee uur na de vorige voeding waarbij hij twee borsten gedronken heeft, 25 ml in totaal :'(
BLUH!!
Ssserpente wanneer heb jij ook alweer besloten om Domperidon te gaan slikken? Misschien moet ik daar ook maar eens aan gaan denken. Ik heb er alleen een hard hoofd in of mijn HA ermee instemt. Hij vroeg met 10 maanden al of ik bezig was een record te verbreken 8)7

Niels kreeg net post van Nutricia: hij heeft recht op zijn eigen melk }:| grmbl, moeten ze echt nu sturen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:35:07 #63
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_87746354
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:33 schreef Twinkly het volgende:
Hmm, als ze verstopt raakt klinkt het inderdaad alsof ze wat te weinig vocht binnenkrijgt. Maar ze eet haar fruithapje en yoghurt wel goed, kunnen ze daar dan niet wat meer water aan toevoegen?

Niels begon slecht te drinken toen hij zo verkouden was dat hij niet goed door zijn neus kon ademen en nu drinkt hij slecht door een tandje wat doorkomt. Hij lijkt ook echt een beetje bang voor de borst, vooral 's nachts :'(
Net kolfde ik met de spray, twee uur na de vorige voeding waarbij hij twee borsten gedronken heeft, 25 ml in totaal :'(
BLUH!!
Ssserpente wanneer heb jij ook alweer besloten om Domperidon te gaan slikken? Misschien moet ik daar ook maar eens aan gaan denken. Ik heb er alleen een hard hoofd in of mijn HA ermee instemt. Hij vroeg met 10 maanden al of ik bezig was een record te verbreken 8)7

Niels kreeg net post van Nutricia: hij heeft recht op zijn eigen melk }:| grmbl, moeten ze echt nu sturen.
Ik kan het altijd vragen, ja. Of anders diksp ervan maken. Of met een tuit (zonder ventiel)

vwb Nutricia, hij heeft al zijn eigen melk. :6

Ik zal het vast niet hardop mogen zeggen, maar bij ons in de apotheek lag domperidon gewoon naast de rennies en gaviscon in het schap wat je zo zelf kan pakken.
pi_87746454
Bij onze apotheek niet, volgens mij mag dat niet meer zomaar verkocht worden. Ik moest er iig serieus een vragenlijst voor invullen voordat ik het meekreeg bij de apotheek. Het is dus wel zo dat je het meekrijgt zonder doktersrecept
(ik gebruik het tegen wagenziekte trouwens)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87746563
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:20 schreef pessie het volgende:
overproductie=groenige poep met veel onverteerde stukjes. Hier gaf het ook krampjes (heel apart, toen Nathan na een kolfbeurt nog een keer aangelegd werd en ws dus achtermelk kreeg waren de krampjes meteen over).
Dat hebben we hier ook gehad. Heel sneu, Elise had daar echt last van. Ik heb haar toen steeds maar uit één borst laten drinken (door de hoge productie had ze daar genoeg aan) en toen ging het snel over. Nu moet ik haar juist beide kanten weer aanbieden omdat ze aan een borst niet meer genoeg heeft. Maar dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ze grotere voedingen gaat nemen omdat ze 's nachts langer slaapt.

Trouwens, nou het toch over poep ging: wat is de oorzaak van schuimende poep (wel normale kleur)? Ook krampjes?
pi_87746752
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:35 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik kan het altijd vragen, ja. Of anders diksp ervan maken. Of met een tuit (zonder ventiel)

vwb Nutricia, hij heeft al zijn eigen melk. :6

Ik zal het vast niet hardop mogen zeggen, maar bij ons in de apotheek lag domperidon gewoon naast de rennies en gaviscon in het schap wat je zo zelf kan pakken.
Niels wil ook niet uit een tuitbeker met ventiel drinken, zonder ventiel of uit een open beker gaat het veel beter. Ik heb ook eens in het baby'tjestopic gelezen dat het bij kindjes vaak werkt om vocht in telkens andere bekers aan te bieden zodat het interessant blijft. Dat zouden ze best eens kunnen uitproberen.
Oh, ik kan het zo wel even vragen dan! thankies
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:47:28 #67
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87746870
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:37 schreef Poppejans het volgende:
Bij onze apotheek niet, volgens mij mag dat niet meer zomaar verkocht worden. Ik moest er iig serieus een vragenlijst voor invullen voordat ik het meekreeg bij de apotheek. Het is dus wel zo dat je het meekrijgt zonder doktersrecept
(ik gebruik het tegen wagenziekte trouwens)
Hier ook. En toen ik uitlegde aan de apothekersassistente die mij hielp waar ik het toen voor gebruikte ging ze er meteen zelf een slikken want ze zat in een produktiedip. Ze had er nog nooit van gehoord!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:52:49 #68
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_87747051
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:33 schreef Twinkly het volgende:

BLUH!!

Ik vind het juist lief van Nutricia: Hij krijgt zn eigen melk al! Al snap ik wel dat zij het anders bedoelen en de manier waarop zij het bedoelen is inderdaad grmbl
pi_87747145
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:52 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik vind het juist lief van Nutricia: Hij krijgt zn eigen melk al! Al snap ik wel dat zij het anders bedoelen en de manier waarop zij het bedoelen is inderdaad grmbl
:P Ja, ik luister heel goed naar ze! ;)
En hij kreeg een Dikkie Dik kartonboekje kado, dat is wel weer lief.
pi_87747680
Oh ik had bij Jen een brief van nutricia over peutermelk, dat we het mochten testen enzo.. Maar de voorwaarde was wel dat ze geen moedermelk meer kreeg.. #fail.
pi_87747935
@ Twinkly: dat wisselen kan ik nog wel proberen ja!

Ik heb niet het idee dat het overproductie is, want mijn borsten voelen heel leeg en slap. Maar ik had gelezen dat ook uit lege borsten genoeg melk kan komen, dus ik maakte mij geen zorgen.

Gister heb ik haar om elf uur de laatste voeding gegeven en toen om 5 uur wakker gemaakt. Voor de rest na elke voeding gekolfd (behalve die van 5 uur) maar er komt niet meer uit dan 10 cc en vanochtend maar 6 druppels ofzo. Misschien dat ik door de druk erachter geen tsr krijg?

Net gaf ik haar weer 60 cc met een flesje en volgens mij had ze nog wel trek daarna, want ze bleef ook aan het flesje zuigen. Ik vraag me dan echt af hoe weinig ze live binnen krijgt :?

Na vandaag is mijn ingevroren voeding op. Moet ik dan maar KV halen?

Ik word hier echt moedeloos van. Vooral ook omdat ze gewoon honger lijdt en er zit nu zo'n druk achter om mijn productie omhoog te krijgen en dat werkt averechts. Is het nog wel mogelijk om mijn productie omhoog te krijgen? Ik weet het ik moet gewoon een lactatiekundige inschakelen :)
pi_87748185
Ik weet er niet zo veel van als andere dames hier Solagratia, maar volgens mij geef je in de laatste regel het belangrijkste antwoord! Doen hoor! Ik zou het zelf (bij ons dus!) erg jammer vinden als achteraf zou blijken dat kv niet nodig was geweest met de juiste aanpak..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_87748250
Je moet echt even een laktatiekundige bellen! En grote kans ja dat je moet gaan bijvoeden met kunstvoeding, maar het is ook van belang om je productie nu op te krikken.

Die 10cc en 6 druppels moet je je nu niet druk om maken. Blijf gewoon steeds nakolven, dan zou dat steeds wat meer moeten worden, of niet en drinkt je kindje die extra melk meteen live. Maar het is wel van heel groot belang dat je nu blijft wegen, zit daar echt bovenop.

Wat je je verder kunt afvragen, waarom is je productie opeens gedaald? Want ik neem aan dat de kraamtijd wel gewoon goed ging, en dat tot die 2 maanden afspraak de groei wel goed ging. Is er misschien een kans dat je zwanger bent?

Wat je naast de groei in de gaten houd is, minimaal 4 plasluiers, goed alert als ze wakker is, tevreden na de voeding.

Heeft je kindje een speentje? Of gebruik jij tepelhoedjes? Dat is belangrijk om ook te vertellen aan de laktatiekundige. Bij een fopspeen heb je kans dat je kindje alle energie gebruikt met het zuigen op het speentje en geen energie meer heeft voor het drinken. Bij een tepelhoedje heb je kans dat je tepel niet goed genoeg gestimuleerd wordt, en dus je tsr niet erg goed. Zo wordt je borst niet goed geleegd en gaat die productie dus omlaag.

Op de site van de VBN kun je een brochure bestellen, nummer 6 is te weinig melk. Daar staat heel veel waardevolle informatie in als je laktatiekundige ook denkt aan te weinig melk.
pi_87749190
Ik heb net de lactatiekundige gebeld en wordt zo terug gebeld voor een consult, dus dat voelt al een stuk rustiger :)

Verder heb ik geen idee waarom mijn productie ineens gedaald is :? Bij de controle van 1 maand was alles nog prima. Toen zat ze nog bij het bovenste lijntje in de curve. Ik ben wel met 6 weken ongesteld geworden, daar kan je toch ook een dip van krijgen? Dat vond ik al raar, want ik geef volledige borstvoeding. Misschien komt het ook doordat de nachtvoedingen eraf gingen. Zwanger ben ik niet. Of mijn naam moet maria zijn :P

Speentje heeft ze alleen als ze moe is en ik haar in bed leg overdag. Voor de rest wil ze hem niet. Gelukkig maar. Tepelhoedje gebruik ik niet, want voor de rest heb ik nog geen problemen gehad.
pi_87756955
Lactatiekundige is net geweest en Asyniur had toch gelijk :) Ik heb een overproductie ipv te weinig. Ze kreeg alleen voormelk en daar hyperde ze dan 2 uur op en dan wilde ze weer. En ik voed op verzoek dus ik gaf haar ook weer en zo bleven we in een vicieuze cirkel hangen. Maar nu dus 1 borst en dan stimuleren om lang te drinken en dan 3 uur later de andere borst.

Man wat voel ik mij opgelucht nu! Ik heb haar in elk geval niet laten verhongeren en het gewoon niet door gehad. En ik ga wat minder luisteren naar het CB want dit is nu al de 2e keer dat ze mij ongerust maken voor niets.

Tnx allemaal voor het meedenken :)
pi_87758006
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:10 schreef Solagratia het volgende:
Lactatiekundige is net geweest en Asyniur had toch gelijk :) Ik heb een overproductie ipv te weinig. Ze kreeg alleen voormelk en daar hyperde ze dan 2 uur op en dan wilde ze weer. En ik voed op verzoek dus ik gaf haar ook weer en zo bleven we in een vicieuze cirkel hangen. Maar nu dus 1 borst en dan stimuleren om lang te drinken en dan 3 uur later de andere borst.

Man wat voel ik mij opgelucht nu! Ik heb haar in elk geval niet laten verhongeren en het gewoon niet door gehad. En ik ga wat minder luisteren naar het CB want dit is nu al de 2e keer dat ze mij ongerust maken voor niets.

Wow, wat super dat ze al zo snel langs kon komen!! Dus toch overproductie, het is maar goed dat de LK er zo snel was, als je naar mij had geluisterd en was gaan wisselvoeden was je nog verder van huis geweest :@ :D

Ik heb Domperidon gekocht *O* Nu nog uit zien te vinden hoeveel ik daarvan moet slikken.
De apothekersassistente keek me heel vreemd aan omdat ik juist wilde gebruiken voor de borstvoeding terwijl in de bijsluiter staat dat je het niet mag gebruiken tijdens de lactatieperiode. Maar ze is het na gaan vragen en het was de apotheker bekend dat eht daar wel eens voor gebruikt wordt. "Ja, ze denken dat het "de productie verhoogd". *draait met ogen*" Volgens mij was ze er van overtuigd dat het om een placebo effect gaat :D
pi_87758174
quote:

^O^ Goed gedaan meid en inderdaad niet meer luisteren naar het CB op borstvoedingsgebied :N :) Succes met blokvoeden, veel van ons hebben ook ervaring met overproductie.
pi_87758223
wat fijn, Solagratia :)

quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:34 schreef Twinkly het volgende:
De apothekersassistente keek me heel vreemd aan omdat ik juist wilde gebruiken voor de borstvoeding terwijl in de bijsluiter staat dat je het niet mag gebruiken tijdens de lactatieperiode.
maar hoe zit dat dan?
waarom staat het dan in de bijsluiter dat je het niet mag gebruiken bij bv?

volgens mij verkopen ze het ook gewoon bij het kruidvat? of is dat iets anders?
pi_87758238
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:34 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb Domperidon gekocht *O* Nu nog uit zien te vinden hoeveel ik daarvan moet slikken.
De apothekersassistente keek me heel vreemd aan omdat ik juist wilde gebruiken voor de borstvoeding terwijl in de bijsluiter staat dat je het niet mag gebruiken tijdens de lactatieperiode. Maar ze is het na gaan vragen en het was de apotheker bekend dat eht daar wel eens voor gebruikt wordt. "Ja, ze denken dat het "de productie verhoogd". *draait met ogen*" Volgens mij was ze er van overtuigd dat het om een placebo effect gaat :D
Meestal beginnen we met een dosis van 30 mg Domperidon, dus drie maal daags een tabletje van 10 mg. In sommige gevallen verhogen we de dosis naar 40 mg; vier maal per dag 1 tabletje van 10 mg. Bijsluiters van de apotheek geven vaak aan dat Domperidon dertig minuten voor de maaltijd moet worden ingenomen. Maar dit is omdat het wordt gebruikt bij spijsverteringsstoornissen. Je kunt de Domperidon om de acht uur innemen, wanneer het je het beste uit komt. Het is niet nodig om op te staan om het schema van om de acht uur innemen te handhaven. Het maakt niet uit.
http://www.borstvoeding.c(...)ig/domperidon-1.html

Jij ook succes!
pi_87758297
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:39 schreef lily het volgende:
wat fijn, Solagratia :)
[..]

maar hoe zit dat dan?
waarom staat het dan in de bijsluiter dat je het niet mag gebruiken bij bv?

volgens mij verkopen ze het ook gewoon bij het kruidvat? of is dat iets anders?
Ik gok omdat het je productie verhoogt. Als je een goed afgestemde productie hebt, dan loop je kans op een hyperlactatie. Not so handig ;)
pi_87758480
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:41 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ik gok omdat het je productie verhoogt. Als je een goed afgestemde productie hebt, dan loop je kans op een hyperlactatie. Not so handig ;)
Ja, dat wist ik natuurlijk wel (maar ik dacht misschien ook om iets anders)
pi_87758633
Waarschijnlijk ook omdat ongeveer alle fabrikanten zichzelf willen indekken tegen eventuele gevolgen, omdat er te weinig onderzoek is gedaan om keiharde uitspraken te kunnen doen over veiligheid bij borstvoeding en dus de overdracht en het effect ervan op baby's. In vrijwel alle bijsluiters staat dat je het niet mag gebruiken of je arts moet raadplegen.
pi_87758885
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:48 schreef WupWup het volgende:
Waarschijnlijk ook omdat ongeveer alle fabrikanten zichzelf willen indekken tegen eventuele gevolgen, omdat er te weinig onderzoek is gedaan om keiharde uitspraken te kunnen doen over veiligheid bij borstvoeding en dus de overdracht en het effect ervan op baby's. In vrijwel alle bijsluiters staat dat je het niet mag gebruiken of je arts moet raadplegen.
Ja, precies, het gaat over in de moedermelk.

Dankje voor de info wupwup, ik ben een beetje wazig geloof ik, ik heb toch echt op die website gezocht.
pi_87760334
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:48 schreef WupWup het volgende:
Ja, daar heb ik dus ook niks aan.
Maar goed, niks concreets dus.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:41:30 #85
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87760637
Mijn huisarts zei dat het krampjes kan veroorzaken bij baby's en hij het daarom niet wilde voorschrijven. In de overige info van de apotheek zelf stond dat het over kon gaan bij de baby en dan eventueel in het centrale zenuwstelsel (?) kon komen. Apothekersassistente zei daarop meteen dat dat de link met de krampjes dus was en heeft dat nagevraagd bij de apotheker zelf. Die zag ook geen problemen met geven.
Ik ben begonnen met 3x daags 10 mg en vrij snel naar 1x per dag.
Ylana
pi_87765937
Twink, wat balen dat je productie er onder lijdt. Dat is nu wel het laatste waar je behoefte aan hebt. -O-

Ik ben volgens mij begonnen met drie keer twee tabletjes per dag. En heb dat afgebouwd naar twee per dag, dat slik ik nu nog. Ik wil deze week wel langzaam gaan kijken of ik dat nog verder af kan bouwen.

Sterkte, joh, hoop dat het helpt en dat Niels weer goed gaat drinken. :*

Ik heb net 400 cc gekolfd. Had een training op het hoofdkantoor en had geen zin om daar om een kolfruimte en zo te gaan vragen. Dus had vanmorgen om half zes gekolfd en nu dus pas weer.
Men, wat had ik een pijnlijke tieten. :X Was ook gruwelijk doorgelekt. Maar gelukkig pas in de trein terug naar huis onder m'n leren jas.
pi_87766126
400 :o Kan me voorstellen dat dat pijn deed!
pi_87766246
Grappig he? En dat met een zeer bescheiden b-cup. Maar het voelt nog steeds beurs. Het deed ook echt zeer tot onder m'n oksels. Maar ik ben weer verlost!
pi_87769018
ai Ssserpente!! :o Ik voel het :X
pi_87769668
Ik heb zondag weer eens op een weegschaal gestaan (we hebben er zelf geen) en ik weeg nu 17 kilo minder dan de max tijdens m'n zwangerschap terwijl ik er toen maar 10 was aangekomen :X Dankzij de borstvoeding! Goed excuus voor een extra bonbon me dunkt c_/
pi_87770115
Oh echt!? Hier doet het gewichtstechnisch (nog?) niet zoveel, helaas :+ of komt dat nog?
pi_87770702
Bij mij ging het wel al gelijk, maar bewezen is vanaf vier maanden volledige bv. Je hebt nog alle tijd ;)
pi_87770803
Ah mooi :Y)
pi_87770906
Wauw Sserpente! Wat heftig. :D

Twinkel, een dikke zoen voor jou! Hopelijk komt het allemaal gewoon goed. :*

Hier ging er niets af. Misschien moet ik ook niet zoveel snoepen. :')
Maar wat goed WupWup! Lekker aan de bonbons vanavond! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:12:35 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_87773353
quote:

Fijn! Komt helemaal goed hoor! :Y

Twinkly, hopelijk verbetert jouw productie snel...

Ssserpente, auw! :X

Bij mij gaan er wel kilo's af. Maar dan moet ik niet eten als ik honger heb (want ik krijg wel meer honger door de bv). Dan moet ik gewoon eten wat ik voor de zwangerschap ook at en dan gaat het er wel (langzaam) af. Alleen omdat ik vaker honger heb, eet ik toch wat extra's...

Vandaag heeft mijn man 130cc bv weg kunnen spoelen omdat Harry maar 40 wilde drinken -O-
Vorige week ook al eens 90cc weggespoeld...
pi_87777432
Ik hoef niets weg te gooien, jen aast erop als Leyla weer niet hoeft.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:35:53 #97
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_87784999
Ik kneep hem vanmorgen wel eventjes, het begon te onweren toen Annicka lag te drinken. Ik had al helemaal horrorbeelden in mijn hoofd van afgebeten tepels, dat Annicka zou schrikken van een klap en dan de tandjes op elkaar zouden klappen als een bankschroef... :X Maar ik ben gelukkig gezegend met een kind dat bijna nergens van schrikt, alles leeft nog. :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:36:06 #98
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87788583
Dan zou ik 'm ook knijpen GWS! Ik heb net 200cc bv in ijsblokjeszakjes gedaan om in te vriezen. Al mijn flesjes/bekertjes om in te vriezen zitten vol nl :o
Ylana
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:36:55 #99
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_87788625
Pannenkoeken van bakken Saffier :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_87788641
Verdorie, ik wilde het net zeggen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')