abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88254400
Nou de cardioloog denkt dus wel dat ze te weinig krijgt. Dus 4 voedingen geven met een fles en met druivensuiker. 20 minuten proberen, wat ze laat staan is dan jammer. En niet meer dan 8x per dag voeden....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 november 2010 @ 18:57:45 #277
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88258026
Tico, Harry wilde ook niet uit de fles drinken in eerste instantie. Ik ben (toen hij nog half sliep) met hem gaan rondlopen liggend op de arm en ondertussen wiebelend met de flessenspeen in zijn mondje. Uiteindelijk dronk hij er 'per ongeluk' van en toen hij eenmaal doorhad dat er ook gewoon lekkere mamamelk uit kwam maar dan veel makkelijker, was het zo gepiept...

Heel veel succes meissie!
pi_88258502
Ja, ik heb een truukje van het kdv.. Eerst een pink, dan de fles er rustig bij en langzaam de pink weghalen en wel de vinger in aanraking houden met de lippen... -->40cc
pi_88258663
Brrr Tico, wat naar... gaat het er alleen om dat ze voeding bij moet krijgen of moet ze ook uit de fles leren drinken (ik ben niet meer zo op de hoogte op dit moment)? In het eerste geval is misschien een borstvoedingshulpset een mogelijkheid?
pi_88259119
Ze moet ook leren uit een fles te drinken. Maar de kindercardioloog wilt dus duidelijk dat er iets van controle is hoeveel erin gaat.

Maar weet je, ze is gewoon alert, slaapt niet absurt veel (ja meer dan Jen, maar niet vreemd veel), heeft voldoende plasluiers, heeft geen rare poep, heeft geen sterke urine... Het beeld klopt niet bij stille ondervoeding.

Ik bied haar een fles aan met 80cc, dat krijg ik netjes afgekolfd, mevrouw drinkt 40cc en valt als een blok in slaap. Ze heeft geen reuze honger anders bleef ze wel mopperen.

Haar luier van de nacht gaat bijna door een maatje 2 heen, lekkere volle luier van 3 voedingen in de nacht.

En als ik een hele voeding afkolf zijn mn borsten ook gewoon "op", het is dus niet zo dat als ik doorkolf dat er dan nog eens 100cc uit zou komen... De productie is echt keurig op haar vraag afgestemd..

Dusz, ik heb maar even een laktatiekundige gebeld, even vragen wat zij ervan vind.. Ik vind het beleid namelijk niet kloppen. Als je denkt aan ondervoeding, ga je niet het aantal voedingen beperken lijkt mij, dan ga je juist elke 2 a 2,5 uur je kindje wakker maken... Dan ga je de productie opvoeren door na te kolven enz...
pi_88259191
Dat zat ik inderdaad ook nog te denken Tico! Dat van die gezette tijden, zo help je je productie naar de knoppen.. En het is goed om het in de gaten te houden, maar nog geen reden tot paniek toch? Ze is niet afgevallen, alleen niet echt lekker aangekomen...
pi_88259255
Als ze was afgevallen dan hadden we echt een probleem denk ik, dan gaan artsen zich er echt mee bemoeien..

Weet je, ik ga denk ik morgen even nog een keer wegen, gewoon even dat het misschien een foute meting is, of omdat ze nog niet had gedronken, en de vorige keer lag ze er echt net na een voeding op...
pi_88261012
Zo... even snel contact gehad met onze laktatiekundige... Het is inderdaad een raar advies van de kinderarts. Zeker omdat ze maar 8 voedingen zou mogen hebben, en als ze de fles niet zou pakken dan had ze pech en moet ze maar wachten op de volgende voeding aan de borst. De fantomalt die ze moet hebben wordt gebruikt voor kindjes die er echt slecht aan toe zijn...

Maar goed, ik zou wel even de eerste melk kunnen afkolven en dat zij dus echt de vette achtermelk krijgt. Dan heb ik wel een beetje overproductie straks, maar dat kan geen kwaad.
pi_88261207
Nou, goed dat je dus even actie ondernomen hebt :Y Beetje overproductie is weer fijn voor Jen ;)
pi_88262555
Ja, jen is dol op haar melk.
pi_88262733
Ticootje -O- :'( Wat rot dat het effect nu al zo duidelijk is :*
Misschien kan ze wel niet genoeg energie binnenkrijgen om te kunnen groeien omdat er gewoon een limiet zit aan wat haar lichaam op een dag aan kan qua voeding? Het moet natuurlijk ook nog allemaal door o.a. het maagdarmstelsel en de nieren verwerkt kunnen worden.
Ik las laatst dat ze veel te vroeg geboren kinderen fortifier geven door de moedermelk heen. Je schrijft dat ze max. 40 cc drinkt (wat ik echt veel vind! Niels heeft op zeldzame momenten max. 10 cc gedronken). Misschien kun haar tussen de voedingen door wat afgekolfde melk geven waaraan nog wat extra energie toegevoegd is, maar ik weet niet of dat ook bestaat voor volgroeide kinderen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_88262878
Ja, ik zal haar na de borst nog wel de afgekolfde melk geven die ik van tevoren afkolf, met wat fantomalt erbij. Dat zijn extra calorieën. Dat kan nu geen kwaad. Maar ze heeft geen honger, ze valt de borst niet aan. Nu is het 2 uur gelen dat ze 40cc dronk en krijgt ze bij mij 2 borsten achtermelk. Als ik dan weer wissel van borst trekt ze dr neus vies op, dat doet ze altijd als ze vol zit.
pi_88263029
Pff wat lastig zeg :{ dan kun je niet veel beginnen nee :*
Ik vind dat kolven zodat ze de vettere melk krijgt wel een goeie, maar wat een werk is dat! kon Jen nou nog maar drinken bij je, dan kon zij de voormelk snel even opdrinken
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:44:24 #289
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88269481
Zou het geen idee zijn om (een deel van) de fantomalt te vervangen door afgeroomd vet van de voormelk? Fantomalt levert 4 calorieen op per gram, vet 9 calorieen per gram. Of is dat lastig?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88269895
Is te proberen.
pi_88272703
Ik word echt even gek van de bv -O- Kolven is de laaste paar dagen net ff wat minder dan normaal, en Anna drinkt maar heel moeilijk aan mijn borst. Ik moet haar eerst wat afgekolfde melk uit een flesje geven, anders hapt ze gewoon niet aan. Ze gilt alleen maar, alsof ik haar ik weet niet wat aandoe. Pas als ze wat uit een flesje heeft gehad, wil ze wel heel even uit de borst drinken, maar ook met moeite. Ik weet echt niet wat ik verkeerd doe :'(
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_88273258
Ticootje, wat heftig allemaal. :'(
Wel fijn dat je lactatiekundige zo goed meedenkt. En dat ze jouw eigen ideeen en gevoel hierover bevestigd. :*

Tessie, ik weet geen oplossing, ik wil je alleen even een hart onder de riem steken. :*
Hopelijk kan Anna snel weer ontspannen aan de borst.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 3 november 2010 @ 00:19:04 #293
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88273496
Hebben jullie misschien spruw? Heeft ze ergens een ontsteking? Zijn er nog andere opvallende dingen? Niet willen liggen bijvoorbeeld? Nachtelijk spoken?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88273637
Tico, voor wat mijn verhaal ook waard is, ik begrijp dat jouw dochtertje ook met andere medische problemen kampt waar ik de ballen verstand van heb. Maar mijn dochter Tinka (nr.2 in rij) dronk ook minimaal en veelal op mijn verzoek. Ze woog bij geboorte 3990 gram en met bijna 9 weken (heb het opgezocht) 4570 gram. Vanaf daar bleef de lijn naar beneden duiken. Gelukkig had ik een heel fijn CB die heel geruststellend was hierin (maar me wel 2 wekelijks wou komen laten wegen) en de BV altijd bleef toejuichen. In het begin 'moest' een baby toch wel 100 gr per week blijven groeien, daarna stelden ze het bij naar minimaal 80 en tenslotte 70... en Tinka bleef altijd net ff minder groeien! :{ Tot ze bij de ondergrens was. En die lijn bleef ze keurig volgen! ^O^
Ik was maar wat blij dat ik mijn eerste ook BV gevoed had en hij er een kilo per maand op gegroeid was. Tinka was ook gewoon alert en veel wakker, hoewel geen druktemaker. (Alles na haar broer was rustig uitgevallen waarschijnlijk! :Y )
Wat ik er mee wil zeggen... probeer een beetje je eigen gevoel hierin te volgen, laat je niet ongerust maken. Het hoeft niets met haar hartje te maken te hebben, kan ook gewoon dat het net zo'n spriet wordt als die griet van mij. ;)
pi_88276784
Dank je.
Kolven gaat kut! Niet raar als je zit te stressen. Ik heb zelfs vannacht nog gekolfd. Ik krijg maar moeilijk een tsr, en heb ook niet het geduld om langer dan 5 minuten aan dat ding te hangen.
pi_88277134
Tico, heb je niet nog melk uit je kraamweek in de vriezer? Dit is toch vettere melk? Melk uit die eerste week? Dat je die nu even geeft zodat je wat ontspanning kan krijgen in het kolven? Dus wel kolven maar geen druk voor als er nog even niks komt?

Tessie, gillen is niet goed! Meteen M even bellen (of I die heb jij gehad he?) :Y voordat er iets blijkt te zijn en Anna straks helemaal niet meer wil.. Sterkte meid, ik vind het heel knap van je, hoever jullie nu al zijn! :*
pi_88278991
Arme Tico, ik heb echt met je te doen. Ik weet ook hoe enorm frustererend het is en hoe machteloos je je voelt als je kindje de fles weigert. En dan ook nog de operatie van Leyla in het verschiet. ;(

Hoe je taai, meis! :*
pi_88279109
Tessie, ik zou ook ff bellen, hoor. Blegh, kan me voorstellen dat je het er even mee gehad hebt. Sterkte! :*
pi_88282182
Nou ik ben in elk geval niet zwanger ;) Ik kreeg het vanacht even benauwd, omdat het zomaar een mogelijkheid was waarom ik opeens niet veel meer kolf.. Maar gelukkig, anders was ik echt keihard gaan janken.

Dus, gewoon elke 2 uur aan het kolfding hangen, Leyla laten drinken, en voor zover het lukt na de borst vingervoeden (lukt ook niet echt lekker, maar het gaat) of een fles. Die melk aangemaakt met de druivensuiker.

Hoelang duurt het voordat het resultaat heeft dat je meer melk vraagt dan dat je hebt? Een paar dagen toch?
pi_88282201
Oh ik heb inderdaad in de vriezer, maar ik krijg de kolfopbrengst al niet naar binnen, dus dat ga ik niet ontdooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')