Mobiele nummer + pic?quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:25 schreef Maanvis het volgende:
een vriend van mij is zelfstandig ondernemer in de electrotechniek, en verdient rond de 5000 euro per maand.
Bij elke studie moet je het uiteindelijk zelf doen, als je verwacht dat je na het afronden van een opleiding overal binnen kunt lopen om te werken dan heb je een slecht beeld van onderwijs.quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:28 schreef kingmob het volgende:
Ach, de meeste studies hebben mooie praatjes maar leveren amper, dat is helaas de dagelijkse praktijk
Uiteindelijk moet je het daarna gewoon zelf doen.
Dude...volgens mij heb je zelf niets aan de basisschool/middelbare school gehad met je waanidee dat je enige juridische grond hebt om een schadeclaim in te dienen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik wel met met studie elektrotechniek.Je kan er niks mee, en techniek heeft nog nooit betaald. De opleiding sluit 0,0 aan op de beroepspraktijk. Ga je klagen, dan zeggen ze gewoon ijskoud dat je pech hebt gehad.
Ook negatieve ervaringen met een studie, dat een levenswerk van je had moeten worden en een vermogen heeft gekost?
Wat adviseren jullie mij? Ombudsman? Gerechtelijk traject?
Iemand ervaring met klachtenprocedures? Schadeclaims?
Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat je TU/e-ingenieur was, dan heb je natuurlijk een technisch-theoretisch opleiding. Als je graag iets had willen doen dat aansluit bij de praktijk, had je HBO moeten volgen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik wel met met studie elektrotechniek.Je kan er niks mee, en techniek heeft nog nooit betaald. De opleiding sluit 0,0 aan op de beroepspraktijk. Ga je klagen, dan zeggen ze gewoon ijskoud dat je pech hebt gehad.
Ook negatieve ervaringen met een studie, dat een levenswerk van je had moeten worden en een vermogen heeft gekost?
Ik denk dat dat nog iets beter is, omdat je pensioen opbouwt en verzekerd bent tegen ziekte/arbeidsongeschiktheid en werkloosheid.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is 4000 + geen zelfstandig ondernemer (dus meer tijd over) ook goed?
Klagen kan altijd en ik geloof je ook best wel. Zijn een hoop flutopleidingen, maar meestal kan je met dat papiertje wel sneller aan de slag bij een bedrijf.quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Weet het nog zo net niet, 5000 bruto uit onderneming hou je een stuk meer over (door aftrekposten etc.) dan 4000 bruto uit loon.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:26 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog iets beter is, omdat je pensioen opbouwt en verzekerd bent tegen ziekte/arbeidsongeschiktheid en werkloosheid.
Als je vervolgens geen tijd hebt om je af te trekken...quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Weet het nog zo net niet, 5000 bruto uit onderneming hou je een stuk meer over (door aftrekposten etc.) dan 4000 bruto uit loon.
De kalificatie laat ik maar voor jouw rekening, maar het is te gek voor woorden dat je op een pak melk nog meer rechten hebt dan op een levensinvestering. En erger nog, men vind dat kennelijk normaal.quote:Op maandag 18 oktober 2010 19:49 schreef Monco10 het volgende:
TS, waarom open je elke week hetzelfde huil topic?
Ik kan je verzekeren dat diegenen die succes hebben, dat niet danken aan hun diploma.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:15 schreef Hugo__Boss het volgende:
Elektrotechniek is juist een van de beste studies die je kan doen. Ik weet niet waar jij die doet en op welk niveau, maar ik denk dat je het probleem toch eerst bij jezelf zal moeten zoeken.
En dat zou je dus eens aan het denken moeten zetten, niet waar?quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat diegenen die succes hebben, dat niet danken aan hun diploma.
Tamelijk apart dan, dat het gros van de mensen met een TU-bul juist uitstekend terecht komt.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat diegenen die succes hebben, dat niet danken aan hun diploma.
Dat hoeft dus niet, het bevestigt mij alleen dat je vooraf en tijdens de studie eigenlijk voor het lapje wordt gehouden. Maar het lijkt erop dat er een taboe op rust.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En dat zou je dus eens aan het denken moeten zetten, niet waar?
Iedereen heeft je in de vorige topics al geadviseerd dat je dit zelf kunt oplossen, kom van je reet af en neem de juiste instelling, dan boek je succes.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De kalificatie laat ik maar voor jouw rekening, maar het is te gek voor woorden dat je op een pak melk nog meer rechten hebt dan op een levensinvestering. En erger nog, men vind dat kennelijk normaal.
Ik heb nog geen juridische tips gezien. Het is gewoon stuitend hoe iedereen zomaar accepteert dat onderwijsinstellingen maximaal slecht kunnen presteren, zonder negatieve consequenties. Ik begrijp daar werkelijk niks van.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:29 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Iedereen heeft je in de vorige topics al geadviseerd dat je dit zelf kunt oplossen, kom van je reet af en neem de juiste instelling, dan boek je succes.
Kruip eens uit je slachtofferrol man, de onderwijsinstelling heeft jou niks gedaan. JIJ hebt niks gedaan, dat is het punt.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik heb nog geen juridische tips gezien. Het is gewoon stuitend hoe iedereen zomaar accepteert dat onderwijsinstellingen maximaal slecht kunnen presteren, zonder negatieve consequenties. Ik begrijp daar werkelijk niks van.
De kranten zouden volstaan als een autotype een probleem zou hebben en niet willen oplossen. Dat is toch raar?
Als dat probleem bij veel auto's van een bepaald type voorkomt, wel ja. Niet als er van dat model eentje is die niet vooruit te branden valt...quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:44 schreef EchtGaaf het volgende:
De kranten zouden volstaan als een autotype een probleem zou hebben en niet willen oplossen. Dat is toch raar?
Dat laatste is volstrekt onzin en uit de lucht gegrepen...quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:46 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Kruip eens uit je slachtofferrol man, de onderwijsinstelling heeft jou niks gedaan. JIJ hebt niks gedaan, dat is het punt.
Het bedrijfsleven vraag ook om andere dingen dan een diploma.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat laatste is volstrekt onzin en uit de lucht gegrepen...
Ik vind dat ik geen goede voorbereiding heb gehad, en de kennis volstrekt onbruikbaar blijkt. Het bedrijfsleven vraag om hele andere dingen dan een 5 jarige iq test.
Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag in hoeverre je handicap een rol speelt bij de problemen die je ondervindt? Als je daar eens antwoord op geeft krijg je misschien betere adviezen hier.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind dat ik geen goede voorbereiding heb gehad, en de kennis volstrekt onbruikbaar blijkt. Het bedrijfsleven vraag om hele andere dingen dan een 5 jarige iq test.
Elektrotechniek in Eindhoven is zo ongeveer de in-company school van Philips...quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze vragen hele andere dingen. Het diploma is maar een bijzaak.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:52 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het bedrijfsleven vraag ook om andere dingen dan een diploma.
Precies. ;')!quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Elektrotechniek in Eindhoven is zo ongeveer de in-company school van Philips...
Zonder diploma kom je ook moeilijk aan de bak hoor, in de beter betaalde functies.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze vragen hele andere dingen. Het diploma is maar een bijzaak.
Het is 90-10 ipv 10-90
Zie topic. Ik ga niet crossposten. En ja, het devastating. Maar los daarvan voel ik mij gepiepeld door de instelling. Het was 100% theorie, die NIET valt te gebruiken. Maar vragen hoofdzakelijk social skills. Ja zelfs in de technische branche die ook nog een maximaal conjunctuurgevoelig is. (ik koos niet voor niks voor een technische brance.)quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:53 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag in hoeverre je handicap een rol speelt bij de problemen die je ondervindt? Als je daar eens antwoord op geeft krijg je misschien betere adviezen hier.
Een taboe op zelf je stinkende best doen en je beseffen dat een diploma slechts een papiertje is dat alleen nuttig is om door de voorselectie heen te komen?quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat hoeft dus niet, het bevestigt mij alleen dat je vooraf en tijdens de studie eigenlijk voor het lapje wordt gehouden. Maar het lijkt erop dat er een taboe op rust.
Elke ramp is altijd gestoeld om een complex van oorzaken. En ja, die ene peiler waar jij op doelt is devastating. Tuurlijk, dat is zo.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:01 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Zonder diploma kom je ook moeilijk aan de bak hoor, in de beter betaalde functies.
We blijven nu maar gissen wat er echt aan de hand is...
Nee, pas daarna weet je werkelijk wat een opleiding waard is. Als het veel te laat is.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:07 schreef trancethrust het volgende:
Als je opleiding bagger was dan merk je dat toch juist tijdens de opleiden; maw, waarom ben je hem niet gepeerd?
Nee, Philips is een staatsbedrijf die heel vriendelijk is voor mensen met ene vlekjequote:Op maandag 18 oktober 2010 21:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Maar Philips behoort natuurlijk niet tot het bedrijfsleven. Of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |