abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87680766
Ik wel met met studie elektrotechniek. :r Je kan er niks mee, en techniek heeft nog nooit betaald. De opleiding sluit 0,0 aan op de beroepspraktijk. Ga je klagen, dan zeggen ze gewoon ijskoud dat je pech hebt gehad.

Ook negatieve ervaringen met een studie, dat een levenswerk van je had moeten worden en een vermogen heeft gekost?

Wat adviseren jullie mij? Ombudsman? Gerechtelijk traject?

Iemand ervaring met klachtenprocedures? Schadeclaims?
pi_87680875
Meeste leer je toch in de praktijk, gaat er om dat je bepaalde werkwijzen etc kent. De rest pik je tijdens het werk wel op.
pi_87681226
Dat gaat je nooit lukken :')
Noot noot.
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:25:14 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87681528
een vriend van mij is zelfstandig ondernemer in de electrotechniek, en verdient rond de 5000 euro per maand.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87681554
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:25 schreef Maanvis het volgende:
een vriend van mij is zelfstandig ondernemer in de electrotechniek, en verdient rond de 5000 euro per maand.
Mobiele nummer + pic?
Noot noot.
pi_87681613
@ts: hbo of wo?
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:28:04 #7
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_87681630
Ach, de meeste studies hebben mooie praatjes maar leveren amper, dat is helaas de dagelijkse praktijk }:|
Uiteindelijk moet je het daarna gewoon zelf doen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_87682684
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:25 schreef Jojoortje het volgende:
Mobiele nummer + pic?
Want? 30euro bruto per uur is niet echt een vetpot als ZZP-er hoor.
pi_87682877
Studeren kost een vermogen? 12.000 euro voor 5 jaar studeren, inclusief boeken.

Mijn studie sloot redelijk goed op de praktijk aan. Wel vraagt een werksituatie bepaalde competenties. Niet voor iedereen is dat even vanzelfsprekend. Ik kan niet in jouw situatie kijken, maar als je bijvoorbeeld autisme of ADHD hebt, kan het lastig zijn om daaraan te voldoen. Maar dat heeft dan niet met het onderwijs te maken.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_87683162
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:28 schreef kingmob het volgende:
Ach, de meeste studies hebben mooie praatjes maar leveren amper, dat is helaas de dagelijkse praktijk }:|
Uiteindelijk moet je het daarna gewoon zelf doen.
Bij elke studie moet je het uiteindelijk zelf doen, als je verwacht dat je na het afronden van een opleiding overal binnen kunt lopen om te werken dan heb je een slecht beeld van onderwijs.

Onderwijs in Nederland biedt een handvat en basis voor de dagelijkse praktijk.
pi_87683732
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik wel met met studie elektrotechniek. :r Je kan er niks mee, en techniek heeft nog nooit betaald. De opleiding sluit 0,0 aan op de beroepspraktijk. Ga je klagen, dan zeggen ze gewoon ijskoud dat je pech hebt gehad.

Ook negatieve ervaringen met een studie, dat een levenswerk van je had moeten worden en een vermogen heeft gekost?

Dude...volgens mij heb je zelf niets aan de basisschool/middelbare school gehad met je waanidee dat je enige juridische grond hebt om een schadeclaim in te dienen.

Wat zou de schadeoorzaak dan moeten zijn volgens jou ?
Onrechtmatige daad ? Wanprestatie, dwaling en misleiding ?

Kijk eerst eens naar je zelf, je motivatie, instelling, inspanning etc etc.

Zelf heb ik zowel een HBO als ee academische opleiding en aan beiden heb ik meer dan voldoende gehad om mijn loopbaan een kickstart mee te geven......
Quinn Dexter
pi_87683770
quote:

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat je TU/e-ingenieur was, dan heb je natuurlijk een technisch-theoretisch opleiding. Als je graag iets had willen doen dat aansluit bij de praktijk, had je HBO moeten volgen. ;) Je zult nu dus zelf een omslag in je denken moeten maken en waarmaken wat je met je diploma aantoont: namelijk dat je goed kan nadenken en dat als winstpunt verkopen aan een bedrijf waar je gaat werken. :)
pi_87683795
Mwuah ligt aan jou denk ik. Je doet het omdat je het leuk vind niet omdat je er bakken geld mee kan gaan verdienen, dan had je economie moeten gaan studeren.
pi_87683818
Misschien ligt het aan je zurige huilerige houding.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_87683884
Gezien de postgeschiedenis van TS kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat de gevolgde opleiding wellicht niet de (enige) reden is voor een tegenvallende carrière...

Just a thought...
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:22:33 #16
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_87683889
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:25 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Mobiele nummer + pic?
Is 4000 + geen zelfstandig ondernemer (dus meer tijd over) ook goed?
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:26:00 #17
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87684041
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Is 4000 + geen zelfstandig ondernemer (dus meer tijd over) ook goed?
Ik denk dat dat nog iets beter is, omdat je pensioen opbouwt en verzekerd bent tegen ziekte/arbeidsongeschiktheid en werkloosheid.
pi_87684206
quote:

Klagen kan altijd en ik geloof je ook best wel. Zijn een hoop flutopleidingen, maar meestal kan je met dat papiertje wel sneller aan de slag bij een bedrijf.

Maar niet zo janken en gewoon werk zoeken of een volgende opleiding. Tijd zat toch ;)

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:26 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog iets beter is, omdat je pensioen opbouwt en verzekerd bent tegen ziekte/arbeidsongeschiktheid en werkloosheid.
Weet het nog zo net niet, 5000 bruto uit onderneming hou je een stuk meer over (door aftrekposten etc.) dan 4000 bruto uit loon.
Facts don't care about your feelings
pi_87684300
Quinndexter,

Ik meen idd misleiding als rechtsgrond op te kunnen voeren. En ja, een precedent scheppen is helaas nog steeds nodig.
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:37:37 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_87684572
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:29 schreef YoshiBignose het volgende:

Weet het nog zo net niet, 5000 bruto uit onderneming hou je een stuk meer over (door aftrekposten etc.) dan 4000 bruto uit loon.
Als je vervolgens geen tijd hebt om je af te trekken...
pi_87685117
Ik zal een advocaat gaan raadplegen.
pi_87685183
TS, waarom open je elke week hetzelfde huil topic?
pi_87686503
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zal een advocaat gaan raadplegen.
Nou, dat kan alleen maar goed aflopen.
pi_87686582
Elektrotechniek is juist een van de beste studies die je kan doen. Ik weet niet waar jij die doet en op welk niveau, maar ik denk dat je het probleem toch eerst bij jezelf zal moeten zoeken.
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:16:25 #25
297051 schaal_9
Caissière B
pi_87686628
Ik durf met zekerheid te zeggen dat het met iets anders heeft te maken...
als hij economie was gaan doen, was het waarschijnlijk ook gebeurd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')